پس از درخواست ویزا

سه عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ادعاى لزوم نظارت مستقیم بر انتخابات مجلس ایران، به دفتر حافظ منافع کشورمان در واشنگتن پایتخت آمریکا مراجعه و درخواست ویزاى خود را ارائه کردند.

سه عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ادعاى لزوم نظارت مستقیم بر انتخابات مجلس ایران، به دفتر حافظ منافع کشورمان در واشنگتن پایتخت آمریکا مراجعه و درخواست ویزاى خود را ارائه کردند.

 

این سه نفر، مایک پومپو از کانزاس، لی زلدین از نیویورک و فرانک لو بیوندو از نیوجرسی، عضو کمیته های خدمات مسلحانه، اطلاعات و روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هستند.
 
نشریه ویکلی استاندارد در این باره نوشت: هدف اصلی از درخواست سفر این سه عضو کنگره به تهران این است که آنان می خواهند انتخاباتی را قرار است در بیست و ششم فوریه (هفتم اسفند) در ایران برگزار شود، از نزدیک نظارت کنند.
 
این سه عضو حزب جمهوریخواه آمریکا علاوه بر حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و پر کردن فرم درخواست روادید، عکس یادگارى نیز با تابلوى این دفتر گرفته و در اختیار ویکلى استاندارد قرار داده اند.
 
البته درخواست هاى این سه نفر فقط به نظارت بر انتخابات مجلس ایران محدود نشده و موارد دیگرى مانند بررسى ایران پس از برجام را نیز مطرح کرده اند.
 
این سه نماینده کنگره آمریکا همچنین نامه ای که به ادعاى خودشان اهداف این سفر را برای دولت ایران روشن می کند، ضمیمه درخواست ویزاى خود و نسخه اى از آن را منتشر کرده اند.
 
به نوشته ویکلى استاندارد، خطاب این نامه به آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران و محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران و حاوی پنج اولویت اصلی است.
 
دیدار با مقامات عالى ایران از جمله رئیس جمهور، وزیر خارجه و محسن فخرزاده مهابادی رئیس سازمان انرژى اتمی ایران و نیز دیدار با زندانیان آمریکایی در ایران از جمله سیامک نمازی با امکان گفتگویی بدون نظارت از جمله دیگر درخواست هاى این افراد است.
 
 
سه عضو کنگره آمریکا همچنین مدعى شده اند که قصد دارند در سفر به ایران، درباره سه آمریکایی که اخیرا در عراق و توسط شبه نظامیانی که به زعم آنان ایران حامی آنهاست، اطلاعاتی دریافت کنند.
 
بازدید از مراکز اتمی پارچین، فردو و اراک و درخواست توضیح دولت ایران درباره آزمایش های اخیر موشک های بالستیک که به گفته آنان نقض قطعنامه های شورای امنیت محسوب می شود، دیگر درخواست این سه نماینده مجلس آمریکاست.
 
دستگیری نظامیان عضو نیروى دریایى آمریکا که در دوازدهم ژانویه ( بیست و دوم دى ماه) در خلیج فارس رخ داد نیز دیگر محور درخواست هاى این سه نفر است که مدعى شده اند مى خواهند درک بهتری از این رویداد کسب کنند و بدانند این اقدام تحت چه ضوابطی صورت گرفته است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات