توهین های مقامات عربی به یک موضوع پرتکرار تبدیل شده و مقامات کشورهای بسیار کوچک حاشیه خلیج فارس نیز جرات گستاخی ضد جمهوری اسلامی ایران را پیدا کردند.

به گزارش لرستان خبر، وزیر گوشتی بحرین،  وزیر امور خارجه عربستان و اخیرا هم وزیر اماراتی  توهین های گسترده ای را ضد جمهوری اسلامی ایران داشته اند و ایران را به دخالت در کشورهای منطقه متهم می کنند. 

**بازخوانی اظهارات وزیر خارجه امارات 

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که "بن زاید آل نهیان" وزیر خارجه امارات  مدعی شده است که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش باید "حزب الله" لبنان و "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی) در سوریه و عراق را نابود کرد.

 

4200131_472.jpg

 

وی همچنین تأکید کرد که با روسیه بر سر غرب آسیایی  که در آن ثبات و صلح حکمفرما باشد اتفاق نظر دارد. وی همچنین مدعی شد که امارات و سایر کشورهای عربی تمایل دارند که فرقه‌گرایی گسترش پیدا نکند.

بن زاید با این ادعا که درباره عزم ایران برای تحقق ثبات در منطقه همچنان پرسش‌هایی وجود دارد، مدعی شد: ایران باید حمایت خود از گروه‌های تروریستی در سوریه و مداخله در امور [کشورهای] عربی را متوقف کند.

چگونه وزیر خارجه امارات عربی متحده به این نتیجه رسیده که "حشد الشعبی" در عراق و "حزب الله" در سوریه مانع پیروزی منطقه ای ضد داعش هستند در حالی که در استان های مختلف عراق و سوریه،  این "حشد الشعبی" و حزب الله لبنان است که ابتکار عمل را به دست گرفته است. 

برای مثال در استان های "صلاح الدین" ، "دیاله" و "الانبار" و حتی شمال عراق نقش نیروهای بسیج مردمی همچون "کتائب امام علی" ، "عصائب الحق" ، "سازمان بدر" و ... بی بدیل بوده و این نیروهای مردمی عراق بودند که  نقش موثر و مهمی در آزاد سازی استان "دیاله" عراق داشتند. 

حزب الله لبنان هم عملکردی قابل قبول در مبارزه با تروریست های داعش داشته و به نظر می رسد حامیان این گروه تروریستی  از پیشروی مقاومت ضد داعش ناخرسند هستند و به همین دلیل برخی ادعاها و اهانت ها را به زبان می آورند. 

 

** امارات عربی متحده-عربستان سعودی –بحرین سه ضلع حامی داعش

"امارات عربی متحده-عربستان سعودی –بحرین"  سه ضلع حامی داعش در چند سال اخیر در سوریه و عراق بودند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن این گروه تروریستی را نجات دهند. 

جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع مقامات کشورمان همواره مخالف تروریسم بوده و با آن مقابله کرده و این ادعا که ایران از تروریسم حمایت می کند، خلاف واقعیت است و پرورش یافته تئوری سران کشورهای مرتجع عربی است. 

امروز اگر حزب الله در سوریه نبود ، "قلمون" و سایر نقاط راهبردی آزاد نمی شد و این موضوع  در تحولات میدانی ثابت شده است. ضمنا صاحبنظران تحولات میدانی عراق معتقدند که "حشد الشعبی" نقش مهمی در آزاد سازی مرکز استان "صلاح الدین" داشت و اگر آن پیروزی در اسفند سال گذشته به دست نمی آمد ، ارتش عراق در آوردگاه میدانی در مبارزه با داعش به این توفیقات انبوه در "رمادی" نائل نمی شد. 

 

**همنوایی کشورهای عربی با اسرائیل

اما مقامات کشورهای عربی که در جنگ های سال های 1948 تا 1973 شکست های پی در پی را از اسرائیل متقبل شدند لذا تلاش می‌کنند تا با مقامات "تل آویو" همنوا شوند و تروریست خواندن حزب الله در همین راستاست. 

نگاهی به 15 ماه مبارزه با تروریست های تکفیری نشان می دهد که اگر "تکریت" و "بیجی" در استان صلاح الدین آزاد شده و اگر استان دیالی کمتر رنگ تروریست ها را به خود می بیند و اگر استان الانبار در شرف آزاد سازی  کامل است و مرکز این استان یعنی رمادی پاکسازی شده قطعا کمک نیروهای مردمی بسیار ویژه بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. 

 

4200132_636.jpg

 

4200133_969.jpg

 

 

سیر اهانت های سران کشورهای مرتجع منطقه نشان می‌دهد که آن ها از روند مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه نگرانند و می‌ترسند داعش به عنوان پیاده نظام کشورهای عربی با مشکل مواجه شود و سرزمین های بیشتری را از دست دهد.

حضور نیروهای مردمی در عراق  ( حشد الشعبی ) در روند آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش تاثیر مثبت داشته و این روند باعث پاکسازی بخش های وسیعی از شمال، شرق و غرب این کشور شده است. 

البته  "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق هم به نقش مهم "حشد الشعبی" در تحولات میدانی عراق اذعان داشته و تلاش می کند در عملیات آزاد سازی  "موصل"  هم از نیروهای مردمی  استفاده کند. "احمد الاسدی"، سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: اظهارات  "حیدر العبادی"، نخست وزیر عراق در پارلمان درباره مشارکت نیروهای مردمی در عملیات موصل راه را بر کسانی که برای ایجاد فتنه تلاش می کنند می بندد.

امارات و عربستان سعودی در جنگ 33 روزه لبنان  کمک های گسترده ای به اسرائیل کردند تا حزب الله را از بین ببرند ؛ حال آنکه نه تنها حزب الله از بین نرفت بلکه امروز به نیروی مخوف موشکی غرب آسیا تبدیل شده که همه  سرزمین های   اشغالی را در تیررس موشک هایش دارد و حشد الشعبی هم  احترام خاصی در میان مردم عراق دارد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات