رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه از قانونگذاران هر دو حزب این کشور خواست، برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران متحد شوند.

 

به گزارش لرستان خبر، «کوین مک‌کارتی»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت، حامیان و مخالفان برجام در کنگره، خواستار وضع تحریم‌‌های جدید علیه ایران هستند. او از نمایندگان دو حزب خواست برای تحریم ایران متحد شوند. 

«مک‌کارتی» در مطلبی که روی وبلاگش قرار گرفته با بیان اینکه «دموکرات‌ها از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کنند» از آن‌ها خواست از طرحی که خواستار کاهش اختیارات دولت آمریکا برای رفع تحریم‌های ضد ایرانی است هم حمایت به عمل بیاورند. 

این طرح که با نام «شفافیت مالی اقدامات تروریستی» ایران ارائه شده هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به تصویب رسید و قرار است طی روزهای آینده در صحن علنی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود.

دموکرات‌ها، با توجه به اینکه این طرح بدون مشورت با آنها تهیه شده در رأِ‌گیری هفته گذشته، به آن رأی مخالف دادند. 

«مک‌کارتی»، با وجود این، ضمن انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، نوشته: «این باعث شده بسیاری از دموکرات‌ها - مخالفان و موافقان برجام یکصدا - از دولت بخواهند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.»

این قانونگذار ارشد، در ادامه به نقل اظهارات برخی از نمایندگان دموکرات کنگره پرداخته که از دولت خواسته‌اند علیه ایران تحریم‌های جدید وضع کنند. 

«مک‌کارتی» سپس با انتقاد از دولت آمریکا برای عدم تنبیه ایران پس از آزمابش موشکی می‌نویسد: «دموکرات‌ها، دقیقاً درست می‌گویند. لازم است ما به ایران واکنش نشان دهیم، وگرنه، انها رفتار بی‌محابا را ادامه خواهند داد. به همین دلیل است که همکاران دموکرات ما باید از  طرح "شفافیت مالی اقدامات تروریستی" که مجلس نمایندگان چهارشنبه به آن رأی‌ می‌دهد، حمایت کنند.

او در پایان می‌نویسد: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌دانند که لازم است ما همین حالا فشار روی ایران را آغاز کنیم.» 

مک‌کارتی تأکید کرده است: «رأی فراحزبی این پیام را به رئیس‌جمهور می‌فرستد که مهم نیست چه کسی از این توافق حمایت می‌کند یا نمی‌کند، بلکه آمریکا در صورتی امن‌تر خواهد شد که ما ایران را پایبند به توافقات بین‌المللی‌اش نگاه داریم.»

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، در روزهای گذشته دست‌کم ۱۰ طرح با موضوع ایران به برای بررسی و اقدامات بعدی به کمیته‌های ذیربط ارجاع داده‌اند. منبع:فارس

 

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات