نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی:

بت کلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر پایبندی بر مصوبات شورای نگهبان گفت: قانون اساسی که 99 درصد ملت ایران به آن رای دادند، مسئولیت و وطایف شورای نگهبان را معین کرده است.

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت فراجناحی اش در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی به خبرنگار عصر امروز، گقت: من برای دوباره بعدی کاندیدای مجلس شده ام. در تمامی چهار دوره ای که در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، هر گاه احساس کردم قدمی به نفع مملکت است و برای آبادانی ایران عزیز مفید است از آن حمایت کرده ام و در قید و بند جناح های سیاسی نبوده ام.

 

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گرایش سیاسی به چپ و راست ندارد، خاطر نشان کرد: ما اقلیتی هستیم که به نفع مان نیست گرایش سیاسی به جناح ها داشته باشیم. همین حرکت فراجناحی سبب شد که در مجلس رای اول بین المجالس را کسب کنم. اگر طرحی داشتیم چه راست و چه چپ با ما همکاری کردند.

 

بت کلیا در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی چه میزان لزوم پایبندی به مصوبات شورای نگهبان احساس می شود، با تاکید بر پایبندی بر مصوبات شورای نگهبان گفت: نهایتا باید گفت که شورای نگهبان دارای جایگاه بسیار خاصی در قانون اساسی است بنابراین باید به مصوبات شورای نگهبان پایبند بود. قانون اساسی که 99 درصد ملت ایران به آن رای دادند، مسئولیت و وطایف شورای نگهبان را معین کرده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات پیش آمده در رد صلاحیت ها طبیعی است و اینکه در آینده رفع خواهد شد، اظهار داشت: اما به نظر بنده مدت بررسی به صلاحیت افراد مدت کوتاهی است و 12 هزار نفر را مورد بررسی قرار دهد. طبیعتا به دلیل این مدت کوتاه بعضی اشکالات پیش خواهد آمد. 

 

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان، در پایان با اشاره به این که هیئت های اجرایی نباید جناح بندی ها را در تایید صلاحیت ها مدنظر قرار دهند، اذعان داشت: امروز من با بعضی از همکاران که رد صلاحیت شده بودند صحبت می کردم، آنها از حل شدن مشکلاتشان خبر می دادند. هیئت های نیز اجرایی باید افرادی باشند که نباید بغض و کینه ها را در بررسی ها مقدم بشمارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات