عضو حزب منحله مشارکت به طور کاملاً اتفاقی! ادبیات محافل آمریکایی و غربی را درباره سوریه تکرار کرد.

حسین واله که در دولت اصلاحات معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور بوده در مصاحبه با روزنامه بهار مدعی شد برای حمایت از مقاومت ضرورت ندارد از بشار اسد حمایت کنیم. روزنامه بهار وابسته به سعید پورعزیزی از مسئولان معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات بوده است.

 

 

این عضو حزب منحله مشارکت ضمن ادعای اینکه دوران سیاست عدم تعهد تمام شده، می‌گوید: باید برقراری ثبات و امنیت در سوریه اصل اول راهنمایی در سیاست ما باشد و باقی ثانوی شود. حفظ مقاومت یک اصل است، اما برای اینکه خط مقاومت آسیب نبیند نباید کاری کرد که همه نیروی مقاومت خرج حفظ خودش یا خرج حفظ همپیمانش شود. باید از مقاومت حمایت کنیم، نه از اسد.

 

 

لاف حمایت از مقاومت در حالی است که فتنه‌گران در انتخابات سال ۸۸ علناً به حمایت از رژیم صهیونیستی و بر ضد مقاومت اسلامی، شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما اکنون که یقین کرده‌اند ملت و نظام، مقاومت اسلامی را خط اول دفاع می‌دانند، با تغییر تاکتیکی مدعی می‌شوند که برای حمایت از مقاومت لازم نیست از اسد حمایت کنیم! این اظهارنظر فریبکاری در واقع پر کردن خانه‌های جدول آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و توجیه خواسته آنهاست که می‌گویند ایران کمک کند تا بشار اسد را کنار بزنیم؛ حال آن که بشار اسد اولاً منتخب مردم سوریه و ثانیاً رکن هماهنگی محور مقاومت در سوریه است.

 

 

جالب اینکه همزمان مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی لاریجانی گفت: باید همه جنایتکاران جنگی در سوریه - نظیر حکومت سوریه- محاکمه شوند. مسئله سوریه را نباید به اسد منحصر کرد. آینده بلندمدتی برای اسد وجود ندارد ولی زمان حال برای وی وجود دارد و این دو مسئله باید با هم دیده شود.

 

 

یادآور می‌شود پیش از این در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به تهران و در جریان اتفاقی خلق‌الساعه، نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ با موضوع سوریه برگزار شد که در آن از دولت سوریه نماینده‌ای حضور نداشت. وزیر خارجه آلمان بلافاصله به ریاض رفت و در آنجا از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی!! یاد کرد.

 

 

شایان ذکر است گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز در سال پیش همسو با ادبیات آمریکا و متحدانش بیانیه‌ای صادر کرده و همانند گروهک منافقین مدعی شده بود اسد باید برود!

منبع:کیهان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات