سفیر ایران در عراق در دیدار با نخست‌وزیر این کشور، نامه عذرخواهی رسمی رئیس جمهور ایران به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرزها از سوی زائران ایرانی را تقدیم کرد.

رسانه‌های عراقی از دیدار روز گذشته «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در عراق با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور خبر دادند و به نقل از بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق نوشتند که در این دیدار، سفیر ایران عذرخواهی مکتوب «حسن روحانی» رئیس‌جمهور به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در برخی گذرگاه‌های مرزی از سوی زائران ایرانی را به حیدر العبادی تقدیم کرده است.

 

خبرگزاری «النخیل» و پایگاه‌های خبری «خندان» و «المدی پرس» عراق با انتشار این خبر نوشتند: سفیر ایران نیز رسما از هرج و مرج ایجاد شده از سوی برخی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) در برخی گذرگاه‌های مرزی عذرخواهی کرد.

 

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری، عبادی نیز گفت: به رغم جنگ عراق با داعش و شرایط دشوار حاکم بر این کشور، زیارت اربعین امام حسین (ع) با موفقیت انجام شد و به رغم خیل زیاد زائران، آنها امسال از امنیت و خدمات مناسبی برخوردار بودند.

 

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در ۴ دسامبر از دولت و ملت عراق به دلیل میزبانی بسیار خوب از میلیون‌ها زائر اربعین حسینی (ع)  از جمله ایرانی‌ها تشکر و تقدیر کرده بود.

منبع:فارس
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات