سخنگوی وزارت کشور

سخنگوی وزارت کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس در یکی از 2 تاریخ 27 فروردین یا 10 اردی‌بهشت 1395 برگزار می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، "‌حسین‌علی امیری" با اعلام این خبر گفت: این دو تاریخ به شورای نگهبان پیشنهاد شده است و جلساتی در حال برگزاری است؛ با قطعی شدن زمان دقیق انتخابات به مردم اطلاع رسانی می شود.
وی با تبیین فرآیند برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در این مرحله کسانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که در مرحله نخست در  همان حوزه های انتخابیه رای داده باشند.
امیری ادامه داد: همچنین کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین از تشکیل مجلس دهم در 7 خرداد 95 خبر داد.
سخنگوی وزارت کشور گفت: برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعرفه جدید چاپ می‌شود و تعرفه‌های مرحله اول به هیچ عنوان برای مرحله دوم قابل استفاده نیست.
حسینعلی امیری افزود: در مرحله اول تعرفه رای مربوط به هر استان بود و تعرفه‌های باقی‌مانده هم صورت‌جلسه و در داخل صندوق‌ها قرار داده شد، بنابراین باید برای مرحله دوم تعرفه جدید چاپ کنیم که بر همین اساس در حال برآورد واجدان شرایط مرحله دوم هستیم.
وی تصریح کرد:‌ انتخابات مرحله دوم در 21 استان و برای 69 کرسی باقی‌مانده مجلس شورای اسلامی دوره دهم برگزار خواهد شد.
امیری گفت:‌ احکام مرحله دوم از جمله مربوط به تبلیغات همانند مرحله اول خواهد بود یعنی نامزدها یک هفته فرصت تبلیغات خواهند داشت و 24 ساعت قبل از رای‌گیری این فرصت به پایان می‌رسد.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به فرآیند بررسی شکایت  نامزدها در مرحله اول گفت: ماده 68 قانون انتخابات در این باره تکلیف را روشن کرده است و این کار برعهده هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه است؛ اگر شکایتی واصل شد حداکثر طی 7 روز از تاریخ شکایت، در جلسه مشترک هیأت اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه به آن رسیدگی می شود.
وی گفت: اگر هیأت اجرایی پس از بررسی شکایت به این نتیجه برسد که امور انتخابات در یک یا چند شعبه از حالت عادی خارج شده  است با تایید هیأت نظارت انتخابات، آرای آن یک یا چند شعبه در صورتی که در سرنوشت انتخابات موثر نباشند باطل اعلام می‌شوند.
 امیری افزود:‌ در صورتی که ابطال همه یا قسمتی از آرای یک یا چند شعبه اخذ رای در تغییر سرنوشت انتخابات موثر باشد این موضوع دیگر از تصمیم هیأت اجرایی خارج است و تصمیم‌گیری در این باره با شورای نگهبان قانون اساسی خواهد بود.
وی افزود:‌ تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه موضوع به مرحله تصمیم شورای نگهبان برسد اعلام نشده است.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تشکیل مجلس شورای اسلامی دوره دهم از 7 خرداد گفت:‌ در این جلسه وزیر کشور گزارش مفصلی از برگزاری انتخابات را به اطلاع نمایندگان و ملت ایران خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات