روی آوردن داعش به خودروهای زرهی بمب‌گذاری شده در نبردهای الرمادی، نشان می‌دهد که این گروه آخرین نفس‌هایش را می‌کشد.

 گروه تروریستی داعش به استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده به  عنوان آخرین حرفه و برگ برنده ادعایی خود در مناطق تحت اشغالش در الرمادی برای مانع‌تراشی در برابر پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی در داخل شهر متوسل شده است.

 

 

رافع الفهداوی شیخ عشیره البوفهد تاکید کرد پیشروی نیروهای امنیتی عراق به سمت مرکز شهر الرمادی، گروه تروریستی داعش را مجبور کرده است تا آخرین برگ برنده خود را برای حفظ مناطق تحت اشغال مورد استفاده قرار دهد.

 

 

الفهداوی افزود طی ساعات گذشته، نیروهای امنیتی، سه دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در شمال و غرب الرمادی منفجر کردند که تروریست‌های انتحاری سوار بر آنها درصدد حمله به نیروهای امنیتی بودند.

 

 

وی گفت نیروهای امنیتی اطلاعاتی در دست دارند که به آنها برای ادامه شکار داعشی‌ها و کشف بمب‌ها با همکاری ساکنان محلی کمک می‌کند.

 

 

شیخ البوفهد تاکید کرد اکثر خودروهای نظامی بمب‌گذاری شده داعش همان خودروهایی است که نیروهای ارتش و دیگر تشکیلات امنیتی پیش از عقب نشینی از اواسط سال جاری میلادی در برخی مناطق رها کرده بودند و تروریست‌های داعش به بمب‌گذاری آنها برای استفاده در نبردهای سرنوشت ساز کنونی روی آورده‌اند.

 

 

وی تصریح کرد نیروهای امنیتی مرکز شهر الرمادی به طور کامل از اطراف آن جدا شده که این اقدام مانع رسیدن کمک‌های نظامی به داعشی‌ها شده است.

 

 

شیخ عشیره البوفهد پیش بینی کرد هر لحظه ممکن است که فرماندهی عملیاتی مشترک به زودی پایان نبرد و شکست داعش را اعلام کند.

 

 

از سوی دیگر الفرات از موفقیت نیروهای یگان مهندسی در کشف و خنثی سازی ۲۶ بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی در روستای البوحیاه در غرب الرمادی خبر داد.

 

 

هلاکت فرمانده نظامی داعش در پایگاه الورار در غرب استان الانبار از دیگر دستاوردهای عملیات امروز نیروهای عراقی علیه تروریست‌های تکفیری است.

 

 

کشته و زخمی شدن ۲۷ داعشی در غرب سامراء

 

 

از سوی دیگر یک منبع امنیتی به  الفرات گفت نیروهای امنیتی توانستند در عملیات خود در روستای البوعلی در غرب سامرا، هفت داعشی را از پای درآورند و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کنند. همچنین یک یگان دیگر از این نیروها، ۳۹ بمب کارگذاشته شده در منطقه سیدغرب را کشف و خنثی کردند.

 

 

دفع حمله داعشی‌ها در شمال فلوجه

 

 

نیروهای داوطلب مردمی موسوم به سرایاالجهاد، حمله تروریست‌های داعشی در شمال فلوجه را دفع کردند و پنج نفر از آنها از جمله یک تروریست افغانی الاصل را کشتند.

 

 

در بیانیه سرایاالجهاد آمده است نیروهای سرایاالجهاد یکی از گروه‌های داوطلب مردمی، شامگاه گذشته وارد درگیری‌های شدیدی با باندهای تروریستی داعش هنگام حمله آنها به خط مقدم در منطقه اللحیدان واقع بین السجر و الکرمه در فلوجه شدند که در نهایت نیروهای مردمی با دفع این حمله، پنج تروریست را از پای درآوردند که یکی از آنها افغانی الاصل بود. همچنین مقادیری سلاح سبک و متوسط که دشمن به جا گذاشته بود، به غنیمت درآمد.

 

 

پلیس فدرال عراق هم از کشته شدن دو تروریست داعشی در کمین نیروهای اطلاعاتی در حصیبه شرقی خبر داد.

 

 

الفرات نیز در خبری فوری از انفجار تروریستی در شمال بغداد خبر داد.

 

 

این شبکه گزارش داد یک تروریست انتحاری با بستن کمربند انفجاری، خود را در شمال بغداد منفجر کرد.

 

 

خبر دیگر اینکه، نوفل العاکوب استاندار نینوا روز گذشته اعلام کرده بود گروه تروریستی داعش، دیر راهبه‌ها در شهر تلکیف در شرق موصل را منفجر کرد که در نتیجه این انفجار این مکان به طور کامل تخریب شد.

 

 

وی گفت این اقدام در چارچوب ادامه حملات و اقدامات این گروه تروریستی علیه مساجد، مراقد دینی اسلامی، کلیساها و دیرها و همچنین مراکز عبادی ایزیدی‌ها در سنجار صورت گرفته است.

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات