اوایل هفته جاری کاربران شبکه های اجتماعی در یاسوج از کشف تعرفه های رای، مهر های انتخاباتی و نوارهای پلمب صندوق های رای به همراه معرفی نامه "نماینده فرماندار" در یک تعمیرگاه در یاسوج خبر دادند!

به گزارش لرستان خبر، سیامک ره پیک سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه 17 اسفند از بررسی شکایت های انتخاباتی توسط شورای نگهبان طی روزهای آینده خبر داد. در این میان ره پیک از وصول شکایت های متعدد به شورای نگهبان از حوزه های مختلف خبر داد و گفت:" تعداد شکایات دریافت شده اعم از گزارش های مردمی، دستگاه‌ها و هیات های نظارت زیاد است."

 

اظهارات سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات در شرایطی است که در انتخابات 7 اسفند رسانه های محلی گزارش های متعددی از تخلفات انتخاباتی منتشر کردند. در این میان، یعنی درباره تخلفات انتخاباتی، یک مورد عجیب و شگفت انگیز وجود دارد که در واقع می توان آن را "مورد عجیب یاسوج" نامید.

 

ماجرا چیست؟

 

اوایل هفته جاری کاربران شبکه های اجتماعی در یاسوج از کشف تعرفه های رای، مهر های انتخاباتی و نوارهای پلمب صندوق های رای به همراه معرفی نامه "نماینده فرماندار" در یک تعمیرگاه در یاسوج خبر دادند! بلافاصله تصاویر مربوط به اسناد نیز منتشر شد. تصاویری که نشان می دهد، علیرغم گذشت بیش از یک هفته از برگزاری انتخابات مجلس دهم، اسناد انتخاباتی نه تنها توسط نهادهای اجرایی و نظارت ثبت و ضبط نشده، بلکه شواهد از امکان یک تخلف وسیع نیز خبر می دهد. بر اساس این اسناد، فردی به نام "ب. ن." به عنوان "نماینده فرماندار" در "صندوق سیار" شعبه 5 در شعبات "چهارمورون مارگون، تمداری، جوبریز و توابع" در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مامور شده بود اما این فرد تعرفه ها، مهرها و سایر اقلام که قاعدتا باید در هنگام شمارش آراء در صندوق مربوطه ضبط و صورتجلسه آن امضاء شود؛ را تحویل نداده و همچنان نگه داشته بود!

 

 این موضوع موجب شده تا شائبه ها درباره امکان سوء استفاده از این تعرفه ها توسط نماینده دولت و وقوع تخلف وسیع مطرح شود.

 

این شائبه ها اما زمانی تقویت یا به عبارتی رمزگشایی شد که منابع محلی خبر دادند این فرد یعنی "ب. ن." همزمان که نماینده فرماندار در شعبه 5 سیار در بخش های "چهارمورون مارگون، تمداری، جوبریز و توابع" بوده، نماینده یکی از کاندیداهای انتخاباتی در همان شعبه نیز بوده است!در واقع نماینده فرماندار، نماینده یکی از کاندیداها نیز بوده است! ماجرا زمانی به صورت کامل رمزگشایی می شود که بدانیم این نماینده فرماندار (نماینده دولت) همزمان نماینده کاندیدای مورد حمایت دولت بوده است و از قضا، همان کاندیدای مورد حمایت دولت نیز با اختلاف 2 هزار نفر به عنوان فرد نخست در انتخابات بویراحمد و دنا از سوی دولت اعلام شده است!

 

 

اکنون در این حوزه، این شائبه به صورت جدی مطرح است که کاندیدای دولتی با حمایت و رانت دولتی و با سوء استفاده از ابزارهای انتخاباتی، توانسته است به عنوان نفر نخست اعلام شود. درباره این شائبه جدی، باید 2 نکته را نیز در نظر داشت.

 

اول؛ همانگونه که گفته شد؛ اختلاف فرد نخست یعنی غلام محمد زارعی با فرد دوم یعنی ستار هدایت خواه تنها 2 هزار رای بوده است. بر اساس اعلام فرمانداری بویراحمد، زارعی با 48 هزار و 816 رای و هدایت خواه با 46 هزار و 180 رای حائز رتبه های اول و دوم شده اند. مجموع ارای اخذ شده در این حوزه نیز 180 هزار و 951 رای بوده است! بر اساس این آمار،  تفاوت رای فرد نخست و فرد دوم، کمتر از 2 درصد شرکت کنندگان در انتخابات بوده است! با در نظرگرفتن امکان یک ضریب مشخص از تخلف در انتخابات، می توان درباره این اختلاف رای و اسناد بدست آمده از تخلف نتیجه گیری کرد.

 

دوم؛ به جز اسناد بدست آمده از نماینده فرماندار، موارد دیگری مبنی بر خرید و فروش گسترده رای در این حوزه انتخابیه نیز گزارش شده است و حتی برخی رسانه های محلی نیز اسنادی را برای اثبات این موضوع، منتشر کرده اند.منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات