حادثه تلخ بیمارستان خمینی شهر اصفهان مورد سوء استفاده معاندان جمهوری اسلامی قرار گرفت و دشمنان ایران اسلامی سعی کردند براساس کینه قدیمی‌شان از این موضوع نیز بهره‌برداری خود را کنند.

انصاف یکی از فضایل اخلاقی به معنای مراعات برابری و مساوات در رفتار است؛‌ منصف بودن در برابر اتفاق‌های ناگوار یا حوادث اجتماعی که مورد قضاوت قرار می‌گیرد، یکی از اصولی است که به خودی خود مورد قبول عموم است.

 

ضمن اینکه باید در نظر داشت منصف بودن در موضع‌گیری‌ها به هیچ وجه به معنای ترک مطالبه‌گری و انجام انتقاد سازنده نیست،‌ اما گاهی اوقات بازی‌های رسانه‌ای، اغراق‌ و خبرسازی می‌تواند مخاطب را از حقیقت ماجرا دور کند.

 

یکی از موضوعاتی که اخیراً با چنین رویکردی در فضای مجازی مواجه شد، حادثه تلخ اصفهان و زخم صورت یک کودک ۵ ساله و ماجرای کشیدن بخیه‌ به دلیل فقر مالی بود. موضوعی که در وهله نخست با انتشار تصاویر جعلی از «صدرا» پسر بچه این ماجرا تصاویر یک دختر بچه منتشر شد تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

سپس موضع‌گیری و انتقادات یک‌جانبه برخی سایت‌های داخلی نیز مزید بر علت شد که گویی تمام پزشکان ایرانی و سیستم درمانی کشور از افرادی بی‌تعهد تشکیل شده است، این درحالی است که تنها چند روز از درگذشت یکی از پزشکان اعزامی بر اثر تصادف در جاده سامرا و کربلا در مسیر خدمات رسانی به زائران اربعین می‌گذشت.

 

در حالی‌که در این ماجرا وزیربهداشت و مسئولان مربوطه از نخستین افرادی بودند که نسبت به وقوع این حادثه اعلام موضع کردند اما سایت‌های ضدانقلاب داعیه‌دار شکست سکوت و پرچم‌دار دروغی حمایت از مردم کشور شدند.

 

ابراز همدردی با کودک ۵ ساله با طراحی و انتشار کاریکاتورهای انتقادی:

 

معاندان با اجرای درست قوانین هم قانع نخواهند شد

 

دو متهم اصلی این پرونده یعنی پزشک و پرستار اورژانس که به دستور مقامات قضایی بازداشت شدند، هم‌اکنون در حالت تعلیق به سر برده و با قرار وثیقه متناسب آزاد شده‌اند.

 

ضمن اینکه در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد که مسئولان بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمناً به مسئولان حراست، بازرسی و برخی از مسئولان دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

 

اما طبیعتاً تمام تلاش‌های انجام شده در جهت دلجویی از صدرا و محکومیت مجرمان پرونده برای معاندانی که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با هر ترفندی سعی در تخریب نظام جمهوری اسلامی به هر بهانه ممکن داشتند قانع کننده نخواهد بود لذا در این راستا پروژه تشویش اذهان عمومی کلید خورد.

 

اغراق در تصاویر منتشر شده به منظور سوءاستفاده از احساسات مردم

 

انتشار تصاویر خلاف واقع توسط سودجویان بمنظور برانگیختن احساسات نخستین گام بود؛ وقتی تصویر دختر بچه مجروح در پی حملات رژیم صهیونیستی در سال ۹۱ به غزه بعنوان صدرا منتشر شد:

 

 

تصویر اصلی از صدرا پسربچه‌ مجروح در حادثه اصفهان را مشاهده می‌کنید:

 

*وقتی یک آمریکایی به عنوان الگویی برای انساندوستی معرفی می‌شود

 

تحلیل‌ها و مقایسه‌های عجیب و غریب معاندان ادامه داشت تا جایی که کم کم پشت پرده این مقایسه‌های عجیب خود را نشان داد، مدیرعامل فیسبوک به عنوان یک فرد انسان دوست معرفی می‌شود تا مردم ایران به عنوان یک الگو به وی نگاه کنند: «چه می‌شود آمریکایی ثروتمند مالش را وقف انسانیت می‌کند و ما از هموطنان خویش انسانیت را دریغ می‌کنیم یادتان نرود هموطنان».

 

 

*شعار معاندان لو رفت/ دشمن دیرینه رسوا شد

 

تصویر زیر نیز به عنوان یکی از تصاویری است که به صورت کاملاً واضح اهداف پنهان معاندانی که گاهی به چهره نقاب منتقدان را نیز می‌زنند نشان می‌دهد، شاید نگاهی دقیق به شاخص‌هایی همچون افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، کنترل و حذف بیماری‌های واگیردار و اجرای برنامه‌های بهبود تغذیه و بیمه روستاییان، بهتر بتواند گویای دستاورد‌های قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ باشد که این امر بازهم به صورت کاملاً طبیعی از منظر معاندان پنهان باقی‌ می‌ماند.

تصویر زیر در شبکه‌های اجتماعی معاند جمهوری اسلامی ایران منتشر شد:

 

 

* سپاس از تقدیم جان تا پای عهد برای خدمت

 

هرچند ماجرای صدرای ۵ ساله بعنوان یک معضل اجتماعی و انسانی باید مورد بررسی و ریشه‌یابی قرار گیرد و از دید منتقدان پنهان نماند اما بازهم بکارگیری انصاف بعنوان یک‌ قانون اخلاقی موجب شد تا در میان این هجمه‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی که تمام پرستاران و پزشکان کشور را زیرسوال می‌برد، یادی هم از پزشکان خدومی شود که بتازگی جان خود را در راه خدمت به هموطنانمان از دست داده‌اند.

 

 یاد دکتر نرمین شهپوری که بر اثر تصادف و در جاده سامرا و کربلا در مسیر خدمات رسانی به زائران اربعین جان خود را از دست داد گرامی می‌دارد.

 

 

* اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

 ظهر یکشنبه ۱۵ آذرماه با حضور مادر و کودک ۵ ساله به اتفاق دادستان دادسرای نظام پزشکی شهرستان به موضوع پرونده تخلف دو تن از کارکنان پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی رسیدگی و بسیاری از ابهامات در این ماجرا برطرف شد.

 

طبق اطلاعات مطرح شده در این جلسه دادرسی صدرا زاهدپور کودک ۵ ساله از اهالی استان خوزستان و شهرستان ایذه ساکن خمینی‌شهر است که به علت بریدگی زیر چانه به طول ۶-۱۰ میلی‌متر هفته گذشته به همراه مادر خود به بیمارستان اشرفی مراجعه نموده و زخم وی دو بخیه می‌شود. پس از پایان مداوا به علت همراه نداشتن مبلغ ۱۰۵ هزار تومان هزینه درمان، بخیه‌های این کودک مجدداً به دستور پزشک و توسط پرستار متخلف باز می‌شود.

 

در حال حاضر بعد از گذشت مدت زمانی از این اتفاق، زخم کودک خردسال در حال التیام و بهبودی کامل بوده و نیازی به هیچ‌گونه عمل زیباسازی و جراحی وجود ندارد و اظهارنظرها در این مورد کذب است.

 

موضوعی که قبل از انتشار هرگونه خبر در فضای مجازی و رسانه‌های استان برخورد قاطع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در پی داشته و به تعلیق پزشک و پرستار متخلف منجر شد.

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات