دکتر سراج تاکید کرد:

شرط ابتدایی و کلیدی برای ایجاد یک رقابت سالم در انتخابات، حضور همه افراد است، قطعا این امر شور و نشاط انتخاباتی را در جامعه حکم فرما می کند.

به گزارش لرستان خبر، یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اگر خدایی ناکرده کسانی که هیچ اعتقادی به نظام اسلامی نداشته و حتی مخالف آن هستند، به مرکز قانون گذاری و مجلس خبرگان رهبری وارد شوند، در حاکمیت دوگانگی بوجود می آید و انسجام ملی ما مورد تهدید قرار گرفته و حتی ممکن است، تخریب شود.

 

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان ما به دنبال تقویت جریان­های سیاسی همسو با آنان و براندازی نظام اسلامی بوده اند اما خوشبختانه دشمنان ما هیچ گاه در پیاده سازی اهداف شوم خود موفق نبوده اند، اکنون نیز دشمن پروژه نفوذ و استحاله را دنبال می کند و سعی دارد، نیروهای داخلی معاند با نظام اسلامی و وابسته به غرب را به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی وارد کند اما دشمن در این پروژه نیز شکست خورد چون شورای نگهبان که سنگربان انقلاب اسلامی است، صلاحیت چنین افرادی را تائید نکرد و با این اقدام نقشه دشمن را نقش برآب کرد.

اما رد صلاحیت شورای نگهبان به این معنا نیست که مخالفان نظام در انتخابات پیش رو شرکت نکنند زیرا چندی پیش مقام معظم رهبری نیز در دیدار با دست اندرکاران ستاد انتخابات فرمودند: «مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.»

در همین زمینه دکتر «رضا سراج»، کارشناس مسائل استراتژیک و رئیس دانشکده اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همچنین سخنان محوری مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران انتخابات با ما به گفتگو پرداخته است.  این مصاحبه تفضیلی را پیش رو دارید.

*آیا این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند گفتم مخالفان نظام رای بدهند نه اینکه وارد مجلس بشوند، خطاب به گروهک های ضدانقلاب و عناصر فتنه گر است؟

ابتدا به عنوان مقدمه باید به این نکته اشاره کنم که رهبر انقلاب همواره تاکید داشته اند که در زمینه انتخابات باید به مر قانون عمل شود، بی تردید به کسانی که نظام را قبول نداشته، فتنه گر هستند و فاسد و خرابکار و خطرآفرین هستند، نباید اجازه داد تا به درون مجلس راه پیدا کنند زیرا بلاشک اغماض در ورود این افراد به مجلس و مراکز تصمیم گیری حق الناس است و به هیچ وجه نمی تواند به صلاح نظام مقدس اسلامی باشد. این مسئله هم تنها مختص کشور ما نیست بلکه در همه جای دنیا چنین مسئله ای وجود دارد لذا رسانه های خارجی که این مسئله را در بوق و کرنا کرده اند، به دنبال رسیدن به اهداف و اغراض شوم خود هستند و چیزی جز این نیست.

اما در رابطه با سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «بنده گفته ام و بازهم می گویم آن کسانی که حتی نظام را قبول ندارند، بیایند در انتخابات شرکت کنند، رای بدهند اما نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد، بخواهند وارد مجلس شوند» جمله پرمحتوا و دقیقی است، بنده به عنوان یک کارشناس مسائل استراتژیک معتقد هستم که گروهک های ضدانقلاب که نه تنها راضی به پیشرفت کشور و حفظ امنیت و ثبات آن نیستند بلکه برهم زننده امنیت و مانع پیشرفت کشور هستند نمی توانند مورد خطاب رهبری باشند اما به طور کلی این سخن رهبر انقلاب می تواند به همه کسانی که نظام را قبول ندارند، تعمیم پیدا کند و این هشداری است که باید بیش از این ها جدی گرفته شود، نه فقط در عرصه انتخابات بلکه در همه حوزه ها باید این سخن رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد. اکنون من و شما و خیلی از افراد و کسانی را می شناسیم که هرگز نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند، اما کاری علیه این نظام مقدس نیز انجام نداده و به آن صدمه هم نزده اند در مقابل کسانی هم هستند که نظام را قبول نداشته اما در برهه های حساس، اقداماتی علیه نظام انجام داده اند اما بعد پشیمان شده و توبه هم کرده اند، قطعا چنین افرادی، مورد خطاب رهبر بوده اند و این ها می توانند رای بدهند و مشارکت هم داشته باشند.

اما آنچه که می خواهم به آن اشاره کنم و بسیار مهم بوده این است که رهبری از مخالفان خواسته اند تا در انتخابات مشارکت داشته و رای بدهند در حقیقت ایشان از معاندان چنین کاری را نخواسته اند چون معاند به دنبال براندازی نظام بوده و روشن و شفاف علیه انقلاب اسلامی عمل می کند و چنین کسی هیچگاه برای مشارکت در انتخابات دعوت نمی شود اما فرد مخالف با نظام فقط مخالف است ولی اقدامی علیه نابودی نظام اسلامی انجام نمی دهد.

نباید فراموش کنیم که حوادث متعدد نظیر فتنه 88 به خاطر فرصت دادن به افرادی بود که نظام را قبول نداشتند شاید به زبان خود را حامی و طرفدار نظام و انقلاب نشان می دادند اما در عمل به شکل گرفتن فتنه و به راه انداختن آن کمک کردند و خسارت هایی را به ملت و نظام وارد کردند. در همه جای دنیا هم همین است، فردی که سوابقش، گفتارش و رفتارش نشان می دهد که دلش با یک حکومت و یا یک نظام نیست نباید به عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی ورود پیدا کرده و کوچکترین دخالتی در آن داشته باشد.

*چرا عناصر فتنه گر، ضد انقلاب و به طور کلی مخالف با نظام اسلامی و وابسته به غرب تلاش دارند تا به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ورود پیدا کنند؟ به اعتقاد شما علت این امر چیست؟

یکی از موضوعاتی که همواره مقام معظم رهبری همه را نسبت به آن آگاه کرده اند، همین مسئله فتنه گران و عناصر داخلی  است که آلت دست دشمن هستند، قطعا این افراد تلاش دارند در راستای اهداف از پیش تعیین شده و خط هایی که از طرف غربی ها و دشمنان ما می گیرند، نظام اسلامی را استحاله کنند. از آنجایی که غربی ها و دشمنان قسم خورده ما می دانند، سرنگونی و نابودی جمهوری اسلامی به سادگی ممکن نیست، تلاش می کنند از طریق عناصر وابسته و نفوذی زمینه حضور آنها را در انتخابات فراهم کنند. قطعا اگر این افراد به مجلس ورود پیدا کنند، برنامه ها و اهداف غرب را پیگیری کرده و به ملت و نظام اسلامی ضربه می زنند.

غرب می خواهد از طریق مهره های دست نشانده خود، ایران را نیز همچون سایر کشورهای منطقه به ملتی وابسته تبدیل کند و در مقابل عناصر نفوذی داخلی نیز چون هیچ عرق و ارادتی به نظام و انقلاب اسلامی نداشته و آن را قبول ندارند، تلاش می کنند از این رهگذر ضربه ای به نظام اسلامی وارد کنند و طبعا مطامع شوم خود را بدست بیاورند.

اما مقام معظم رهبری مثل همیشه با روشنگری خود مانع از نفوذ حامیان فتنه و گروهک های ضدانقلاب به مراکز اصلی تصمیم سازی نظام و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شدند، یعنی در واقع صلاحیت این افراد اصلا تائید نشد.

شورای نگهبان هرگز معاندان انقلاب اسلامی را تائید صلاحیت نمی کند

بدون شک شورای نگهبان نیز هرگز و تحت هیچ شرایطی کسانی را که با انقلاب سر عناد و ناسازگاری داشته و همسو و هم جهت با آرمانهای انقلاب اسلامی نیستند را تائید صلاحیت نکرده و نمی کند.

کسانی که سالهاست در عرصه های مختلف و شرایط گوناگون نظام اسلامی را  زیر سوال برده و از خط قرمزها عبور کرده اند و نظام را قبول نداشته و قانون اساسی را قبول ندارند و تنها به ورود در صحنه انتخابات می اندیشند، هرگز به فکر مصالح نظام نیستند، تنها با دشمن همدستی می کنند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، خوشبختانه تاکنون نتوانسته اند دست از پا خطا کنند، اما به هر حال وقتی رهبر انقلاب صراحتا تاکید می کنند که مخالفان فقط حق رای دارند اما نمی توانند به مجلس ورود پیدا کنند ناشی از همین مسائل است، البته این موضوعات خیلی مواقع به علت نداشتن بصیرت و هوشیاری لازم مورد توجه بسیاری از افراد حتی نخبگان سیاسی قرار نمی گیرد.

*به اعتقاد شما حضرت آقا از چه گروه هایی برای شرکت در انتخابات دعوت کردند؟

مقام معظم رهبری از آحاد مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت کردند زیرا ما در شرایط بعد از برجام قرار داریم و نیازمند قدرت بالایی برای چانه زنی در مقابل غربی ها هستیم لذا مشارکت مردم و ارتقاء قدرت ملی ما می تواند سهم بالایی در این زمینه داشته و تعیین کننده باشد. در اجرای برجام یک نگرانی جدی وجود دارد و آن اینکه ما تمام مزیت های قابل توجه را از دست داده ایم و در حال حاضر هیچ ابزاری برای چانه زنی نداریم بنابراین اگر مشارکت پایین باشد ممکن است طرف غربی در تعهدات خود بدعهدی کرده و حتی پیمان خود را نقض کند. نکته دوم اینکه رهبر انقلاب گروه ها و جریان های سیاسی کشور را هم برای شرکت در انتخابات دعوت کرده اند، البته منظور جریان های سیاسی است که در چارچوب نظام اسلامی حرکت کرده اند نه اینکه ستون پنجم دشمن باشند و بعد بخواهند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند، بی تردید باید مواظب نفوذ و فتنه این جریان ها باشیم تا یک وقت به نظام خسارت وارد نشود.

*به نظر شما اگر مخالفان بتوانند به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند چه تبعاتی برای نظام ما به دنبال دارد؟

ببینید ما تجربه مجلس اول و ششم را داریم. در مجلس اول شاهد حضور عناصر لیبرال بودیم و در مجلس ششم افراد نفوذی و نامحرم و ناقض عهد را داشتیم، در این مجلس ما شاهد بودیم که عده ای داشتند نظام را به سمت براندازی قانونی می بردند و لوایح دو قلو را ارائه کرده و دنبال این بودند تا ما به آمریکایی ها برای حمله به افغانستان کمک کنیم بنابراین اگر خدایی ناکرده در مراکز تصمیم گیری کشور کسانی حضور پیدا کنند که هیچ اعتقادی به نظام اسلامی نداشته و حتی مخالف آن هستند، در حاکمیت دوگانگی بوجود می آید و سلطه گران به بدنه حاکمیت نفوذ پیدا کرده و دامنه این جنجال به جامعه کشیده می شود و انسجام ملی ما تخریب می شود، قطعا اگر این اتفاق بیفتد فرصت سوزی خواهد شد و عناصر دلسوز و انقلابی به حاشیه رانده شده و غرض ورزان سیاسی و عناصر دلباخته و وابسته به غرب کشورمان را وابسته و نابود می کنند، ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد.

*چرا رهبر انقلاب تاکید دارند که مخالفان هم در انتخابات شرکت کنند؟

چون شرکت مخالفان می تواند عزت ملت ما را افزایش داده و به همان نسبت امنیت ملی ما را ارتقاء دهد و موجب پیشرفت کشورمان شود، ایشان خودشان هم بر این نکته تاکید کردند و فرمودند: «افرادی امکان دارد نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند».

البته ایشان بر این نکته هم تاکید کرده اند که شرط ابتدایی و کلیدی برای ایجاد یک رقابت سالم در انتخابات، حضور همه افراد است، قطعا این امر شور و نشاط انتخاباتی را در جامعه حکم فرما می کند.

از طرف دیگر همان طور که پیش از این و در ابتدا هم به این مسئله اشاره کردم باید بگویم که ما این موضوع محوری و حیاتی را به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نباید فراموش کنیم که انتخابات در جمهوری اسلامی یک اتفاق مبارک برای مشارکت همه آحاد جامعه است و همواره مشارکت بالای مردم ما دشمن را خوار و ذلیل کرده است، لذا سیاست مقام معظم رهبری در این زمینه و تاکید ایشان نسبت به مشارکت مخالفان نظام اسلامی این است که ایشان می خواهند مخالفان به معاند تبدیل نشوند، قطعا کسی که مخالف با نظام است همچون فرد معاند جرمی مرتکب نشده و به دنبال براندازی نظام اسلامی هم نبوده و نیست. فرق است بین معاند با مخالف، در واقع تفاوت این دو از زمین تا آسمان است لذا ما باید این تفاوت ها را خوب درک کرده و میزان بصیرت و هوشیاری مان را بالا ببریم. منبع: پارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات