منابع خبری از موفقیت ارتش سوریه در پاکسازی بیش از سه چهارم حومه جنوبی حلب از لوث گروه‌های تروریستی تکفیری خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد ارتش سوریه بیش از سه چهارم حومه جنوبی حلب را آزاد کرد.

 

این رسانه همچنین از هلاکت حسام عموره  ابوعدی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در اردوگاه الیرموک و سه تروریست دیگر بر اثر انفجار بمب خبر داد.

 

زخمی شدن یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح به نام  عبدالله المحسینی سعودی‌الاصل در حمله جنگنده‌های روسی به حومه جنوبی حلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

 

ارتش سوریه همچنین موفق شد تپه  استراتژیک العجمی را پس از آزادسازی خان طومان در حومه جنوبی حلب به کنترل کامل خود درآورد.

 

نیروهای ارتش و همپیمانانشان همچنین توانستند راه کمک رسانی به تروریست‌ها در خان العسل را پس از پاکسازی خان طومان مسدود کنند.

 

ارتش سوریه در تازه‌ترین موفقیت خود، جاده بین‌المللی را پس از بازپس‌گیری الخالدیه در حومه حلب به کنترل خود درآورد.

 

پاکسازی چندین تپه در حومه لاذقیه و آغاز عملیات ارتش در حومه حمص

 

خبرنگار تسنیم در دمشق هم گزارش داد نیروهای ارتش و دفاع ملی پیشروی چشمگیری در شرق شهر سلمی در حومه لاذقیه و به طور مشخص در جبل الحرامیه و تپه الاوضی الاولی داشتند و توانستند تپه‌های رویسه اضو، کتف الحرامی و یعقوبر بین مناطق سلمی و کبانی در حومه شرقی لاذقیه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند. روستای الکبیر در نزدیکی مرزهای ترکیه هم از اشغال تروریست‌ها آزاد شد.

 

نیروهای ارتش سوریه چندین نقطه دیگر را در این مناطق آزاد کردند.

 

در حومه شرقی حمص هم، نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی عملیات نظامی خود را برای بازپس‌گیری شهرک‌های مهین و القریتین از تروریست‌های داعشی آغاز کردند که این عملیات با حملات توپخانه‌ای شدید علیه مواضع تروریست‌ها در اطراف دو منطقه آغاز شد.

 

نیروهای ارتش سوریه همچنین در یک عملیات منحصر به فرد در شهرک کفرنبوده در شمال غربی شهر حماه، ۱۰ تروریست را کشتند و یک انبار مهمات را منهدم کردند.

 

از سوی دیگر چندین تروریست داعشی در حملات نیروهای مقاومت به مقرهای آنها در قلمون در حومه دمشق در نزدیکی مرز لبنان به هلاکت رسیدند و فضایی از سردرگمی و وحشت  در میان تروریست‌ها در گذرگاه‌های مرطبیه الرومیات، ضهرعلی و الزمرانی حاکم شده است.

 

در غوطه شرقی در حومه دمشق هم درگیری‌ها از صبح میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در اطراف منطقه مرج السلطان تحت حملات شدید جنگنده‌های روسی و سوری ادامه دارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات