در نماز جمعه خرم آباد مطرح شد؛

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: مبادا در روابط با کشورهای اروپایی مصرف‌گرایی در کشور رواج یابد بلکه باید سیاست اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه تقوا نشانه شخصیت و برتری انسان است، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر(ص) پنج جمله آموزنده را به اصحاب خود معرفی می‌کند یکی از جملات این است که بدانید تنبل‌ترین مردم کسی است که وقتی بیکاری ذکر نمی‌گوید.

وی با اشاره به دومین جمله از پیامبر(ص)، افزود: بخیل‌ترین مردم کسی است که از سلام کردن بخل می‌ورزد و سومین جمله این است که عاجزترین مردم کسی است که عاجز و ناتوان از دعا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: چهارمین جمله این است که دزدترین مردم کسی است که از اجزای نمازش بدزدد و نمازش را کم کند و پنجمین جمله، ظالم‌ترین مردم کسی است که نام مرا ببرد ولی صلوات نفرستد.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه دوازدهم بهمن‌ماه، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر است، بیان کرد: دهه فجر، دهه پیروزی انقلاب اسلامی؛ سرآغاز حاکمیت اسلام در ایران و پایان دادن به حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی است.

میرعمادی تصریح کرد: در 12 بهمن، امام خمینی(ره) پس از 15 سال تبعید دوباره به میهن بازگشت و در میان استقبال پرشور مردم در فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره داد، خاطرنشان کرد: ثمره شکنجه دادن، زندان رفتن و تظاهرات سبب پیروزی انقلابی شد که دستاوردهای عظیمی از خود بر جای گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: قطع شدن ریشه ظلم و ستم، مسئله استقلال و وابسته نبودن به شرق و غرب از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی، امنیت، آسایش، رفاه، سربلندی، عظمت، اقتدار و قدرت بین‌المللی مرهون انقلاب اسلامی است.

میرعمادی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب به دست آوردن صدها دستاورد شده که لازم است در ایام‌الله دهه فجر دستاوردهای انقلاب اسلامی بازخوانی شود و شکر نعمت‌های الهی را به‌جا آوریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: مبادا فصل حاکم بر انتخابات جشن و سرور ایام‌الله دهه فجر را تحت شعاع قرار دهد؛ انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و رأی بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: باید دهه فجر را گرامی بداریم و مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی کامل و جامعی در راستای استقبال از جشن پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه راز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی همان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: پیروزی، مسئله دین، ولایت و رهبری، حضور متعهد و منسجم مردم در تمام صحنه‌ها از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

میرعمادی خاطرنشان کرد: مردم برای رهبری امام خمینی(ره)، دین، علما، روحانیت و مرجعیت قیام کردند؛ مردم ایثارگری، فداکاری و گذشت کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید به عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی توجه شود، گفت: یکی از جلوه‌های حضور مردم درصحنه، مسئله انتخابات است که در هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: هفتم اسفندماه امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است، این انتخابات سپردن دو سنگر مهم نظام به دست افراد است؛ سنگر مجلس شورای اسلامی و سنگر مجلس خبرگان رهبری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی با بیان اینکه مردم دقت کنند افراد اصلح را انتخاب کنند، افزود: مردم باید افرادی را انتخاب کنند که در جهت تحقق ارزش‌های اسلام و انقلاب قدم بردارد و از دستاوردهای عظیم انقلاب پاسداری کند.

میرعمادی با اشاره به اینکه 37 سال از انقلاب اسلامی گذشته است، عنوان کرد: در طول 37 سال تاکنون 36 انتخابات برگزارشده است به‌ طوری‌که امروز پای‌بندی به قانون و رعایت حق‌الناس در انتخابات از اولویت‌های مهم برای همه است.

وی بیان کرد: جای تأسف است که هر روز عده‌ای تحت عنوان شورای سیاست‌گذاری فلان جناح اعلامیه‌ای صادر می‌کند و احکام نظام را می‌کوبند؛ آیا این شورای سیاست‌گذاری فلان حزب که اعلامیه می‌دهد و به شورای نگهبان حمله می‌کند قانونی است؟ معلوم است که این اقدام کاری قانونی نیست و باید جلوی این کارها گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: جریان‌های سیاسی باید قانون را رعایت کنند چراکه دو موضوع مهم پایبندی به قانون و رعایت حق‌الناس در همه مراحل مهم است.

وی با تأکید بر اینکه باید به برنامه‌های دشمن در انتخابات توجه شود، خاطرنشان کرد: دشمن برای انتخابات نقشه می‌کشد، وابستگان سیاسی به غرب انتخابات را تهدید کردند و دنبال این هستند که انتخاباتی کمرنگ برگزار شود.

میرعمادی گفت: دشمن به دنبال مخدوش کردن انتخابات است و می‌خواهد رخنه ایجاد کند؛ دشمن به دنبال جلوگیری از انتخاب فرد اصلح است و به دنبال این است که افراد وابسته به خود را به هر شکلی نفوذ دهد.

وی اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای اروپایی سبب همکاری بین این کشورها شده است، این سفر فصل جدیدی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین ایران و اروپا به وجود خواهد آورد چراکه این سفر، سفر خوب و پربرکتی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: اروپایی‌ها تشنه روابط با ایران هستند، خودشان از تحریم با ایران پشیمان بودند و به این روابط میل داشتند و استقبال کردند ولی نباید سیاست اقتصاد مقاومتی فراموش شود.

وی عنوان کرد: مبادا در روابط با کشورهای اروپایی مصرف‌گرایی را در کشور رواج دهیم بلکه باید تولید رواج پیدا کند و سیاست اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

میرعمادی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز، بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری به مسئولیت همگانی در ترویج نماز اشاره دارد چراکه همه در برابر نماز مسئول هستیم.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط استان لرستان مسجد وجود ندارد، در برخی مناطق مساجد نیمه‌کاره است، در برخی مناطق مسجد داریم ولی امام جماعت نداریم و در برخی مناطق مسجد و امام جماعت داریم ولی نمازخوان خوب نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: باید در راستای نماز مسئولیت همگانی داشته باشیم، مردم و دستگاه‌های فرهنگی باید به نماز اهمیت دهند تا نماز جمعه در جایگاه والایی که خداوند در نظر گرفته قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات