لرستان خبر گزارش می دهد

پرسمان دانشجویی سوم و چهارم اسفندماه با حضور ۱۴ کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

به گزارش لرستان خبر، "ضرغام پرنیان" روز گذشته در جلسه شورای مشورتی تشکل‌های دانشجویی خرم‌آباد با نمایندگان کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی که به منظور قرعه‌کشی و تقسیم‌بندی کاندیداها در دانشگاه‌های محل برگزاری پرسمان‌های دانشجویی برگزار شد، گفت: با توجه به وفاق بین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های خرم‌آباد متشکل از سایر تشکل‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از سایر کاندیداهای تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس برای شرکت در پرسمان‌های دانشجویی دعوت به عمل آمد که با اعلام آمادگی 14 نفر از آن‌ها این پرسمان‌ها دوشنبه 3 اسفند در دانشگاه علوم پزشکی و سه‌شنبه 4 اسفند در دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند.
وی با بیان این که تشکل‌های دانشجویی از دو ماه قبل جلسات متعددی را در راستای برنامه ریزی برای فراهم کردن زمینه جهت حضور کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی در دانشگاه‌های برگزار کرده‌اند افزود: در این جلسات اتفاق نظر سایر تشکل‌ها بر این بود که به دلیل تعداد زیاد کاندیداها امکان برگزاری مناظره وجود ندارد؛ از این رو مقرر شد که حضور کاندیداها در قالب پرسمان و پرسش و پاسخ دانشجویی باشد که خوشبختانه با مساعدت روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و لرستان این بستر فراهم شد.
دبیر شورای مشورتی تشکل‌های دانشجویی خرم‌آباد با بیان این که دانشگاه‌ها باید به رسالت خود در راستای معرفی کاندیداهای اصلح بر اساس شاخص‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عمل کنند، گفت: پرسمان دانشجویی که با دعوت از کاندیداها و با محوریت تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شوند، با رویکرد معرفی کاندیداها به جامعه دانشگاهی و همچنین شناخت از برنامه‌ها و گرایش‌های سیاسی و فکری آن‌ها و در نهایت فراهم کردن بستر برای انتخاب کاندیدای اصلح برگزار می‌شوند.
پرنیان ادامه داد: با وجود بهره‌مندی استان لرستان از ظرفیت‌های خدادادی اما این ظرفیت‌ها به دلیل انتخاب نمایندگان ناکارآمد در اکتر دوره‌ها مغفول مانده‌اند؛ البته یکی از عوامل تاثیر‌گذار در انتخاب نمایندگان ناکارآمد در این استان متاثر از رویکرد منفعلانه جامعه دانشگاهی است؛ چرا که دانشگاه‌ها تا کنون نتوانسته‌اند که نقش خود را در شناسایی و معرفی کاندیداهای توانمند به مردم ایفاء کنند.
وی با بیان این که بدنه دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان خرم‌آباد به عنوان جزئی از پیکره جنبش دانشجویی به این باور رسیده است که باید بستر لازم برای معرفی کاندیدای اصلح به مردم از طریق دانشگاه فراهم شود، گفت: متاسفانه رویکر منفعلانه دانشگاه‌ها برای معرفی کاندیدای اصلح موجب شده است که انتخابات در استان لرستان به شدت تحت تاثیر رای قبیله‌ای و طایفه‌ای باشد.
پرنیان تصریح کرد: معتقدیم که دعوت از کاندیداها برای حضور در فضای دانشگاهی می تواند به تدریج رای طایفه‌ای را به رای بر اساس شناخت  کاندیداها و بصیرت تغییر دهد.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم نخبگان سیاسی و انقلابی را به حق برای حضور در صحن مجلس انتخاب کنیم کسانی ردای نمایندگی را بر تن می‌کنند که نه می توانند از حقوق ملت دفاع کنند و نه می‌توانند گره ای از مشکلات جامعه را باز کنند.
لازم به ذکر است بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، پرسمان دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان دوشنبه (3 اسفند) با حضور مرتضی محمودوند، غلام‌رضا نوری‌زاده، بهرام دلفان، حسن حیاتی‌پور، محمد دالوند، حمید‌رضا طاهرپور و آقا‌رضا فتوحی و پرسمان دانشجویی در دانشگاه لرستان سه‌شنبه (4 اسفند) با حضور علی‌مراد صفری‌احمدوند، حشمت‌الله امیری، علی مختاری‌مطلق، بهزاد مومنی‌مقدم، مهرنوش کریمی، مهرداد ویسکرمی و ایرج عبدی برگزار می‌شوند.
خبر: احمد تلوری

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حمید

    پرسمان م واقعا دیدنی است سلام داشی/ کرتم/ گجرتم / دارمت/ خاک پاتونم / دمت گرم /

  • حسین

    عالیه تشکر.لطفا کلیپ رو با حجم پایین برای دانلود قرار بدید.یازهرا س

  • ااا

    واقعا دکتر مهرداد ویسکرمی شایسته ترین کاندید حاضر در انتخابات هستن...به امید موفقیت ایشان...یا علی

  • حسنوند

    سلم به دانشگاهی که باید مسئولین آن الکویی از دانش و بی طرفی باشند چطور شد که برادر که جانباز جنگ و مسئولین سیاسی و از تحلیل گران عرصه سیاسی بودند دعوت بعمل نیامد . دکتر بهروزدریکوند چه جرمی داشت چون فریاد بیکاری و مخالفت با روند اجرایی در استان سر زد چرا دانشگاه که باید با علم و اطلاع رسانی رسالت خودش را انجام دهد از این افراد جلو گیری کند و ایشان را در سکوت خبری نگه دارد .

نظرات