در مراسم‌های برگزار شده به مناسبت روز دانشجو در برخی دانشگاه‌ها، عده‌ای از مرفهین بی‌درد از لزوم رسیدگی به محرومان گفتند، فتنه گران از قانون شکنی گله کردند و دارندگان پرونده‌های فساد اقتصادی از لزوم مبارزه با فساد دم زدند، وضعیتی که می‌توان گفت جای بابک زنجانی به عنوان سخنران خالی بود!

هر ساله ۱۶ ماه آذر  به عنوان روز دانشجو گرامی داشته می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس‌از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود و امسال نیز طبق سنت و عرف هر سال اغلب دانشگاه‌ها با دعوت از برخی از افراد و سخنرانان این مراسم را برگزار کردند.

 

نکته قابل تامل در مراسم روز دانشجوی سال جاری این بود که شاهد حضور و سخنرانی برخی از عوامل فتنه ۸۸  و کسانی که پرونده‌های مفتوح فساد اقتصادی دارند، به عنوان سخنران در میان دانشجویان بودیم. این افراد معلوم الحال که سوابق تیره‌ای هم به لحاظ مفاسد اقتصادی و هم به لحاظ مشارکت در فتنه ۸۸ داشتند در میان دانشجویان حاضر شده و صحبت‌هایی در مورد «اتحاد»، «رسیدگی به محرومین و فقرا»، «قانون مداری» و «مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی» در کشور به میان آوردند که هر فرد مطلعی از سابقه و گذشته این افراد را به خنده و تعجب وا می‌دارد تا جایی که در برخی محافل دانشجویی این مسئله عنوان شد که در میان سخنرانان امسال جای افرادی مانند بابک زنجانی و شهرام جزایری خالی بود تا برای دانشجویان از مبارزه با فساد بگویند!

 

برخی از این افراد و رسانه‌های زنجیره‌ای خود مصداق بارز مفسد اقتصادی و سیاسی‌اند و سابقه‌های گزاف قانون گریزی دارند ولی با اعتماد به نفس کامل که گویی هیچ کس از سابقه و کارنامه آنها اطلاعی ندارند، با ایراد سخنانی پر طمطراق از لزوم رعایت قانون صحبت به میان می‌آورند! مثلا یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای ۳۰۰ میلیون تومان از شهرام جزایری که سال‌ها به خاطر ارتکاب به مفاسد اقتصادی در زندان بود، پول دریافت کرد و اکنون هر چند روز یکبار در تیترهای اصلی خود برای مبارزه با فساد و رفع فقر و بیکاری و مفاسد اقتصادی سینه چاک می‌کند!

 

کارنامه و عملکرد این افراد معلوم الحال و رسانه‌های وابسته به جریان مدعی اصلاحات به اندازه‌ای تیره و تار است که باید گفت اینها آخرین کسانی هستند که می‌توانند در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی و قانون گرایی صحبت کنند چرا که خود پیشرو در ارتکاب به این جرائم هستند. 

 

برخی افراد بی‌اعتبار سودای کسب آبرو نزد دانشجویان را دارند

 

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با کیهان با بیان اینکه برخی افراد بی‌اعتبار سودای کسب آبرو نزد دانشجویان را دارند، گفت: یک جریان مشخص قصد دارند تا آبروی از دست رفته خود را با ابزار قرار دادن ذهن پاک دانشجویان به خود بازگرداند و در این راستا از قشر دانشجو به عنوان پیاده نظام خود برای کسب آرا در انتخابات مجلس آینده استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: برخی از سخنرانان مدعو در مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها، هیچ اشاره‌ای به ماهیت استکبار ستیزی ۱۶ آذر نکرده و صرفاً به مباحث سیاسی معطوف به جناح خود پرداختند. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: مطرح کردن مسائلی از قبیل لزوم رعایت قانون و مبارزه با فساد از جانب افرادی که پرونده‌ تیره‌ای در هر دو زمینه دارند مضحک و قابل تامل است. وی اضافه کرد: این افراد باید پاسخ گوی رفتار مفسدانه خود به دانشجویان باشند ولی گویا قصد دارند تا با سوء استفاده از ضعف دانشجویان در اطلاع از سابقه خودشان، برای خود آبرو و اعتبار کسب کنند.

 

آصفری ادامه داد: این افراد قصد دارند تا با غسل تعمید خود، حریف را ناپاک جلوه دهند در صورتی که پرونده‌های مفاسد سیاسی و اقتصادی این افراد همچنان مفتوح است.

 

مراسم ۱۶  آذر جولانگاه برخی از افراد غرب زده شد

 

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با کیهان با بیان اینکه مراسم ۱۶  آذر جولانگاه برخی از افراد غرب زده شد، گفت: علیرغم تذکرات فراوانی که به روسای دانشگاه‌ها نسبت به ممانعت از حضور برخی از سخنرانان سیاسی زده در مراسم‌های ۱۶ آذر شده ولی باز هم شاهدیم که دانشگاه‌ها در روز دانشجو جولانگاه افرادی شد که حتی حداقل زاویه‌ها را هم با استکبار ندارند.

 

وی افزود: جای تاسف و تعجب دارد که برخی از افراد که پرونده‌های فساد مالی و سیاسی دارند آزادانه در میان دانشجویان آمده و دم از لزوم رعایت قانون و مبارزه با فساد اداری می‌زنند. عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: سیاسی بودن دانشگاه مطلوب  است ولی سیاست‌زدگی یک آفت برای دانشگاه محسوب می‌شود و روسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم باید در راستای محو سیاست زدگی بکوشند.

 

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی است ولی شاهد بودیم که در مراسم ۱۶ آذر سال جاری برخی از افراد که بازیچه غرب در برهه فتنه ۸۸ بودند، برای دانشجویان سخنرانی پر طمطراق می‌کردند.

 

وی ادامه داد: مراکز علم  و دانش نباید جولانگاه این افراد باشد چرا که جمهوری اسلامی بعد از ۳۵ سال زحمت امروز رتبه ۱۶ علمی را در جهان دارد ولی با این نوع سیاست زدگی‌ها آن رتبه را از دست خواهیم داد.

 

برخی قصد غافل کردن دانشجو از استکبار را دارند

 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با کیهان گفت: در مراسم ۱۶آذر امسال برخی از افراد دم از قانون گرایی زدند که سابقه روشنی در دفاع از استکبار دارند.

 

وی افزود: همان افرادی که در دوران فتنه ۸۸ مردم و دانشجویان را تشویق به نافرمانی مدنی می‌کردند امروز دم از لزوم قانون گرایی در جامعه می‌زنند و افرادی که هنوز پرونده فساد اقتصادیشان در قوه قضائیه مفتوح است صحبت از لزوم مبارزه با فساد اداری و اقتصادی به میان می‌آورند.

 

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه دانشجو باید حافظه تاریخی خود را تقویت کرده و با سابقه سخرانانی از این دست آشنایی داشته باشد، گفت: برخی بدنبال تحریف واقعیت‌ها و تعمید سابقه خود را دارند و رونمایی از این توطئه  بیش از هر چیز هوشیاری مردم جامعه را می‌طلبد.

 

بازیگران زمین بازی آمریکا برای قانون سینه چاک می‌کنند

 

محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی در تلاش برای از بین بردن ماهیت استکبار ستیزی هستند، گفت: برخی از عناصر نشانه‌دار فتنه ۸۸ متاسفانه از غفلت مسئولان وزارت علوم استفاده کرده و در مراسم ۱۶ آذر برای دانشجویان سخنرانی کردند. وی اضافه کرد: امروز افرادی در کشور دم از قانون گرایی، مبارزه با فساد و تلاش برای رفع محرومیت می‌زنند که هیچ درکی راجع به محرومیت ندارند و حتی پرونده‌های عریضی نیز در مورد تخلفاتشان در دادگاه‌ها وجود دارد.

 

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: امروز شرایطی به وجود آمده که دست اندرکاران فتنه به راحتی اجازه صحبت در دانشگاه‌ها را دارند ولی از جانب دیگر افرادی که سابقه روشنی در دفاع مقدس داشته و بعد از جنگ تحمیلی نیز خدمات صادقانه‌ای به نظام ارائه کرده‌اند نمی‌توانند پشت تریبون دانشگاه‌ها بایستند چرا که از حضور آنها به خصوص در دانشگاه آزاد ممانعت به عمل می‌آید.

 

منبع:رجا نیوز به نقل از کیهان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات