آیت‌الله صدیقی در مراسم گرامیداشت شهیدان باقری و کریمی:

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی می‌گویند الان باید به آمریکا سواری بدهیم. خداوند آنها را کور کرده و عقل و غیرت را از آنها گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت جمعه در مراسم بزرگداشت شهیدان عبدالله باقری و امین کریمی از مدافعان حرم که صبح امروز (یکشنبه) در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به ویژگی نهضت عاشورا اظهار داشت: نهضت عاشورا ابعاد، اسرار و رموزی دارد که اینها برای اهل سیر و سلوک در مرور زمان قابل کشف است. 

 

 

وی ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) حقیقت قرآن را تجلی کرد و مهمترین بخش این محور جدا کردن یزید و بنی‌امیه و جریان استکبار برای همیشه بود و توانست آنها را منفور کند. 

 

 

خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه امام حسین (ع) مظلوم را مجهز و ظالم را منفور کرد، گفت: امروز امام حسین(ع) مقابل استکبار، نفاق، سکولار ایستاده و پرچمی را بلند کرده و تا به دست امام زمان (عج) برسد و امروز شعار هل من ناصر ینصرنی هنوز بلند است.

 

 

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرپذیری واقعه انقلاب از عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: امام، آمریکا را تحقیر کرد، آنها را به زانو درآورد و به چالش کشید. امام آنها را در موضع انفعالی قرار داد و کاری کرد که آنها امکان بلند شدن نداشته باشند. 

 

 

وی افزود: آنها چون ضربه خورده بودند، جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و در این جنگ همه دنیا را علیه ما بسیج کردند اما از عهده ما برنیامدند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخی افراد که دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند، تاکید کرد: خیلی عجیب است که امروز خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید قدرت شهادت را نمی‌بینند، عزت و عظمت عاشورا و جریان امام حسین(ع) را نمی‌‌توانند لمس کنند با اینکه پیروزی ما را در جبهه‌ها دیدند، در مقابل آمریکا سر خم می‌کنند و می‌گویند الان باید به آمریکا سواری بدهیم، خداوند آنها را کور کرده و عقل و غیرت را از آنها گرفته چرا که آنها منتظر این هستند آمریکا برای آنها زندگی درست کند.

 

 

صدیقی تصریح کرد: اقتدار ما به روحیه شهادت است و دشمن در جنگ فرهنگی قصد گرفتن این روحیه را از ما دارد.

 

 

وی شهادت در راه خدا را با ارزش‌ترین مرگ دانست و گفت: کسی حق ندارد به شهید مرده بگوید خدا می‌گوید که شهید نمرده است و زنده است. امروز جبهه مقاومت روبه توسعه است و امیدواریم به زودی نابودی استکبار و ایادی آن را ببینیم.

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات