مصاحبه تفصیلی لرستان خبر با محمدرضا ملکشاهی راد؛

محمد رضا ملکشاهی راد:از مشکلات استان این است که در دوره های مختلف نمایندگان منسجم و قدرتمند کم داشتیم که توجه مجلس را به توسعه لرستان معطوف کنند و حضور مقتدرانه ای در مجلس برای تاثیر گذاری و تصویب قوانین برای لرستان کم داشتیم.

پایگاه خبری لرستان خبر بنا بر وظیفه ذاتی و تجربیات ادوار گذشته سلسله مصاحبه هایی صریح، شفاف و چالشی را با کاندیداهای مطرح انتخابات ترتیب داده و در این گفتگوهای صریح سعی شده  در عین معرفی کاندیداهای انتخابات سطح آگاهی، قدرت بیان و جهت گیری های سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایشان را در قالب طرح سوالات مختلف برای مخاطبان تبیین نماییم.

در زیر مصاحبه لرستان خبر با محمدرضا ملکشاهی راد کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم آباد و چگنی می خوانید

موضوعاتی که محمدرضا ملکشاهی راد در مورد آن صحبت کرد:

-مهم ترین دلایل محرومیت استان

راهکارهای رفع مشکلات لرستان

-عملکرد استاندار لرستان

-میزان اموال و دارایی ها

-آیا به زد و بند های سیاسی وارد می شوید

-شعار انتخاباتی و هزینه تبلیغات

-عملکرد نمایندگان سابق سیاسی

-هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد، روحانی و ...

محمدرضا ملکشاهی راد در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی به مجلس راه یافت.

وی متولد سال 1336 از روستای سیاهپوش است که در این دوره هم کاندیدای حضور در مجلس است که در زیر مصاحبه لرستان خبر را با ایشان می خوانید:

تحصیلات شما چیست؟

فوق لیسانس مدیریت

از چه طایفه ای هستید؟

جز ملت ایران هستم

چه حزبی هستید؟

دبیر حزب موتلفه اسلامی و دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری لرستان هستم.

چند فرزند دارید؟

2پسر و یک دختر دارم.

چه کاره هستند؟

دخترم کارمند است و 2 پسرم بیکار هستند.

واقعا بیکار هستند؟

بله

پدر و مادرتان چه کاره بودند؟

پدرم بنا و مادرم خانه دار بود.

قبل استعفا برای مجلس شغلتان چه بود؟

من چون مشاور معاون سازمان صدا و سیما بودم نیازی به استعفا نبود.

حقوقتان چه قدر است؟

4 میلیون و دویست هزار تومان.

چند ماشین دارید؟

هیچ ماشینی ندارم.

مگه میشه؟

بله که میشه

چند تا خانه دارید؟

یک آپارتمان 180 متری و یک آپارتمان 120 متری در خرم آباد دارم.

اهل کتاب هستید؟

مگر سیاسیون فرصت کتاب خواندن دارند؟، الان بیشتر از فضای مجازی استفاده می کنم و فرصت کتاب ندارم ولی هر از گاهی کتاب هایی بیشتر در حوزه سیاسی می خوانم.

آخرین کتابی که خواندید چه بوده است؟

کتاب دکتر بادامچیان بود.

نظرتون در مورد فعالیت ایران در برون مرزها و سوریه چیه؟

قطعا هم دنیا این را پذیرفته است، هم به دلیل موقعیت نظام جمهوری اسلامی در حوزه خاورمیانه و هم از نظر مسائل سیاسی و جغرافیایی که در اطراف ما هست قطعا برای ما خیلی مهم است که موازنه قدرت در خاورمیانه چه طور رقم بخورد.

در وهله اول کشور سوریه کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است و مردم آن آواره شده اند و منشا این تهاجم وهابیت است، بر اساس این حکم که وقتی مردمی مورد تهاجم و ظلم واقع می شود بر ما لازم است در امور مسلمین اهتمام بورزیم.

دیگر این که داعش که زاییده تفکر وهابیت، آمریکا و اسراییل است و بر هم زننده ثبات در منطقه است و پیش قراول تفکری هستند که می خواهد همه چیز را برهم بزند در نتیجه ملت خواستار حمایت از سوریه و مظلوم است و جمهوری اسلامی هم مثل برخی کشورها وارد شده و مثلا چه جور توجیه می شود که روسیه آمده است و ما که بیخ گوشش هستیم و اگر خطری تهدید کند اول آسیب آن به ما می رسد، ما داریم از خودمان دفاع می کنیم هر چند که بیشتر حضور ما در حوزه مشاورت نظامی است و الا در حوزه حفاظت از حرم افغانستانی ها بیشتر دارند عمل می کنند یا بچه حزب الهی هایی که بیشتر خودشان خواهان هستند و اصرار دارند بروند و دفاع کنند.

 ولی در معاملات جهانی جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که نقش آفرینی کند و راه حل سیاسی از اساسی ترین راه حل هاست که نظام دارد دنبال می کند.

مهمترین معضل فرهنگی کشور و استان لرستان را چه می بینید؟

برای پاسخ کویی به این سوال اول باید بگوییم معضل توسعه چیست و فرهنگ را چه باید معنا کرد.

اگر فرهنگ رفتارها، آداب، سنن، باید ها و نبایدها باشد که در حوزه های مختلف با هم پیوسته اند، ما انسان توسعه یافته می خواهیم که امروز در همه حوزه های اقتصادی فرهنگی سیاسی و... که نیازمند جامعه است مثلا در رابطه سرمایه گزاری اهمیت سرمایه گزاری اهمیتش را بفهمد. مثلا شما وقتی مسائل سیاسی را بحث می کنید یک سری گفتمان ها و موضع گیری ها هست مثلا موضع گیری گفتمان باورها و اعتقاد.

 ولی اگر در این حوزه به جان هم می افتید دلیل آن این است که این فرهنگ و رفتار سیاسی را نداریم، این که نمی توانیم با هم مسالمت آمیز زندگی  کنیم این معضل فرهنگی است.

مثلا یکی از بزرگترین معضل های فرهنگی این است که به دشمن شناسی ما آسیب خورده باشد.

فرصت ها را باید بشناسیم در نتیجه شما اختصاصا نمی توانید بگویید یک معضل فرهنگی، بلکه ما در مسائل مختلف معضل ها و نقایص فرهنگی را داریم، در حوزه اقتصاد و سرمایه گزاری و امنیت اجتماعی و روانی معضل داریم که سرمایه گزارها اینجا نمی آیند سرمایه گزاری کنند، در حوزه سیاسی دعوا با هم داریم و همدیگر را نمی پذیریم و منتقدان خوبی نیستیم و آماده برای فضای سیاسی نقد منصفانه همراه با مهر و محبت و در کنار هم بودن نیستیم در نتیجه شما در هر حوزه ای که بحث کنید ما یک معضل های فرهنگی داریم.

مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در مورد سبک زندگی فرمایشاتی داشتند امام از سوی مسولان اهمیتی به اجرای راهبردهای سبک زندگی اسلامی داده شنده. به نظر شما چه موانعی مانع اجرای این امر است؟

اولین مشکل این است که خود مسئولین سبک زندگی خود را الگو قرار ندادند، مثلا اوایل انقلاب خیلی رفتار و زندگی شهید رجایی و ویگر بزرگان و مسئولین را الگو می دانستند.

وقتی مسئولین اشرافیت را وارد ادارات و سازمان ها کردند و نوع برخوردشان  با مردم طلبکارانه بود و وقتی تفکر اسلامی حاکم نشد و همه رفتارها و کارهای ما به سمت مصرف گرایی و تبعیت از رفتارهای غربی شد و عملا هجمه فرهنگی از طریق ابزار فرهنگی در خیابان ها و منازل مردم شروع شد، می توانیم بگوییم جامعه ما متاسفانه به سمت زندگی غربی گرایش بیشتری پیدا کرد.

آن چه که مقام معظم رهبری بیشار توجه داشتند سبک زندگی ایرانی اسلامی است یعنی زندگی که مبتنی بر سنت های ایرانی و تبعیت از آموزه های دینی و اسلامی باشد.

در برنامه پنجم اشاراتی به سبک زندگی ایرانی اسلامی شد و قرار بود در برنامه ششم به این موضوع توجه بیشتری شود.

 این که نظام جمهوری اسلامی را به چالش بکشند و زندگی جوانان ما با باورهایمان مغایر باشد نشان دهنده این است که در هر صورت سیاست ها و سیاستگزاری ها و مدیریت کنونی جامعه نتوانسته که ما را با سمت زندگی اسلامی و ایرانی ببرد.

محمدرضا ملکشاهی راد

نظرتان در مورد رابطه ایران و آمریکا چیست؟

بنا به فرمایشات رهبری ما معتقدیم که آمریکا هرگز به دنبال رابطه مسالمت آمیز با هیچ کشوری نیست اگر همین جمله را ما در صدر مسایل قرار دهیم همواره باید مواظب باشیم از آمریکا نخوریم، چون آمریکا هرگز آماده نیست که روابطش را با کشورهای دیگر مثل کشورهای دیگر با هم باشد و همیشه می خواهد سلطه داشته باشد و به دنبال تغییر حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی است و تا کنون هم اثبات کرده است و همیشه ار ابتدای انقلاب دنبال براندازی بوده است.

اگر آمریکا واقعا ایران را به عنوان یک قدرت بشناسد حتی اگر موازنه قدرت هم داشته باشیم همانند الان روسیه هم آمریکا دست بردار نیست .

در همه کشورهایی که اطراف ما هستند آمریکا نگاهش به مسائل سیاسی همیشه برخلاف نظرات مردم بوده است و خلق و خویش برتری جویی و سلطه جویی است و دنبال استعمار و استثمار است.

 ولی در رابطه با آمریکا همین روشی که ما بتوانیم متحدانش را نسبت به خودمان خوش بین کنیم و روابطمان را با آنها بیشتر کنیم چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه سیاسی  و با این روش نسبت به ایران منزوی تر خواهد شد، در غیر این صورت رابطه با آمریکا را اقدامات و سیاست های آنها مانع ارتباط است و الا ما با دنیا می خواهیم ارتباط داشته باشیم ولی ارتباطی که منافع مردم در آن دیده باشد و در آن سلطه نباشد و تا زمانی که آمریکا این خوی و خصلت را دارد هرگز نمی تواند با ما رابطه برقرار کند.

نظرتان در مورد نفوذ به خصوص در مراکز تصمیم ساز چیست؟

ما یک تجربه در فتنه 1388 داریم که بیشتر در حوزه سیاسی و ارتباط با سیاست مداران توانستند فتنه را مدیریت کنند و وزیر امور خارجه وقتشان هم اعتراف کرد.

در تمام دنیا در حوزه های فرهنگی و اقتصادی بیشتر نفوذ می کنند و خیلی از فعالان اقتصادی آنها جاسوسانی هستند که حضور پیدا کردند و خیلی از فرهنگ سازی در جوامع را در مسائل فرهنگی پیش بردند و سیاست ها را ابتدا از نفت و خرید و استخراج آن به دست آوردند و اگر مراکز تجاری ما با آنها فعال شود و ما به دنبال توسعه خودمان هستیم و آنها به دنبال آگاهی از اجزای نظام ما در تمام حوزه های مختلف هستند و به دنبال این که بر فرهنگ و فکر جوانان ما اثر بگذارند و در عین حال اگر بتوانند اقداماتی که موجب سقوط کشور است را در دستور کار خود قرار می دهند و این کار را در کشورهای مختلف انجام دادند و قطعا یکی از برنامه های آن ها هم در جمهوری اسلامی ایران همین است.

مسئله نفوذ چقدر می توانند در مجالس امسال باشد؟

عمده ترین فکر آنها این است که مجلس را به دست بگیرد و حتی به دنبال برنامه ریزی روی همه 290 نفر است حال چه قدر و از چه مسیری بتوانند موفق شوند حرف دیگری است و آنها دنبال تسلط بر کل مجلس هیتند.

مهمترین تهدید انقلاب در دهه چهارم چیست؟

به نظرم بحث اقتصاد و معیشت و اشتغال جوانان است وافسردگی و یاس و ناامیدی جوانان است.

نظرتان در مورد هاشمی رفسنجانی چیست؟

آقای هاشمی باید درهمه مسائل خود تجدید نظر کند

آیا تجدید نظر می کند؟

نظام امروز نیاز به وحدت همه نیروهای انقلاب دارد و هر کس کمترین حرکتی که موجب تضعیف جایگاه ولایت باشد انجام دهد این در در جهت مصالح دشمن است و وقتی دشمن در مقابل ما منسجم می شود باید از این امور پرهیز شود.

این که سلایق ما مختلف هست و همه منتقد هم هستیم این از ویژگیهای جامعه پویا است و این که اقداماتمان در جهت امیال دشمن باشد خطر است و باید همه مواظب باشند

نظرتان در مورد احمدی نژاد چیست؟

ما هم با فتنه و هم با انحراف مخالفیم و ایشان خودش را برای خدمت آماده کرده بود و کارهای خیلی خوبی انجام داد ولی گرفتار یک دسیسه ای به نام منحرفین شد و از مسیر خدمت به مردم خارج شد.

 در نتیجه خود احمدی نژاد یک تعریف دارد و سیاست هایی که در دولت احمدی نژاد در اواخر عمل شد تعریف دیگری دارد به عنوان مثال در رابطه با خانه نشینی ایشان هیچ توجیهی وجود ندارد و ما در مجلس از مخالفین ایشان در این اقدام بودیم و 120 نفر بودیم که بر علیه این حرکت ایشان امضا کردیم.

فضای انتخابات امسال را چطور دیدید؟

مثل یک بلور شیشه ای می بینم که هیچ اعتمادی به نتیجه آن نیست و هر لحظه می شکند و مخصوصا این فضای رد صلاحیت ها و آمدن و رفتن ها و منسجم کردن گروه های خاص هیچ قابل پیش بینی نیست.

در این که مردم دقت بیشتری در انتخاب خود خواهند کرد شکی ندارم اما فضای سیاسی دارد به سمت دهان کجی به برخی مسائل می رود و این رد صلاحیت ها یک عقده هایی در کنار خود دارد و افراد این عقده ها ممکن است برای ضربه زدن تجمیع کنند و به همین دلیل می گویم این انتخابات شکننده است اما صف آرایی می شود گفت دو قطبی شدن انتخابات دارد روشن می شود و بخش عمده ای از مردم به دنبال کسانی هستند که برای بحث بیکاری و اشتغال و معیشت و اقتصاد قدمی برای آنها بردارند از طرفی دیگر جریان اصولگرایی و اصلاح طلب دارد منسجم می شود .

در لرستان به نظرم کارگزاران و اصلاح طلبان و دولتی ها همه یکی می شوند و در تهران هم این قضیه صورت می گیرد.

در استان در حوزه اصولگرایی مشکلی وجود ندارد ولی نمی توان گرایش مردم به این دو طیف را درصد بندی کرد و وقتی آقای خاتمی یا احمدی نژاد در دو انتخابات رای می آورند چه استدلالی را می توان آورد.

مجالس هفتم و هشتم و نهم یک طیف خاص بود و شاید دولت ها زاییده عملکرد سیاسی وابسته باشد مثلا مجلس چهارم و پنجم اصولگرا بود و دولت آقای خاتمی به وجود آمد و مجلس ششم هم به تبع دولت ایجاد شد و بعد از دولت خاتمی احمدی نژاد آمد و نتیجه افراط گرایی مجلس ششم شد مجالس هفتم و هشتم و نهم.

اگر بخواهیم رابطه مردم با حوزه سیاست بگوییم آقای لاریجانی و ولایتی بین یک میلیون و ششصد تا یک میلیون و هشتصد هزار نماد اصولگرایی تشکیلاتی بودند و اصلاح طلبان هم فرد خاصی نداشتند که این چنین تشکل ها کنارش باشند به عنوان مثال آقای معین 4 میلیون رای آورد ولی بخش عمده آن اهل سنت بودند و جریان های دیگر یا رای آقای هاشمی را هیچ وقت نمی توان گفت این سبد اصلاح طلبان است ولی اگر بر این اساس چند نفر کاندید قوی باشند و دو نفر از اصلاح طلبان و اصول گرایان هم باشند به نظرم بیشتر از 7 یا 8 درصد بیشتر رای نمی آورند.

مردم 36 سال است که تجربه خوبی دارند و به نظرم به سادگی گول نمی خورند و این بار به شخص رای می دهند.

انتخابات در خرم آباد اصلا سیاسی نیست و طوایف اصلاح طلب و اصول گراییش به فرد نیست و اصلاح طلبان طایفه بیرانوند به اصلاح طلبان طایفه حسنوند رای نمی دهد و اصلاح طلبان طایفه بیرانوند به اصلاح طلبان طایفه سگوند رای نمی دهد و بالعکس.

من بارها و بارها با آدم های مختلف برخورد کردم و خیلی ها می گویند طایفه گرایی نکنیم و جامعه هم دیگر این را قبول ندارد و من به عینه دیدم و نباید بگزاریم تبدیل به فرهنگ شود زمانی آدم ها برای این که رای طایفه را بگیرند همه از طایفه می گویند و یک تفکر را به وجود می آورند و خود طایفه هم دنبال کسی است که بهتر از دیگران باشد و اگر چه در شرایط مساوی دو نفر از دو طایفه باشند همه به هم طایفه ای خود رای می دهند ولی همیشه این جوری نیست و دو نفر از همه شرایط برابر نیستند .

نظرتان در مورد لاریجانی چیست؟

یک مدیر خوب و یک تکنوکرات کامل

نظرتان در مورد آقای روحانی چیست؟

عضو جامعه روحانیت مبارز است و هنوز از این عضویت انصراف نداده است و شخصیت ایشان از ابتدا دنبال اعتدال بود و امروز ضمن فشارهایی که از طرف افراطیون به ایشان وارد می شود سعی او این است بر موضع خود پایبند باشد.

نظر شما در مورد فتنه 88 و سران فتنه چیست؟

این که ما نباید فتنه را فراموش کنیم به دلیل این است که همیشه فتنه در راه است و مردم را همیشه در مورد فتنه و فتنه گران باید بیدار کنیم و 9 دی را هم نباید فراموش کنیم که تجلی اراده و وحدت مردم بود.

نظام جمهوری اسلامی را باید تمام وجود قبول داشته باشیم و ارکان نظام را قبول داشته باشیم و تصمیم گیری های ارکان نظام را بپذیریم و سیاستی که نظام اعمال کرده سیاست درست و صحیحی است و مورد تایید رهبری است.

محمدرضا ملکشاهی راد

خط قرمزتان در سیاست چیست؟

بحث ولایت فقیه است.

چرا کاندیدا شدید؟

خوشم آمد.

از چه چیزش خوشت آمد؟

مجلس یک وظایفی دارد و ماموریت هایی دارد و مردم یک انتظاراتی از مجلس دارند ضمن این که یک تجربه 4 ساله ای که خیلی به من کمک می کند که خدمت بیشتری به مردم داشته باشم و انجام وظیفه بهتری نسبت به مردم داشته باشم.

احساسم این است که در حوزه مدیریت تجربه بسیار خوبی دارم و ارتباطات خوبی با بزرگان دارم و قدرت تعامل خوبی پیدا کرده ام و از قدرت و لابی گری حزب و جریان سیاسی می توانم برای مردم استفاده کنم، روابط خوبی هم با مدیران استانی دارم و سال های سال در بین سیاسیون بوده ام و هر طیفی هم که مدیر شود از دوستان من است مانند الان که در عین حالی که از لحاظ حوزه فکری ما در دو جهت هستیم ولی همه با هم مدیران ارتباط داریم که این ها ظرفیت خوبی برای خدمت به مردم است و به همین دلیل احساسم این است که ظرفیتی که من در طول سالهای عمرم به دست آوردم شاید دیگران از این ظرفیت بهره مند نباشند.

 در 4 سالی که نماینده بودید چه کارهایی انجام دادید که دوباره برگشتید؟عده ای معتقدند عملکرد شما مناسب نبود

این سوال درستی است و مخالفان ابتدا باید بروند و بررسی کنند که در دوره ما چه اتفاقی افتاد و آن را با دوره های دیگر مقایسه کنند و منصفانه نتیجه را بگویند و این که بگویند چه کاری کردید نشانه بی اطلاعی است بالاخره یک کاری انجام شده یا کم یا زیاد و کسانی که اطلاع ندارند چرا اظهارنظر می کنند.

من می گویم و مستند هم می گویم سوال من این است که راه آهن لرستان در چه سالی مصوب شد، در سالی که ما در کمیسیون عمران بودیم و پروژه وقتی مصوب می شود که در دولت مصوب شود و در کمیسیون و سپس در صحن مجلس مطرح و مصوب شود.

دیگر نمایندگان هم این پروژه را منتسب به خود می دانند؟

بله دیگران خیلی نامه نگاری و دوندگی کردند ولی تنها رییس جمهور برای آنها نوشته مساعدت شود، ولی دولت تنها موظف به اجرای پروژه هایی است که در مجلس مصوب شده باشد و الا هرچه بر سر خود بزند و گریه و زاری کند و فریاد کنند و آنها هم با تو همدردی کنند هیچ تاثیری ندارد مگر این که در مجلس تصویب شود.

این راه آهن از سال 1353 مطرح بوده و بعد از انقلاب همه نمایندگان دوندگی کردند، ولی هرگز دولت این را به مجلس پیشنهاد نکرده، البته زحمات دیگران را هم نباید نادیده گرفت، اما به دلیل شرایطی که بنده در کمیسیون عمران داشتم و نایب رییس کمیسیون عمران در مجلس بودم و ارتباطی که با وزیر راه داشتیم و می دانستند که من در کمیسیون تاثیر گذار هستم این طرح تصویب شد و در سال 1390 کلنگ زنی شد و کلنگ زنی در این سال به معنای این است که در آن سال به توافق رسیده است.

دوم این که همه چهار خطهای منتهی به خرم آباد چه زمانی تصویب شده در سال 1388، و زمانی که آقای احمدی ناد به خرم آباد آمد و در هیئت دولت تصویب شد و آنها را بردیم در مجلس در جدول شماره 12 کمیسیون و در مجلس تصویب و اجرا شد.

کار سوم انتقال گاز از همدان به خرم آباد برای تامین گاز مورد نیاز صنعت و مردم  بود که این کار بزرگی است.

چهارمین کار این بود که نزدیک به 50 میلیارد تومان مستقیم از رییس جمهور وقت برای زیر گذر ها و پل های گرفتیم.

پنجم این که وقتی من رفتم مجلس این پتروشیمی یک فنس و یک زمین خالی بود و از آقایان بپرسید چه کسانی پیگیری کردند و تسهیلات گرفتند و موانع را حل کردند.

ششم بپرسید گاز رسانی به شهرهای زاغه، ویسیان، چغلوندی و چگنی در چه سالی انجام شد.

مسکن روستاییان یعنی بنیاد مسکن فعالیت آن در حوزه بازسازی روستاها و طرح های آنها در چهار سال ما چندین برابر سنوات گذشته و حال بوده است.

در چه سالی 25 رشته دانشگاهی دکترا اضافه شد بنده و آقای رحیمی نسب عضو هیئت امنا بودیم و آقای زمانی رییس دانشگاه بود و در زمان ایشان این کارها انجام شد.

کارهای دیگر سر جای خودش و من این 6 کار را گفتم شما با ادوار دیگر مقایسه کنید، اگر دیدید ما کمتر کار کردیم بگویید ولی اگر بیشتر بود انصافا آن را هم بگویید.

یکی از کارهایی که داشتیم انجام می دادیم ایجاد بندرخشک بود که اگر این کار انجام می شد اهمیت آن کمتر از کارخانجات بزرگ نیست، ولی به نتیجه رسیدن آن راه آهن می خواهد که شروع شده که ما هم معترضیم چرا در این چهار سال تسریع نشد و اعتبارات بیشتر تخصیص داده نشد. اگر ما در این چهار سال راه آهن را به سرانجام می رساندیم امروز زمینه بیشتری برای سرمایه گزاری و توسعه انجام می شد.

ولی این ها که راضی کننده نیست بله این ها مقدمات و زیر ساخت است و باید انجام می شد.

از طوایف خرم آباد چه انتظاری دارید؟

وقتی ما به دنبال انتخاب اصلح هستیم جایگاه مجلس را باید به خوبی بشناسیم و اگر این آگاهی بخشی را در حوزه مجلس داشته باشیم، و بدانیم که نماینده باید با اقتدار در مجلس حضور پیدا کرده و تاثیر گذار باشد و بتواند در صحن مجلس نمایندگان را به سمت فکر و طرح و برنامه خود متقاعد کند و توان خوبی در تعامل با دولت وزرا و نمایندگان داشته باشد و برای این که با توان و دانش و اطلاعات بیشتر در مجلس حضور یابد و نخبگان در اطرافش باشند، همه طوایف باید از نگاه طایفه گری عبور کند .

امروز یکی از ضعف نمایندگان مردم این است که نمایندگان ضعیف و ناتوان به مجلس فرستادیم که کار نکردند که این بخشی عمده ای از آن نتیجه طایفه گرایی است و اگر می خواهیم مثل دیگر شهرها و دیگر استان ها استمرار ببخشیم به وجود نمایندگی در مجلس و مقتدر و توانمندش کنیم، باید از طایفه گری عبور کنیم و این نسخه ای است که همه باید بپیجیم و حتی من معتقدم جریانات سیاسی باید به فکر این باشند که کسی را به مجلس بفرستند که برای مردم و برای استان منافعی داشته باشد حتی من از جریانات سیاسی انتظار دارم که از این موضع گیری ها در رابطه با انتخابشان عدول کنند.

باشد اگر می خواهیم به استان کمک کنیم و اگر همه معتقد به شایسته سالاری هستیم، واقعا به هر کس شایسته است حال از هر طایفه و جریان سیاسی که هست به او رای بدهیم.

اگر رای بیاورید مدیر کل ها را انتخاب می کنید؟

اصلا این کار که وظیفه نماینده نیست، ولی عرف این است، مدیریت هم یکی از مطالبلات مردم است ولی قانون به نماینده این اجازه را نمی دهد اما شما می توانید به عنوان یک خبره و کارشناس به مدیریت کلان استان در انتخاب افراد و حمایت افراد کمک کنید.

استاندار مدیر کلان استان است و باید در بحث مدیران به وزیر مدیران را پیشنهاد دهد اما نماینده هم تاثیر گذار است و با وزیر و استاندار رایزنی می کند.

ولی نگاه درست این است که مدیریت را به سمت شایسته سالاری ببریم و مدیریت را به سمت توسعه استان ببریم، اما در کل کشور ما نظام مدیریت تحت سلطه سیاسیون است و باید برای آن فکری کنیم، ما باید مدیریت را قانون مند کنیم.

 اگر ببینید دولت ها بدون توجه به سرمایه نیروی انسانی همه مدیران را تغییر می دهند که کار نادرستی است و این که دیگر نماینده مجلس نبوده است و خود دولت منشا این نابودی سرمایه انسانی بوده و به نظرم مجلس باید فکری به حال این موضوع کند و حتما باید به سمت قانون مندی و سیستمی کردن مدیریت برویم و ملاک درستی برای عزل و نصب ها انجام پذیرد.

محمدرضا ملکشاهی راد

نقدی که به شما می شود این است که در چهار ساله خودتان نقش بسیار زیادی در جابه جایی مدیران هم طایفه و هم فکر خود داشته اید آیا این درست است؟

خیر این را قبول ندارم کاش این دوستان اسم ببرند تا من جواب گو باشم، به عنوان مثال مدیر کل آموزش و پرورش آقای ماکنعلی قبل از این که من نماینده شوم ایشان منصوب شد و من هم فقط از ایشان حمایت کردم و ایشان در مقایسه با سایر مدیران آموزش و پرورش بهتر عمل کرد.

الان هر طایفه ای از من ناراحت است که شما از من حمایت نکردید و در صدر آن هم طایفه حسنوند است که چرا از مدیران حسنوند منصوب نکردید .

مثلا معاونین استاندار را اگر بررسی کنیم آقای چگنی از طایفه چگنی بود، آقای ملکی راد از کوهدشت بود، آقای لرستانی از طایفه بیرانوند بود، آقای خورشیدوند از طایفه پاپی بود، مدیر آموزش و پرورش ماکنعلی از طایفه سگوند بود، فرماندار آقای شریعت بود پس بگویند کدام مدیر از طایفه خودم بود.

اگر بگویند جریان سیاسی خود را تقویت کرده بله قبول دارم، ولی فقط آنهایی که توان داشتند و خوب کار کردند، و من در حوزه مدیریت غیر از آموزش و پرورش که تقویت می کردم در هیچ مدیریتی دخالت نکردم.

من خودم چون مدیر بودم و اصول مدیریت درس دادم معتقد به تقویت و مستقل بودن در تصمیم گیری مدیر هستم.

هزینه دور قبل شما برای تبلیغات انتخابات چه میزان بود و تا حالا چه قدر خرج تبلیغات کردید؟

دور هشتم خودم هیچ هزینه ای نکردم، و تمام هزینه از دوستانم بود و هزینه ما هم گزاف نبود، چون نه شام و نهار و چیزی دیگر نمی دهیم و حتی منازلی که برای ستاد گرفتیم مال خود دوستان بود.

یعنی باور کنیم کمک بدون چشم داشت بود؟

ما چون در جریان سیاسی هستیم و نگاه آرمانی داریم مجلس را هم در راس امور می دانیم، دوستان بدون چشم داشت کمک می کنند، و من حتی برخی اوقات نمی دانم چه کسی کمک کرده، این کمک ها هم به حساب من واریز نشده و به من نداده اند و خود دوستان مثلا در منطقه جنوب شهر پول روی هم گذاشتند و هزینه کردند.

در دور نهم وضع فرق کرد و در مرحله دوم با هرکسی می نشستیم، دم از قرارداد می زد و من واقعا با این فرهنگ بیگانه بودم، ولی این کسانی که آمده بودند، با کاندیداهای دیگر نشسته بودند و قرارداد بسته بودند و من شعار من این است که چون من می خواهم برای مردم به مجلس بروم مردم خود کمک کنند.

دور نهم مرحله اول و دوم برآورد دقیقی نداشتیم و ننشستیم و فاکتور به فاکتور حساب دقیق نداشتیم ولی حدود 100 میلیون تومانی هزینه شد و الان هم اگر همین مسیر پیش برود ما هزینه های غیر ضرور در دستور قرار نمی دهیم، البته هزینه هایی مثل هزینه بنر، هزینه کارت، هزینه دو ستاد اجتناب ناپذیر است، الان هزینه کرایه مغازه برای ستاد زیاد شده است و الان هم فکر کنم خرجمان حدود 100 میلیون تومان است که در بین کاندیداها از مقادیر کم است .

در این دوره هم بخشی از خرج را خودم می دهم، کمک می کنم و بقیه را هم دوستان می دهند.

نظرتان در مورد ورود باندهای قدرت وثروت به انتخابات در لرستان چیست؟

این انتخابات دستخوش باندهای قدرت و ثروت است و اسپانسرها به سراغ کسانی می روند که آنها را بخرند، به سراغ من هم آمدند و من یک نه محکم به آنها جواب دادم، چون من نمی خواهم برده دیگران شوم و وکالت مردم را به هیچ چیز نمی فروشم.

با من وارد معامله نمی شوند چون محکم جواب می دهم، ولی آدم می فهمد که وقتی دنبال حمایت مالی هستند انتظاراتی هم دارند و دنبال پاسخ آن هم هستند و امروز کسانی که پول بیشتری هزینه می کنند، به دنبال برد در انتخابات هستند ولی مردم جواب دندان شکن می دهند، برخی افراد به دنبال تطمیع کردن هستند ولی من مردم را آگاه تر از این می بیینم.

در دوران مدیریت خود در بحث مبارزه با رانت و تبعیض و فساد اقدامات مشخصی داشته اید؟

 مسئولیت اختلاس و نظارت مجلس از طریق دیوان محاسبات است و باید گزارشاتی به مجلس می رسید که نمایندگان این گزارشات را پیگیری می کردند.

رانت خواری نتیجه اقتصاد دولتی است، این که شما انتظار داشته باشید مجلس آن قدر وقت  داشته باشد که برود همه دستگاه ها را بازرسی کند و اسناد را بررسی کند، این مقداری سخت است، اما ما باید دست دولت را از اقتصادکم کنیم و اقتصاد را به مردم واگذار کنیم، ما باید شرکت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، الان متاسفانه دولتها شرکت هایی را تحت نام شرکت های دولتی ایجاد کرده اند و بخشی از آن را به نام بخش خصوصی کره اند که این بخش هم مال همان کارکنان  و وابستگان به آن قسمت است، و دوباره همان ادامه کارقبلی  است.

برخی از رانت خواری امروز از طریق شرکت های تابع و وابسته به دولت دارد انجام می پذیرد و این شرکت ها دیگر ثبت شده است و چون مدیرعامل، مجمع عمومی، هیئت مدیره و .. دارد دولت نمی تواند دیگر بازرسی کند در حالی که سهام دار عمده دولت است.

در زمان ما مجلس کار عمده و خاصی در مورد رانت خواری انجام نداد ولی این بار معتقدم مجلس باید مبارزه با فساد مالی را در دستور کار خود قرار دهد.

در دوران که مدیریت آموزش و پرورش با بنده بود مگر تخلفی صورت بگیرد و یا این که یک فرد یا مدیری هزینه ناجور کند که ما هم به دادگاه اداری می آوردیم و برخورد می کردیم و من هم خودم سه سال رییس دادگاه اداری آموزش و پرورش بودم و برخوردهایی با این گونه موارد  داشتم.

شعار انتخاباتی شما چیست؟

تجربه، اقتدار، توسعه پایدار

مهم ترین دلایل محرومیت استان را چه می بینید؟

یکی از عوامل محرومیت این است که ما در تمام ادوار کسی را در دولت نداشتیم و در کابینه نداشتیم کسی را که توجه دولت مردان را به اندازه محرومیت ما به این استان معطوف کند که این مهمترین دلیل بوده است.

دلیل دوم این که در دوره های مختلف نمایندگان منسجم و قدرتمند کم داشتیم که توجه مجلس را به توسعه لرستان معطوف کنند و حضور مقتدرانه ای در مجلس برای تاثیر گذاری و تصویب قوانین برای لرستان کم داشتیم.

دلیل سوم هم مردم باید شرایط را برای توسعه مهیا کنند.

امنیت روانی هم که در جامعه ایجاد شده به خاطر سرمایه گزاری و فعالیت اقتصادی هم به این عقب ماندگی ها کمک کرده است در عین حال از بدو شروع انقلاب با توجه به این که اقدامات خوبی برای رفع محرومیت شده ولی چون فاصله ما با دیگر استان ها ار لحاظ توسعه زیاد بوده این فاصله مانده و این فاصله نسبت به استان های توسعه یافته ثابت مانده است.

محمدرضا ملکشاهی راد

راهکار شما برای توسعه استان چیست؟

یک نمایندگان مجلس می توانند نقش خوبی داشته باشند، و اگر این دو نفر وحدت داشته باشند مثمرثمر خواهد بود چون مجلس هم منابع توزیع است و هم ثروت پس در نتیجه بیشترین اقدامات موثر ما باید در مجلس انجام شود چون دولت پیشنهاد دهنده است و دولت مجری است و ارتباط با دولت هم باید منطق درستی بر آن حاکم باشد.

دوم ایجاد کار گرو های تخصصی از دانشگاهیان، نخبگان، تولید کنندگان تشکیل شود و به نوعی مجلسی محلی تشکیل دهیم چون همه نمایندگان نمی توانند در همه حوزه ها اظهار نظر کنند و باید توان اظهار نظر آنها با تشکیل کارگروه ها بالا رود.

سوم باید نیت مان این باشد که ورود به کمیسیون هایی که تاثیر در توزیع منابع، ثروت و توسعه داشته باشند که در صدر آنها کمیسیون های عمران، انرژی و بودجه است.

چهارم این که توان تاثیر گذاری 9 نفر نماینده در مجلس از طریق تشکیل فراکسیون هایی که با ما هم جهت باشد، مثل فراکسیون مناطق محروم که غالب بر100 نفر می تواننند عضو آن باشند و قوانین و طرح هایی را در مجلس حمایت کنیم که این طرح ها از استان های محروم حمایت کند که ما هم از جمله این استان ها هستیم.

بعد این که باید نگاه دولت را برای کمک به استان به این سمت توجه دهیم و قطع به یقین باید اسناد توسعه استان تشکیل شود، باید به مدیریت کارآمد و فعال در استان کمک کرد و باید شرایط حضور سرمایه گزار را در استان فراهم کنیم و باید چاره ای برای چرخاندن چرخ صنعت در استان بیندیشیم مخصوصا صنایعی که توسط مردم در شهرک های خرم آباد راه اندازی شده و تعطیل شده، ما باید این ها را فعال کنیم.

باید تحول نظام بانکی را از طریق مجلس پیگیری کنیم.

مساله دیگر این است که دولت رقیب تولید کنندگان است و حامی آنها نیست و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

باید دولت را با تصویب قوانین ملزم به حمایت جدی از تولید کنندگان کنیم.

باید به شهرک پتروشیمی توجه جدی کنیم و ضمن توجه به محصولات و تولیدات فعلی با ایجاد صنایع تبدیلی در استان تولید ثروت و اشتغال کنیم.

ارزنده ترین کار که باید در دستور کار قرار دهیم، تقویت مشاغل خانگی است که قوانین آن هم تصویب شد، باید دولت را پای کار بیاوریم ما باید هم اشتغال و هم درآمد ایجاد کنیم و اگر ما بتوانیم با توسعه مشاغل خانگی درآمد خانوار را تقویت کنیم اقدام اساسی برای زندگی بهتر برای مردم انجام داده ایم.

عملکرد استاندار لرستان را چگونه می بینید؟

ایشان یک آدم عمرانی است، و همیشه هم ایشان می تواند یک آدم عمرانی موفق باشد ولی فعلا در دولت این شرایط ایجاد نشده و آن هم به دلیل این است که درصد بالایی از اعتبارات عمرانی به استان ها پرداخت نمی شود و مشکل اعتبار در این حوزه وجود دارد.

چه کسانی بیشتر در اطراف شما و در ستادهای شما مشغول فعالیت هستند؟

مخلوطی از همه طیف ها، ولی نقش نخبگان در این دوره بیشتر است و نقش جوانان هم زیاد است.

مسئله ای که  مطرح است این که شما در مجلس خواب بودید.نظرتون چیه؟

اولا برای من سوال است چرا اطراف صندلی من در آن عکس خالی است و خود عکس یک پاسخی برای این جواب دارد یا مجلس تعطیل بوده یا شروع به کار نکرده یا این عکس غیر واقعی است و من دقیق یادم نیست این عکس چه زمانی گرفته شده است.

دوم این که آیا خواب نتیجه تلاش و خستگی نیست، به نظرم آنها که نمی خوابند در مجالس آنها زیاد خوابیدند.

خب شما میتونید شب بخوابید و روز کار کنید

حقوق مردم فقط در مجلس دنبال نمی شود و باید نماینده با مردم ارتباط بگیرد، مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کند، من بعد از نماز صبح تا ساعت یک نیمه شب در حال فعالیت هستم و 3 یا 4 ساعت می خوابم و این چیز عادی برای همه است و من عکس های زیادی از نمایندگان را در مجلس که در حال خواب هستند می گذارند .

آنهایی زیر سوال هستند که در زمان بودجه به مکه می روند، خروجی کار مهم است و باید دستاوردها را دید و من طرح های انجام شده در بالا را گفتم حال دیگران بیایند و بگویند اگر نخوابیده اند چه کار کرده اند و شاید خواب هم برکاتی داشته است.

این کار زشت ترین کار بود به دلیل این که یک مورد بسیار طبیعی بدن انسان را وسیله تخریب قرار دادند و خواب آلودگی نتیجه تلاش و زحمت است.

 مسئله دیگر مسئله برگشت بودجه در زمان شما است که مطرح است

این هم از بی اطلاعی افراد منجر می شود، اولا بودجه را مجلس تصویب می کند و توسط دولت اجرا می شود و اگر برگشت بخورد تقصیر دولت است و این موضوع را آقای احمدی نژاد در بین مردم مطرح نمود، ایشان اگر صادق بود باید کسی را که این کار را انجام داده بود و بودجه را برگشت داده بود توبیخ می کرد یا برکنار می کرد و این یک حرف کاملا سیاسی است.

بودجه دو بخش است یکی بخش عمومی است که مربوط به هزینه های جاری است بخش دوم بودجه عمرانی است و این بودجه وقتی تخصیص داده می شود تمام دستگاه ها و سازمان ها بر اساس تخصیص قرارداد می بندند و هیچوقت در قانون بودجه بیش از  صددرصد داده نمی شود و همیشه بودجه پیش بینی شده بیشتر از بودجه پرداختی است، چون بودجه پرداختی تحت تاثیر فروش نفت و دیگر درآمد است و درآمد دولت همیشه با پیش بینی هایش فاصله دارد در نتیجه همیشه در بخش عمران بدهکار پیمانکاران هستیم و اول از بودجه باید بدهی پرداخت شود و این قضیه صحت نداشت.

ولی چیزی که آقای احمدی نژاد گفت بخش تسهیلات ارزی است و دولت دو جور وام می دهد یکی وام ریالی برای مصارف داخلی، دیگری وام ارزی که به اشخاص برای واردات تجهیزات می دهد و اشخاص خود باید بروند، وثیقه بدهند و ال سی باز کنند، ممکن است نتوانند و به موقع ارز خود را نمی گیرند و از بیخ و بن این سخن غلط بود و کاملا یک حرف تخریبی و سیاسی است.

حاضرید لیست اموالتان را به مجلس بدهید؟

بله واقعا حاضرم.

اگر نماینده شوید حاضرید گزارش چند ماهه به مردم و رسانه ها بدهید؟

اگر رسانه ها کوتاهی نکنند من حاضرم.

صحبت پایانی؟

یک نکته ای که باید خیلی متاسف باشیم و همه برای رفع آن کمک کنیم، این بداخلاقی و تخریب هاست که در دوره قبل هم بود، شب نامه ها، توهین، تهمت و افترا بسیار زیاد بود و اگر ما کاندیداها وارد شدیم که به شعور سیاسی مردم احترام بگذاریم دیگر این تخریب دیگران جه دلیلی دارد، تخریب، نتیجه بی تقوایی و بی دینی و نافرمانی از خداست و کسانی که اقدام نافرمانی از خدا می کنند مردم بدانند که مردم را هم به راحتی زیر پا می گزارد.

 رسانه ها باید به وظیفه خود در مبارزه با این فرهنگ و عمل زشت جدی عمل کنند و بفهمانیم که کاندیداها نباید به شعور مردم توهین کنند و تخریب را  تبدیل به یک هنجار کنند و مردم هم به صورت این افراد سیلی خواهند زد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • لرستان

    پسراشون بیکارن ؟ اینو کجای دلم بذارم ؟؟؟

    • واقع بین

      یکی از پسراش پیمانکار است قرار بود برای معلمین خانه بسازد پولهایشان را بالا کشید و رفت

    • مجید

      دوست عزیز واقعا پسراش بیکار هستن .یکیشون یه مدت بوتیک داشت توی شهر .

    • علی

      یه مدرکی سندی چیزی بیارید که سر کارن

    • ناشناس

      همه میدونن پسراش پیمانکارن اینجا شهر کوچیکه مردم همدیگه رو میبینن

  • ناشناس

    مصاحبه ای سراسر دروغ و فریبکاری

  • ناشناس

    صحبت در مورد بزرگان کار ادم های ک

  • میلاد

    ای کاش خرم آباد نمانیده ای به این پرنفوذی و کاریزماتیک بفرستن که در آماج تخریب ها و شایعه ها خود را نباختند...احسنت درود بر تو ...درجواب دوستمون توگیردادی به اینکه پسرش بیکاره یا نه؟؟؟؟؟ همین شماها آقامحمدی رو فرستادین مجلس

  • ناشناس

    آقا فرموده پسرهایم بیکارند ماشین هم ندارم! آیا پسر بیکار ماشین 200، 300 ملیونی دارد؟ بله پسرهای ایشان به برکت وجود پدر نمایندشان روی به پیمانکاری آوردند وجود مبارک ماکنالی در جایگاه مدیر کل آموزش پرورش پروژه های مسکن مهر فرهنگیان را در پلدختر وسایر شهرها تقدیم ایشان کرد و بدون انجام کار با زد و بند 500 ملیون ازآموزش پرورش تصاحب کردند. بله آقا ماشین ندارد آقازاده هاش هم بیکارند! پول هم از رحیمی نگرفته؛ مجلس هم برای خوابیدن است! تا ساعت 12 پیگیر کار آدمها بوده از 12 تا اذان صبح هم که همه از مردم تا مسوولان خوابیده اند ایشان کار اجنه را رتق و فتق نموده اند و بعد هم تشریف برده اند خوابگاه ببخشید یعنی صحن علنی براى خواندن
    در خصوص گازکشی به شهرهایی که گفته هم برید از خود مردم آن شهرها بپرسید که گاز کی آمد و راه آهن هم که دیگر جای بحث ندارد
    دیگر ترا نخواهم نوشت تا نروی بخوابی و بیلان کار غیر واقعی بده
    دیگر فریب ترا که یک کتاب هم نخوانده اي نمی خورم ای معبد بی کرامت

    • به ناشناس

      جانا سخن از زبان ما میگویی
      ان شا الله ملکشاهی به زباله دان تاریخ میپیوندد

    • بازگیر

      جناب ناشناس چه ناشناس ماندی مردم چه تو دهنی به امثال شما زدندبخدای منان ایل بالاگریوه خودشان پول ستاد میدان شقایق آقای ملکشاهی راجور کردند آنهم چندین نفر بروید از آقای جهانفر افشار ابزار فروش مالک مغازه بپرسید اگر ملکشاهی راد اهل زدو بند ودروغ بود که امروز نماینده مردم نمی شدندآنهم در میان ناجوانمردانه تریت تخریب وتهمتهاآنهم با رعایت اخلاق انتخاباتی وعدم شرکت در نزاع های گناه آلود شما وصد البته تکیه بر لطف الهی وحضور مردان وزنان با اخلاص ومریدان ولایت وتیمی بسیار قوی وموج شکن واز بابت ماشینهای مردم که ایشان رابه جلسات می رساندندخیلی دروغ وتهمت زدیددر باره فرزندانشان بحث پیمانکاری مطرح کردید درصورتی اکثر بچه های این شهر آنهارا می شناسندوهر روز باهم در این شهرندو اصلا کار پیمانکاری در این شهر پیدا می شود تا آنها انجام دهند؟بس کنید از خدا ونوک قلم مردمی که دوباره اورانوشتند خجالت بکشید

  • متین

    مرد بزرگ ولی حیف قدر ت رو نمیدانیم

  • بیرانوند

    چرا دروغ به مردم میگید مگه میشه باسی میلیون یاپنجاه میلیون هزینه نماینده مجلس شداون هم پول یه بنرنیست این بارفقط فقط به شیرزن لرستان خانم اعظم محمدی نیارای میدهیم

    • ناشناس

      اعظم محمدی حتما داره میلیاردی هزینه میکنه ؟

  • بر ادمدروغگو لعنت

    توروخدا بس کن کاندید نشومدیون جوونایی بری مجلی دوباره بخوابی

    • در جواب بر دروغگو لعنت

      پیش باد،پیش باد،پیش باد،پیش باد...........

  • بر ادمدروغگو لعنت

    توروخدا بس کن کاندید نشومدیون جوونایی بری مجلس دوباره خوابی.راه اهنم فتح الله اورد

    • در جواب بر دروغگو لعنت

      معلوم شد درغگو خودتی و اعوان و انصارت...

  • ناشناس121

    آقای ملکشاهی
    معاون مالی نوسازی مدارس رو کی گذاشت؟ عمم
    با مدرک غیر مرتبط
    واقعا متاسفم مارو چه فرض کردی
    هرگزتورو دوباره نخواهم نوشت هرگز

  • غریبه

    من مهندس پتروشیمی بیکارم،تو عصری که هیچ جای ایران نیروی غیر بومی نمیگیره پتروشیمی ما غیر بومی گرفت.خجالت بکشید واقعا،منو الان هیچ جای ایران راه نمیدن چون بومی اون شهرها نیستم

  • فرهنگی

    به امید خدا اقای ملکشاهی راد بخت اول این انتخاباته

  • بیرانوند

    من خودم این دوره تصمیم گرفتم به کاندید اصلح رای بدم نه به هم طایفه ای های خودم.خداییش اقای ملکشاهی راد بخاطر اینکه نفوذش از بقیه بیشتره اصلح تره.و همایشای همه دوستانو رفتم با جمعیتی که دیدم از ایشون احتمال قریب به 100 درصد این دوره رای میاره.

    • ناشناس

      محاسباتت اشتباهه چون اونایی که بهشون شام و ناهار 4000 هزار نفری دارین میدین فقط غذا میخورن و رای نمیدن
      فقط بگو بدونیم چندتا شناسنامه خریدین؟ دونه ای 60 هزار تومن کمه ملکشاهی خرجی نداره حداقل 5 میلیارد میشه که واسه حاجیتون چیزی نیست
      از لاستیک سازی تبریزش درش میاره چند ماهه

    • محمدی

      به نظر بنده هیچ کدوم از کاندیداها دور اول مجلس نمیرن.الان کاندیدایی که وضعیتشون خوبه اقای محمد بیرانوندی و اقای ملکشاهی رادن با ارای نزدیک به هم.اینو نظر سنجیا میگن.و طبق اخرین امار جفتشون حدود 15 درصد کل ارا رو دارن که این برای دور اول راهی شدن کافی نیست.به نظر بنده اقایان 1-محمد بیرانوندی2-محمدرضا ملکشاهی راد3-اعظم محمدی نیا4-مرتضی محمودوند به ترتیب اول تا چهارمن و هر چهار تاشونم به دور دوم راه پیدا میکنن. اقای عبدی هم نفر پنجم...

    • حسن

      تا کی تخریب؟؟؟ مگه نمگین ملکشاهی چنین ملکشاهی فلان؟؟؟پس چرا هر چی ایشون اعلام میکنن مناظره بذاره صدا و سیما بین کاندیدا ها هیچکدوم کاندیداها قبول نمیکنن؟میترسن بلد نباشن حرف بزنن اراشون بریزه؟میترسن نتونن جواب سوالاتشونو بدن؟به خدای بالای سرم هیچ کدومشون توان و قدرت و نفوذ سیاسیشو ندارن و اون کاندیدایی هم که با موج سواری بازم جو رو در دست گرفته برین ببینم اصلا بلده فارسی حرف بزنه؟

    • به حسن محمدی

      دکتر بیرانوند هم سوادش از پدر خواب مجلس ملکشاهی راد بیشتره هم شرفش
      تخریب نمیکنه رای نمیخره شام و ناهار نمیده قسم نمیده با ریش ریشه نمیزنه
      یک رنگ و صادقه

    • در جواب نا شناس

      اگه به دروغ لاستیک سازی تبریز را متعلق به ایشان میدونی که البته دروغه!!! خدا داغدار عزیزت کنه انشاله!!!

    • در جواب حسن محمدی

      صید مخو پدر چیه؟!حتما پدر سوتی دادن و لکنت زبانه!!!تو که دم از شرف میزنی میدونی شرف یعنی جوانمردی؟! جوانمرد به راحتی آب خوردن تهمت نمیزنه و تخریب نمیکنه!!لا مذهب اگه دین نداری آزاد مرد باش!

  • حسنوند

    مردم را ... فرض کردی؟
    خجالت بکش و بساطتت را جمع کن ......

  • ناشناس

    بنده ایشون رو سالهاست میشناسم مردی خستگی ناپذیر و بزرگ هستند و واقعا عمر خودش رو صرف خدمت کردن ولی متاسفانه خیلی از همشریان با تاثیر پذیری جریانات سیاسی مخالف با ایشون کورکورانه بهمخالفت با ایشون می پردازند. با قاطعیت میگم سوای از بحث انتخابات بیش از نیمی از مردم ملکشاهی راد رو دوست دارند و قبولش دارن.

  • ناشناس

    قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را؟ بار گناهانت را سنگین تر نکن در خانه بشین و دوران بازنشستگی را بگذران ، هنوز خوابت در مجلس فراموشمان نشده است ملکشاهی

  • محمد

    کاندیدای انقلابی چقدرکمندهمه محافظه کارشدند.خیلیا ازهاشمی بی جهت می ترسند...آی شهداکجایی یه کم غیرت وشجاعت به مابدید

  • امین

    پسران بیکار پیمانکار ند وپروژه‌ای عمرانی رو به ایشان میداند.ماشین هم نداره ولی پسر بیکارش ماشین چند صد میلیونی سوار میشه.ازهمه مهتر الان خوشش اومده کاندید شده واقعا کیف داره وهرکی خوشش میاد نماینده بشه.بنده خدا چرا اینهمه باشعور مردم بازی وتوهین میکنی مردم اگاهترازاونند که فکر میکنی.آگه آون موقع جرات داشتی وشعور سیاسی داشتی همون موقع چرا ازتریبون مجلس به احمدی نژاد نگفتی مدیر ارشد استان رو توبیخ کن ویا خودت تذکر بدی.به قول خودت معاونت استانداری رو ازعمرانی سیاسی برنامه ریزی رو خودت گذاشتی پس بی لیاقت شون به خودتون برمی گرده.ولی انصافا این خوشم اومد روخوب آمدی.آخه نمایندگی ملت مظلوم وستم دیده خوشم اومد برای شما داره.وکیفش روشماوباند ومحفل میبره

  • حسن

    اقای ملکشاهی راد تا کی میخوای به مردم ..... تو رو خدا بس کنید

  • سپهوند

    بزرگ مرد لرستان ملکشاهی راد

    • حسنوند

      ملاکت واسه سنجش بزرگی چیه؟ پول ؟ مافیا؟

  • بیرانوند

    طایفه بزرگ پیرداده خارج از هرگونه تعصب وطایفه بازی به آقای ملکشاهی رای خواهیم داد

    • ناشناس

      آقا یا خانم بیرانوند لطفا ازجانب شخص خودت قول رای بده نه طایفه پیرداده بیرانوند که انشاءالله به فردی سالم بالیاقت ونه دزد رای خواهندداد

    • در جواب ناشناس

      قیامت سخت وعده گاهی است،نفرین خدا بر کسانیکه بدون هیچگونه سند و مدرکی به مردم تهمت و افترا میبندند!اگر ایشان دزد بود و چنین اتفاق افتاده بود از معاون اول رییس جمهور گنده تر که نبود قطعا الان می بایست در حبس میبود!

  • صداقت

    سلام بر سلطان خواب مجلس هشتم.باز هوس خوابیدن کردی مافیای خواب در مجلس

  • ایل بزرگ حسنوند

    بنده از طرف طوایف مختلف ایل بزرگ حسنوند با اعلام برائت از نماد .....مجلس )محمدرضا ملکشاهی راد( این دوره به کسی رای میدهیم که.......................
    براساس اصل شایسته سالاری ما همگی مخالف ملکشاهی هستیم و از مردم عزیز میخواهیم گول ...............او را نخورند.

    • مومنی

      تکبیر

    • ج ایل بزرگ حسنوند

      تو حسنوند نیستی!!!خودت را الکی جا نزن بنام این ایل شریف،ایل بزرگ حسنوند از داشتن این فرزند رشید بر خود میبالد و تمام قد از ایشان حمایت خواهد کرد.

  • محمدی

    دوستان یه چیزی خدمتتون عرض کنم که هر انچه تخریب کنید مردم اگاهند میدونن به ادم توانمند رای بدن بر همگان اشکاره کی خوبه کی بده؟ نظر من اینه بین بد و بدتر ما باید بد رو انتخاب کنیم.اون دنیای خودتونو در نظر بگیرین بعد رای بدین. باز هم مثه دور گذشته به کسی رای ندیم که بعدش پشیمون شیم.من که معتقدم نفوذ اقای ملکشاهی از ما بقی دوستان در سطح کشوری بالاتره.کدوم یکی از نمایندگانمون رفته مجلسو یه سمت بهش دادن؟؟کدوم یکی از نمایندگانمون تو چهار سال دوم تونستن هفتاد هزار رای بیارن؟منطقی حرف بزنید ن با تعصب کورکورانه.حالا انصافا دور قبلی اقای اقامحمدی رو فرستادیم مجلس بهتر بود یا اگه اقای ملکشاهی رو دوباره میفرستادیم؟؟؟؟ تا کی باید این سناریوی طایفه بازی تو خرم اباد ادامه داشته باشه؟؟؟

    • کوشکی

      تو همون محمدی برادر زن ملکشاهی هستی که باهاش پاساژ اطلس رو شریکی؟ والا دستش درد نکنه بالاخره به درد کسی نخورد حداقل تو رو به نون و نوایی رسوند

  • حسنوند

    تو کی هستی که از طرف ایل حسنوند صحبت می کنی چرا تهمت میزنی قطعا به ملکشاهی راد رای خواهیم داد

  • ali

    جناب محمدی واقعاً نمک شناسی چون ملکشاهی حق دیگران را به شما داد مدیر شدی همین که امثال تو مدیر باشد حق همه مردم ادا شده است با این استدلال شما اولویت با فتح الله و ایمانی است و دکتر عبدی هم تشریف دارند اما آدم که نمکگیر میشه به همان طرف غش مى کند که نمکش داده اند و شوری کام او را به همان جا مى کشد که نمک خورده است

  • هومن

    فقط اعظم محمدی نیا

  • حسین

    آقای ملکشاهی زمانی که نماینده بود ، بنده خدایی برای مشگلی که داشته پیشش میره ، آقای ملکشاهی در جوابش میگه شما فامیل فلان شخص هستی که با من دشمنی داره بیخود کردی پیش من اومدی . واقعا چنین کسی که این شخصیتو داره شایسته نمایندگی است .

    • جواب حسین

      ایشان نه تنها پذیرای همه مردم خرم آباد که پذیرای شهرستان های دیگر استان بودند،لعنت بر تو داستان کذاییت، کذاب!

  • مطلع

    بنده حاضرم با اقای ملکشاهی رالد در خصوص واگذاری کارخانه یخچالسازی و حمایت بی چون وچرای ایشان در این واگذاری که بدون تشریفات مناقصه فقط به ثمن یکصد میلیون به یکی از دوستان نزذیکش واگذار شد و حمایتهای ایشان در مورد بخشش بدهیهای مالیاتی و بیمه ای این شرکت وووو در یکی از تریبونهای ازاد با مدرک مستند مناظره کنم.

    • جواب مطلع

      بفرما این گوی واین میدان!! تو اگر کذاب و حقه باز نبودی با اسم اصلی خودت پست میگذاشتی آقا و یاشاید خانم مطلع!!!

  • حیدری

    هرو هرو
    ملکشاهی باخته

    • ج حیدری

      با این هوچی گری ها راه به جایی نمیبرید!با قافیه جوابت را در آستین دارم ولی به دور از ادبه...

  • بالاگریوه

    مردم ولایتمدار خرم اباد و بخش های تابعه جواب تاریخی به حقه بازی های ملکشاهی راد در 7 اسفند خواهند داد و فتنه نفاق و تفرقه در بالا گریوه با روشنگری افراد بصیر و ذی نفوذ منطقه خنثی گردیده و اقای ملکشاهی راد دیگه هرگز در این منطقه آرایی نخواهد دید مردم چند تا معلم فریب خورده منطقه رو هم جواب کردن..

  • شهروند

    جناب ملکشاهی خدایش خیلی مردی!انصافا من دور پیش به اقامحمدی رای دادم که رفت حاجی حاجی مکه و تلفنشو خاموش کرد!زمانی که شما تو بنادرکشتی رانی بودید اومدم واسه کار ،کارمو درست کردید تو شهرغریب دمتون گرم شیرمرررررد!یه گله پیا لر!سناتوری سناتور

  • كيانوش سالارى

    اى قدرنشناساااا! كوفتتون بشههه اون همه پول و غذايى كه حاجى ملكشهاهى داره بتون ميده! نمك نشناس نباشيد! دروووود بر حاجى

  • ناشناس121

    مکر و نیرنگ از قیافت میباره
    قحط الرجال است که من بعنوان یک حسنوند به تو رای بدم
    لطفا خودت رو ما بما نچسبان

    • ج ناشناس121

      آقا یا خانم 121،نفرت و کثافت و بغض از شکست هم از ادبیات شما میباره!خودت را حسنوند جا نزن،این ایل انشاله بدرستی در حمایتی همه جانبه از ایشان مشت محکمی بر دهان یاوه گویت خواهند زد!

  • آشنا

    اگر بگویند جریان سیاسی (باندوجناح)خود را تقویت کرده بله قبول دارم، ولی فقط آنهایی که توان داشتند و خوب کار کردند، و من در حوزه مدیریت غیر از آموزش و پرورش که تقویت می کردم در هیچ مدیریتی دخالت نکردم(آخر رای در آموزش وپرورش است بنظرم هیچکس به اندازه آقای ملکشاهی راد از آموزش وپرورش سوء استفاده نکرده است .سوء استفاده از فرمانداری آقای شریعت نژادو.......................آیا در روز قیامت (یوم تبلی السرائر)برای این نقطه چین ها جواب دارید.اگر اصرار دارید ،وعده ما در روزقیامت. چون در پاسخ به سوالات راست نگفتید.

  • امین

    آقای ملکشاهی به شعور وفهم مردم توهین نکن .دروغ ممنوع.به کی امید بستی به ماکنعان.یاشریعت.دیگه این دونیستندبرات صندوق پر کنند.آقای شریعت معاون سیاسی اسبق حق الناس آون دور گردنت کانالها خود خدا به حسابت میرشه.رای های آقای محمودند روپایمال کردی به امید دنیا پست مادی ولی خدا وجود داره واین دور آقای محمودوند بااقتدار تمام راهی مجلس میشن وروسیاسیش.میمونه.به شما

    • مسلمان

      ایشان به خداوند قادر متعال ومردم فهیم امید بسته اند.انشاله در دوزخ با آهن گداخته به جهت تخریبتان پذیرایی خواهید گردید...

  • اصول گرا

    من در هیچ اداره ای جز اموزش وپرورش دخالت نکرده ام چه کسی زیر اب مهرابی را در شهرداری زد بیشترین تخریب را در مورد اصول گرایان شما انجام دادی چقدر برای پیروزیت زحمت کشیدند ولی از پشت خنجر زدی نفاق ودورویی از روبرو باخنده وپشت سر نامه نگاری بر علیه اصول گرایانیکه سالیان سال از جناح راست حمایت کرده بودند فقط ماکنعلی برایت مهم بود ودیگر هیچ خجالت بکش دستت دیگر برای اصول گرایان وحتی اقوام نزدیکت رو شده معاون سیاسی دوران قبل نیز مانند تو به همکار دیرینه اش خیانت کرد بخاطرتو.

    • جواب اصولگرا

      در مرموز بودن شخصیت آقای محرابی همین بس که به پشت جریان اصلاحات خزیده!!اقشار مردم از شورای محترم شهر خواستند ایشان راعوض نمایند به ملکشاهی چه دخلی داره!!

  • بیرانوند

    فقط اعظم محمدی نیا شیرزن وسربازوحامی ولایت

  • بهاروند

    اکثرمدیران بی لیاقت صداوسیما که مشکل اخلاقی ومالی پیداکردند ، پیمانکاری پسرانش ، مدیران آموزش وپرورش ، بخشدارزاغه و رانتخواران در یخچالسازی خرم آباد همش کار این حقه باز بود که بااسم ولایت و اصولگرایی کلاه سر مردم گذاشته و میزاره تورابه خدا به افراد سالم وغیردزد رای دهید

    • ناشناس

      بهاروند من هم باشما موافق هستم چون ایشان نه با ولایتمداری ونه سالم بودن ازلحاظ اخلاقی ومالی کار داشت بلکه فقط منافع شخصی خودش رامیدید چون از مدیرکل قبلی صداوسیما حمایت کرد که هم دزد بود وهم مشکل اخلاقی داشت بعضی ازآنها برجهای میلیاردی درخيابان ساحلی روبروی دریاچه کیو ساختن

    • بازگیر

      جناب بهاروند که هم بانام بهاروند وهم بی نام وناشناس کامنت می گذاری کمی بین پیامهات فرق بنداز اینقدر تابلو ارسال نکن خدایش اگر بالاگریوه نبود در هیچ مقطعی ملکشاهی رادرای نمی آورد کمتر از زبان بالاگریوه دروغ تحویل این سایت بده

  • بی نام

    با سلام
    متاسفانه ایشان می فرمایند در عزل و نصب ها نقشی نداشته ام
    شاید گذشت زمان ایشان را دچار فراموشی نموده است
    یادمان نمی رود که از مدیر کل تا آبدارچی بعضی ارگان ها عوض شدند .

  • جوان بیکار

    خداوکیلی همش دروغ
    تمام فکر و ذکرش عوض کردن مدیرکل ها تا برسه به آبدارچی
    پسراش که همه میشناسن از پیمانکاری بوسیله همون مدیرکل های آموزش و پرورش و نوسازی تا ماشین های آنچنانی
    هیچ کاری که نکردی هیچ همش تو تخریب دیگران بودی واسه گندکاری های خودت
    برو خجالت بکش تو رو خدا

  • محمد حسین احمدی

    پس مدیران کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی منتسب کی اند دروغ گو

  • سپهر

    تو که راست میگی جناب ملکشاهی پس خاک تو سر دروغگو چرا درمورد یخچال سازی اون داستانها شگفت انگیز با کاظمی صحبت نمیکنید ،عجب وام خوبی بود،بار کشتی که در مزایده با زد و بند کردید بردید صحبت نکردی یادش بخیر قبل از مجلس رفتنتون

  • محمد فلاوندی

    درود بر آقای محمد رضا ملکشاهی راد ایشون به احتمال 100 رای میاره

  • محمد

    با تمام شناختی که از اقای ملکشاهی راد دارم
    هیچگونه از این تخریب ها به ایشون نمیرسه و باید شما پاسخگو باشید در قیامت
    دوما هیچ کس به اندازه ملکشاهی قدرت سیاسی و نفوذ از همه بهتر و قوی تر هستن
    بنظر من حق ایشونه بره مجلس
    نه کسانی مانند م.ب یا ب.م که حد اقل بادی لنگویج و ادبیات فارسی و سیاسی رو بلد نیستن و فقط پشتوانه خودشون روکردن پول در ضمن شما ها که این تخریب هارو انجام میدید مدرک موثق و رسمی بیارید که ایشون این کار رو انجام داده و فلان کار رو کرده

  • صادقی

    اول اینکه متاسفم واسه مدیریت سایت که هر سخن زشت و ناپسندی رو تایید میکنه و در دید عموم قرار میده. دوم به کوری چشم تخریب کننده ها دیدین که برای سه دوره متوالی اقای ملکشاهی جز مدعی های انتخاب بوده و هست. الانم که الحمدلله دوم شد و نشون داد که مردم ایشونو خیلی بیشتر از خیلیا میخوان. بازم تهمت بزنین. بازم تخریب کنین. بازم بگین تقلب شده انتخابات.ولی اینبار نه مدیری باهاش همسو بوده ن فرماندار ن هیچکی دیگه.این نشون میده مردم ایشونو میخوان

    • ناشناس121

      واقعا بی ادبی
      من یکی از هودارای ملکشاهی بودم اما نامردم اگه بهش رای بدم

    • 122

      121 چت بی !؟
      ای بنه خدا بی ادبی نکرده !
      رای آزاده ولی ایقه زو دلت نشکیه !

    • بازگیر

      واقعا صادقی درمیان شدیدترین وناجوانمردانه ترین تبلیغات ودرحالی که یک فرد ازدولت فعلی حاضر به بالاآمدن ملکشاهی نبود خدا ومردم چه که نکردند

  • دوستانه

    متاسفم برای افرادی که این چنین نظر میدن برای شهرشون مگه بقه نماینده ها چه گلی زدن به سرشون همه ما ضعف داریم و هیچ کس کامل نبود شخص خودش واقعا سالم زندگی کرده و نباید هر اشتباهی از دیگران رو پای اون نوشت در ضمن اقا و خانومی که در مورد پسراش نظر میدی خودتونو جای اونا بزارین اگه شما پدرتون نماینده میشود اولن کایی بودین که باید مدیر کل تو ادارت میشودین و بعد فک و فامیل تا برسه طایفه و بقیه تو هر شهری ما خودمونو باید شهرمونو بسازیم نباید تفکرات بته ای داشته باشیم بین بد و بدتر بدو انتخاب کنیم همه ماها مشکل بیکاری داریم هر دور یک نماینده میره و ما میمونیمو بدبخیامون ک بار دو ور یک نماینده بره شاید فرجی شد به نظرم ملکشاهی این دوره هم یکی از نمایندها باشه بهتره

  • امین.

    سلام ودرودخدا به ملکشاهی رادوطرفدارانش من به نمایندگی طایفه بزرگ سپهونداعلام میکنم تاآخرین قطره خون درکنار ملکشاهی رادهستیم به قرآن قسم هرچی ازمردی این انسان بگم کم گفتم افسوس همه مردم اورانمیشناسند هام ده هولت حاجی

  • خرم

    چقدر نيك بود گر هميشه همه فقط حقيقت وراستگو بوديم

  • ناشناس

    اقای ملکشاهی دوره اول با فشار بر مدیران بخصوص متوسطه وتهدید از طرف حامیانشان که اگر در جلسات وسخنرانی ها شرکت نکنید عزل می شوید رای اورید وبعد از انتخاب مخالفین را گوشه نشین وباز نشسته کردید اینبار کی برات مجلس گرفته وشام ونهار داده وجه قولی به انها دادی که رای بیاوری پستها را بین انها تقسیم کنی ماشین خارجی پسرانت در تهرانا است ودور دور می زنند بعد بگو بیکار نند

  • ناشناس

    ایران فقط تهران نیست!
    پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را به رهبر عزیزمان و به همه مومنین تبریک عرض می کنیم.

    • رضا

      با سلا م هرچه اقای ملکشهای گفت دروغ ادم زدو بندی است خدا شاهد برای انتخابات رای خرید

  • ناشناس

    تا نیفتیم درون یک چاهی
    رای ما شد فقط ملکشاهی

  • حسنوند

    مصاحبه سرتا سر دورغ را دو بار خواندم به نظر اینجانب خودش هم میداند که دورغ است شما ماشین نداری شما مبلغ 700 میلیون تومتن پول از پیمانکار جاده اندیمشک خرم آباد نگرفتی . شما پول ااز آقای رحیمی معاون اول دولت پاک دست نگرفتی اشکال ندارد شما مدیریت بی لیاقت ماکنعلی دفاع نکردی شما برای منافع حزب موتلفه ثبتد نام نکردی عزیزم مردم هوشیار هستند در ضمن حضرتعالی در حد و اندازی نیستی که علیه ستون انقلاب یعنی هاشمی عزیز نظر دهید شما می خواهید امین بودن و فرماندهی کل قوا دوران جنگ را زیر سوال ببرید هاشمی متعلق به ملت ایران است از چی تجدید نظر کند از مردم مثل حضرتعالی بگذرد شما نماینده ای حکومت هستید نه مردم شما توسط مردم انتخاب می شوید ولی سخنگوی حکومت هستید خرم آباد نماینده ای شجاع و مردمی می خواهد مثل مطهری ها شما فقط از حکومت تمجدید می کنید در کدام نطق حضرتعالی دفاع از مردم مظلوم خرم آباد بوده است فقر و فلاکت و اعتیاد و طلاق این استان را شما نمی بیند

    • رضایی

      یه مورد از بی لیاقتی اقای ماکنعلی بگو بی تربیت؟اگه گفتی بقیه حرفاتم قبوله. استخدام چهار هزار نفر تو اموزش و پرورش بی لیاقتیه؟یا مردمی بودنشون؟ یا اموزش و پرورش نمونه کشور شدن تو دوره ایشون؟یا اینکه وزیر بعنوان معاون خودش انتخابش کرد؟کدومش؟

    • حسنوند

      بله ایشان سرباز ولایت و رهبری است و با جریان هایی که از ولایت زاویه گرفته باشند انتقاد دارند.«کل نفس ذائقه الموت».اینقدر تخریب و تهمت نزنید اگر واقعا دلیل دارید بروید محکمه تا بر همه ثابت بشه دیگر از ایشان حمایت نکنیم و اگر نه،منتظر وعده های تخلف ناپذیر الهی باشید که انشاله در همین دنیا گرییبانگیرتان گردد!!!

  • محمد

    به نظرمن هرجناح یا شخصی که برعلیه آقای رفسنجانی بخواهد به بدی یاد کند میخواهد ستون انقلاب را پایین بکشد اگه به قوانین مملکتمون نظرکوتاهی بیندازیم بیشترقوانین از کانال ایشون تصویب شده قبول نداشتن آقای رفسنجانی به منزله قبول نداشتن نظام است . بعضی نمی خواهند مستقیما به رهبری حمله کنند یاردیرین ایشون و تخریب می کنند خداوکیلی شما برای انقلاب چه کرده اید کدوم طرح را به مجلس داده اید که منافع عموم در آن باشد

    • جواب محمد

      نظرتو بزار تو کوزه آبشو بخور!!دل حضرت آقا از دست هاشمی و بچه هاش خونه،منتهی به مصلحت نیست...

    • بازگیر

      در جواب آقا محمد .پس چرا فرمایشات مقام معظم رهبری با گفته های هاشمی رفسنجانی چند سالی است بسیار فاصله دارد ودر تضاد کامله مثلا بحث دوران موشک گذشته هاشمی وجواب رهبری به ایشان ویا موضع گیری هاشمی به نفع بعضی عوامل فتنه وملاقاتهای پی درپی فرزندان هاشمی با بهائیت مفلوک و.......

  • گودرز

    نماينده اي كه نتونه براي دو پسر خود اشتغالزايي كند نوبره والا...!!!

    • جواب گودرز

      حتما حکایت پدر و پسری رو که یه الاغ داشتند و به شهری رسیدند رو شنیدی که یه بار پدر سوار بر الاغ بود و پسر افسار الاغ رو گرفته بود مردم گفتند عجب پدر بیرحمی که خودش سوار شده و پسرش پیاده است!جا شون رو عوض کردند و مردم اینبارگفتند عجب پسر بی عقلی پدر پیرش پیاده است و خودش سواره!اینبار هر دو با هم سوار الاغ شدند،مردم گفتند عجب پدر و پسر ظالمی که به این الاغ بیچاره رحم نکردند و هر دو با هم سوار شدند! ایندفعه هر دو شون پیاده و الاغ بدون راکب حرکت میکرد و اینبار مردم گفتند عجب پدر و پسر سفیه و بی عقلی که الاغ دارند و سوار نمیشوند!!! القصه پدر و پسر الاغ را از یه پرتگاه به پایین پرتاب کردند که از حرف مردم بهانه گیر آن شهردر امان باشند.حکایت ما مردم خرم آباد هم شده عین مردمان بهانه گیر همان شهر مثل مذکور،خود شما بله همین خو دشما اگر ایشان پسرانش رو در یک دستگاه دولتی استخدام میکرد اینبار خرده میگرفتید که ایشان فرزندانش را استخدام دولتی نموده است!!! آیا فرزندان ایشان نباید حق حیات و زندگی داشته باشند چون پدرشان نماینده است؟!این چه منطقی است که ما داریم!...

  • عشایری از بطن جامعه

    1-خداوند چیزی بعنوان وجدان در فطرت انسان نهاده است وای به روزی که بی وجدانی کنیم .آیا آنروز فکر می کنیم که انسانیم.
    2-آقای ملکشاهی خارج از بحث جناح سیاسیش که اصلا قبولش ندارم ولی آدمی سختکوش ،بانفوذ ،پیگیر ودارای دوستان زیادی در نظام است ولی عقایدش رو قبول ندارم
    3-برا اقتصاد خوبه ولی برا سیاست خارجی خوب نیست
    4-لازم بذکر است که ما مردم خودمون دوست داریم که دیگران به ما دوروغ بگویند مثلا اگه طرف می گفت دو میلیارد هزینه کردم آنوقت میگفتیم ......
    5------ واقعیتها راببینیم وبپذیریم .من یا شما که یک کار ساده داریم بعد چند سال یه خونه وماشین داریم ولی اگه نماینده مجلس بگه سه تا ماشین بنز دارم میگیم دزدی کرده وایشونو مجبور میکنیم به دوروغ بگه ماشین نداریم
    5-دوستان مردم جامعه را میسازند هرگز این رافراموش نکنید یعنی اینکه چطور فکر میکنیم ،چطور حرکت میکنیم ،چطور میپوشیم و....

  • مصطفی زمانی از کوهدشت

    سلام و درود خدا بر بزرگ مرد اصول گرا جناب آفای ملکشاهی حاضرم به جرات قسم بخورم که نفر اول بهارستان تویی ای شیرمرد لرستانی مجلس کسی می خواهد که بتواند حق مردم ضعیف لرستان را بستاند نه وقت خود را در مجلس بفروشدنماینده باید مدیر و مدبر باشد نه یک معلم باشد با احترام خدمت فرهنگیان محترم نماینده یا باید مدیری قوی و توانا باشد یا مدیریت قوی ودانش وبیان در سخنوری داشته باشد که آقای ملکشاهی راد در این زمینه تخصص کافی دارند و این را در دوره قبل نشان دادند و مردم فهیم خرم اباد باور داشته باشید که تا الان در لرستان شهر خرم اباد از اقای ملکشاهی راد بهترنمایند ه ای به خود ندیده و نخواهد دید چون ایشان در امر مدیریت خیلد مرد بزرگ و لایقی هستند پس بهتر است که این مرد بزرگ را فراموش نکنید تا خدای ناکرده پشیمان نشوید باور بفرمایید در زمان ایشان از بهترین مهرهای استان که زبانزد خاص و عام هستند استفاده نمود که نمونه انها مدیر کل آموزش و پرورش آقای ماکنعلی بودن که در تاریخ لرستان اینچنین مدیر قوی با لیاقت و با دانش و باتقوا و از همه مهمتر مردمی و بدون کبر و غرور به خودش ندیده امیدوارم که اقای ملکشاهی راد بتواند باری دیگر از این بزرگمرد با کمک بقیه نمایند ه های بز رگ استان همچون اقای ملکشاهی بزرگ نماینده کوهدشت اقیانوسی و سایر بزرگان استان بتوانند از این بزرگ مرد یا مهره های بزرگی همچون او استفاده کنند تا چشمان دشمنان ئ انان که نتوانند دید کور شود. اقیانوس پیروز شد و سالیان سال به فضل الهی خشک نخواهد گردید

  • من هم

    من هم از حمایتم از ملکشاهی پشیمانم ... چون جبهه نرفته و آمارش واقعی نیست

  • معاصر

    آقای ملکشاهی درست میگویند نخوابیند؛ بلکه مشغول یک قیلوله دلچسب ناشی از رخوت زمان فترت و سستی آستانه پیری بودند! یاد شلمان در انیمشن بامزی بخیر . طفلی وقتی خوابش میگرفت حتا با توپ شربنل هم نمیشد بیدارش کرد !

  • معاصر

    به عکسهای اخیر جناب ملکشاهی دقت کرده اید ( بعد از یوم النوم ) یا روز خواب . در هیچ یک از ژست های عکاس کش خود حتا نشسته هم نیستند. در همه پزیشن ها سر پا ایستاده اند . یکی از عکسها ایشان شارپ و پیرامونشان تقریبا محو است. ولی نه انقدر که نفهمی صحن مجلس است. ایشان شق و رق ایستاده و رو به دوربین به پهنای صورت میخندند. با عطف به مصاحبه شان در سطور فوق احتمالا خوششان آمده است. و انگار رو به عکاس میگوید: ببین بیدارم. بیدارم. ودر عکس دیگری نشسته و پلک هایشان کمی خسته است. انگار رو به دوربین میگوید: تا بیدارم بگیر جان مادرت..

    • همشهری2

      معاصر کجایی جی بوتی کجایی ججججججججیییییبببببووووت کامنت بعد انمتخابات نمی ذاری

  • معاصر

    مردم خرم اباد به یک خرم ابادی اصیل به عنوان نماینده نیاز دارند. کسی که از کوی و برزن شهر خرم اباد خاطره داشته باشد. دلسوز همشهری خرم ابادی اش باشد. بی اعتنا به ظرفیت های انسانی آنها را وادار به مهاجرت (بخوانید تبعید) نکند. مدت مدیدی است که مردم این شهر مجبور شده اند زبان دوم فرا بگیرند تا بتوانند امورات -حتا- بانکی خود را انجام دهند! طنز تلخ روزگار باعث شده گویش اصیل خرم ابادی در خود این شهر تبدیل به یکجور نوستاژی شود! چرا ؟ به جز اینکه امثال اینجناب با برخوردهای سخت و سلبی وادار به مهاجرت (بخوانید تبعیدشان) کرد! بسیاری از استعدادهای درخشان هنری و فکری از دست خودمداری ایشان - زمانیکه رییس بخش صدا - ی سازمان صدا و سیما بودند شهر را به اجبار-ترک کردند. در میان کارمندان سازمان مذکور و سایر ادارات و نهادها چند نفر خرم ابادی میشناسید؟به کسی رای بدهیم که بعدا اگر خرم ابادی نیست حداقل این وجیزه مختصر را که همه میدانیم درد دل بسیاری از اهالی این شهر است درک کند. سابقه این جناب زمان مدیریتشا ن در صدای سازمان یاد شده نشان میدهد که کل موضوع برایشان لا یدرک است و اصلا نگاهشان به مقوله شهر سنتی و ایلیاتی است و تقسیم بندی شان باور کنید به نوع پوشش. ای جناب هنوز در خم استسن کوتاه و بلند یا با ریش و بدون ریش مانده است.

    • خرم آبادی در ج معاصر

      مطالب سراسر توهین و خذعبلات!!! این آقا یا خانم برای تخریب ملکشاهی دارد به هر حربه ای متوسل شده و اصلا دارد به زمین چنگ میندازد،بنده نگران سلامتی ایشان هستم! تصور اینکه زمین را گاز بگیرند دور از ذهن نیست!!! یه بار با حربه اینکه به خرم آبادی رای دهید بار دیگه خواب را پیش میکشد دیگر بار از آستین بلند و کوتاه حرف میزنه!کسی نیست به ایشان بگه آقا جان چرا برای رسیدن به نیات خود از هر کاری فرو گذار نمیکنی!!! مردم شهر ما بچه که نیستند که با اراجیف شما نظرشان برگردد عین این مزخرفات را در سایت معرفی کاندیداها با عنوان کذایی خامل الذکر تایپ کرده است!!!برادر من راه به جایی نخواهی برد و بلکه منتظر تبعات قضایی توهین ها و افتراهایت باش.ip شما به راحتی قابل رهگیری است!!!

  • ناشناس

    یک کلام آدم صادقی نیست حتی به دوستان خودش هم خنجر می زند

    • همشهری2

      تاصداقت از دید ناشناسان چه باشد

  • فدایی

    <b>آقای ملکشاهی بس کن دیگه تا کی .... پای شما با من لب گوره</b>

  • پیام

    ازایشان انتظارمی رود درمورداهل اندیشه وقلم نیزنظراتشان رابفرمایند...ازتنگناهایشان وازمشکلات عدیده ا ی که مدام باآن
    مواجه اند ، سخن بگویند ....
    وتآکید کنند روی مسایل فرهنگی واخلاقی...

  • مرادی

    سلام .اقای ملکشاهبراستشو نمیگی چرا به شعور مخاطب توهین میکنید شما میفرمایید دوستانم تمامی خرج ستادمو دادن بدون چشم داشت !!مگه میشه تو این زمانه یه نفر بیاد با کسی میلیونها هزینه کنه بدون چشم داشت بگه این صد میلیون و خداحافظ !!!!!دوم اینکه شما فرمودید پسر من بیکار هست بله ما هم باور کردیم نماینده ای که نتونه یه شغل برای پسر خودش دست و پا کنه نماینده برش داری نیست و به درد مجلس نمیخوره و سوما ما باور نکردیم چرا که پسر بیکار جنابعالی چجور یک خودرو پورشه یک و نیم میلیاردی سوار میشه مگه پسر شما یه روسری فروشی نداشت !!!!حالا چجور شده یکی از پیمانکاران بزرگ شهر تبدیل شده!!!!!!و شما چرا نمیگید از کدام طایفه هستید خود رو به طایفه مادری میچسبونی مگه انسان برای رسیدن به یک جایگاه باید. رگ و ریشه خودشو گم کنه!مگه طایفه کرنوکر چشه که اسمشو نمیاری و نمیگی. بله من از طایفه کرنوکر هستم !!!!!خدایا این صندلی چقد خوبه!!!

  • فرزاد

    هرچی دقت کردم حتی ی کلمه از حرفاش واقعیت نداشت بجز و.از.در.فقط اینا رو راست گفت خجالت بکش.اقای ملکشاهی از قدیم گفتن رو سیاهی میمونه ب ذغال.ذغال...

    • همشهری2

      فرزادجون فهمیدن حرف بزرگان ژرف اندیشی می خواهد

  • رضا

    فقط ملکشاهی راد

  • احمدى

    به خاطر ارتقا لرستان از رتبه 27 به رتبه 3 بودجه عمرانى در مجلس هشتم که اقتدار شما را اثبات مى کند از شما تشکر مى کنم

نظرات