سواستفاده برخی کاندیدا!

یکی از کاندیداهای محترم حوزه انتخابیه خرم‌آباد با پخش اقلام مصرفی مانند برنج، روغن‌، قند و حتی وعده درمان مجانی برای بیماران این بخش به دنبال خرید و فروش رأی آنان بوده است.

 به گزارش لرستان خبر، در برخی از نقاط محروم کشور بیش ازهر چیزی، خرید و فروش رأی، کالای بدون رقیب بازارمکاره انتخابات است. در این میان مناطق محروم و استان‌هایی مانند لرستان که مردم برخی نقاط آن از نظر اقتصادی به شدت در مضیقه هستند بیش‌تر از هر جایی مورد تهاجم دلالان رأی قرار گرفته است.
اگر مانند ما به چشم خریدار در این بازار مکاره بنگرید چه عقیده‌ها خواهی دید که با وعده‌ی شام و یا حلبی روغن ممکن است معامله ‌شوند. ای کاش به جز بند یک و 3 ماده 28؛ بند خرید و فروش رأی به هر قیمتی هم جزو اصول اساسی در رد صلاحیت‌ها محسوب می‌شد.
از زبان یکی از کاندیداها شنیدم که تمام 30 شب ماه رمضان امسال را در منزل خود افطار به مومنان داده است! با یک حساب سرانگشتی رقمی بین 80 تا 90 میلیون تومان هزینه این افطاری سنگین شده است.  30 شب به صورت مداوم و برای هر شب کمی بیش از یک‌صد نفر مهمان کاندیدای مربوطه بوده‌اند. موضوع جالب این است که این کاندیدای محترم فقط رمضان امسال که منتهی به انتخابات است را افطار مومنین داشته و سال‌های گذشته خبری از این نوع دست و دلبازی‌های مذهبی‌مأبانه نبوده است.
معامله با شرافت مردم لرستان برای کسب رأی!/ ناظران انتخابات به دقت نظارت کنند

 

از طرفی خبرها حاکی از آن است که در روستاهای یکی از بخش‌های غربی خرم‌آباد یکی از کاندیداهای محترم این حوزه انتخابیه خرم‌آباد با پخش اقلام مصرفی مانند برنج، روغن‌، قند و حتی وعده درمان مجانی برای بیماران این بخش به دنبال خرید و فروش رأی آنان بوده است.
نکته مهم و قابل بحث این است که این اتفاقات به اشکال مختلف و در دیگر نقاط این استان محروم در حال روی دادن است. از یک شهرستان‌ استان خبر می‌رسد که یک نفر با ویزیت مجانی مردم بینوای روستایی، آن هم فقط در این ایام منتهی به انتخابات در صدد جمع‌آوری آراء آنان است.نکته تأسف‌آور این است که فرد یاد شده تا کنون و تا قبل از انتخابات هیچ گونه دیدار و قراری با اهالی روستاهای پدری خود نداشته و مراودات خود را با آن‌ها قطع کرده بود.
ای صندلی‌های سبز بهارستان وای که چقدر وسوسه‌انگیزید که این همه مکاره توسط برخی در راه رسیدن به شما رخ می‌دهد!
سؤال این‌جاست ناظران محترم انتخابات آیا خبر دارند که اتفاقاتی از این قبیل و گاه از این وقیح‌تر توسط برخی از کاندیداها در حال اتفاق است؟ 
از طرفی، برخی دیگر از کاندیداها با شرافتمندی تمام در حال جذب رأی به شیوه ای انسانی هستند. آیا مسوولان انتخابات تفاوتی بین این دو دسته کاندیداها قائل خواهند شد و با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد و آن‌ها را رد صلاحیت خواهند نمود؟!
نگارنده خوب به یاد دارد که در روزهای ماه محرم امسال چگونه یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم‌آباد در سطح شهر با تهیه و پخش غذاهای رنگین و توزیع همراه با التماس دعای آن (جذب رأی برای کاندیدای مربوطه) بین مردم در حال خرید و فروش رآی و شرافت آنان بودند که متاسفانه برخوردی هم با این افراد صورت نگرفت.
به قول یکی از روستاییان، مردم بسیار ضعیف و فقیر هستند به طوری که توانایی مقابله با وسوسه چندین وعده غذای خود که از سوی برخی کاندیداها می‌شود را ندارند چرا که معتقدند از کاندیداها همین قدر هم چیزی به ان‌ها بماسد، خودش خیلی است! وی از ناظران درخواست داشت که به داد خرید و فروش شرافت روستاییان و اهالی فقیر برخی مناطق در مقابل وسوسه‌های مالی شماری از کاندیداها رسیدگی و برخورد شود.
آیا می‌دانید که 290 صندلی بهارستان به صورت میانگین محصول خون چند شهید جنگ تحمیلی است؟ آیا باید اجازه داد در برخی موارد رسیدن به صندلی‌های بهارستان که طبق یک محاسبه، هر صندلی ماحصل خون 764 شهید است، چنین باشد؟ آیا شهیدان برای این مسائل، عزیزترین داشته خود یعنی جان‌شان را فدا کردند؟
پس لطفا مردم و مسوولان هوشیار باشند و اجازه ندهند خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط عده‌ای سودجو پایمال شود.
منبع: یافته

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    با رایهای با ارزش ما پولی به هم زدن و چون شیرینیش زیر زبونشون مزه کرده فکر مجلس کرسی و صندلی و ... رو نمیتونن از سرشون به در کنن وای به حال ما با رایهایی که میدیم حداقل به کسی رای بدید که لا اینکارش شعور و انسانیت تونو زیر سوال نبره

  • ناشناس

    در کوهدشت هم یکی از کاندیداهای شاخص از حربه شام و ناهار داره استفاده میکنه میخواد مردم را با یه وعده غذایی تطمیع کنه امروز تالار آزادیکوهدشت مردم رو دعوت کرده بودند برا ناهار ضمنا وعده درمان هم توسط این کاندیدا توزیع برنج وو و مسولین نظارتی هم بی خیال هستن

  • p

    جمع کن بابا حاصل خون حاصل خون.
    لرستان خبر حاصل خونه که داره با بودجه فلان سازمان اداره می شه
    مردی اسامیشون رو منتشر کن، می ترسی مثل اعظم محمدی جوابیه بده؟
    این خبر مسخره ات باعث می شه اونی که برنج و روغن نمی ده هم ببینه رغبا دارن می دن اینم بره بده
    و همینطور باعث می شه اونی که می خواد رای‌ش رو قانونی بده به این فکر بی‌افته من که دارم رایگان رای می دم چرا در ازاش چیزی ندم
    اون رکوردر رو بده دست ا با یه دوربین بره مستند کنه بزار توی سایت
    اگرم سندی نداری نشر اکاذیب نکن

  • الهه

    خیلی کارخوبی کرده دستش درد نکنه پول داره کمک مردم میکنه. برای کسانی که این مطالبو مینویسند متاسفم

  • ناشناس

    رای خودم فروختهم ب سبد کالا

  • ناشناس

    خریدن رای مردمو با وعدها دورغ هر نماینده از کوهدشت رفته ب مجلس فقط به فکر مناف شحصی خودش و اطرافیانش بود دیگه خسته شدم عادت کردم رای میدم

  • سعید

    مردم پلدختر ثابت کردن که پول در نتیجه انتخابات پلدختر کوچکترین تاثیری ندارد. دکتر چراغی بیش از 3 میلیارد خرج کرد ولی خوشبختانه مردم بهش رای ندادن و به زباله دان تاریخ انداختنش

  • سید

    نگوید اینه بدبختی را؟اگر هرکس مسئولیت را خوب اجام می داد این جور نمی شدوقتی همه چیز مصلحت اندیشی می شود خو انتظار بیشتر هم نداشته باشید. هزینه می کنند شام نها چند میلیاردی عکس وپوستر چند صد میلیونی چرا ناظری پیدا نمی شود. خوب روز رای گیر دادن شارژ 2000 .5000 هزاری ودادن 10000هزار تا 50000 هزار در شهر خرم اباد که جرم نیست.همه در خواب بعد هم گل بلبل می شود شهر من.
    اگر راست می گویند در مصلای خرم اباد اجازه برگزای همایش بدهند. من پول اجاره سالن نداشتم ومجوز خیبان هم نداشتم.چون از خوبان نبودم وقانون برای بی کسان است نه دوستان باند باز.
    پول دار حقدار پوستر وعکس نصب کند شعار نویسی کند.در ودیوار مال اقایان است. کاروان عروسی راه بندان بلندگوچند صدتای وبماند صد مبر .اقان تا قانون برای همه نباشد کار درست نمی شود.

  • حمید طارمی(حمیدکاظمی نماینده پلدختر)

    سعید؛عزیزدلم نه که حمیدطارمی به مردم برنج و روغن و شکر و پول و قسم و قران نداد بیچاره های خجالت زده چراغی پیروز میدان بود سربلند اومد سربلند رفت نه دزدی کرد نه مردمو خرید شماها مهمون میاد خونتون بیرونش میکنید؟؟؟؟دکتر چراغی پسر کدخدا محمد که کل سیدها شکمشونو تو خونش سیر کردن حالا تو اومدی اینجا داری زرت وپرت میکنی همه چراغی رو میشناسن حمید طارمی رو هم همینطور

نظرات