رئیس سازمان حج و زیارت کشور:

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: پیگیری مسائل حقوقی شهدای منا یک وظیفه است که این وظیفه به عهده دستگاه دیپلماسی کشور قرار داده شده است.

به گزارش لرستان خبر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در سفر به خرم آباد در خصوص تغییر وضعیت سهمیه حج تمتع با توجه به روابط بین ایران و عربستان گفت: همه فعالیت های ما در طول زندگی تاثیر پذیر از عوامل بیرونی هم هست.

وی گفت: سازمان حج و زیارت زمانی  برنامه ریزی لازم را برای انجام حج عمره انجام می داد اما برخی رفتارهای بیرونی به خصوص رفتار آن دو پلیس فاسد و خائن عربستان باعث شد که احساسات  مردم جریحه دار و سفر عمره مفره تعلیق شود.

اوحدی ادامه داد: علاوه در مقطعی زائرین ما به سامرا مشرف می شدند اما محدودیت هایی که مجموعه بعثی تکفیری داعش ایجاد کرد باعث شد که سفر به سامرا را نیز قطع کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به قطع روابط سیاسی ایران با عربستان اظهار کرد: قطع رابطه سیاسی با عربستان قطعا تاثیرات خود را خواهد گذشت؛ اما سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برنامه ریزی خود را برای اعزام حجاج تمتع بر اساس موسم حج گذشته، انجام می دهد.

وی از دیدار با وزیر حج عربستان خبر داد و گفت: قرار است در 19 اسفند سال جاری جلسه ای با حضور وزیر حج عربستان برگزار کنیم و بررسی شود چه میزان رفتار سعودی ها با عملشان همخوانی دارد و باید عزت ما را حفظ کنند در این صورت زمینه سفر به عربستان برای اعمال حج تمتع فراهم می شود.

اوحدی در خصوص سهمیه حج سال آینده نیز گفت: طبق سهمیه ای که وزارت حج عربستان برای ایران در نظر گرفته است مانند سال گذشته همان 64 هزار نفر است اما همه این موارد منوط به نشست با وزیر حج عربستان است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در خصوص شهدای منا نیز گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه منا دو نکته را بیان کردند؛ اول اینکه باید فاجعه منا زنده نگه داشته داشته و فراموش نشود، اگر ده ها سال هم طول بکشد؛ ما باید صدای جمهوری اسلامی ایران و مظلومیت این شهدای منا را در جوامع حقوق بشری منتقل کنیم.

اوحدی با اشاره به نکته دوم نیز گفت: پیگیری مسائل حقوقی شهدای منا یک وظیفه است که این وظیفه به عهده دستگاه دیپلماسی کشور قرار داده شده است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش دستگاه دیپلماسی  کشور به زودی شاهد پرداخت دیه کامل این شهدا باشیم و تلاش می کنیم با مستند سازی که انجام داده ایم، پشتوانه ای برای دیپلماسی کشور باشیم.سفیر افلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات