با آغاز سال ۲۰۱۶ بسیاری می خواهند بدانند چه کسانی با نفوذترین سرمایه‌گذاران سیاسی در آمریکا خواهند بود، البته به صورت پیش فرض ۵ تن از آن‌ها جزو مشهورترین سرمایه گذاران مالی هستند: خانواده کوک، جورج سوروس، شلدون آدلسون و تام استیر.

به گزارش لرستان خبر، با آغاز سال ۲۰۱۶ بسیاری به دنبال آن هستند تا بدانند چه کسانی با نفوذترین سرمایه‌گذاران سیاسی درآمریکا خواهند بود، البته به صورت پیش فرض ۵ تن از آن‌ها جزو مشهورترین سرمایه گذاران مالی هستند: خانواده کوک، جورج سوروس، شلدون آدلسون و تام استیر.اما با رسیدن به انتهای سال ۲۰۱۵، می‌بینیم که هیچ کدام از این میلیاردرها، هنوز سرمایه‌گذاری قابل توجهی در رقابت سال ۲۰۱۶ انجام نداده‌اند. حداقل در سطح یک کاندیدا. در غیاب آن ها، تعدادی از سرمایه گذارانی که چندان شناخته شده نبودند، با حمایت‌های مالی خود، صحنه انتخابات را شکل می‌دهند،نشریه کنگره آمریکا،هیل، در مقاله‌ای به معرفی سرمایه‌دارانی پرداخت که حمایت‌های مالی‌شان می‌تواند انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را شکل دهد:

خانواده د‌وس

کل این خاندان را در یک نام خلاصه می‌کنیم: “خانواده د‌وس “، چرا که جدا کردن این واحد سیاسی از یکدیگر ممکن نیست. این خانواده که  ثروت خود را از طریق مشارکت با بزرگ این خاندان میلیاردر، “ریچارد د‌وس ” Richard DeVos، بنیانگذار شرکت Amway (یک شرکت آمریکایی است که از تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کند و مبادرت به فروش انواع محصولات شامل محصولات سلامتی، زیبایی و لوازم بهداشت در منزل می‌نماید.) به دست آورده‌اند.در سال‌هایی که سیاست مداران به ارزش شکست ناپذیر دلارهای سرمایه گذاران پی بردند، جلب حمایت هیچ خانواده‌ای در سیاست آمریکا به اندازه خانواده “د‌وس ” مهم نبوده است. اما علیرغم این که این خانواده در ایالت میشیگان شناخته شده و مشهور هستند در رسانه‌ها چندان ظاهر نمی‌شوند.بعد از رقابت سال ۲۰۱۵، هیچ خانواده سیاستمدار محافظه‌کاری به اندازه د‌وس ها، در کمپین‌های سیاسی سرمایه گذاری نکرده اند. یک تحلیلگر می‌گوید:  خانواده دوس، ۹۴۶ هزار دلار در سنا و مجلس نمایندگان و کمیته حزب جمهوری خواه در هر دو سطح ملی و دولتی سرمایه گذاری کرده است. این میزان بیش از سرمایه گذاری ۹۷هزار دلاری خانواده کوک و ۷۲ هزار دلاری خانواده کورس، دو خانواده مهم هستند که پول‌ها و حمایت‌های سیاسی‌ شان شناخته شده است.

فریس ویکس

سناتور تد کروز، نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان تگزاس را به لطف پول‌های کشیش میلیاردری به نام فریس ویکس و خانواده اش، برد.  در سال ۲۰۱۵ برادران فریس ویکس و دنیل ویکس که مکرراً‌ توسط ارزش‌های محافظه کارانه اجتماعی شان ترغیب می‌شدند، در کمیته‌های عالی اقدام سیاسی   (Super pack)  تد کروز سرمایه گذاری کردند که به سرعت به عنوان دو نفر از بزرگترین چک نویس‌های عرصه سیاست‌های محافظه کاران معرفی شدند. این دو برادر و همسرانشان همچنین ۱۵ میلیون دلار برای حمایت از طرح Promise III هزینه کرده اند.

مل هایفتز

مل هایفتز یک مولتی میلیاردر اهل فیلادلفیا است که در میان اهدا کنندگان پول، یک شخص غیر عادی به حساب می‌آید؛ چرا که او مانند بقیه اهدا کنندگان پول در طلب دسترسی به سیاستمدارانی که از آن‌ها حمایت می‌کند نیست. وی در مصاحبه با هیل در ماه سپتامبر گفت که او عاشق طرح اوباما در سال ۲۰۰۸ بود و حمایت خود را با چک یک میلیارد دلاری برای کمیته اقدام سیاسی اوباما (Super PAC) نشان داد.

به نظر می‌رسد که هایفتز به همان اندازه از کلینتون رضایت نداشته باشد اما روز چهارشنبه در این برنامه اذعان داشت که امکان دارد در هفته‌های آتی از او حمایت کند. او می‌گوید: « گمان نمی‌کنم هیچ کدام از افراد دیگری شانس برنده شدن داشته باشد و برنامه‌ای هم برای پذیرفتن ترامپ به عنوان رئیس جمهور ندارم.»

جان جردن

زمانی که طرح اقدام سیاسی مارک روبیو به نام “Baby Got PAC” درماه نوامبر به اطلاع عموم رسید، واکنش‌ها در برابر آن فقط خنده بود. اما زمانی که فعالان فهمیدند چه کسی پشت این طرح قرار دارد، چاره‌ای به جز جدی گرفتن آن نداشتند.بر خلاف اهدا کنندگان مالی دیگر که چک‌هایی با ارقام بالا می‌نویسند و یا درخواست کنفرانس‌های عجیب و غریب می‌کنند و یا درخواست انجام کاری را بدون آمادگی دارند، جان جردن، صاحب کارخانه مشروب سازی، به یک حامی سیاسی فعال معروف است که به داده‌های نظرسنجی ها، مکانیسم رسانه‌ای و پیغام‌ها بسیار اهمیت می‌دهد.طرح Baby Got PAC تا به حال تنها یک آگهی به عنوان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری منتشر کرده است، اما اگر حامیان این طرح جردن و ویلسون باشند، باعث جنجال‌های بسیاری در سال ۲۰۱۶ خواهد شد.

بیل کوک

جوهرهای بی‌پایانی درقدرتمند‌ترین شبکه سرمایه گذاری میلیاردرهای کارخانه دار یعنی چارلز و دیوید کوک در سیاست‌های محافظه کارانه مصرف شده است. اما از برادر کمتر شناخته شده آن‌ها ،بیل، چه خبر؟

بیل کوک، بیشتر زندگی خود را در دعواهای دردناک حقوقی با برادرانش سپری کرده است و ده‌ها سال است که از این برادران کارخانه دار جدا شده و برای خود زندگی می‌کند. بیل کوک خود صاحب کسب و کار و تجارت است، مؤسس آکادمی Oxbridge  یک دبیرستان در وست پالم بیچ است که تنها با سرمایه گذاری خود کاپ آمریکا را در مسابقات قایق رانی در سال ۱۹۹۲ برد.

پایگاه رصد

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات