افشاگر اسرار خاندان آل‌سعود فاش کرد

فعال معروف عربستانی و افشاگر اسرار خاندان آل سعود در آخرین یادداشت‌های توئیتری خود نوشت ایران به‌طور غیرمستقیم تضمین‌هایی در زمان پادشاه پیشین عربستان مبنی بر اعدام نشدن شیخ نمر دریافت کرده بود.

مجتهد" در یادداشتی توئیتری تأکید کرد که راهبرد جنبش انصارالله یمن تاکنون به مقابله با دشمن در داخل، بدون نیاز به حمله به شهرهای سعودی محدود می شد و در درگیری‌های مرزی نیز به پیشروی‌های محدود برای تقویت موضع خود در مذاکرات و نه پیشروی به‌سوی جیزان یا نجران اکتفا کرده است.

 

وی افزود: باید اعتراف کنیم که آمادگی‌های معنوی و فنی و تدابیر سعودی‌ها، نمی‌تواند تضمین کند که حملات برون‌مرزی انصارالله  و نیروهای یمنی به جیزان محدود شود.

 

این فعال سعودی نوشت: علت نگرانی درباره جیزان عربستان این است که بین این شهر و محورهای مرزی، موانعی از قبیل روستاها، کشتزارها، جنگل‌های انبوه و ناهمواری‌هایی وجود دارد که نیروهای انصارالله و ارتش یمن را از تیررس جنگنده‌های سعودی محفوظ می‌دارد، این درحالی است که جبهه نجران چنین وضعی ندارد.

 

مجتهد در یادداشت دیگری نوشت: به‌دنبال تحولات اخیر در سطح منطقه و عربستان، آمریکا به‌عنوان متحد سعودی به مقامات این کشور توصیه کرد که از تشدید تنشها اجتناب کرده و خیلی به توان امنیتی خود تکیه نکنند اما مقامات سعودی تأکید کرده‌اند که قادر به کنترل اوضاع داخلی هستند.

 

وی افزود: به همین علت مقامات آمریکا از تشدید تنشها نگران هستند و بیم آن دارند با ادامه سیاست‌ها و رفتارهای نسنجیده سعودی‌ها، رویکرد منطقه‌ای که با توافق ایران و سعودی در برابر داعش و القاعده به وجود آمده است، دستخوش تغییر شود.

 

این فعال عربستانی در یادداشت دیگری به مسئله اعدام ظالمانه آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان به دست مقامات سعودی اشاره کرد و نوشت: ایران به‌طور غیرمستقیم تضمین‌هایی در زمان پادشاه پیشین عربستان مبنی بر اعدام نشدن شیخ نمر دریافت کرده بود و حتی با روی کار آمدن ملک سلمان، ارزیابی‌ها حکایت از آن داشت که موج اعدام‌ها در عربستان شامل شیخ نمر نمی‌شود.منبع: تسنیم

انتهای پیام/*

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات