ابراهیم آقامحمدی:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت یازدهم با شعار حل مشکلات معیشتی مردم بر سر کار آمد اما آنچه در واقعیت مشاهده می‌شود در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم حرف بر عمل غلبه کرده است.

به گزارش لرستان خبر، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، به تشریح شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری براساس نیاز در شرایط کشور هر سال شعاری را انتخاب می‌کند که مهم‌ترین از منظر ایشان محسوب می‌شود و همه مسئولان باید امکانات کشور را در راستای اجرایی کردن آن بسیج کنند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، رهبر انقلاب شعارهایی اقتصادی را طرح کردند و در این باره تذکر دادند که امسال نیز شاهد هستیم شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را نامگذاری کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: وضعیت بیکاری امری قابل پنهان در جامعه نیست و هرچه بالا و پایین برویم و بگوییم براساس آمار وضعیت بیکاری جوانان کشورمان بهبود یافته است اما بیکاری واقعیت ملموس و انکارناپذیری است که مردم با آن روبرو هستند و به خصوص بیکاری در فارغ‌التحصیلان ما وجود دارد که هر ساله نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

آقامحمدی با بیان اینکه کشور ما زمینه های بسیاری را برای کارآفرینی دارد، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان کشور ما سرمایه‌های تولید هستند که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون گردشگری، تحقیقاتی کار کنند و اگر برنامه‌ریزی و توجه جدی به این قشر انجام شود و سرمایه در اختیار آنان قرار بگیرد، ما می‌توانیم وضعیت تولید را در کشورمان بهبود بخشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌های مختلف وعده‌های مختلفی را در زمینه اقتصادی دارند، تصریح کرد: دولت یازدهم نیز با شعار حل مشکلات معیشتی مردم بر سر کار آمد اما آنچه در واقعیت مشاهده می‌شود آن است که کارها بر روی زمین مانده است و تنها بر روی کاغذ کارها جلو رفته است، در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معشیتی مردم حرف بر عمل غلبه کرده است.

وی با بیان اینکه با کارگروه تشکیل دادن شعار نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد گفت: اگر بخواهیم تنها حرف بزنیم و اقدام جدی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام ندهیم باید مایحتاج خود را از کشورهای خارجی تهیه کنیم. نفت خام‌فروشی کنیم و این موجب می‌شود تا اشتغال کشور هیچ پیشرفتی نداشته باشد.

آقامحمدی با بیان اینکه دولت باید پرچمدار تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به دولت در این زمینه کمک کنند که امیدوارم در سال جدید برای تحقق اقتصاد مقاومتی همت و تلاش مضاعفی صورت بگیرد و آثار و برکات آن را در جامعه شاهد باشیم.منبع:فارس

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات