ارتش سوریه در حال آماده شدن برای آغاز مرحله ای جدید از عملیات خود علیه گروههای تروریستی در حلب است که این مرحله از مرحله قبل که به نبرد بزرگ حلب موسوم بود هم بزرگتر است

به گزارش لرستان خبر، ارتش سوریه در حال انتقال تجهیزات گسترده نظامی از جمله تانکها به سمت جبهه های حلب در شمال این کشور است و انتظار می‌رود عملیات نظامی آینده ارتش سوریه در این استان برای از بین بردن گروههای تروریستی باقی مانده از مراحل قبلی نبرد نیز بزرگتر باشد. این در حالی است که مراحل قبلی نبرد در حلب تاکنون به تغییر کلی موازنه قدرت به نفع ارتش سوریه و هم پیمانانش منجر شده است.

از سوی دیگر منابع میدانی تاکید کردند که آمادگی‌های نظامی ارتش سوریه کامل شده و نیروهای ارتش در انتظار ساعت صفر برای آغاز نبردهایی همزمان در چندین مرحله برای کامل کردن دستاوردهای مراحل گذشته هستند.

این در حالی است که نیرورهای ارتش سوریه در حومه شرقی حلب به عملیات خود علیه گروههای تروریستی ادامه داده و از دو محور پیشروی کردند. در محور اول داعش را در شهرهای "الباب" و "تادف" زیر آتش خود قرار دادند و در محور دوم تروریستهای داعشی را در نیروگاه حرارتی که برق حلب را تولید می کند محاصره کردند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در لاذقیه واقع در غرب این کشور، روستاهای "المزیرعه"، "العوینات"، "رویسه المعلقه جبل الملقی" و منطقه "361" در شمال غرب شهر سلمی را به کنترل خود در آوردند. این نیروها همچنین وارد روستای "دویرکه" شدند و مواضع گروههای ترروریستی باقی مانده در شهر "کنسبا" را در راستای فراهم کردن مقدمات برای حمله به آن هدف قرارد دادند.کنسبا آخرین پایگاه گروههای تروریستی در حومه شمالی لاذقیه به شمار می رود.

ارتش سوریه همچنین به سمت شهر "نوی" در حومه درعا در جنوب این کشور پیشروی کرد و بعد از فرار گروههای مسلح از اطراف شیخ مسکین، آن را زیر آتش خود قرار داد.

ارتش سوریه در شهر داریا در غوطه غربی دمشق نیز پیشروی کرد و موفق شد راه ارتباطی این شهر با "معضمیه الشام" را قطع کند و در نتیجه آخرین خطوط امدادرسانی به تروریستها در این شهر نیز مسدود شد.

و خبر دیگر اینکه درگیری‌های شدیدی بین گروه تروریستی النصره و داعش در مناطقی از "الزمرانی"، "وادی میرا"، و "ارتفاعات فلیطا – الجراجیر" در القلمون در مرزهای با لبنان در جریان است که تروریست‌ها در این درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین استفاده کردند. این درگیری‌های شدید موجب شد که «ابومالک التلی» مسئول النصره در قلمون مجبور شود برای اولین بار از سه ماه قبل تاکنون اوضاع این منطقه را به طور میدانی پیگیری کند.منبع : تسنیم

انتهای پیام//

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات