حسن عباسی در نوزدهمین مراسم سالگرد شهادت محمد علی رحیمی مطرح کرد

حسن عباسی در نوزدهمین مراسم سالگرد شهادت شهید محمد علی رحیمی با اشاره به پیشینه جنگهای مذهبی ۳۰ ساله بین کاتولیکها و پروتستانها گفت: شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ مذهبی ۳۰ ساله جدید هستند.

به گزارش لرستان خبر، نوزدهمین مراسم سالگرد شهادت شهید محمد علی رحیمی 10 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حسن عباسی، حسین یکتا، جواد حیدری نماینده مقام معظم رهبری در هند، شیخ عبدالله زنگو شاگرد شیخ زکزاکی، خانواده شیخ زکزاکی، خانواده شهید رکن آبادی و خانواده شهید رحیمی  برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: همه شهدا در نزد ما محبوبیت و ارزش یکسانی دارند اما مقام برخی از آنان در نزد خداوند بالاتر است که شهید رحیمی جزء همین دسته است.
 
وی یکی از ویژگی های شهید رحیمی را جهان اندیشی، جهان نگری و جهان گردی او دانست و گفت:  هر عنصر فرهنگی امروز باید جهانی باشد و خودش را در یک دهکده جهانی ببیند زیرا که ما با مفهوم دهکده جهانی مخالفتی نداریم بلکه بر سرکدخدای این دهکده دعوا داریم و می گوییم که کدخدای دهکده را خدا تعیین کرده اما خودمان او را حبس کرده ایم و می خواهیم او را برای اداره دهکده جهانی از حبس بیرون بیاوریم.

این فعال فرهنگی افزود: امروز هر کسی که فیلم تهیه می کند، محتوای معنوی و محتوای علمی تهیه می کند باید یک نگاهی به جهانیان داشته باشد، امروز ارزش تولید محصول فرهنگی برای جهانیان بسیار بالاتر از تولید محصول فرهنگی برای داخل کشور است زیرا اگر امروز کسی آثار و فعالیتی برای جهان اسلام و جهانیان انجام دهد علاوه براینکه به آنها خدمت کرده برای داخل کشورش هم فعالیت نموده است.
حجت الاسلام پناهیان گفت: برای جوان انقلابی زشت است که از آفریقا، آسیای میانه و سراسر جهان خبر نداشته باشد؛ این بی‌خبری را اهل بیت نمی پسندند.

وی با بیان اینکه توجه نداشتن به مسائل مسلمانان جهان بی توجهی به اسلام است، افزود: شهید رحیمی 8 سال در هندوستان خدمت کرده بود و باید خاطرات و تجربیات امثال شهید رحیمی که تجربیات فعالیت فرهنگی در خارج از ایران را داشته‌اند بیشتر از شهدای درون تهران و کشورمان، مطرح شود البته هر چند این شهدا هم انسان‌های بزرگی هستند اما الگوهایی که بتوانند به ما نشان دهند که چگونه می‌توان در جهان فعالیت فرهنگی کرد بسیار کم داریم.

پناهیان با اشاره به فواید فعالیت جهانی بیان کرد: جهانی بودن ما را از خمودی و تنبلی نجات می دهد. اگر ما فیلم ها و آثار زیادی راجع به این شهدا نداشته باشیم طبیعی است که مردم ما دچار غربزده‌گی می‌شوند. این زشت است که بعد از 37 سال از انقلاب ما و افول تمدن غرب و رشد جنایات آن می گذرد اما کسانی در حد و اندازه مسئولین جمهوری اسلامی حرف‌هایی می‌زنند که از آنها بوی گرایش به تمدن غرب استشمام می شود.این زشت است که در روزنامه‌های جمهوری اسلامی تبلیغات زن جنایتکاری مثل کلینتون دیده می‌شود.

چرا فمینیستها علیه کلینتون اقدامی نمی‌کنند؟!

وی درمورد کلینتون افزود: این زن خودش می گوید که به چندین کشور سفر کردم و تلاش کردم تا داعش را راه بیاندازم. پس این فمینیستها کجا هستند که بیایند یک مراسمی در اعتراض به کلینتون برگزار کنند؟! اگر فمینیستها اهل مرگ بر آمریکا گفتن و پرچم آتش زدن نیستند چونکه وابسته به مجموعه‌های صهیونیستی هستند حداقل روزنامه ای را که از خانم کلینتون که داعش را به وجود آورده و این همه به زنها ستم کرده را به عنوان ضدیت با داعشی که این همه جنایت بر حق زنان میکند به آتش بکشند.

پناهیان در انتها با اشاره به دومین ویژگی شهید رحیمی گفت: دومین ویژگی شهید رحیمی در این است که او یک عنصر فرهنگی بی قرار بود نه یک کارمند فرهنگی مستقر. یک عنصر فرهنگی بی قرار مثل یک آبشار و رودخانه، پرخروش و پر حرکت است، اما یک کارمند فرهنگی مستقر مثل یک مرداب است. عناصر فرهنگی مستقر به دنبال تامین معیشت خود و خانواده شان هستند و در قفس خود محوری گرفتارند و در آن می پوسند اما عناصر فرهنگی بی قرار را ولی امام زمان پشتیبانی می کند. اداره جات فرهنگی ما باید محل همین عناصر فرهنگی بیقرار شود نه قبرستانی پر از کارمندان فرهنگی مستقر که همان مردگانند.

در ادامه مراسم بعد از پخش کلیپی از زندگی و مبارزات شیخ زکزاکی، جایزه ویژه شهید رحیمی به خانواده شیخ زکزاکی اهدا شد و بعد از پخش کلیپی از زندگی مبارزاتی شهید رحیمی، حسن عباسی به ایراد سخنان خود پرداخت.

عباسی: برخی انقلاب اسلامی را تمام شده قلمداد می‌کنند

حسن عباسی سخنان خود را با تبیین مسیر زندگی شهید رحیمی آغاز کرد و گفت: در دوره ای از شهید رحیمی که مجاهد فرهنگی بدون مرز انقلاب اسلامی است یاد میکنیم که بعضی ها انقلاب اسلامی را تمام شده قلمداد می کنند. این دسته که در واقع جزء اطرافیان امام بودند یک انحرافی را ایجاد نموده اند که امروز به عنوان تهدید انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

این تئوریسین جبهه فکری انقلاب اسلامی در این رابطه ادامه داد: بعضی از افرادی که از اطرافیان امام راحل بوده و در مسئولیت‌های کلان کشوری هم حضور داشتند بیان داشتند که می خواهیم انقلاب اسلامی باشیم یا جمهوری اسلامی؟ اگر انقلاب اسلامی باشیم باید انقلابمان را صادر کنیم که این برای ما هزینه دارد باید دست به تولید قدرت بزنیم اما اگر جمهوری اسلامی باشیم تولید ثروت می‌کنیم بعد در ادامه می‌گویند که ما انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامی برسیم، دیگر نباید به عقب رجعت کنیم.

عباسی بیان کرد: این انحرافی است که در اطرافیان امام شکل گرفته و موجب شده که رهبر انقلاب در واکنش به این مواضع در طول سال گذشته بیش از 5 بار بر ادامه و استمرار انقلاب تاکید کردند. جواب رهبر انقلاب در پاسخ به این دست انحرافات در دیدار امسالش با فرماندهان نیروی هوایی ارتش فرمود که انقلاب هنوز به اهداف خودش نرسیده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

جمهوری اسلامی کف خواسته‌های انقلاب اسلامی بود

عباسی در نقد مبحث مذکور بیان کرد: کف خواسته‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی بود و سقف خواسته ها، ظهور است و تا آن موقع انقلاب اسلامی استمرار دارد. چطور انقلاب اسلامی تمام شده که هنوز شیخ زکزاکی حرکت را در نیجریه به جلو می برد و یا اسلام به سرعت در حال گسترش در اروپا و آمریکاست؟!

عباسی پیام اینگونه نشستها را چنین عنوان کرد: خون شهیدان و مفهوم ثار اللهی این را به ما نشان می دهد که ما آرمان تحقق تمدن نوین اسلامی و تحقق جامعه آرمانی را نباید از بشریت بگیریم.

عباسی با ذکر این نکته که ویژگی شهید رحیمی، ایجاد وحدت بود، گفت: عنصر وحدت، امروز بیش از پیش مورد نیاز ماست زیرا که خطری امروز اساس اسلام را تهدید می کند. دشمن در یک سال و نیم گذشته از مفهومی به نام جنگ مذهبی جدید 30 ساله یاد کرده است.

آمریکا اعلام کرد که جنگ مذهبی 30 ساله آغاز شده‌است

رییس مرکز امنیت بدون مرز اعلام کرد: آمریکا رسما اعلام کرده که یک جنگ مذهبی 30 ساله در جهان اسلام بین شیعه و سنی شروع شده است غایت این جنگ در انتها، نابودی اسلام و حذف آن از صحنه اجتماعی و سیاسی است. این نکته را طی یک سال و نیم گذشته از رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تا هتری کیسینجر و جان کری و برژینسکی اشاره کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه تاریخی این جنگ به جنگ های 30 ساله مذهبی میان کاتولیک ها و پرتستان ها باز می‌گردد، زمانیکه در شب عید سن بارتلمی 8000 نفر از اعضای مذهب پروتستان را میکشند و باعث ایجاد نفرت میان کاتولیک ها و پروتستان ها شده و جنگ های 30 ساله ای را میان آنها ایجاد میکند که در انتها به حذف دین از مناسبات سیاسی و اجتماعی و در نهایت رنسانس در غرب می انجامد.

عباسی افزود: شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ مذهبی 30 ساله جدید هستند. این شهدا و امثال شهید رحیمی افرادی بوده و هستند که به بصیرت رسیده و دشمن و نقشه شوم او را شناخته و با شهادتشان در صدد خنثی کردن آن توطئه برآمدند.

انقلاب جهانی یا جنگ جهانی

این تحلیلگر سیاسی گفت: امروز با وضعیت فروپاشی اقتصاد جهانی و افول لیبرالیسم، تنها 2سناریو  در مقابل جهانیان است: یا انقلاب جهانی و یا جنگ جهانی.

عباسی علمداران جریان انقلاب جهانی را مجاهدین فرهنگی انقلاب اسلامی و شهدای عرصه فرهنگی دانست و در مقابل آن سناریو جنگ جهانی را دارای 2 جریان بیان کرد. اول جریان داخلی که معتقد به این هست که اقتصاد جهان خوب است و فقط ما بدبختیم زیرا که انقلاب کردیم و دوم جریان خارجی که جریان داخلی را جاده صاف کن اهداف خود دانسته و خودش هم برای تضعیف چهره اسلام در برابر لیبرالیسم اقدام به ایجاد جنگ مذهبی جدید 30 ساله نموده است.

عباسی با طرح این پرسش که آیا شهید وحدت، با عملش که ایجاد وحدت میان شیعه و سنی است، بین اعتقاد و علقه مذهبیش با رفتارش تعارض ایجاد نمیشود؟ پاسخ داد: راه حل این مسئله، معرفت توحیدی است که زبانش همان زبان فطرت است. وحدت از معرفت توحیدی ایجاد می شود و باید ائمه خود را از منظر توحید به برادران اهل سنت مان معرفی نماییم. او مسلمین را به بازگشت به فهم دقیق معرفت توحیدی فراخواند و آن را حلقه مفقوده فرهنگی کار امروز دانست.

عباسی در پایان گفت: دانشگاه بزرگترین ضربه را به جامعه معرفتی و اعتقادی ما میزند زیرا که مطلق علوم انسانی اش غیر توحیدی است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات