رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان؛

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان گفت: هرگز اجازه نخواهم داد که فتنه ۸۸ فرصت حضور در دانشگاه‌های لرستان را پیدا کنند.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان در مورد پاره ای از مسائل مربوط به دانشجویان و دانشگاه، توضیحاتی داده است.

 

گفت و گوی فوق گزیده ای از صحبت های حجت الاسلام حسینی است:

 

 

ارزیابی شما از وضعیت دانشگاه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید چیست؟

 

 

برنامه ای که دولت در پیش گرفته است، باوری را در بین دانشگاهیان دامن زده است مبنی بر اینکه دولت مانع برگزاری جلسات سیاسی در دانشگاه است؛ البته ما به نوبه خودمان امیدواریم چنین رویه ای و چنین طرح و برنامه ای در دولت در دستور کار دولت نباشد؛ البته بی تدبیری برخی از مسئولین در چند استان در ارتباط با حضور سخنرانان سیاسی در دانشگاهها، چنین باوری را تقویت کرده است، به عنوان در همین دانشگاههای لرستان یک بار از سخنرانی سید حسن خمینی جلوگیری شد و یک بار هم اجازه سخنرانی به سعید جلیلی داده نشد.

 

 

در مجموع با نگاه مثبتی که داریم از دولت انتظار می رود که شائبه هر نوع برخورد سیاسی و ایجاد محدودیت برای یک نگرش خاص سیاسی را از خود دور کند. همواره مسئولین ارشد نظام فتنه و خط فتنه را خط قرمز نظام اعلام کرده اند. دست اندرکاران فتنه به هیچ وجه مجاز به حضور در فضای دانشگاه نیستند؛ اما در عین  حال همه جریان های فکری و سیاسی باید بتوانند فرصت حضور و اظهار نظر و دیدگاه در فضای دانشگاه را داشته باشند. دانشگاهی که پای فتنه گران در آن باز شود، آن دانشگاه محکوم به اغتشاش و فاصله گرفتن از اهداف علمی و رسالت های ذاتی خود است.

 

 

در هر حال به تشکل های دانشجویی اصلاح طلب از باب دلسوزی توصیه می کنیم که اگر بخواهند امکان تداوم فعالیت داشته باشند، مراقب باشند که با دعوت از چهره های افراطی و عوامل فتنه در دام جریانات سیاسی نیفتند.

 

 

حتی بی دقتی در دعوت از سخنرانان ممکن است که تشکل های دانشجویی را به هم داستان بودن با فتنه گران متهم کند؛ چرا که دست زدن به اینگونه اقدامات مغایر با اساسنامه تشکل های دانشجویی است و می تواند شکست و اضمحلال هر تشکلی را به همراه داشته باشد.

 

 

 همواره تشکل های دانشجویی استان را توصیه می کنیم که از سرگذشت تشکل های افراطی که در گذشته زمینه اغتشاش را در استان فراهم کرده اند، درس عبرت بگیرند. یادمان نرفته است که بی مبالاتی تشکل دانشجویی تحکیم وحدت دانشگاه لرستان در سال 79 که با اردوکشی چهره های سرشناس اصلاح طلب آن دوران یعنی سروش و کدیور همراه بود، چگونه زمینه بحران و اغتشاش را در شهر خرم آباد به وجود آورد و موجب به بار آمدن خسارات مالی و به شهادت رسیدن یکی از پرسنل نیروی انتظامی به دست اغتشاش گران شد.

 

 

بنده به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان هرگز اجازه نخواهم داد که دست اندرکاران فتنه به عنوان کسانی که در سال 88 به نظام و آبروی نظام اسلامی ضربه زدند و متاسفانه هنوز هم علیرغم روشنگری های رهبر معظم انقلاب و اتمام حجت مردم در حماسه 9 دی بر روی مواضع ضد نظام و بی منطق خود پافشاری می کنند در دانشگاههای استان حضور پیدا کنند.

 

 

 

با توجه به تکاپوی عناصر فتنه برای حضور در دانشگاهها، دانشگاهها در سناریوی نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن چه جایگاهی دارند؟

 

 

براساس رهنمودهای رهبر انقلاب مراکز علمی و دانشگاهی بعد از انقلاب وارد یک تحول ماهوی شدند و در واقع دانشگاه در این دوران به نردبانی برای کمال و ترقی نظام تبدیل شد، اما از آنجا که دشمن چشم دیدن این توفیق را نداشت درصدد نفوذ و ضربه زدن به نظام از کانال دانشگاهها برآمد تا از دانشگاه به عنوان پلی برای نفوذ بهره ببرند.

 

 

امروز نیز به ویژه پس از توافق هسته ای دشمن نقشه های زیادی جهت نفوذ سباسی، فرهنگی و امنیتی در کشور طراحی کرده است و قطعا برای عملی کردن نقشه های خود از هر ابزاری از جمله نفوذ در دانشگاهها بهره می برد؛ از این رو دانشگاهها باید با بصیرت و با روحیه انقلابی در جهت شناسایی و مقابله با نفوذ دشمن به وظیفه خود عمل کنند.

 

 

امروز حضور فتنه گران در دانشگاهها بخشی از پازل نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن در دانشگاهها را تشکیل می دهد؛ البته تضعیف روحیه خودباوری در بین دانشگاهیان، تلقین ضعف و ناکارآمدی نظام در اداره کشور، سعی در بی اهمیت نشان دادن موضوع استقلال و آماده کردن ذهن دانشگاهیان برای پذیرش سلطه و نفوذ دشمن و برجسته کردن ضعف ها در ساختار نظام اسلامی از دیگر مولفه های سناریوی نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن محسوب می شوند که نباید از آنها غافل شویم.

 

 

به عنوان یک پیام به دانشگاهیان به خصوص آن طیفی که دل در گرو انقلاب دارند، می گوییم که حواسشان باشد تا در مرحله پسا برجام دشمن مزدور و مکار پروژه نفوذ خود را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و  امنیتی اعمال نکند. متاسفانه علی رغم قاطعیت و تلاش دیپلمات های کشورمان در تنظیم متن برجام دشمن توانست برخی از خطوط قرمز ما را پشت سر بگذارد ؛‌حال باید هوشیار باشیم که در مرحله پسا برجام نقشه های نفوذ دشمن را خنثی کنیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    آقای نهاد شما بفرما اکران فیلم ضد ایرانی 300 رو جمع کن.
    مرد باشید نظرمو تایید بفرماید

نظرات