رای دیگران را شکستن هدف اصلی است!

کاندیداهای اجاره ای از سوی جناح‌های سیاسی و یا کاندیداهای طایفه‌ای و یا کانون‌های قدرت و ثروت حوزه‌های انتخابیه برای شکست رقبای شاخص و کسانی از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند به میدان فرستاده می‌شوند‌.

به گزارش لرستان خبر، تنور انتخابات در لرستان گرم شده است و با پایان ثبت نام‌ها همه مردم منتظر مرحله احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها از سوی هیات‌نظارت و شورای نگهبان هستند.
 
 
هر یک از کاندیداها با انگیزه‌های متفاوتی وارد کارزار انتخابات شده‌اند‌. قبلاً طی یادداشتی به این موضوع پرداختیم که هر چند حضور در انتخابات برای هر شخصی آزاد است ولی رسالت نمایندگی مجلس، مسوولیتی سنگین و سرنوشت‌سازی است و قبول این مسوولیت خطیر بدون داشتن تخصص، کارایی و توانمندی‌های لازم، خیانتی در قبال خود و شهروندان محسوب می‌شود و متذکر شدیم که کاندیداهایی که از توانایی‌های خود آگاهند و می‌دانند که نمایندگی مجلس در توان آن‌ها نیست بهتر است کاندیدا نشوند‌!
 
 
در این بین، اعتماد به نفس کاذب و میل و هوس رسیدن به قدرت، بسیاری از افراد را چنان وسوسه کرده تا در کنار کسانی که واقعاً می‌توانند در مجلس برای مردم لرستان و کشورمان اثرگذار باشند، این عده هم شانس خود را برای رسیدن به صندلی سبز مجلس در بوته‌ی آزمون بگذارند. بسیاری از افراد به صرف داشتن مدرک "کارشناسی ارشد" خود را در قامت یک نماینده مجلس می‌بینند!
 
 برخی از نامزدها اصرار دوستان و مردم را دلیل شرکت در انتخابات می‌دانند و برخی برای کسب شهرت وارد عرصه انتخابات می‌شوند و برای آن‌ها مهم نیست که رای بیاورند و فقط این که اظهار وجود کنند برای‌شان کافی است.
 
بعضی‌ها نمایندگی را اهرمی برای کسب قدرت در آینده می‌دانند و عده‌ای هم که کاملاً از توانایی‌های خود آگاهند و می‌دانند که نمایندگی مجلس در توان آن‌ها نیست ولی باز اصرار بر حضور دارند!
 
کاندیداهای زیادی از میان خانم‌ها و آقایان هم هستند که هیچ کارنامه مشخص و سابقه مدیریتی در دستگاه‌های استان و حتی شهرستان ندارند ولی نمایندگی مجلس را شایسته‌ی خود می‌دانند!
 
 
در این میان، عده‌ای نیز احساس تکلیف در جهت خدمت به مردم را دلیل حضور در این عرصه قلمداد می‌کنند‌.
 
 انتخابات مجلس در لرستان و معضلی به نام کاندیداهای اجاره‌ای
 
ولی این بار به موضوعی مهم‌تری اشاره ‌می‌کنم که سال‌هاست انتخابات لرستان درگیر آن است و آن هم حضور برخی کاندیداها موسوم به "اجاره‌ای" است! بیش‌تر کاندیداهای انتخابات مجلس در لرستان از چند سال قبل شروع به فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند و این افراد با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال پیروزی و موفقیت در انتخابات هستند، ولی عده‌ای هم در زمان انتخابات به یک‌باره مانند قارچ سر از خاک درمی‌آورند و در انتخابات ثبت نام می‌کنند‌.
 
فرق این‌گونه کاندیداها با دیگران این است که  این کاندیداها نه برای برد خود که فقط برای شکست بعضی از کاندیداهای دیگر تلاش می‌کنند. این قبیل کاندیداها از سوی جناح‌های سیاسی و یا کاندیداهای طایفه‌ای و یا کانون‌های قدرت و ثروت حوزه‌های انتخابیه برای شکست رقبای شاخص و کسانی از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند به میدان فرستاده می‌شوند‌.
 
 
بیش‌تر این کاندیداهای اجاره‌ای یا با وعده و وعید و یا از روی حسادت و غرض‌ورزی پا به عرصه انتخابات می‌گذارند‌. در انتخابات دروه‌‌ی قبل شاهد این موضوع بوده‌ایم که کاندیداهایی این‌چنینی از سوی چه جناح‌ها و افرادی وارد انتخابات شدند تا از این طریق به کاندیداهای مطرح ضربه بزنند‌. این بار هم در میان ثبت نام کنندگان عده‌ای از کاندیداهای اجاره‌ای به چشم می‌خورند‌.
 
 
در انتخابات دروه قبل بعضی از این افراد حتی چهره‌های شاخصی بودند و سابقه‌ی نمایندگی مجلس را هم در کارنامه خود داشتند ولی چون برای پیروزی خود که فقط به خاطر شکست دیگر کاندیداها وارد میدان انتخابات شده بودند، از سوی مردم سیلی خوردند و با رای‌های پایین، شکست را پذیرا شدند‌. آن‌ها با این کار آبروی خود را برده و آخرت خود را نیز فدای دنیای دیگران کردند‌.
 
 
این قبیل کاندیداه اغلب با اقبال کمی از سوی مردم مواجه می‌شوند ولی به هر حال باعث اخلال در روند تصمیم‌گیری درست شماری از مردم در انتخابات می‌شوند‌.
 
 
مردم فهیم لرستان باید این‌گونه کاندیداهای اجاره‌ای را شناسایی کنند و بدانند که دیگر زمان آزمون و خطا نیست. لازم است با درایت نمایندگان شاخص و توانمند را انتخاب کنند تا گشایشی در توسعه استان و رفع مشکل بیکاری به وجود آید‌.منبع: یافته
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسن حیاتی پور


    شما با نشر این مقاله به همه کاندیدهای استان لرستان که از فرزندان این خطه شهید پرور و سلحشور هستند توهین بزرگی کرده اید و باید پاسخگو باشید و همچنین منبع اصلی که یافته است.

  • آريافر

    اينجانب دست شما نويسند خوب را از مي بوسم به خاطر مطلب بسيار ارزنده اي كه در ستون بالا به ثبت رسانده اي الخصوص استفاده از كلمه اجاره اي كه الحق ولانصاف خيلي از اين كانديده ها از طرف ديگران اجيل شده اند

  • ایمان کا اچ

    من خودم رو در این مسائل کارشناس میدونم
    و مقاله شما را تایید میکنم
    و این جای بسی تاسف هستش برای ملت ما
    اما امیدوارم که روزی برسه که همه مردم نیز به این باور برسند و با انتخاب هایی بجا ، آینده ای نیکو برای شهر و دیارمان رقم بزنیم

  • ناشناس

    برادر عزیز چرا اینقدر تند موضع گیری می کنی ؟
    نوشته اند : این قبیل کاندیداها ..... نه همه کاندایداها

    بالاخره در هر قشری خوب و بد هست. شما چطور میوه می خری ؟! یعنی انتخابات مجلس از میوه خریدن کم اهمیت تر است.

  • نوراباد کاکاوند

    با حضور دکتر ابراهیمی فوق تخصص قلب عروق حیف به کسی دیگه رای بدیم به امید موفقیت دکتر رزمند وجانباز.لطفا انتشار بدید مدیر محترم سایت

  • سامان

    احسنت به آقای گودرزی ولی دقیقا سوال اینجاست اتفاقا این دوره ودورود قبل کاندید مورد حمایت خود شماآقای گودرزی اقدام به این کارنموده همون کسیکه برگه براش چاپ میکردی.وجناتب اقای ...این دوره هم عده ای رو با وعده پول وپست ومقام اجاره کرده وانهاروبه قصدتخریب آرا کسیکه امید همون دور اول راهی مجلس بشه کاندید.نموده.ولی آقای گودرزی.عزیز.شما واربابتان.هم بدونید.این.فراربجلودردی.ازشمادوا.نمیکنه.وبه امیدخداوحمایت.بیسابقه.مردمم ازکاندیددوره.قبل.که رای هاش رودزدیدیدواین.دوره همون مرحله.اول.ایشون.راهی.مجلس میشن.ولیست کاندیداهای.اجاره.ای.هم آماده.است.که.به.موقع.دراختیارمردم.قرارمیگیره.ودررسانه.ها.پخش میشه.ولی شما آگه اعتقاد به دنیا واخرت داری برای عاقبت به خیری فرزندان.وپدرومادرت.هم.که.شده.سرنوشت.خودت.روباناینکارها.نابود.نکن

  • سامان

    آقای گودرزی این رو میگن فرار به جلو اتفاقا کسیکه آقا به تراشیدن کاندید اجاره ای نموده.همون رییس شماس وهومن کسیکه.مورد حمایت.شماس.واین چندسال براش.دست.به.همه.کاری.زدیباید.بدونید.این دوره.لیست.کاندیداهای.اجاره.ای.بامستندات.آماده.است.وبه.امید.خدا.به.مردم.اطلاع.رسانی.میشه.

  • لک زبان

    فقط دکتر ابراهیمی کاندیدای سلسله ودلفان ..درود بر رزمندگان قیور وجانبازان این مرز بوم .مباتشکر از مدیر زحمت کش سایت

  • سامان

    جناب کودرزی جریان شما مثل همون دزد که باصدای بلند فریاد دزد دزد روبگیرراه انداخت. .ولی شما واربابتان.هم بدونید دوره اجیر کردن افراد برعلیه دیگران تمام شده شما هم بهتر ه به دوستمون بگید اول مشکلش رو باجریان رحیمی حل کنه وبعدبیاد دزد دزد راه بندازه.خودشما باچاپ برگه رای میدونی چه قدر حق اناس گردنت البته این روباید به کسی گفت که اعتقادی داشته باشه نه شما آقای گوزدرزی

  • مجید رزمخواه

    سلام همه اینا مثل همن همین آش همین کاسه .توروخدا رای تون حروم نکنید . پیشرفت تو این شهر نمیبینید طایفه‌ای هست. هیچکدوم از حدی نیس که برن مجلس سواد درس حسابی ندارن

نظرات