استقبال پرشور مردم درتجلیل از فقهای ضدانگلیسی

همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با عنوان «نه به دخالت انگلیس» به منظور تجلیل از آیات یزدی، جنتی و مصباح یزدی عصر امروز (چهارشنبه) در حوزه هنری تهران و با سخنرانی آیت‌الله جنتی،آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام پناهیان برگزار شد.

 همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با عنوان «نه به دخالت انگلیس» برای تجلیل از آیات یزدی، جنتی و مصباح یزدی عصر امروز (چهارشنبه) 5 اسفند در حوزه هنری تهران برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله جنتی، آیت‌الله علم الهدی، سعید جلیلی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سید محمود نبویان و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و عده کثیری از جوانان انقلابی حضور داشتند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی:پیام رسانه سلطنتی انگلیس کودتای سوم بود

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری که یکی از سخنران این مراسم بود، به تشریح رویکردهای انگلیس برای استعمار ملت‌ها و تبیین نقش این کشور برای دخالت در ایران از دوران مشروطه تاکنون پرداخت.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در ابتدا با بیان اینکه با دقت در آموزه‌های سیاسی اهل‌بیت به خوبی می‌توانیم راهبرد سیاسی زندگانی اجتماعی خود را در مسیر بحران‌های به وجود آمده مشخص کنیم، اظهار داشت: حوادث صدر اسلام بعد از رحلت حضرت رسول(ص) و انحراف رهبری از خط امامت و ولایت در قالب یک آیینه تمام‌نما برای قواره جامعه امروز ما می‌تواند مورد توجه باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که مردم از امیرالمؤمنین(ع) دست کشیده و ایشان را در یک بایکوت سیاسی قرار دادند، به دلیل ویژگی‌های شخصیتی امام علی(ع)، دشمنان نمی‌توانستند در هاله شخصیتی ولایی امام علی(ع) نفوذ کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های امیرالمؤمنین سد راه دشمن شده بود، یادآور شد: از سوی دیگر این خصوصیات تحت عنوان علی‌شناسی در وجود حضرت زهرا(س) مشخص شده است و دشمنان از امیرالمؤمنین بغض نداشتند و امام علی(ع) به عنوان شخصیت ذاتی خود تحت کینه آنها نبود، بلکه دلیل بغض و کینه آنها خصوصیات ملازم امام علی(ع) بود که از شخصیت ولایی مولا قابل تفکیک نیست. 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه بغض دشمنان از شمشیر برّان امام علی(ع) سرسختی ایشان در مقابل دشمن بود، افزود: حالت بی‌باکی در عرصه جان دادن و از خودگذشتگی‌ها ثابت می‌کرد مولا علی(ع) معامله‌گر نیست و پایمردی محکمی که ایشان در راه دین و اسلام و بقای دین داشت ثابت کرد نظامی که تحت مدیریت امیرالمؤمنین باشد دچار تزلزل نخواهد شد و از این رو جنگیدن با علی(ع) که مورث غم‌ها و دردها و شکست‌های غیرقابل جبران است، امکان‌پذیر نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین کسی جرأت پیدا نمی‌کرد در مقابل امیرالمؤمنین بایستد و این سرسختی مولا در مقابل دشمنان باعث می‌شد هیچ سوداگری نتواند در عرصه سرنوشت سیاسی امت، برای خود بنگاه معاملاتی قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه این عوامل و ویژگی‌ها عامل تداوم و استقرار نظامی است که مانند یک دژ محکم نفوذناپذیر محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه قدرت‌طلب‌ها که طمع نفوذ در یک نظام و عرصه سیاسی را دارند، بغض و کینه چنین عنصری را به دل می‌گیرند و ما امروز با گذشت 37 سال از انقلاب مقدس‌مان، یک دورنمای شفاف و درخشانی از این ویژگی‌های مولا را در سیره سیاسی امام(ره) در طول 12 سال و رهبر معظم انقلاب در طول 25 سال ملاحظه کرده‌ایم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کسانی که در کشور ما می‌خواهند با نفوذ و جرح و تعدیل در عرصه دینی، جامعه را به میدان عیاشی و خورد و برد خود تبدیل کنند، طبیعی است نسبت به عواملی که هم‌پای رهبری و سرباز رهبری هستند، دچار بغض و کینه می‌شوند و دلبسته‌های به استکبار جهانی و کسانی که به غرب استعمارگر لبخند زده و دل به بیگانگان می‌سپارند تا از طریق آنها قدرت را به دست آورند هم از عناصری که با آنها مقابله می‌کنند دچار بغض و کینه هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت رسانه سلطنت انگلیس از برخی از لیست‌های خبرگان، یادآور شد: آنها فکر می‌کنند مردم ما به غرب گوشه‌نگاهی دارند، در حالی که این افراد هم سد راه نفوذ هستند و هم برای سوداگران سیاست و فرصت‌طلبان قابل تعامل قابل تحمل نخواهند بود و در رأس آنان سه نماد مقدس از استوانه‌های انقلاب قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: آیت‌الله جنتی با این سن خود روزی 14 ساعت سرسختانه در عرصه انقلاب فعالیت می‌کند و با وجود حمله، تهاجم و اهانت سنگر را رها نمی‌کند و مردانه در مسیر دفاع از انقلاب ایستاده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این سه شخصیت که عمر انقلابی آنها از عرصه پیروزی انقلاب تاکنون بیشتر است، خاطرنشان کرد: آنها 52 سال در عرصه انقلاب فعال بوده‌اند و با رژیم ستمشاهی مقابله کرده و به تبعید رفته و در مسیر انقلاب مردانه مقاومت کردند و امور مادی در زندگی آنها بروز نکرده و با هر نوع انحرافی نیز مقابله کرده‌اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وجود مقدس آیت‌الله مصباح یک شخصیت تئوریسین نیم قرن این انقلاب است و در کارگاه نخبه‌پروری برای اسلام و انقلاب فعالیت می‌کند و به فرموده مقام معظم رهبری، خلأ مرحوم آیت‌الله طباطبایی و شهید مطهری(ره) را پر کرده است، لذا چنین شخصیت‌هایی مورد تأکید قرار می‌گیرند که باید از عرصه کنار زده شوند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: پیام رسانه سلطنتی انگلیس در این موقعیت، حرکت سوم در یک کودتا بعد از دو کودتا بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه انگلیس در کودتا علیه کشورمان ادامه داد: نظام استعماری بریتانیا پس از چند سال در حکومت قاجار تجربه کرد فقط فعالیت جاسوسی بر این نظام و مردم جواب نمی‌دهد و درصدد برآمد با کودتایی کل نظام را تصرف و رقیب خود را برای همیشه از میدان خارج کند، لذا رضاخان عامل سرسپرده و عامل انگلیسی با کودتای سوم اسفند و تأسیس نظام حکومتی پهلوی مستقر و انگلیس مالک یکپارچه ایران شد.

 

وی با اشاره به پیش‌آمد دولت ملی مصدق، یادآور شد: آنها دومین کودتا را در 28 مرداد سال 32 انجام دادند و شاه را که از کشور فرار کرده بود، دوباره به کشور بازگرداند و یک نظام انگلیسی ـ آمریکایی در ایران به وجود آوردند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: پس از 62 سال که با انقلاب اسلامی سفره آمریکا و انگلیس از این کشور جمع شد، آنها درصدد ایجاد یک کودتای سوم برآمدند و پیام رسانه سلطنتی انگلیس باعث شد که پس از 62 سال، کودتای سوم رخ دهد و آنها یک بار دیگر قصد تصرف کشور را داشته باشند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنها خواستند که آخوند انگلیسی و غیرانگلیسی به وجود آورند، یادآور شد: در زمان مشروطه نیز روحانی غیرانگلیسی شیخ فضل‌الله نوری بود که به شهادت رسید و کسانی که به آخوند انگلیسی معروف شدند، با ترورهای مبهم و نامعلوم از صحنه برداشته شدند و نظام مشروطه به نظام غیرمشروعه سکولار سقوط کرد.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز می‌خواستند همان مسئله را ایجاد و در مجلس خبرگان آخوند انگلیسی و غیرانگلیسی ایجاد کنند و انگلیس فکر کرد همان توطئه مشروطه را می‌تواند تکرار کند و به مردم بگوید به کسی رأی دهید یا ندهید و روحانیت را به انگلیسی و غیرانگلیسی تبدیل و مجلس خبرگان را به این مسئله آلوده کند، غافل از اینکه آن روز در زمان مشروطه جامعه ما از یک رهبر بیدار، هوشیارساز، بصیرت آفرینی، قهرمان ایجادکن مانند رهبر حکیم انقلاب بی‌بهره بود و خوشبختانه وجود این رهبر بزرگترین عامل خنثی‌ساز توطئه آمریکا و انگلیس است.

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه انگلیس و دشمن بصیرت و آگاهی شما مردم را که با چشم باز در عرصه دفاع از انقلاب ایستاده‌اید نادیده گرفت، گفت: امروز روزی نیست که انگلیس بتواند این توطئه‌ها را آغاز کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مردم ما بحث خبره انگلیسی و غیرانگلیسی را به زبان نمی‌آورند، افزود: مردم ما بیدار و بصیر هستند و خود این بزرگواران هم باید بصیر باشند، چرا حرف‌های می‌زنند که نهاد مقدس شورای نگهبان زیر سوال برود و زمینه توطئه را فراهم کند و دشمن به طمع بیفتد و بگوید حتماً زمینه پیدایش آخوند انگلیسی هم پیدا شده و زمانی است که می‌توان دینی بودن را از این نظام گرفت.

 

وی تصریح کرد: فوکویاما به عنوان مشاور فکری کاخ سفید می‌گوید برای سکولاریزه شدن نظام ایران باید نهاد رهبری و ولایت و نهاد شورای نگهبان را زیر سؤال برد، لذا وقتی که آنها مشاهده می‌کنند که به شورای نگهبان و فقهای این شورا حمله و اهانت می‌شود، به این نتیجه می‌رسند که وقت آن رسیده که این نظام سکولاریزه شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه انگلیس در این شرایط به فکر افتاد که بحث آخوند انگلیس و غیرانگلیس را مطرح کند، خاطرنشان کرد: حالا به مقام عالیقدر آیات جنتی، یزدی و مصباح چنین دخالت و جسارتی کردند اما این جسارت به آن بزرگواران نبود، بلکه به کسانی جسارت شد که انگلیس از آنها طرفداری کرد.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر در کشور یک حزب‌الله، یک دلسوخته بیاید و نقادی این افراد را بکند، داد آنها بلند می‌شود که چرا به یک عنصر ساده انقلاب اهانت می‌کنید، اما وقتی انگلیس بالاترین جسارت را به شما کرده و از شما حمایت می‌کند، شما اعلام برائت نمی‌کنید؟

 

وی با طرح این پرسش که آیا مگر جسارتی بالاتر از این نیز وجود دارد، افزود: یک جریان استعمارگر پیر که در طول دو قرن دنیای اسلام را به آتش کشانده از شما حمایت کرده است، و نه تنها عکس‌العملی نشان نمی‌دهید، حداقل اظهار بیزاری کنید.

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه این مسئله برای ما خیلی سنگین است، گفت: ما زمانی برخی افراد را در عرصه انقلاب از خودمان جلوتر می‌دیدیم، اما در این شرایط آنها آن طرف میز هستند و حتی از یک اظهارنظر هم طرفه می‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انقلاب اسلامی را خداوند نگه می‌دارد چون بنا بر این است که این انقلاب بماند و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند، اما در این میان مسئله تکلیف‌شناسی ما بسیار مهم است.

 

 

وی اظهار داشت: ما تا کجا وظیفه پاسداری از انقلاب را داریم، تا جایی که مال، عزیزان و جان خود را بدهیم؟ خیر، تا جایی که نفس ما می‌آید مسئولیت پایمردی برای انقلاب اسلامی را داریم و این مسئولیت مرزنشناسی را حضرت زهرا(س) تعیین کرده که در حمایت از ولایت، پشت در آمده است و تا پای جان از امیرالمؤمنین(ع) حمایت کردند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مبادا امواج سیاسی ما را بگیرد و فراموش کنیم که وابسته اهل‌بیت هستیم چرا که دشمن می‌خواهد ستون خیمه انقلاب ولایت فقیه را پایین بیاورد.

Video Player
 
 
 
 
00:00
Use Left/Right Arrow keys to advance one second, Up/Down arrows to advance ten seconds.
00:00
 
 
 

alam olhoda.mp4 | دانلود فیلم 

 

پناهیان: دشمن در قبال آیات جنتی، یزدی و مصباح حماقت کرد/ رئیس جمهور می‌خواهد فضا را دوقطبی کند
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در سخنانی به فرمایشات امروز  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات یک عید و جشن ملی است، اشاره کرد و گفت: نظام ما بعد از 37 سال آن قدر به اوج اقتدار رسیده است که رهبری با خیال آسوده و افتخار اعلام می‌کنند که هر کسی نظام را هم قبول ندارد باید رأی دهد. یعنی رأی دادن در کشور امر ثابت شده‌ای است.

پناهیان اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد آنچه که دیگران درباره انتخابات تردیدافکنی می‌کردند باطل شده است.  یعنی دیگر هیچ اثری از فتنه 88 باقی نمانده است. البته شاید در افراد باقی مانده باشد اما در افکار عمومی از تردیدافکنی‌‌های فتنه 88 چیزی نمانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشور ما توانسته سلامت انتخاباتش را بر کسانی که نظام را هم قبول ندارند ثابت کند، گفت: انتخابات ما صادقانه، سلامت و با ثبات است، غربی‌ها هم نمی‌توانند ادعا کنند انتخاب‌هایشان به صلابت، سلامت و صداقت انتخاب‌های ما است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز تمام کسانی که در فتنه 88 خون به دل ملت کردند، با تواضع و شرمندگی عذرخواهی کردند و دیگران را به رأی دادن دعوت می‌کنند. ما این را به مثابه عذرخواهی تلقی می‌کنیم. البته بخشش به این مربوط است که عذرخواهی صریح صورت گیرد اما بالاخره اینان در عمل درباره سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

 

پناهیان با بیان اینکه عده‌ای در انتخابات 88 جشن ملی را به وقایع ناگوار تبدیل کردند،‌گفت: ما باید بدانیم انتخابات جشن ملی است و انتخابات پیش رو را نیز می‌توان به عنوان جشن اتحاد ملی عید گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: کسانی که زمانی می‌گفتند باید با آتش زدن سطل زباله‌ها به مطالبه ناحق‌مان برسیم امروز رفتار مدنی اتخاذ کردند.

 

وی با بیان اینکه مردم مسئولیت خود را برای حفظ کشور متوجه شده‌اند، گفت: این رشد معرفت سیاسی مردم جای جشن گرفتن دارد.

 

پناهیان با بیان اینکه باید آدابی را در این جشن ملی رعایت کنیم، گفت: در این انتخابات یکی از آدابی که دشمنان ما اضافه کرده‌اند زیر پا گذاشتن پرچم انگلیس خواهد بود البته ما مردم انگلیس را بی‌تقصیر می‌دانیم. خوب است مردم این کشور پرچم‌هایشان را از زیر پای مردم مستضعف با تکان دادن مسئولان خبیث‌شان بیرون بیاورند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دخالت‌های نابجای دولت انگلیس موجب شده مردم به طور خاص نفرت‌شان را به این کشور بیش از پیش نشان دهند. کسانی که حاضر نبودند مرگ بر انگلیس بگویند امروز با رأی خود، دارند مرگ بر انگلیس می‌گویند. حتی کسانی که در لیست مورد حمایت انگلیس نیز بودند امروز می‌گویند انگلیس غلط کرده است.

 

پناهیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای برای انتخابات ایران گفت: شاید برنامه‌ها در کوتاه مدت تأثیراتی را در برخی اندیشه‌ها بگذارد اما در بلند مدت نمی‌تواند.‌ دولت‌های خبیث غربی همان کسانی بودند که با بمباران تبلیغاتی می‌گفتند که مردم ایران اصلا رأی ندهند. حال ببینید که نظام ما چگونه اینان را ادب کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از تلاش برخی برای دوقطبی کردن فضای جامعه گفت:‌ یکی از مواردی که آزادی را محدود می‌کند همین دوقطبی‌سازی‌ها است که باعث می‌شود بسیاری صداها شنیده نشود و برخی صداها زیاد نمایش داده شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: من این مطلب را بارها گفته‌ام که رئیس‌جمهور فضا را دوقطبی تحویل نگرفته‌اند اما رئیس‌جمهور پس از آن تلاش می‌کند فضا را دوقطبی کند. البته در همین فضایی که برخی سعی می‌کنند آن را دوقطبی کنند باز مشاهده می‌کنیم که گفتمان انقلاب یک گفتمان قوی است.

پناهیان در ادامه خاطرنشان کرد: لیست واحد اصولگرایی توانست اقدام خوبی در مقابل تلاش برخی که می‌خواستند فضای دوقطبی درست کنند، انجام دهد. اتاق فکر کوچکی سعی می‌کرد فضای انتخابات را سیاه و سفید کند و رقیب را طالبان و خود را سفید برفی نشان دهند. البته برخی حیات‌شان با تشنج است چون منطق‌شان جاذبه نفوذ در دل‌ها ندارد و فقط در فضای دوقطبی است که می‌توانند حرف‌شان را به کرسی بنشانند.

 

وی با تأکید بر اینکه برخی تنها در فضای دوقطبی باقی می‌مانند، گفت: بنده در انتخابات گذشته مجلس در جلسات هر دو گروه می‌رفتم چرا که معتقدم انتخابات باید در فضای آرامی باشد. من جناحی یا سیاسی نیستم و مردم هم اصلا دوست ندارند که به آنها گفته شود جناحی هستید.

 

پناهیان پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز، گفت: نظر من درباره انتخابات مجلس لیست واحد است که درباره انتخابات خبرگان نیز همین است که طبق کارشناسی‌ها به نظر مشخصی برسیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انگلیس برای دخالت‌ در انتخابات ایران گفت: انگلیس با کمال حماقت می‌خواهد در آراء مردم تأثیر بگذارد و نسبت به افرادی که مردم صلابت آنان را می‌پسندند، توهین کنند.

Video Player
 
 
 
 
00:00
Use Left/Right Arrow keys to advance one second, Up/Down arrows to advance ten seconds.
00:00
 
 
 

panahian.mp4 | دانلود فیلم 

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شاید به طور عادی این هیجان در میان مردم نسبت به مظلومیت بزرگوارانی مانند آیات یزدی، مصباح و جنتی که استوانه‌های انقلاب و آیات الهی هستند نبود ولی شما در ورامین دیدید که مردم چه استقبالی کردند. افتخار برای آیت‌الله جنتی همین بس که مردم اینگونه علاقه و این استوانه نظام نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه مردم دل‌شان گواهی می‌دهد که چه کسی برای شبکه‌های بیگانه کار می‌کند، گفت: آنانی که توسط دشمن تخریب می‌شوند در درازمدت به صورت اسطوره در دل مردم خواهند ماند. هیچکس در آینده برای کسانی که به انگلیسی‌ها دست می‌دهند کف نمی‌زنند.

 

پناهیان در ادامه با اشاره به جایگاه بالای آیات یزدی، مصباح و جنتی در انقلاب اسلامی و بین مردم گفت:‌ به آقایان یزدی، مصباح و جنتی تبریک می‌گویم که دشمن از ایشان ناامید شدند. حال افرادی که دشمن از آنان ناامید نشده فکری به حال خودشان کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: مسئولین کشور هر موقع دشمن را به خودشان امیدوارتر کردند ضربه‌های کاری از دشمن خوردند. بعضی‌ها می‌خواهند خودشان را مقابل دشمن نرم نشان دهند تا دشمن به آنان ضربه نزند اما دشمن بیشتر ضربه می‌زند. هر زمان که ما در مقابل دشمن در اوج قاطعیت ایستادیم برنده شدیم.

 

پناهیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر کسی مانند آیات یزدی، مصباح و جنتی در دفاع از رهبری پایدار ایستادند خدا به آنان محبوبیت داد. اینان در ولایتمداری آنقدر زیبا عمل می‌کنند که یک بار به خاطر مقاومت‌شان اینان را دوست دارند و یک بار هم به خاطر اینکه اینان رهبری را تنها نمی‌گذارند.

 

وی در پایان سخنان خود پیرامون اقدامات تبلیغاتی برخی گروه‌ها گفت: کسانی که فکرشان در انتخابات منتقل نمی‌شود در خیابان می‌آیند و سر و صدا می‌کنند. اینان چون فهمیده‌اند تعدادشان کم است می‌خواهند با شلوغ‌کاری خود را زیاد نشان دهند.

 

139412051956132107201544.jpg (800×557)

آیت‌الله جنتی: مدتها دنبال نفوذ در مجلس خبرگان بودند/ انقلاب هنوز زنده است
آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز طی سخنانی در همایش «نه به دخالت انگلیس» که در محل حوزه هنری برگزار شد،‌ اظهار داشت: بنده از ابتدا قصد نداشتم در این مراسم صحبت کنم اما وقتی آمدم و شور و حرارت انقلابی شما را دیدم در وجود خودم احساس کردم که لازم است چند جمله‌ای را بیان کنم.

 

وی افزود: مدت‌ها بود به دلیل برخی گرفتاری‌های خاص فرصت نکردم با امثال شما دوستان دیدار داشته باشم و احساس نمی‌کردم که هنوز آن گرما و حرارت انقلابی در وجود شما و امثال شما زنده باشد، تصور می‌کردم هر کسی سراغ کار خودش رفته و مسائل سال 57 فراموش شده است. اما وقتی روز گذشته به ورامین رفتم، در آنجا استقبالی از بنده شد و گویا خودم را دوباره در فضای سال 57 مشاهده کردم.

 

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب هنوز زنده است، گفت: از اینکه برای مراسم مربوط به شهدای حرم در ورامین از بنده دعوت شده بود بسیار خوشحال شدم،‌ آن مراسم خیلی دوست داشتنی بود، امروز هم همان حالت را در این جا مشاهده کردم، به همین دلیل لازم دانستم با بیان چند جمله‌ای از شما تشکر کنم، من هنوز خودم را یک طلبه می‌دانم و تعارف هم نمی‌کنم بنده طلبه متولد شدم و طلبه از دنیا خواهم رفت و این روحیه و حالت من است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: مسئله خبرگان رهبری واقعا موضوع بسیار مهمی است و افراد مقروض و مفسد و هماهنگ با سیاست‌های بیگانگان به دنبال آن هستند که عده‌آی از عناصر و عوامل خودشان را روانه مجلس خبرگان رهبری کنند، می‌خواهند نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند و مدتهاست روی این موضوع کار می‌کنند. آنها می‌خواهند اغراض خودشان را با این عوامل و عناصرشان اعمال کنند چرا که سروکار مجلس خبرگان رهبری با بالاترین ارکان نظام است.

Video Player
 
 
 
 
00:00
Use Left/Right Arrow keys to advance one second, Up/Down arrows to advance ten seconds.
00:00
 
 
 

jannati.mp4 | دانلود فیلم 

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری قابل قیاس با مجلس شورای اسلامی، دولت یا قوه قضائیه نیست و سروکارش با ولایت فقیه و رهبری است. یعنی کسی که محور همه فعالیت‌های نهادهای مختلف کشور است، همه این نهادها و سازمان‌ها به ولی فقیه وابسته هستند و با ولایت فقیه رسمیت پیدا می‌کنند.

 

دبیر شورای نگهبان همچنین یادآور شد: دشمنان از سال‌ها قبل این نقشه را طراحی کردند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که می‌خواهند قدرت رهبری را تضعیف کنند چرا که مجلس خبرگان رهبری این اختیار را دارد که کسی را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کند و همچنین می‌تواند اگر به هر دلیلی شرایط را لازم دید، عزل کند و یا قدرت او را بالا ببرد و یا کم کند.

 

وی ادامه داد: آنان فکر کردند اگر بتوانند مجلس خبرگان رهبری را قبضه کنند، می‌توانند به همه مقاصدشان دست یابند آنان تصور کردند اگر به مجلس خبرگان رهبری نفوذ کنند، به همه اهدافشان دست می‌یابند و هر کاری که تاکنون می‌خواستند انجام می‌دادند.

 

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تاکنون قدرت رهبری معظم انقلاب سد راه دشمنان بوده و بیگانگانی مانند آمریکا و انگلیس می‌خواهند در فضای انتخابات از این فرصت استفاده کنند و عوامل و نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند اما خدا نمی‌خواهد و تاکنون هم نخواسته است، ما تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی‌ها را گرفتیم و فکر نمی‌کنم مشکلی در خبرگان داشته باشیم، ما تا جایی که شناسایی کردیم و در توانمان بود، جلوی آنها را گرفته‌ایم.

 

وی یادآور شد: البته دشمنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم برنامه‌ریزی کرده بودند،‌افراد زیادی را آماده کرده بودند تا به مقاصد خودشان برسند و مجلس شورای اسلامی شکل دیگری پیدا کند، شورای نگهبان هم در زمینه انتخابات مجلس تا آنجا که می‌توانست به وظیفه خودش عمل کرد؛ بنده واقعا روزی اگر فرصت پیدا کنم باید برایتان درباره موضوع انتخابات مجلس روضه بخوانم، 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند و باید پرسید چه کاری می‌توان با این 12 هزار نفر انجام داد؟

 

آیت‌الله جنتی بر همین اساس متذکر شد: شورای نگهبان چگونه می‌توانست در آن فرصت کم پرونده‌های این 12 هزار کاندیدا را بخواند، ما مشکلات زیادی در این زمینه داشتیم اما در هر صورت از محبت‌های همه شما تقدیر و تشکر می‌کنم، پایدار باشید که هستید و از امام علی (ع) یاد بگیرید که از ملامت دیگران نترسید و نهراسید.

 

وی ادامه داد: 40 سال راه علی (ع) را سد کردند در منبرها و خطبه‌ها و هر مناسبتی که پیش می‌آمد، ولی همه این موارد به ضررشان تمام شد.

 

آیت‌الله جنتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که خداوند می‌فرماید اگر مرتد شوید بدانید بعد از شما نیروهایی می‌آوریم که خدا آن‌ها را دوست دارد،‌ گفت: به نظر بنده یکی از مصادیق آین ایه قرآن کریم همین بچه‌های حزب الله،‌ انقلابی و بسیجی هستند که خداوند را دوست دارند و در مقابل کفار ایستاده‌اند و انعطاف ناپذیرند و در مقابل مومنان خاکسار هستند.

 

آیت‌الله جنتی در پایان گفت: امیدوارم زنده باشیم و زیر سایه رهبر معظم انقلاب چشممان به نور جمال حضرت ولیعصر (عج) روشن شود.

 

شعری که علیرضا قزوه امروز در همایش بزرگ "نه به انگلیس" خواند:
 
 
رای می دهم به آدمی که غش نمی کند به سمت انگلیس و امریکا
آدمی که کار را نداده دست کدخدا
 
رای می دهم به بچه های زینبیه و حلب
رای می دهم به اشک های نیمه شب
 
آدمی که بی خیال نان مردم است
 
آدمی که هسته ی نبوغ را
توی چاله خاک می کند
 
بعد در خفا و آشکار
حال می کنند
با برادر  انگلیس
 
سایه های با مدال و بی نشان
افتخارشان  نه چون نشان افتخار همت است و باکری
خنده ی ژکوند می زنند با  "کری"
 
رای من  به آدمی که فکر می کند که آخر جهان  فرانسه  است نیست
قهوه ی فرانسوی
بدتر از هلاهل است و قهوه ی قجر
 
قهوه ی فرانسوی
باعث زوال عقل و هوش می شود
 
جای هسته ای به نفت و پسته فکر می کنند
عاشقان چای  ترکمان و ترکمان قهوه
 
آدمان لفت و لیس
در سفارت فخیمه ی برادر انگلیس
 
هیچ گاه
رای من جماعت بنفش و زرد نیست
رای من به غیر رنگ درد نیست
رای می دهم به بچه های رنج
بچه های کربلای چار و پنج
 
رای می دهم به بچه های دردمند کوچه های زخمی دمشق
رای می دهم به عشق!
 
رای می دهم به آدمی که هیچ وقت
تیتر اول رسانه های صهیونیست نیست
 
رای من به هست، هست         
رای من به نیست، نیست!

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات