از شایعات تا واقعیات؛

این روزها برخی از کاندیداها در استان لرستان خود را نماینده دولت در انتخابات معرفی می کنند.

به گزارش لرستان خبر، کمتر از 50 روز مانده به دهمین دوره انتخبات مجلس شورای اسلامی، کاندیدای انتخابات در استان لرستان تبلیغات خود را آغاز کردن و به طور علنی منطقه به منطقه و روستا به روستا مشغول رای جمع کردند هستند و در فضای مجازی هم که همه جوره مشغول هستند! هرچند مسولان گفته اند تبلیغات مجلس یک هفته مانده به انتخابات مجاز است یعنی 29 بهمن ماه!

 

تعدادی از کاندیدای انتخابات مجلس در استان لرستان خود را اصول گرا معرفی کرده، تعدادی اصلاح طلب، تعدادی مستقل و تعدادی هم دولتی!

 

در حالی که استاندار لرستان و معاون سیاسی وی به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان در طی روزهای اخیر بارها بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات پیش رو تاکید داشته اند و قانون را محور کار گفته اند،  اما شنیده شده در برخی شهرستان های استان لرستان برخی از کاندیدای انتخابات مجلس در جلسات خصوصی خود را نماینده دولت در انتخابات استان معرفی کرده اند.

 

صحبت های کاندیدا مبنی بر نماینده دولت بودن در انتخابات دو حالت دارد:

1-واقعیت دارد    

2-کذب است و صرفا دنبال جذب رای هستند

 

1-کاندیدا دولت بودن:

اگر این حرف کاندیدای انتخابات واقعیت داشته باشد و دولت و مدیران استانی از کاندیدای خاص حمایت کنند سبب اتفاقات ناگواری می شود؛ در حالی که استانداری به بعنوان مجری انتخابات در استان است و برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باید اصل بی طرفی را رعایت کند و مواظب " حق الناس" در مراحل مختلف انتخابات باشد خود نباید وارد بازی های انتخاباتی شود.

 

ورود مسولان دولتی در هر جایگاهی که قرار دارند به بازی انتخاباتی و جانب داری از یک جریان یا کاندیدای خاص امری است که بیشتر باعث ایجاد تنش در فضای سیاسی استان شده و شائبه زیادی را در نتیجه انتخابات در استان به وجود می آورد و جز ضرر برای مردم استان لرستان که از محرومیت رنج می برند هیچ نخواهد داشت.

 

در حالیکه بازرسان انتخابات، رئیس ستاد انتخابات و کمیته های مختلف انتخابات از مسولان دولتی هستند به طور قطع ورود مسولان استانداری خطری بزرگ برای استان است.

 

2-کاندیدا دولت نبودن:

 

در حالت دوم احتمال دارد حرف های برخی کاندیدای انتخابات که خود را کاندیدا دولت معرفی می کنند کذب بوده و صرفا با این بازی دنبال جمع آوری رای باشند تا بتوانند به هدف خود برسند و یا دنبال ضربه زدون به آبرو و جایگاه استانداری؛ در این صورت استاندار محترم و معاون وی که همانا رئیس ستاد انتخابات استان است باید این کاندیدا را شناسایی و با آن ها برخورد کند؛چراکه سواستفاده از نام مجری انتخابات ضربات جبران ناپذیری به دولت و سلامت انتخابات می زند.

 

به هر حال امید است که با روشن گری به موقع و عدالت در عملکرد، مسئولان جلوی شائبه های و سواستفاده های احتمالی برخی کاندیدا را گرفته تا انتخاباتی پرشور و سالم و انتخاب بهترین افراد در لرستان برای نمایندگی مردم در مجلس همراه باشد

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات