جلسه فرماندار با 4 کاندیدای انتخابات در خرم آباد

حبیب الله خجسته پور فرماندار خرم آباد در مورد حمایت استانداری و فرمانداری در انتخابات از کاندیدای خاص جواب داد

به گزارش لرستان خبر، شهرستان خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان در بخش‌های مختلف دارای محرومیت‌های زیادی است که مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست بله محرومیتی است که سال‌ها گریبان گیر این شهر تاریخی شده است.

وجود واحدهای زیاد تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل، پروژه‌های فرهنگی نیمه‌کاره و عدم رسیدگی و توجه به مسائل فرهنگی، پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان،  انتخابات مرحله نخست سال 94 و مرحله دوم و غیره از جمله مسائلی است که سبب شد فرماندار مرکز استان لرستان را به دفتر خبرگزاری تسنیم لرستان دعوت کرده و با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

مهم‌ترین محورهای  گفت‌وگوی خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با حبیب‌الله خجسته‌پور فرماندار شهرستان خرم‌آباد در ذیل آمده است.

منتقدان‌ انتخابات در لرستان برای دنیای هیچ‌کسی آخرت خود را زیر سؤال نبرند

امیدوارم کاندیدای انتخابات خرم آباد معتدل باشند

صنایع بزرگ لرستان واقعاً با رکود مواجه‌اند

کارخانه ماشین‌سازی خرم‌آباد که مربوط به گروه امیر منصور آریا بود توسط دادگستری تهران در حال تعیین تکلیف است

کارخانه پارسیلون با ظرفیت بسیار کمی کار می‌کند

امیدواریم مصوبات سفر دولت تا سال 95 عملیاتی شوند

پسماند تصفیه‌خانه شماره یک خرم‌آباد وارد مزارع کشاورزی می‌شود

برای بام لرستان طرح جامعی در حال تهیه است

انتقادهایی به بخش گردشگری استان دارم

 

آنچه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی فرماندار خرم‌آباد با خبرنگاران تسنیم است.

تسنیم: برخی می‌گویند استانداری و فرمانداری در انتخابات 7 اسفند  از برخی کاندیداها حمایت کرده‌اند نظر شما در این مورد چیست؟

خجسته پور: هیچ‌کدام از ما حاضر نیستیم آخرت خود را فدای دیگری کنیم و خطاب به منتقدان‌ هم می‌گویم که برای دنیای هیچ احد و ناسی آخرت خود را زیر سؤال نبرند.

در فضاهای مجازی که گوینده شاید خیلی مشخص نیست، دیدیم که چه تهمت‌هایی می‌زنند اما چون از اساس این تهمت‌ها را فاقد اصالت می‌دانم تا این لحظه هیچ پاسخی ندادم چون گواه کار ما عملکرد ارائه‌ شده و آرامش حاکم بر فضای انتخابات و پس‌ از آن است.

هیئت اجرایی انتخابات را اداره می‌کند و این هیئت متشکل از گروه‌های سیاسی مختلفی است و اگر سنجشی از طیف‌های سیاسی که اعضای هیئت اجرایی به آن منتصب هستند داشته باشیم، شاید دولت کمترین جایگاه را هیئت اجرایی انتخابات خرم‌آباد دارد.

تسنیم: چه صحبتی با چهار کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد که دور دوم باهم رقابت می‌کنند دارید؟

خجسته پور: در وهله اول دوست دارم هر چهار نفر با هم مهربان باشند؛ با توجه به ادوار مختلفی که داشتیم اگر دو نفر از آن‌ها به مجلس رفت این چهار سال به‌ صورت هم چنگ‌اندازی نکنند.

در وهله دوم نیز با توجه به فضای کشور که به سمت اعتدال و میانه‌روی در هر دو جریان یعنی کاندیداهای منتخب منتصب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب حرکت کرده نمایندگان ما هم از افراد اعتدال هر دو طیف انتخاب شود. 

تسنیم: بعد از دور اول تاکنون جلسه‌ای با 4 کاندیدای دور دوم خرم‌آباد داشته‌اید؟

خجسته پور: پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، چهار کاندیدای منتخب را به فرمانداری دعوت کردیم و طی یک نشست دوستانه از آن‌ها خواستیم تا باهم نامهربان نباشند چون نهایتاً دو نفر از آن‌ها قرار است باهم باشند از این‌ رو با تخریب فضای پیش از انتخابات در کنار هم نشاندن آن‌ها پس‌ از انتخابات نیز یک مقداری سخت می‌شود.

به چهار کاندیدای دور دوم حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی پیشنهاد دادیم یک منشور اخلاقی با امضای چهار نفرشان منتشر کنند.

تسنیم: آیا این درست است که در خرم‌آباد 4 نفر از کاندیدا به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند؟

خجسته‌پور:بله حدود هفت نفر به کلیات اعتراضاتی ارائه دادند که بنا است هیئت اجرایی رسیدگی کند.

تسنیم: با توجه به تعطیلی بخش زیادی از واحدهای تولیدی چه برنامه‌ای برای فعال کردن واحدهای تعطیل‌شده دارید؟

خجسته‌پور:واحدهای تولیدی ما به دو دسته صنایع بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند که صنایع بزرگ ما واقعاً با رکود مواجه‌اند و برای صنایع کوچک نیز نمی‌شود نسخه واحدی پیچید.

علت رکود صنایع خرد در این است که صاحبان این واحدها در یک مقطعی از تسهیلات استفاده کرده و بر اساس طرح توجیهی‌شان انتظار داشتند با آن تسهیلات، واحدشان به بهره‌برداری برسد اما با اتفاقاتی که در سال‌های قبل رخ داد و کشور دچار رکود و تحریم شد نتوانستند با تسهیلات دریافت شده واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند و الآن‌ هم که می‌خواهند مشکل را حل کنند آن تسهیلات مانند سدی جلوی راهشان است.

این واحدهای تولیدی با بدهی‌های فراوانی که نسبت به بازپرداخت دارند الآن‌ هم اگر بخواهند دوباره‌کار خود را از نو شروع کنند، سود تسهیلات بالاتر می‌رود که کار برای آن‌ها سخت است.

در وهله دوم نیز با توجه به راهکارهای قانونی که وجود دارد بیشتر از این‌ دست مسئولان برای کمک باز  گذاشته نشده اما برای رفع مشکل واحدهای تولیدی، ستاد تسهیل استان به صورت هفتگی برای هرکدام نسخه‌ای پیچیده می‌شود.

تسنیم: در سال 94 اقدامی برای را اندازی مجدد آن‌ها شد؟

خجسته‌پور: طی سال 94 خیلی از صنایع تعیین تکلیف شدند اما  نه اینکه بگوییم به بهره‌برداری رسیدند؛ در این راستا صاحبان این صنایع یا تسهیلات جدید گرفتند یا بدهی آن‌ها قسط‌بندی شد که امیدواریم در سال 95 با استفاده از ظرفیت‌های دیگر مانند بنیاد برکت و سایر هلدینگ های اقتصادی که حاضرند در این زمینه مشارکت کنند بتوانیم شاهد راه‌اندازی مجدد برخی از این صنایع باشیم.

داستان صنایع بزرگ فرق می‌کند در دورانی که خصوصی‌سازی باب شده بود این صنایع واگذار شدند اما متأسفانه از ریل خارج و الآن که به بیلان مالی این صنایع نگاه می‌کنیم، به‌اندازه نصف قیمت کارخانه فقط بدهی دارند که بااین‌وجود استاندار لرستان تک‌تک این صنایع را در تهران پیگیری می‌کند و الآن خارج از اختیارات استان هستند.

برخی از صنایع بزرگ مرکز استان مانند کارخانه یخچال‌سازی چون توجیه اقتصادی ندارند اکنون در حال تغییر کاربری هستند و کارخانه ماشین‌سازی نیز که مربوط به گروه امیر منصور آریا بود اکنون توسط دادگستری تهران در حال تعیین تکلیف است.

مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد نیز هر چند به نقطه مطلوب نرسیده اما روی ریل افتاده است و کارخانه پارسیلون هم که مشکل خاص خودش را دارد.

در بحث کارخانه سیمان و نیروگاه نیز برای هرکدام جلسات مختلفی در تهران تشکیل‌شده که با گشایشی که در فضای بین‌المللی رخ‌داده امیدواریم که در سال 95 شاهد رونق مجدد این صنایع باشیم.

تسنیم: امید دارید پروژه‌های کلان خرم‌آباد در سال 95 راه‌اندازی شوند؟

خجسته‌پور: روی چند مورد مانند یخچال سازی تمرکز داریم. کشت و صنعت نیز دارد روال خاص خودش را طی می‌کند.

ماشین‌سازی خرم‌آباد نیز به‌ عنوان یک ظرفیت بومی تقریباً در مرحله نهایی است به‌طوری‌که دادستان تعیین تکلیف کرده و احتمالاً به‌زودی در مزایده گذاشته و از گروه آریا منصور خارج شود.

یکی از برنامه‌های مدنظر کارخانه پارسیلون است که الآن‌ با ظرفیت بسیار کمی کار می‌کند و امیدواریم با گشایش‌ها در سال 95 به ظرفیت اسمی خود برسد بنابراین جای امیدواری هست اما اینکه بخواهیم قول 100 درصد بدهیم فعلاً زود است.

تسنیم: با توجه به اینکه استان لرستان در بحث ورود بخش خصوصی نمی‌تواند با استان‌های بزرگ رقابت کند آیا دولت مشوق‌هایی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان در نظر گرفته است؟

خجسته‌پور: هم‌زمان با پیگیری مشکلات صنایع، مدیریت ارشد استان به دنبال تغییر زیرساخت‌ها است که نمونه آن در چند محور مشاهده‌شده به ‌طوری‌که در بحث توسعه فرودگاه خرم‌آباد و اضافه کردن پروازها اقدامات خوبی انجام‌شده است.

قبلاً سرمایه‌گذارها مجبور بودند از طریق زمینی به استان سفر کنند که گاها منصرف می‌شدند اما الآن با افزایش تعداد پروازها این مشکل برطرف شده که این خود یکی از فاکتورهای توسعه است.

در بحث راه ارتباطی نیز چهار خطه‌های استان دارد به یک سرانجام خوبی می‌رسد و از طرفی بزرگراه خرم‌آباد-اراک نیز که مدت زیادی از آن مغفول بودیم الآن با سرعت کار آن در حال انجام است که همین سبب می‌شود حتی اگر پرواز هم نداشته باشیم با فاصله زمانی خیلی کمتر رفت‌وآمدها انجام شود.

ایجاد راه‌آهن نیز قبلاً فقط در حد یک اسم بود بدون اینکه مجوز اصلی را کسب کرده باشد اما اکنون شروع به کارکرده بنابراین در کنار توجه به توسعه کارخانجات توجه به زیرساخت‌ها نیز مدنظر است.

در بحث تفاوت قائل شدن استان لرستان در راستای سرمایه‌گذاری، خوشبختانه اگر نگاهی به بودجه سال 94 نسبت به سنوات قبل و بودجه پیشنهادی سال 95 نسبت 94 داشته باشیم شاهد رشد چند پله‌ای اعتبارات عمرانی و استانی هستیم که همین رشد نشان‌دهنده توجه دولت به استان لرستان است.

تسنیم: چه مقدار از بودجه‌های تخصیص‌یافته سال 94 محقق شده است؟

خجسته‌پور:بحث تخصیص‌ها با توجه به سهمیه کل کشور است مثلاً وقتی رتبه در کشور به 20 ارتقا پیدا کند برای استان نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

خوشبختانه یکی از تدابیر استاندار لرستان برگزاری مرتب جلسات مدیران کل جهت سهم استان از بودجه شناور است، موضوعی که شاید در سنوات قبل مغفول مانده بنابراین به‌ جای اینکه مدیران را در داخل استان با پروژه محوری سرگرم کنیم باید بروند و از بودجه‌های شناور استفاده کنند که خوشبختانه در این زمینه نیز رشد قابل‌توجهی داریم.

اگر افتتاحیه‌های دهه فجر را با ادوار گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که حرکت رو به رشدی داشته‌ایم البته هرچند کم و کاستی زیاد است و شاید این کارها به چشم نیاید امام همین اقدامات می‌تواند تأثیرگذار باشد بنابراین جای امیدواری است که گشایش رخ‌داده در سطح ملی در تخصیص‌ها نیز خودش را نشان دهد.

تسنیم: به نظر شما چند درصد مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان عملی شده است؟

خجسته‌پور:مصوباتی که در مرکز استان داشتیم حرکت رو به رشدی دارند به ‌طوری که در بحث گازرسانی به روستاها که یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوده فراتر از مصوبه کار انجام‌شد.

در بحث منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد نیز مجوز را از هیئت دولت گرفتیم و الآن جانمایی شده اما نظر استاندار بر این است که با توجه به مجوز اخذشده متراژ بیشتری به منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد اختصاص دهیم.

70 هکتار برای مکان منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد در نظر گرفته‌ شده که کفاف نمی‌کند بنابراین باید به دنبال اراضی بیشتری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

بحث انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد یکی دیگر از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بود که خردادماه 95 به‌طور یقین به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه ورزش نیز بسیاری از سالن‌های ورزشی که در سفر دولت به استان مصوب شد تقریباً می‌شود گفت به بهره‌برداری رسیدند.

مجموعه فرهنگ ارشاد نیز طی مدت دو سال برابر 10 سال پیشرفت فیزیکی به آن اضافه‌شده است.

در حوزه جهاد کشاورزی نیز خوشبختانه به ویژه در بخش آبیاری بارانی حرکت بسیار قابل‌توجهی انجام‌شده و خیلی از کشت‌های دیم به آبی تبدیل‌شده است.

از دیگر مصوبات هیئت دولت به استان بحث سدها  بود که سد ایوشان به‌ موقع افتتاح شد؛ از مصوبات سفر غافل نشدیم همه را پیگیری می‌کنیم که امیدواریم همه مصوبات تا سال 95 عملیاتی شده باشد و ما برای سفر و مصوبات بعدی رئیس‌جمهور آماده شویم.

تسنیم: طی دو سال اخیر چه تعداد شغل در کل استان ایجاد شده؟

خجسته‌پور: در مورد تعداد اشتغال حضور ذهن ندارم اما جایگاه ما با آماری که مرکز آمار ارائه داده، تغییر پیدا کرده و استان ما دیگر در بحث بیکاری رتبه اولی نیست بنابراین وقتی می‌گوییم استان ما رتبه اولی نیست یعنی تلاش شده است.

باید گفت برای اینکه بتوانیم بخش قابل‌توجهی از متقاضیان کار را مشغول کنیم نیازمند یک سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از اعتبارات دولتی هستیم که این باز به همان داستان‌ همیشگی دعوت از سرمایه‌گذار برمی‌گردد که باید زیرساخت‌های استان فراهم شود که در یک جمله می‌توان گفت استان راکد نیست و حرکت رو به جلویی دارد اما تا رسیدن به وضعیت مناسب و مطلوب به ‌طور یقین فاصله زیادی داریم.

تسنیم: چرا تصفیه‌خانه شماره دو خرم‌آباد با اینکه حدود یک سال از تکمیل شدن آن می‌گذرد هنوز به بهره‌برداری نرسیده؟

خجسته‌پور: تصفیه‌خانه‌های شهرک صنعتی نیاز به‌ پیش‌تصفیه دارند به ‌طوری‌که درصد خاصی از غلظت پسماند واحدهای صنعتی باید وارد تصفیه‌خانه شود نه اینکه تمام پسماند یک واحد صنعتی دست‌نخورده وارد تصفیه‌خانه شود به همین خاطر واحدهای صنعتی ملزم‌اند ابتدا پیش‌تصفیه بگذارند.

مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که خیلی از واحدهای صنعتی ما حالت نیمه تعطیل دارند و برای آن‌ها به ‌صرفه نیست که پیش‌تصفیه بگذارند از طرفی نیز مسئولان شرکت شهرک صنعتی می‌گویند تا همه این واحدها پیش‌تصفیه نگذارند ما نمی‌توانیم تصفیه‌خانه را فعال کنیم که متأسفانه ما این مشکل را در هر دو تصفیه‌خانه داریم.

با توجه به نزدیک شدن زندان به شهرک صنعتی و تصفیه خان شماره یک، زندان نیز در این زمینه باید هزینه‌ای پرداخت کند اما به دلیل تنگناهای مالی هزینه خود را پرداخت نکرده که منجر به عدم راه‌اندازی تصفیه‌خانه شده است.

با افتتاح نشدن تصفیه‌خانه شماره یک مردم‌ دارند آسیب می‌بیند چون پسماند وارد مزارع کشاورزی و جلوی خانه‌های آن‌ها می‌شود اما در شهرک شماره دو فعلاً مشکل زیست‌محیطی ایجاد نشده است.

برای برطرف شدن مشکل این تصفیه‌خانه‌ها پیش از برگزاری انتخابات جلسه‌ای با حضور استاندار لرستان برگزار و مقرر شد آب و فاضلاب روستایی در این زمینه طرحی تهیه کند تا در آن وظیفه هر دستگاهی مشخص شود و الآن منتظریم سرنوشت طرح آب و فاضلاب روستایی به‌ جایی برسد.

تسنیم: استان لرستان در کنار جاذبه‌های گردشگری و تاریخی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل کمبودهای زیادی دارد چه برنامه‌ای برای رفع این معضل دارید؟

خجسته پور: در حال حاضر علاوه بر هتل صخره‌ای که مراحل نهایی خود را طی می‌کند چند هتل نیز توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

تسنیم: وقتی هنوز یک هتل چندساله که نیمه‌تمام است آیا عملیات اجرایی هتل‌های دیگر صحیح است؟

خجسته پور: اگر هتل صخره‌ای خرم‌آباد 100 درصد هم به بهره‌برداری برسد بازهم مشکل ما را حل نمی‌کند از طرفی هلدینگ‌های دیگری که در این زمینه شروع به ساخت هتل جدید کردند باز نمی‌توانند کمک‌حال هتل صخره‌ای باشند چون هرکدام بحث خودشان را دنبال می‌کنند.

تسنیم: با توجه به اینکه هزینه زیادی برای بام لرستان انجام‌شده اما وضعیت آن معلوم نیست چه برنامه‌ای برای بام لرستان دارید؟

خجسته پور: بام لرستان بدون یک طرح جامع شروع‌شده بنابراین وقتی طرح جامعی وجود نداشته باشد برای آینده آن‌هم نمی‌دانیم باید چه‌کاری انجام دهیم ولی الآن باید از این ظرفیت پاسداری کنیم.

با توجه به تقسیم‌بندی انجام‌شده در این عرصه بزرگ، هر دستگاهی متولی نگه‌داری بخشی از آن شده که به‌عنوان‌مثال بخشی از آن را محیط‌زیست و دوستداران طبیعت و بخش عمده‌ای از آن را منابع طبیعی نگه‌داری می‌کند و برای این موضوع سالانه اعتبارات استانی خاصی در اختیار قرار می‌گیرد.

اما اکنون‌که بام لرستان طرح جامع ندارد بنا بود با توجه به فضای موجود طرح جامعی برای آن تهیه شود که مدیر قبلی منابع طبیعی با گرفتن مشاور شروع به کارکرد ولی ظاهراً هنوز به سرانجامی نرسیده است.

بام لرستان به‌ عنوان پارک ملی تعریف‌شده و بر اساس طرح جامع می‌شود وارد کار شد چون وقتی یک پارک ملی تعریف می‌شود ایجاد برخی تأسیسات در آن به ‌سختی روبه‌رو می‌شود اکنون نیز منابع طبیعی به‌ عنوان متولی کار منتظر تهیه طرح نهایی توسط مشاور است.

بعد از تهیه طرح هر گروه و سازمانی تکلیف خودش را می‌داند و روی آن کار می‌کند اما اینکه بگوییم بام لرستان رهاشده باشد نه رها نشده و کماکان به‌ عنوان یک موجود زنده به حیات خود ادامه می‌دهد و می‌شود گفت یک مقداری ضعیف شده است.

تسنیم: به نظر می‌رسد فضای کارهای فرهنگی که در مرکز استان انجام می‌شود خیلی ضعیف است نظر شما در این رابطه چیست؟

خجسته‌پور:کار فرهنگی کیفی است و به ‌راحتی قابل‌سنجش نیست که ببینیم کم است یا زیاد؛ کار فرهنگی عمقی است نه سطحی بنابراین هر چه ما به عمق برویم بازهم تا رسیدن به آن مروارید و دُرهای گران‌بهای کف اقیانوس فرهنگ فاصله‌داریم پس هیچ‌گاه نمی‌توان گفت که از وضعیت فعالیت فرهنگی به‌ طور کامل راضی هستیم پس یک رضایت نسبی وجود دارد.

از طرفی معتقدم زمان آن فرارسیده که ما دیگر برای کارهای فرهنگی نگاهمان به دست متولیان دولتی نباشد چراکه دولت باید بسترساز امور فرهنگی باشد که در این زمینه علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ، کانون‌های فرهنگی، جمعیت‌ها و مؤسسات می‌توانند با بستری که دولت فراهم می‌کند به سمت فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنند.

اگر بخواهیم دولت را عنوان متولی امور فرهنگی در نظر بگیریم به‌ واسطه وسعت زیادی که در حوزه فرهنگی وجود دارد بله می‌توانیم بگوییم که کم‌کاری صورت گرفته است اما به‌ عنوان یک بسترساز توقعمان را باید به سمت اهالی فرهنگ ببریم.

در معنای عام این موضوع هم به جنبه‌های مختلفی در استان لرستان برمی‌گردد که متأسفانه در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی همواره چشممان به دنبال دست دولت است بنابراین این بحث بخش خصوصی که در چند سال اخیر روی آن تأکید می‌شود نباید فقط در حوزه اقتصادی به آن توجه کنیم، حتی در حوزه فرهنگی نیز باید پای بخش خصوصی را به استان بازکنیم که تا آن زمان راه درازی در پیش داریم.

تسنیم: اگر فرهنگ بخواهد به سمت بخش خصوصی حرکت کند باید بسترهایی توسط متولیان امر فراهم شود و از طرفی از مؤسسات مردمی حمایت کند آیا چنین چیزی محقق شده است؟

خجسته‌پور: در بحث فراهم کردن زیرساخت‌ها اقدامات زیادی انجام‌شده که در این حوزه ساخت مجموعه فرهنگی ارشاد خرم‌آباد که عملیات اجرایی آن حدود 10 سال پیش شروع‌شده بود و طی 10 سال 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی ظرف دو سال اخیر 20 درصد به‌ پیشرفت این پروژه اضافه‌شده و اکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از طرفی چون این مجموعه گسترده است نمی‌خواهیم همه قسمت‌های آن را باهم حرکت دهیم بنابراین به دنبال این هستیم تا سال 95 حداقل یک‌فاز (تالار هزارنفری) آن را به نقطه مطلوب برسانیم.

تسنیم: از فضای سینماهای استان راضی هستید؟

خجسته‌پور:با توجه به باب شدن رسانه‌های دیگر، استقبال از سینما یک مقداری کم شده به‌طوری‌که قبلاً استقبال از سینما خیلی بیشتر بود و از چند سینمای حوزه شهرستان‌ها استقبال خوبی می‌شد اما در سال‌های اخیر باوجود سایر رسانه‌ها میل به سینما رفتن کاهش پیداکرده است.

البته با توجه به استقبالی که الآن از سینما وجود دارد به نظرم مناسب است یعنی طوری نیست که عرضه ما کمتر از تقاضا باشد بنابراین می‌توان گفت اکنون به ‌نوعی تناسب بین عرضه و تقاضا وجود دارد اما باید برای افزایش تقاضا تلاش کنیم که این امر با تنوع در تولید فیلم میسر می‌شود.

برای نمونه پس از سال‌ها فیلم سینمایی که موضوع آن تقریباً طنز و سیاسی بود توانست سالن‌های سینما را پر کند و مردم را به سینما بکشاند پس اگر این‌طور فیلم‌ها در سینما تولید شود آن زمان است که می‌توانیم بگوییم سالن سینماهای مرکز استان کفاف نمی‌دهد پس در وضعیت فعلی به نظرم مناسب هستند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بهرامی

    این آقا می گوید چون فضای بعد از انتخابات آرام بوده است پس مشکلی نداشتم ، خوب به ایشان بگویئد فرماندار گرامی این از نجابت کاندیدا هااست. مثل دوستان دوره ۸۸ شما همان فتنه گران عمل نکردند و شما را به همان خدایی واگذار کردند که این هم ناعدالتی انجام دادند.

  • جانباز

    جناب فرماندار انصاف هم چیز خوبی است اخر با انصاف معلوم نیست شما چه عداوتی با احداث بام لرستان دارید در هر مصاحبه ای که دارید دم از نداشتن برنامه برای بام لرستان می زنید و تا حالا عرضه نداشتید در طول بیش از دوسال عمر این دولت کوچکترین قدمی برای توسعه ان بردارید و این در حالیست که به اذعان اکثر شهروندان بهترین پروزهای که بعد از انقلاب در شهر خرم اباد با کمترین هزینه و با استفاده از امکانات دستگا ههای دولتی احداث شده بام لرستان است ترا به هرکسی که به ان اعتقاد دارید بیایید دست از این کارها بر دارزید و اگر راست می گویید برنا مه ای مدون برای توسعه و نگهداری بام تهیه کنید و کم فرافکنی کنید زیرا عرض خود می برید زحمت به دیگران.

  • امین

    آقای فرماندار طبق قانون وابستگان نزدیک نامزدها نباید در کار انتخابات دخالت کنن.باتو جه به ارتباط فامیلی نزدیک به احدی از این کاندیدها.آگه چیزی هم نباشه.شمازیر سوالی.برادر.بیا بایک حرکت انسانی در دور دوم خودت رو جاودانه کن در اذهان مردم این شهر وبرگزاری انتخابات دور دوم رو باپیشنهاد ودرخواست خودت آون چندروزه انتخابات رو به یک شخص دیگر که بحثی روی آون نباشه بسپار وخود شما هم بعنوان فرماندار برروند کارها نظارت داشته باش.از خود گذشتن برای جلب اعتماد بیشتر مردم کاری بزرگ وتاریخی است که شما میتوانید تاابد در یادها بمانید مانند دیگر بزرگان این دیار.این پیشنهاد یک شهروند به برادر بزرگ خوش جناب آقای خجسته عزیز.چینش هیت اجرایی وحتی نظارت ازیک شهر دیگه استان که بی طرف هستند بهترین اقدامه.

  • کریم

    سلام نیش عقرب نه از راه کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است آقای فرماندار اگر از کارهای خوب دولت قبل مانند بام لرستان وچهارخطه شدن راهها سدها وپتروشیمی آزادراه زیر گذر وروگذرها ی زمان احمدنژاد انتقاد نکنند که جز این دولت محسوب نمی شوندوبه تکلیفشان عمل نکرده اند ایشان رئیس ستاد روحانی بودند چون کارروحانی گیر کرده اگر به گذشتگان گیرندهند پس چکار کنند بنده خدا از برجام وپسابرجام نافرجام بگن اینقدر گیر ندید بابا

نظرات