خطی که امروز دوقطبی کاذب افراط و اعتدال را در جامعه با اسم رمز داعش داخلی وجدید کلید زده است دیروز با حمایت از شعار «نه غزه نه لبنان فقط فلات ایران» زمینه نفوذ غرب و همچنین تروریست در خاورمیانه و تا دم مرزهای ایران را فراهم می‌کرد.

 این روزها که در لندن، پاریس و آمریکا شاهد حوادث تلخی هستیم که بوی تروریسم از آن به مشام می‌رسد، می‌توان به خوبی به ماهیت و خطر این پدیده شوم در تمام دنیا پی برد. با این تفاوت که تروریسم امروز مانند قدیم ترور بعضا کور نیست و حالا ساماندهی و سازمانیافته شده است و خطر آن به خوبی در سرتاسر جهان حس می‌شود. با وجود برگزاری مانور ضد تروریسم در شهر تهران و هشدارهای برخی از مسئولین فضای کشورمان نیز تا حدودی نسبت به این مساله حساس شده است.

 

اما با نگاهی به امنیت در کشورمان به خوبی متوجه می‌شویم درحالی‌که در نقطه کانونی بحران تروریسم یعنی خاورمیانه قرار داریم اما با تدابیری که حاصل سیاست‌های گذشته و امروز است در جزیره ثبات زندگی می‌کنیم. اما در این عرصه شعارها و تحرکات انحرافی هم رخ‌داده که ممکن بود عمل به آن کشور را به قهقرا برده و امنیت امروز ما را با خلل جدی روبرو سازد.

 

در بطن حوادث سال ۸۸ که خود در درجه اول امنیت کشورمان را هدف قرار داده بود شعار انحرافی از سوی فتنه‌گران باب شد که بسیار خطرناک بود. شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان فقط فلات ایران»‌ با نادیده گرفتن فعالیت کشورمان در حوزه دفع خطر و گسترش عمق استراتژیک برای مقابله با خطرات احتمالی بیرون از مرزهای کشورمان در کوچه‌های فتنه سر داده شد؛ اما متأسفانه عملکرد جریان قدرت‌طلبی که فتنه از آن نشأت گرفت، سبب شد که اغلب با سخنرانی و بعضاً با سکوت از این خط انحرافی حمایت شود. متأسفانه تا چند ماهی کشورمان درگیر این شائبه مهم در سیاست خارجی بود که امروز با تشدید بحران امنیتی در منطقه خاورمیانه و جهان به‌خوبی بطلان و اشتباه فاحشی که در این شعار انحرافی وجود دارد باوجود ظاهر عوام‌فریبانه آن مشخص شده است.

 

متأسفانه این خط امروز با دگردیسی تاکتیکی به‌طور متفاوتی در حال پیگیری است. دولت درحالی‌که شعار اعتدال می‌دهد با دشمن‌سازی بعضاً خیالی منتقدین را افراطی و تندرو می‌خواند و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب هم طبق معمول با هماهنگی اتاق فکر از تکنسین‌های جنگ روانی این جریان دستور گرفته و فضای دوقطبی کاذبی را به وجود می‌آورند که به هیچ عنوان به نفع کشور نیست اما مطامع سیاسی برخی گروه‌های سیاسی را تأمین می‌کند. این درحالی‌که است که فضای سیاسی کشور رو به تعادل دارد و غذای شور تندروی نیز با مذاق افکار عمومی اصلا سازگار نیست.

 

در همین زمینه موسوی لاری در واقعه قرچک ورامین معترضان به برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در این شهر را داعشی می‌خواند و اعتراض آنان را «داعش‌بازی» توصیف می‌کند.[۱] حمید انصاری نیز اخیراً در سخنانی عجیب گفته است: «اهانت به استوانه‌های نظام و بیت امام، زمینه‌ساز ایجاد داعشی جدید است.»[۲] خطی که به‌وضوح در جهت فضاسازی دوقطبی کاذب افراط و اعتدال صورت می‌گیرد. این درحالی‌که است که اصلاح‌طلبان افراطی‌ها و اغتشاشگران در فتنه سال ۸۸ را که بعضاً اهدافی براندازانه داشته که با حمایت یان جریان صورت می‌گرفت را از یاد برده‌اند که به نظر می‌رسد یادآوری آن در ادامه امری لازم و ضروری برای تنویر افکار عمومی و نشان دادن خطای محاسباتی این جریان باشد.

 

در ادامه به آرای برخی از افراد و شخصیت‌های دو جناح سیاسی می‌پردازیم که در بحبوحه اتفاقات سال ۸۸ له و علیه شعار انحرافی «نه غزه و نه لبنان» و افراط درونی آن سخن گفتند می‌پردازیم؛ موضوعی که به‌خوبی مشخص می‌کند چه کسانی افراط واقعی و چه کسانی منادی اعتدال و عقلانیت در فضای سیاسی کشور هستند.

 

حمید روحانی: اندیشه لیبرالیستی و تسلیم طلبی به اسم اصلاح‌طلبی مانند سرطان جامعه را در برمی‌گیرد

 

حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر بابیان اینکه عده‌ای امروز به دنبال این هستند که به اسم دفاع از امام، اندیشه لیبرالیستی را در جامعه رواج بدهند در اسفند سال ۸۸ گفت: اگر در چنین شرایطی که جوانان فلسطینی، زن‌ها و کودکان غزه تکه‌پاره می‌شوند و هزاران نفر در عراق و افغانستان به خاک و خون کشیده شوند اگر یک نفر در ایران به اتهام جاسوسی اعدام شود ببینید چه خبر می‌شود! این جنگ روانی در کشور ما هم به‌شدت تأثیرگذار بوده است و خیلی‌ها را تحت تأثیر قرار داده؛ به‌گونه‌ای که به خود جرئت نمی‌دهند از جهاد، شهادت، قصاص و مجازات سخن بگویند؛ یعنی واقعاً اندیشه لیبرالیستی و تسلیم طلبی به اسم اصلاح‌طلبی و سازش‌کاری به حدی قوی شده است که ما می‌بینیم دارد مثل سرطان افراد را به خودش جذب می‌کند.[۳]

 

آیت‌الله جوادی آملی:‌ باید شعار هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران سرداد

 

آیت‌الله جوادی‌آملی با تاکید بر این‌که شعار نه غزه، نه لبنان مذموم است، گفت: باید شعار هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران سرداد.[۴]

 

هادی خامنه‌ای: نمی‌دانم جزو افراطیونیم یا تفریطیون

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره «شعار نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» گفت: «معتقدم هیچ کس از اصلاح‌طلبان برخلاف اندیشه امام نه حرفی می‌زند و نه قدمی برمی‌دارد.»[۵]

 

هادی خامنه‌ای افزود: «ما برای مصالح اسلام و مصالح خود به فلسطین کمک می‌کنیم تا آن زمان امیدواریم که آن‌ها نیز وجود نداشته باشند.»

 

وی مساله فلسطین را یکی از محورهای مشترک وحدت در جامعه دانست و گفت: «آن‌هایی که معروف‌تر هستند در جلساتی به نام فلسطین حضور پیدا کردند. ما لیستی از گروه‌های مختلف نداریم اما آن‌هایی که معروف‌تر هستند حاضر بودند.»

 

وی افزود: «خود ما نیز رفتیم، نمی‌دانم که ما جزو افراطیون هستیم یا تفریطیون، اما ما به عنوان اصلاح‌طلبان رفتیم. اگر این روند ادامه داشته باشد، مراکزی مانند این دبیرخانه (دبیرخانه حمایت از انتفاضه در مجلس شورای اسلامی) و بخش دانشجویی آن می‌تواند مؤثر باشد.»

 

عطریانفر:‌ نه غزه نه لبنان ناشی از فراموشی مبانی ارزشی است

 

عطریانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که « در اینجا می‌خواهم به برخی از شعارها در حوادث اخیر اشاره کنم» ادامه داد: از جمله اگر بخواهیم شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را کالبدشکافی کنیم، باید گفت ریشه‌ها و مبانی این شعارها در کانون ذهنی برخی از افراد شکل گرفته و ریشه در عدم باور و اعتقاد به دشمنی اسراییل با ایران دارد. اگر دشمن‌شناس باشیم، در عرصه سیاسی شعارهای انقلابی ما نیز متناسب با این شناخت صادر خواهد شد. متاسفانه جریانی که این شعار را می‌دهد نه تنها به دشمنی اسراییل اعتقادی ندارد، بلکه حرکت‌های حماس و حزب‌الله را زیر سؤال می‌برد و این ناشی از فراموشی همان مبانی ارزشی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که " سوءاستفاده بیگانگان از ساده‌اندیشی‌های سیاسی ماست» گفت: اگر به مجموعه آثار حضرت امام (ره) مراجعه کنیم، می‌بینیم که ایشان همواره تذکرات خود را نسبت به سوءاستفاده بیگانگان مطرح می‌کردند که البته این رویکرد به سخنان هوشمندانه حضرت امام (ره) در مقاطعی رنگ باخت و امروز در ناآرامی‌ها و اغتشاشاتی که رخ می‌دهد نوعی همراهی رهبران خصم جهانی و رسانه‌های بیگانگان را احساس می‌کنیم و این سؤال مطرح است که آیا طبق فرمایشات امام (ره) این نوع همراهی مساله‌دار نباید ما را به هوش بیاورد و آن چنان موضع بگیریم که نیروهای دشمن نتوانند از آن استفاده کنند؟

 

اگر دیروز شعار انحرافی نه غزه و نه لبنان را محکوم می‌کردید شاهد اسائه ادب به امام نبودیم

 

قائم‌مقام رییس سازمان صدا و سیما به نامه قائم‌مقام رییس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) نامه جنابعالی به رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث ۱۶ آذر سال جاری و اسائه ادب و هتک حرمت نسبت به ساحت حضرت امام خمینی (ره) واصل شد. اگر در روز جهانی قدس ـ که امام خمینی (ره) آن را روز اسلام و روز رسول الله (ص) نامیدند ـ شعارهای انحرافی «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند، موضع‌گیری می‌کردیدامروز شاید شاهد این روزها و چنین صحنه‌هایی نبودیم.[۶]

 

ترقی: شعار نه غزه نه لبنان تغییر مسیر به سمت غرب بود

 

ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مناظره با شکوری راد عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در آن زمان بیان کرد:‌ «دیدیم که در حوادث پس از انتخابات «شعار موسوی رأی ما را پس بگیر» به شعارهایی مانند «نه غزه نه لبنان، جمهوری ایرانی» تغییر کرد و می‌بینیم که تغییر هویت این جنبش در یک مسیر، سریع از طرفداری موسوی به طرفداری غرب و آمریکا تبدیل می‌شود.[۷]

 

آرمین: شعار نه غزه نه لبنان را نادیده گرفتن لبنان نمی‌دانم

 

آرمین عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ۲۴ آبان ۸۸ بیان داشت: «همچنین درباره شعار مرگ بر روسیه که از سوی برخی در روز ۱۳ آبان سر داده شد، گفت: ۱۳ آبان بیش از هر چیز با توجه به سابقهٔ تاریخی ملت ایران نشانهٔ مبارزه با سلطه خارجی و استبداد داخلی است و این دو با هم گره خورده‌اند؛ لذا ملت ایران هر جا احساس کند قدرت بیگانه قصد دخالت در امور داخلی را دارد واکنش نشان می‌دهد؛ از این رو مطرح شدن این شعار ربطی به دیندار یا غیردیندار بودن مردم یا این که طرفدار اسرائیل هستند، ندارد. در کشور ما با توجه به سابقهٔ تاریخی حتی قبل از انقلاب هیچ سمپاتی با اسرائیل وجود نداشته است؛ گرچه شاید به لحاظ تاکتیکی با شعار «نه غزه، نه لبنان...» موافق نباشم؛ اما مطرح کردن آن را نادیده گرفتن لبنان و پیوند با اسرائیل نمی‌دانم.» [۸]

 

زیباکلام: شعار نه غزه نه لبنان درست بود

 

صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در روز قدس درباره شعار نه غزه و نه لبنان در گفتگو با افکار می‌گوید: بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان نمی‌دانم که چرا باید از شعار نه غزه و نه لبنان اعلام برائت کنم. من فکر می‌کنم هنوز هم اول برای من اول ایران می‌آید، دوم ایران می‌آید و مهم است وسوم هم ایران می‌آید و آخر هم ایران می‌آید. همچنانکه برای فلسطینیان هم اول فلسطین در اولویت قرار دارد، دوم فلسطین است و سوم هم فلسطین است. برای لبنان هم چنین است. نه! برای بنده یعنی صادق زیباکلام، شعار «نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران درست است» و برای من اول ایران می‌آید و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران می‌آید.

 

کواکبیان: به همان دلیل که غزه را محکوم می‌کنیم چین و روسیه را محکوم می‌کنیم

 

کواکبیان در مناظره با بادامچیان گفت:‌«به همان دلیل که غزه را محکوم می‌کنیم روسیه را در بارهٔ چچن محکوم می‌کنیم چین را هم در مورد مساله مسلمانان سین کیانگ محکوم می‌کنیم.»[۹] 

منبع:رجانیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

نظرات