سومین گاف بیانیه 85 تشکل حمله کننده به شورای نگهبان؛

ماجرای دفاتر امضا کننده بیانیه 85 تشکل دانشجویی خطاب به شورای نگهبان (اینجــا و اینجــا)، همچنان ادامه دارد و باز هم سر و صدای یکی دیگر از تشکل های امضاء کننده اینبار در دانشگاه علم و صنعت بلند شد.

به گزارش لرستان خبر، انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت که به تازگی و در سایه حرف و حدیث‌های فراوان توانسته از مسئولین این دانشگاه مجوز بگیرد، زیر بیانیه 85 تشکل دانشجویی را امضا کرده است و این در حالی است که اعضای اولیه - که مورد تائید قرار نگرفتند - و اعضای ثانویه معرفی شده به عنوان هیئت موسس این انجمن، در اجتماع فیزیکی و مجازی دانشجویان، از هیچ هنجارشکنی اعم از اردوهای مختلط، پارتی های شبانه و کشف حجاب در شبکه های اجتماعی دریغ نکردند.

بر همین اساس علت اعتراض این طیف در بیانیه 85 تشکل دانشجویی به شورای نگهبان و زیر سوال بردن روند قانونی بررسی صلاحیت ها، بیش از پیش روشن می شود.

امضا کردن این بیانیه سبب شد تا از نزدیک فعالیت‌های این تشکل جدیدالتاسیس و هیئت موسس آن را مرور کنیم؛ نگاهی هر چند گذرا به سابقه هیئت موسس انجمن اسلامی آرمان و روند کسب مجوز از مسئولین دانشگاه علم و صنعت از حراست گرفته تا معاونت فرهنگی و رئیس محترم دانشگاه می‌تواند ابعاد دقیق تری را روشن کند.

انجمن جدیدالتاسیس در دانشگاه علم و صنعت موسوم به آرمان، ابتدا در خرداد 94 اقدام به کسب مجوز کرد و جالب اینکه این روند از درگاه برخی مسئولان دانشگاه عبور کرد اما با ممانعت دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه، این روند موقتاً متوقف شد.

ماجرا از این قرار بود که تعدادی از فعالین دانشجویی دانشگاه در نامه‌ای به حراست و رونوشت به نهاد رهبری دانشگاه، گوشه‌ای از تخلفات سابق دانشجویانی که به عنوان هیئت موسس این تشکل دانشجویی معرفی شده بودند، پرداخته و خواستار توقف روند مجوز گیری انجمن اسلامی موسوم به آرمان شده بودند. گفتنی است علی رغم این نامه دانشجویان، حراست دانشگاه با کسب مجوز این تشکل دانشجویی به همراه هیئت موسس معرفی شده موافقت می‌کند اما این روند با ممانعت دفتر نهاد رهبری دانشگاه متوقف می‌شود.

در ادامه نامه فعالین دانشجویی به حراست دانشگاه در خصوص سابقه اعضای هیئت موسس اولیه معرفی شده برای انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت را می بینید:

جناب آقای فیلی

مدیریت محترم حراست دانشگاه علم و صنعت ایران

سلام علیکم

در فضای مجازی و اتفاقا در بخش هایی از این فضا که شامل هیچ محافظتی نیست و عموم مردم به آن دسترسی دارند و طبق قوانین جمهوری اسلامی مصداق "محیط عمومی" حساب می شوند، عده ای مدعی شدند که اعضای هیئت موسس انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت هستند و مدارکی را نیز ارائه داده اند و پس از کمی تحقیق ما متوجه شدیم که این مسئله حقیقت دارد و اما مسئله ای که ما را بر آن داشت تا این نامه را به حضرت عالی بنویسیم، این بود که این اعضا بدون داشتن اولیه ترین شرایط قانونی، توسط حراست دانشگاه تایید شده اند!  درخواست ما  از شما این است که بار دیگر قوانین و آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان را مطالعه فرموده و معیار ها را با این افراد مقایسه نمایید، واضح است که چه در بحث حسن شهرت و چه در مباحث تخلفات دیگر، به هیچ وجه این افراد لایق تایید حراست دانشگاه نبوده و نیستند و از طرفی دیگر متاسفانه حسب ظاهر این است که هیئت نظارت دانشگاه این افراد را به عنوان هیئت موسس تشکل "آرمان" به حراست معرفی نموده و استعلام گرفته و بعد هم تاییدیه گرفته، حال آنکه این هیئت به این افراد مجوز "انجمن اسلامی آرمان دانشجویان" داده است و حضرت عالی خود از برتری های تشکلی که نام انجمن اسلامی را به دوش بکشد واقف تر از ما هستید.

همان انجمن اسلامی ای که رهبری فرمودند: ”بعضی از این انجمن هاى اسلامى، نه این‌که اسلامى نیستند، اصلاً فاسدند! بعضى از آن ها ضدّ اسلامند! شما نمى‌توانید از این نوع انجمن اسلامى دفاع و حمایت کنید.” و همان انجمن اسلامی ای که امام خمینی ره فرمودند: ”انجمن های اسلامی باید توجه کنند که در بین این انجمن ها از این منحرفین نفوذ نکنند.“ و همان انجمن اسلامی ای که سال 78 در دانشگاه تهران فتنه 18 تیر را راه انداخت و سال 83 در دانشگاه تهران رئیس جمهور کشور را هُو کرد و و همان انجمن اسلامی ای که سال 84 و 87 در دانشگاه های شریف و امیر کبیر با دفن شهدا در دانشگاه مخالفت کرد و سال 88 نیز نقش محوری در اغتشاشات بازی کرد، همین انجمن اسلامی را عده ای دارند دودستی به کسانی تقدیم می کنند که صریحاً و در عموم خود را اصلاح طلب و طرفدار یکی از سران فتنه معرفی می کنند. همان کسانی که علم و صنعت را محل جولان فتنه گران و شبنامه های ضد نظام و تجمع های غیر قانونی کرده اند و می کنند. همان کسانی که تا به حال حدود 16 نفر را به شما جهت تعیین صلاحیت معرفی نموده اند، اما با رد صلاحیت همه، بهترین هاشان را شما تایید کرده اید که باز هم این 5 نفر تایید شده، دارای شرایط قانونی نیستند! ما از شما خواهشمندیم که در گناه حامیان این افراد شریک نشده و طی نامه ای به هیئت نظارت دانشگاه، ضمن انتقاد نسبت به ناهماهنگی در مجوز دادن به تشکلی با عنوان "انجمن اسلامی" عدم تایید لیست 5 نفره هیئت موسس انجمن اسلامی آرمان را به ایشان ابلاغ نمایید. پاسخ کتبی و مکفی حضرت عالی به اینجانب تا سه شنبه 94/4/2 باعث عدم پیگیری مطلب از دیگر طرق قانونی خواهد شد.

در پیوست این نامه به چند نمونه کوچک از عدم صلاحیت انتخاب شدگان برای هیئت موسس اشاره می شود.

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران

رونوشت به:

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت ایران

فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در ادامه نامه خود نیز آورده‌اند:

مدارکی که در ادامه می آید علاوه بر عدم حسن شهرت و تخلفات سیاسی ساختارشکنانه، ایجاد صفحات غیر قانونی در فضای مجازی و... تخلفات مستند دیگری از دیگر مواد ریز و درشت قانونی را نیز شامل می شود.

ماده 5-4 آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان:

هیأت مؤسس متقاضی ایجاد تشکل باید تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت تا زمان صدور مجوز (اعم از اعلام موجودیت یا انجام سایر فعالیت ها) نماید.

مدارک تخلف از این مورد:

1. اعلام موجودیت و درخواست؛ در نشریات متعدد دانشجویی(به علت تعدد بسیار، از آوردن تصویر مدارک خودداری می شود.)

2. اعلام موجودیت و درخواست؛ در شبکه های اجتماعی مختلف.

3. اعلام موجودیت و درخواست؛ در سایت های خبری اینترنتی

4.برگزاری تجمعات غیر قانونی و فشار به هیئت نظارت برای گرفتن تشکل

5. تخلف از ماده 5-4  و ماده 4-3  آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان و جمع آوری امضا قبل از گرفتن مجوز تشکل:

دانشجویان معرفی شده به عنوان هیئت موسس انجمن اسلامی آرمان تعدادی امضا که در سال گذشته ”با عنوان انجمن اسلامی“ جمع آوری شده بود و در بالای آنها نام ”انجمن اسلامی آرمان“ وجود ندارد را به هیئت نظارت داده اند به خیال اینکه با تحویل این امضاها و تایید اساسنامه می توانند به سرعت تشکل خود را تاسیس نموده و در تابستان و احتمالا در اردوی معارفه سال بعد، فعالیت داشته باشند، غافل از این که این کار آنها خلاف است و مصداق داشتن فعالیت قبل از صدور مجوزمی باشد. لازم به ذکر است که این افراد جهت محکم کاری(یا شاید هم جهت پوشاندن این تخلف) اقدام به جمع آوری تعداد محدودی امضا به صورت مخفیانه نیز نموده اند که احتمالا با این امضاهای تحویل داده شده جایگزین نمایند، لکن تخلف محرض است و جبران پذیر نیست. در مدارک تایید دیگری را نیز بر امضا گرفتن قبل از اخذ موافقت اصولی خواهیم آورد.

لذا با وجود این تخلفات اعطای مجوز به این تشکل کاملاً غیرقانونی بوده و دکتر برخورداری باید پاسخگو باشند.

نمونه های ابتذال در عملکرد اعضای معرفی شده برای هیئت موسس انجمن اسلامی!

مقاله جنسی س.ف در سال تحصیلی جاری که به توقیف نشریه «خروش» انجامید!

گفتنی است خبر توقیف این نشریه، بلافاصله در خبر سایت گروهک منافقین قرار گرفت!

«س.ف» در جمع مختلط دانشجویان (اردوی بدون مجوز)

********************

«س.ف» در جمع مختلط و فساد (این عکس هم مانند بقیه تصاویر در بخش نمایش عمومی صفحه شخصی «س.ف» بود)

*****************

«س.ف» و امضای بیانیه شامل دروغ پراکنی و تهمت و یا توهین در مورد مسئولین دانشگاه

********************

«ع.د» در جمع مختلط و اردوی بدون مجوز دانشجویان علم و صنعتی

*******************

«م.ث» که دانشجوی نوبت دوم دانشگاه زنجان بوده و به عنوان میهمان به علم و صنعت آمده است

******************

«ع.ج» و گذاشتن آواز جنسی یک خواننده زن در بخش عمومی صفحه اش در فضای مجازی

****************
تجمع دانشجویی غیرقانونی در دانشگاه علم و صنعت با محوریت «م.ث» در اردیبهشت 93

***************

یکی از مهم ترین پایگاه های منتشر کننده این خبر سایت گروهک منافقین بود!

***************

اقدام غیرقانونی «ع.د»؛ جمع آوری امضا برای بیانیه تجمع غیرقانونی و ضد نظام اردیبهشت ماه سال گذشته

****************

اقرار «م.ه» از اعضای تایید نشده هیئت موسس به جمع آوری امضا قبل از اخذ موافقت اصولی

******************

***********

******

***

**

*

در حالی که «م.ه» به عنوان عضو هیئت موسس انجمن اسلامی آرمان تائید نشد اما خود را با این عنوان جعلی معرفی میکند و از دانشجویان امضا جمع آوری می کند؛ از طرفی این متن در 8 ژوئن (دوشنبه) گذاشته شده  درحالی که موافقت اصولی طبق تاریخ نامه ای که در ادامه آمده، شنبه 1 ژوئن صادر شده است و در این در حالی است که در این متن اقرار می شود که در هفته قبل(یعنی قبل از صدور مجوز) شروع به اخذ امضا نموده اند.

***************

انجمن دانشگاه علم و صنعت موسوم به آرمان اما بعد از کشمکش های فراوان و با تغییر اعضای معرفی شده به عنوان هیئت موسس، با تایید رئیس دانشگاه مجوز خود را در آذرماه امسال گرفت؛ هرچند نگاهی به فعالیت های اجتماعی و مجازی هیئت موسس معرفی شده جدید نیز نشان دهنده اهمال مسئولین این دانشگاه در صدور مجوز به یک تشکل با نام پر طمطراق اسلامی است.

موافقت اولیه رئیس دانشگاه با شکیل انجمن آرمان

*****************

****************

***************

کشف حجاب برخی از دختران معرفی شده به عنوان هیئت موسس مردود و فعلی و اعضای فعال و مرتبط با انجمن اسلامی آرمان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات