این جناح‌ها آخرشان چه بوده؟

عده‌ای از کاندیداها این روزها حتی مهره‌ها‌ی مدیران برد انتخاباتی خود را هم چیده‌اند

به گزارش لرستان خبر، مردم فهیم لرستان آیا می‌دانید درد مشترک ما چیزی فراتر از جناح و جناح بازی است؟ آیا می‌دانید محرومیت‌زدایی این دیار با جناح‌بازی و قبیله‌گرایی حل نخواهد شد؟!
این چندمین دور است که نماینده انتخاب می‌کنید و به بهارستان می‌فرستید. آیا اکثر نماینده‌های قبلی شما تا کنون قدمی مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی این دیار برداشته‌اند که من و تو به روشنی دیده باشیم؟
بهتر نیست این بار به جای رای دادن جناحی یا طایفه‌ای، نگاهی هر چند گذرا به گذشته‌ی انتخاب‌های خود داشته و ببینید که در طول مدت 9 دوره انتخابات از همه جناح‌ها و طایفه‌ها نماینده داشته‌اید ولی باز در محرومیت دست و پا می‌زنید‌!
چرا نمی‌بینید این جناح‌ها آخرشان چه بوده و به کجا ختم خواهد شد؟ وقتی خوب نگاه کنید متوجه می‌شوید که اکثر کاندیداها تا کنون به بهانه‌ی این که جزو فلان جناح، حزب یا طایفه بوده و نیاز شمارا مرتفع خواهد ساخت، با رآی شما به بهارستان رفته‌اند اما واقعاً اکثر ما به اصلح بودنش فکر کرده‌ایم؟!
 آیا می‌دانید اکثر آن‌ها پس از این که با رای شما موفق به کسب آرای ورود به مجلس شدند اولین اولویت‌شان عوض کردن مدیرانی بود که در جناح‌شان نبودند و افراد مورد علاقه و نزدیگان خود را که به جناح‌شان وابسته بوددن و شاید قدرت و توان‌شان اندازه در اندازه پست مدیریتی‌شان نبود بر سر کار آوردند و قدمی در راستای اشتغال‌زایی اساسی‌ که مهم‌ترین دغدغه‌ی مردم این سرزمین بود بر نداشته‌اند‌؟
محرومیت لرستان؛ دردی فراتر از جناح‌بازی و طایفه‌گرایی کاندیداها است

 

پس بهتر نیست قبل از انتخاب به این نکته فکر کنید که شخصی را به بهارستان بفرستید که همانند خودمان طعم تلخ محرومیت را چشیده باشد و وابسته به هیج جناح یا طایفه و قشر خواصی نباشد و همه‌ی هم و غمش رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و شکوفا کردن اقتصاد باشد تا این که سوای این‌ها فقط چون وابسته به فلان جناح سیاسی است انتخاب شود؟
عده‌ای از کاندیداها این روزها حتی مهره‌ها‌ی مدیران برد انتخاباتی خود را هم چیده‌اند که در صورت آوردن رای، آن‌ها را در جای مورد نظرشان قرار دهند! و این چیزی نیست که شما مردم می‌خواهید، لذا مطمئن باشید اگر انتخاب درستی نداشته باشید، باز دچار پشیمانی در انتخاب‌تان خواهید شد و چه بسا وضعیتی بدتر از گذشته نیز بر بسیاری از ادارات نهادهای استان حاکم شود.
لرستان سرزمینی است با تاریخی که افراد صالح و شایسته‌ای در رأس ادارت و از همچنین مجلس می‌خواهد که هدف‌شان چیزی جز رفع محرومیت نباشد. برای یک نماینده مجلس نباید مهم نباشد که فلان رئیس فلان اداره از چه طایفه و چه جناحی است بلکه عملکردش باید مد نطر قرار گیرد نه چیز دیگر که این امکان را شما با انتخابی که در آینده می‌کنید مردم رقم خواهید زد، پس با انتخاب درست‌تان طوری نماینده خود را انتخاب کنید که فردا روزی به خاطر این رقم زدن سرنوشت دچار ندامت نشوید‌.
روی سخنم با شما جوانان تحصیل‌کرده و بیکاری است که که خودتان را در‌گیر وعده‌های اشتغال یا جناحی عده‌ای از کاندیداها کرده‌اید و نمی‌دانید که هدف این قبیل کاندیداها چیزی جز رسیدن به منافع شخصی خود و جناح‌شان و تغیر پلکانی عده‌ای از مدیران نمی‌باشد که در این بین، به شما هیچ سودی نخواهد رسید جز این که مشکلات‌تان روز به روز بیش‌تر و بیش‌تر شود‌.
روی سخنم با شما مردم زجرکشیده و محروم به دور از سیاست و سیاست‌بازی است که در این بین خود را فدای خواسته‌های شخصی عده‌ای پست‌طلب نموده‌اید که جز به ارتقاء پستی خویش در ادارات فکر نمی‌کنند و نمی‌دانید که فلانی اگر وادارتان می‌کند که به در جلسه فلان کاندیدا حضور پیدا کنید و چون جزو فلان جناح است به او رای بدهید، برای رفع محرومیت و کمک به شما نیست و هدفش گرفتن امتیازات شخصی از کاندیدا برای دوران نمایندگی می‌باشد.
چرا از اتفاقات چند دوره پیش درس نمی‌گیرید تا ببینید چند شرکت و کارخانه بزرگ تعطیل و نیمه‌تعطیل در لرستان وجود دارد که اگر هر نماینده در این مدت فقط یکی را راه‌اندازی می‌کرد، الان اوضاع شهر و دیار ما این‌گونه بحرانی نبود و جمعیت کم‌تری دغدغه‌ی معیشتی داشتند؟!
روی سخنم با شما جوانان مجردی است که به خاطر نداشتن شغلی هر چند کوچک قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نشده‌اید و روز به روز شرایط برای‌تان سخت‌تر می‌شود. حال می‌خواهید با عنوان جناح کاندید خود را انتخاب کرده بدون این که بدانید شخص پرچم‌دار جناح‌تان از چه ویژگی‌های بارزی برای پیشبرد اهداف توسعه استان برخوردار است.
پس بیایید همه با هم این بار انتخابی به دور از جناح و قبیله داشته باشیم تا آینده این دیار 4 سال دیگر راکت و دست‌نخورده با باری از مشکلات نماند. به امید انتخابی درست توسط من و شمایی که رای می‌دهیم تا بهترین‌ها برای همه انتخاب شوند نه برای خودمان.یافته

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • میثم

    خدا وکیلی این سایت یافته با وجود اندک تفاوت دیدگاه چه قدر مثبت و کاربردی کار می کنند.واقعا الگو و حجت هستند برا تمام رسانه های استان

نظرات