نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در استان «حلب» موفق شدند پس از فرار عناصر داعش از مناطقی در ریف شمالی حلب از جمله «المنطقه الحره»، روستای «کفر طونه» و اطراف «جبل عنتر» کنترل این مناطق را به دست گیرند.

شبکه خبری عربستانی «العربیه» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه یکشنبه (دیروز) موفق شدند کنترل مناطقی در ریف شمالی حلب از جمله «المنطقه الحره»، روستای «کفر طونه» و اطراف «جبل عنتر» را به دست بگیرند.

 

 

 

به گزارش این شبکه، نیروهای ارتش سوریه پس از فرار عناصر داعش از مناطق مذکور، بدون درگیری موفق شدند این مناطق را به دست گیرند. 

 

 

بنا بر این گزارش، این در حالی است که عناصر داعش دو روز گذشته و پس از درگیری با عناصر گروه موسوم به « کتائب الثوار المرابطین» و کشتن شمار زیادی از آنها این مناطق را تصرف کرده بود.

 

 

العربیه به نقل از برخی از منابع میدانی در ادامه گزارش خود می‌نویسد، عناصر داعش بدون درگیری از این مناطق عقب‌نشینی کردند تا مناطق مذکور را به عنوان هدیه‌ای پیشکش ارتش سوریه کنند و نیروهای سوری نیز بتوانند محاصره خود را بر مناطقی کامل کنند که در شهر حلب خارج از سیطره‌ آن است.

 

 

در همین راستا، یک منبع میدانی روز گذشته به روزنامه «الوطن» سوریه گفته بود که پیشروی گروه تروریستی داعش در شمال حلب با جهت‌دهی ترکیه صورت گرفته تا موازنه را بر هم بزند و کاری کند که این گروه با ارتش سوریه درگیر شود.

 

 

به گفته این منبع، عجیب است که عناصر سایر گروه‌های تروریستی از اینکه داعش به سه کیلومتری شهر «الشیخ نجار» رسیده ابراز شادمانی می‌کنند.

 

 

این در حالی است که گروه داعش مدرسه «المشاة» [نیروهای پیاده] را تصرف کرده بود که در واقع مهمترین مخفیگاه و مرکز تجمع گروه تروریستی «الجبهة الشامیة» است.

 

 

یک منبع معارض نزدیک به الجبهه الشامیه نیز تأکید کرد، سرویس اطلاعاتی ترکیه با دقت این سناریو را طراحی و اجرا کرده است؛ زیرا داعش را تشویق کرده که به روستای راهبردی «فافین»، «سجن الأحداث»، «المنطقة الحرة» ومدرسة المشاة یورش ببرد که تحت سیطره الشامیه است.

 

 

به گزارش این روزنامه، گروه‌های تروریستی «جبهه النصره»، الجبهه الشامیه و احرار الشام در قبال پیشروی داعش فقط نظاره‌گر هستند و به نظر می‌رسد این دو گروه اخیر به اهداف ترکیه تن داده‌اند که قصد دارد معادلات را بر هم بزند و به داعش اجازه دهد که به برج‌های حلب نزدیک شود و جبهه تازه‌ای را با ارتش سوریه باز کند.

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات