معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان :

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت:توزیع سبد کالا توسط نامزدها از مصادیق بارز خرید و فروش رای طبق ماده 66 قانون انتخابات است

به گزارش لرستان خبر، محمد تقی شاه کرمی روز دوشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم استان لرستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه بروجرد افزود: امنیت در انتخابات مهمتر از مشارکت مردم است زیرا در انتخابات 88 مشارکت زیاد بود ولی اختلال در امنیت این مشارکت را تحت تاثیر قرار داد.
وی اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخابات مجلس وعده های عمرانی می دهند در حالیکه وظیفه آنها قانون گذاری و نظارت بر قانون است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان افزود: برخی از نامزدها همچنان تلاش دارند با سخنرانی های انقلابی رای جمع کنند درحالیکه مردم باید با آگاهی بخشی به انتخاب اصلح هدایت شوند.
وی یکی از مشکلات جامعه را عدم آگاهی از قانون دانست و گفت: نامزدهای انتخابات مجلس قصد ورود به مجلس قانون گذاری را دارند ولی برخی از آنها قبل از آغاز زمان قانونی انتخابات، تبلیغات خود را آغاز کرده اند.
شاه کرمی توزیع سبد کالا توسط نامزدها را از مصادیق بارز خرید و فروش رای طبق ماده 66 قانون انتخابات دانست و افزود: برخی از افراد نمی دانند با دریافت سبد کالا چه چیزی را معامله می کنند زیرا فردی که با 150 هزار تومان سبد کالا وارد مجلس می شود با 250 هزار تومان مردم را خواهد فروخت.
وی گفت: قومیت گرایی و تقسیم بندی جناحی از آسیب های انتخابات و فتنه ای انگلیسی است که مردم باید برای همیشه آن را کنار بگذارند و به افراد اصلح رای بدهند.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات در ایران اظهار کرد: امروز دنیا چشم به انتخابات ایران دوخته است زیرا ایران رهبر دارد و به رغم وجود جنگ در کشورهای همسایه دارای امنیت بالایی است.
شاه کرمی افزود: مسئولان باید در آستانه انتخابات بیش از پیش مراقب رفتار خود باشند تا خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم نکنند.
وی گفت: منافقان همواره مردم ایران را به تحریم انتخابات دعوت می کنند ولی هر بار مردم ولایتمدار ایران اسلامی پرشور تر از گذشته در انتخابات حاضر می شوند.
وی انقلاب اسلامی را از آن مردم خواند و افزود: دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های آن وظیفه ای همگانی است.
وی در خصوص تخلفات انتخاباتی برخی از نامزدها گفت: تبلیغات زودهنگام، قانون گریزی، بزرگنمایی مشکلات، تهمت و زیرسوال بردن نظام جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان افزود: اگر قانون و حقوق شهروندی به خوبی رعایت شود قطعا عدالت اجتماعی و امنیت اقتصادی و سیاسی در جامعه برقرار می شود.
وی در خصوص تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات مجلس در فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه برخی از نامزدها به جای استفاده از نعمت فضای مجازی در این فضا به تخریب یکدیگر می پردازند.
شاه کرمی افزود: پلیس فتا شبکه های مجازی را رصد و گزارش های آن را برای دادگستری ارسال می کند.
وی گفت: طبق قانون مجازات اسلامی تمام مواردی که در فضای حقیقی جرم هستند و مجازات دارند در فضای مجازی نیز جرم محسوب می شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه امین بودن مسئولان در امر انتخابات باعث ایجاد آرامش در جامعه می شود، افزود: تخلفات آشکار و استفاده از قدرت و امکانات دولتی به نفع یا برعلیه یک نامزد، خیانت به ملت است.
وی گفت: برای پیشگیری از مشکلات در انتخابات باید نیروی انتظامی و دادگستری به نامزدهای متخلف تذکر دهند و اجازه ندهند ستادهای انتخاباتی در مکان های حساس برپا شوند.
شاه کرمی افزود: کاروان های تبلیغاتی در نظم شهر اختلال ایجاد می کنند لذا باید با روسای ستادهای انتخابات در خصوص جلوگیری از راه اندازی این کاروان ها صحبت شود.
موضوع نشست امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان لرستان، پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان بروجرد بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفندماه بطور همزمان برگزار می شوند.
شهرستان بروجرد با داشتن حدود 350 هزار تن جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    با سلام خدمت فعالان عرصه رسانه و خبر
    در مورد مطلب فوق باید خدمت شما و کلیه دوستان و عزیزان عرض کنم که در حوضه انتخابیه شهرستان کوهدشت سبد کالا توسط نماینده فعلی و نزدیکان ایشون بین خانواده های کم بضاعت پخش نیشه با هدف کسب رای .

نظرات