عضو انصارالله مطرح کرد؛

یک عضو جنبش انصارالله و عضو شورای عالی انقلاب یمن با اشاره به سخنان اخیر عبدالملک الحوثی مبنی بر گزینه‌های استراتژیک یمنی‌ها در برابر متجاوزان سعودی و متحدانشان به تشریح این گزینه‌ها پرداخت.

 

عبدالرحمن مختار انصارالله

یک هیئت بلندپایه یمنی به‌ریاست "نایف احمد القانس" نائب رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و نماینده انصارالله در گفت‌وگوهای ملی روز یکشنبه به سؤالات خبرنگاران درباره تحولات یمن پاسخ داد.

 

 

عبدالرحمان مختار نماینده انصارالله در گفت‌وگوهای ملی و خانم ابتسام الحمدی برادرزاده رئیس جمهور اسبق یمن که ترور شد، هم این هیئت را همراهی می‌کردند.

 

 

=از عبدالرحمن مختار نماینده جنبش انصارالله در گفت‌وگوهای ملی و عضو شورای عالی انقلاب یمن سؤال شد: شما می‌گویید صبر ما حد و مرزی دارد، آقای عبدالملک الحوثی از گزینه‌های استراتژیک سخن گفته است،‌ آیا صبر شما حد و مرزی دارد، آیا در روزهای آینده ما شاهد پاسخ‌های قاطعانه خواهیم بود، آیا نیروهای یمنی وارد خاک عربستان خواهند شد با توجه به این‌که همچنان برخی اراضی یمنی در اشغال عربستان است، آیا بخشی از این اراضی اشغالی آزاد خواهد شد؟

 

 

عضو شورای عالی انقلاب یمن در پاسخ به این سؤال گفت با توجه به این‌که از همان ابتدای جنگ پس از چهل روز مشخص شد که رژیم عربستان سعودی هیچ دستاوردی نداشت، آقای عبدالملک الحوثی کاملاً می‌داند که با توجه به این وضع، جنگ علیه یمن طولانی خواهد شد، به همین سبب وی از گزینه‌های استراتژیک سخن گفت نه گزینه تاکتیکی.

 

 

وی افزود کسانی که به مسائل استراتژیک می‌پردازند و با این مسائل سروکار دارند، این حرف را می‌فهمند، درست است شاید مردم عادی مفهوم این حرف را درک نکنند، گزینه استراتژیک، گزینه‌ای است  که از نظر مکانی و زمانی در آینده دور محقق می‌شود.

 

 

عضو شورای عالی انقلاب یمن با اشاره به نفوذ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به داخل خاک عربستان و کنترل تعداد قابل توجهی از مواضع نظامی رژیم تصریح کرد: بی‌شک به داخل عربستان وارد شده‌ایم، هیچ مانع نظامی یا جغرافیایی برای ورود به عربستان نداریم، در حال حاضر در عمق پانزده کیلومتر به‌عرض دویست و بیست کیلومتر در داخل خاک عربستان وارد شده‌ایم و این رژیم نتوانسته است حتی مواضعی را که ارتش یمن کنترل کرده است پس بگیرد.

 

 

مختار افزود: مواضعی نزدیک مرزها وجود داشت که دشمن از این مواضع، استان صعده را گلوله باران می‌کرد که تمام این مواضع را ما به کنترل خود درآوردیم و گلوله باران صعده متوقف شد.

 

 

عضو جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: مدت زمانی اجرای گزینه استراتژیک ممکن است تا یک یا دو سال طول بکشد، یعنی نمی‌توانی بگویی گزینه تاکتیکی داری که خلال یک ماه یا دو هفته آن را اجرا کند، ما گزینه‌های استراتژیک در اختیار داریم، معنای گزینه‌های استراتژیک را ممکن است روس‌ها و آمریکایی‌ها بدانند به‌ویژه این‌که سید الحوثی از مردم خواسته است صبور باشند.

 

 

مختار گفت: گزینه استراتژیک ممکن است سال‌ها طول بکشد تا رژیم آل سعود سرنگون شود. اگر سعودی‌ها بر ادامه جنگ و ویرانی و کشتار در یمن اصرار داشته باشند، آن‌گاه هدف اساسی ما، سرنگونی آل سعود خواهد بود که هدف استراتژیک است یعنی محال است که رژیم سعودی به کشتار و نابودی ملت یمن ادامه دهد و ما سکوت کنیم. در صورتی که این رژیم به کشتار و ویرانگری ادامه دهد، گزینه استراتژیک ما سرنگونی آل سعود خواهد بود.

 

 

وی افزود: اگر رژیم سعودی به کشتار مردم یمن به‌بهانه شبه‌نظامیان صالح یا الحوثی ادامه دهد، اگر این رویکرد ادامه یابد، آن‌گاه گزینه ما سرنگونی رژیم آل سعود خواهد بود که این گزینه تنها از طریق موقعیت جغرافیایی که ورود و رسیدن به عمق خاک دشمن و مرکز حکومت آن است، خواهد بود همان‌طور که ما به عمق پایگاه‌هایی که از آنجا مرزهای یمن را گلوله‌باران می‌کردند، رسیدیم.

 

 

وی در عین حال تصریح کرد در گزینه استراتژیک، مسئله، مسئله تصمیم سیاسی است در حال حاضر هیچ مانعی وجود ندارد یمنی‌ها می‌توانند وارد شوند و به عمق خاک دشمن برسند.

 

 

عضو شورای عالی انقلاب یمن فاش کرد: بیش از 50هزار رزمنده در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، این نیروها تا کنون در عملیات نظامی به کار گرفته نشده‌اند و آنها منتظر فرصت مناسب و فرمان رهبران خود هستند تا به عمق سعودی در نقطه‌ای وارد شوند که بتوان رژیم آل سعود را سرنگون کرد، این هدف استراتژیک خواهد بود اگر آل سعود به جنگ و کشتار ادامه دهد، سرنگونی این رژیم هدف ما خواهد بود که شاخ شیطان است و تجاوز وحشیانه‌ای را به راه انداخته است، ادامه این تجاوز نمی‌تواند با سکوت ما روبه‌رو شود جز با سرنگونی آن، گزینه استراتژیک می‌تواند به عمق خاک عربستان و مرکز آل سعود برسد و به‌یاری خداوند به سرنگونی این رژیم منجر شود.

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات