لرستان خبر گزارش می دهد

هم اکنون ۱۵۷ کاندیدای انتخاباتی استان لرستان در حال رقابت با یکدیگر برای نشستن بر روی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش لرستان خبر، شهرهای استان لرستان این روزها پر از شور انتخاباتی طرفداران کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هستند، هرکدام به‌نوعی می‌خواهند سهمی برای حضورداشته باشند و کاندیدای موردنظر خود را بیشتر به بقیه معرفی کنند.

تبلیغات پرشور انتخاباتی کاندیداهای لرستان از سوی طرفداران

تبلیغات آزاد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در تاریخ ۲۹ ام بهمن‌ماه امسال به مدت یک هفته آغازشده و از همان ساعت اولیه طرفداران کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در لرستان تبلیغات خود را به گونه‌های مختلف آغاز کردند.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی تبلیغات را با توزیع پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای خود تا نصب بنر و تبلیغات در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی، واتساپ و ... در دستور کار قراردادند، گویی اینکه مشابه رقابت بین کاندیدا برای حضور در مجلس شورای اسلامی، بین طرفداران آن‌ها نیز برای تبلیغات نیز وجود دارد و هرکدام سعی دارند از سایرین پیشی بگیرند.

در این حال و هوا کاندیداهای انتخاباتی لرستان نیز با حضور در برنامه‌های مختلف، سخنرانی‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها، روستاها و مناطق دورافتاده استان سعی می‌کنند که خود را برای کسب حداکثری آرا به مردم معرفی کنند و برخی با دادن وعده‌های انتخاباتی، برخی با گفتن از نرخ بالای بیکاری در لرستان و ارائه برنامه‌های خود برای رفع آن، برخی با انتقاد از عملکرد دولت و بی‌توجهی به لرستان، برخی با ارائه برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف و ... می‌خواهند آرا مردم را به‌نوعی به خود اختصاص دهند.

رقابت ۱۵۷ کاندیدای مجلس در لرستان

در آغاز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان لرستان ۳۰۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند، از این تعداد۲۸۷ نفر مرد و ۲۰ نفر نیز داوطلب زن بودند.

برخی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در همان روزهای اول ثبت‌نام از حضور در رقابت انتخابات منصرف شدند و برخی نیز در هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و هم‌اکنون تعداد ۱۵۷ کاندیدا در عرصه رقابت هستند و اقدام به تبلیغات انتخاباتی خود می‌کنند.

بیشترین رقابت در کدام حوزه‌های انتخابیه وجود دارد؟

در حال حاضر بیشترین رقابت انتخاباتی در لرستان مربوط به حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی با ۴۷ کاندیدا است. در این حوزه انتخابیه هم‌اکنون ۴۷ کاندیدا در حال رقابت برای نشستن بر روی دو کرسی مجلس شورای اسلامی هستند که با این حساب برای هر کرسی مجلس نزدیک به ۲۴ نفر مشغول رقابت هستند.

و اما در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان بعد از خرم‌آباد شاهد بیشترین رقابت انتخاباتی بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هستیم به‌طوری‌که ۳۰ نامزد برای نشستن بر روی یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

دو کرسی مجلس شورای اسلامی انتظار کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان را می‌کشند تا۲۷ کاندیدای این حوزه انتخابیه برای نشستن بر روی این دو کرسی رقابت سخت و نفس‌گیری با یکدیگر داشته باشند. با این اوصاف حدودا به ازای هر کرسی ۱۳ نفر با هم رقابت خواهند داشت.

و اما در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز شاهد رقابت ۱۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی هستیم و آن‌ها نیز خود را برای تصاحب یک کرسی مجلس شورای اسلامی آماده کرده‌اند.

همچنین هم‌اکنون ۱۷ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دورود وازنا در حال رقابت با یکدیگر برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند و حوزه انتخابیه الیگودرز نیز به‌تنهایی دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و ۱۱ کاندیدا برای تصاحب آن باهم در حال رقابت هستند.

این در حالی است که ما در استان لرستان شاهد کمترین رقابت انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی لرستان در حوزه انتخابیه پلدختر هستیم به‌طوری‌که در حال حاضر تنها شش کاندیدا در گردونه رقابت قرار دارند و این تعداد نیز خود را برای نشستن بر روی یکی از صندلی‌های بهارستان آماده می‌کنند.

۱ کرسی مجلس شورای اسلامی در مقابل ۱۷.۴ کاندیدا

با این اوصاف ۱۵۷ کاندیدای مجلس شورای اسلامی لرستان برای نشستن بر روی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند و باید دید کدام‌یک از این کاندیداها از سوی مردم انتخاب و بر روی این کرسی تکیه خواهند زد.

استان لرستان دارای هفت حوزه انتخابیه اصلی است و با توجه به ثبت‌نام ۱۵۷ کاندیدا برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید گفت که حدودا از هر ۱۷ کاندیدایی که در گردونه رقابت قرار دارند یک نفرشان موفق به نشستن بر روی ۹ کرسی نمایندگی که در مجلس سهم این استان بوده می‌شوند.

افزایش ثبت‌نام کاندیداها در لرستان

در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان حدود ۱۶۴ نفر برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۱۵۵ نفر مرد و ۹ نفر زن بوده‌اند.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه امکان انصراف برخی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان لرستان وجود دارد ممکن است تعداد کاندیداهای در عرصه انتخابات این استان از ۱۵۷ نفر نیز کمتر شود.


 منبع مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات