«سراج24» گزارش می دهد؛

سرلشگر جعفری در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها گفت:ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم؛موشک‌های‌مان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از سراج24، پس از اظهارات هرروزه آمریکایی‌ها علیه برنامه موشکی ایران و نامه مشترک آلمان، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده به شورای امنیت مبنی بر ادعای نقض برجام به خاطر آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این تحلیل از سوی برخی رسانه های داخلی و خارجی و منتقدان برجام مطرح شد که مدلی که آمریکا در برجام پیش برده است، این بار بنا دارد با بهانه موشکی آن را پیگیری کند.

پیش‌تر از سوی دلسوزان کشور این موضوع هشدار داده شده بود که پرونده هسته‌ای ایران صرفا بهانه است و پس از این بهانه های دیگری از سوی غرب برای فشار به ایران مطرح خواهدشد. این اتفاق این روزها در ماجرای پسابرجام رخ داده است و امریکا به صراحت می‌گوید با اینکه ایران تعهدات خود در برجام را عملی کرده است، اما باید به "روح برجام" نیز عمل کند.

تحلیلگران می گویند در صورتی که امریکا همنوایی برخی در داخل را در اختیار نداشته باشد، توانایی فشار از طرق دیگر را نخواهد داشت. در داخل اما برخی همنوایی ها و انتقال سیگنال ها، دولت اوباما را به این نتیجه رسانده است که می‌تواند درباره مسائل دیگر نیز با عنوان کلی روح برجام، ایران را به مذاکره فرابخواند.

گواهی این ادعا توییت اخیر و جنجالی جناب رفسنجانی است که بسیاری را در غرب امیدوار کرد. آمریکا برخی اظهارات اوباما را پاسخ به توئیت هاشمی تعبیر کردند.

 باراک اوباما به صراحت در نشست واشنگتن از ایران می خواهد فعالیت های موشکی خود را متوقف کند. باراک وباما هفته پیش، به‌طور ضمنی به عدم‌لغو عملی برخی تحریم‌ها علیه ایران اذعان کرد و در پاسخ به سوالی درباره تحریم های مالی و پولی گفت: ایران تا کنون متن توافق را رعایت کرده است، اما روح توافق، مستلزم این است که ایران به جامعه جهانی و شرکت‌ها سیگنال‌هایی بفرستد مبنی بر اینکه اقدام به انجام طیفی از اقدامات تحریک‌آمیزی که شرکت‌ها را هراسان می‌کند، نخواهد کرد. وقتی آنها موشک بالیستیک با شعارهایی برای نابودی اسرائیل شلیک می‌کنند، این شرکت‌ها را مشوش می‌کند. برخی خطرهای ژئوپولتیک وجود دارند که وقتی آنها (شرکت‌ها) می‌بینند این اتفاق دارد می‌افتد، تشدید می‌شوند. اگر ایران به ارسال موشک به حزب‌الله ادامه بدهد، این کار شرکت‌ها را مضطرب می‌کند.»

 مشابه این اظهارات اوباما پنج شنبه گذشته از سوی جان کری و در جمع اعراب حاشیه خلیج فارس مطرح شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفته است: واشنگتن آماده کار با ایران برای حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی این کشور است. آمریکا با کشورهای خلیج فارس علیه آزمایشهای موشکی ایران متحد است. آمریکا و شرکایش به ایران می‌گویند که آماده همکاری براساس ترتیبات جدید برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع آزمایشهای موشکی ایران هستیم. ایران باید اول از همه روشن کند که آماده کاهش چنین فعالیتهایی است و نیات و اهداف خود را از این موضوع مشخص کند.

 در این ایام و در عین ضعف و انفعال دستگاه دیپلماسی ، تشکیلات نظامی، فرماندهان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی و وزیر دفاع واکنش‌های قاطعی نسبت به اظهارات رییس جمهور و وزیرخارجه ایالات متحده پیرامون سیستم دفاعی کشور داشته اند.

در همان هفته گذشته سردار جعفری با انتقاد از مدل برجام و با واکنش به ادعاهای پیرامونی درباره برجام 2،3 و امثالهم و نیز نسبت به مواضع و اظهارات اخیر دولت‌مردان آمریکایی در موضوع موشکی کشور گفت: سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم. ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ نظامی اگر پیش آید مانند هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. موشک‌های‌مان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدن‌های بیشتر، آنها را سریع‌تر در باتلاق خودساخته‌شان فرو خواهد ‌برد.

در روزهای اخیر نیز سرداران سپاه اظهارات گستاخانه جان کری را بی پاسخ نگذاشته اند. سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات کری در نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس گفته است: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد. به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز درخصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی این کشور برای انجام مذاکرات موشکی با ایران، اظهار داشته است: این خارج از صلاحیت و شایستگی آنهاست که درخصوص الزامات دفاعی ما صحبت کنند. توانمندی موشکی، پشتوانه منزلت، عزت، بقا و سربلندی ایران است و هیچگاه مورد معامله، مذاکره و مصالحه قرار نخواهد گرفت. صنعت موشکی مسیر رشد و پیشرفت خود را طی می‌کند و تابع تصمیمات درونی نظام و تحت امر فرماندهی معظم کل قواست که با کمک ملت ایران به اوج خواهد رسید.

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درخصوص آمادگی برای مذاکره موشکی با ایران تاکید کرد :آنها که تا الان هم خلاف برجام عمل کردند و صلاحیت صحبت و مذاکره در خصوص مسایل منطقه و موشک های ایران را ندارند و توانمندی دفاعی و موشکی ما هم قابل مذاکره نیست. کسانی که می گویند آمریکا قصد حمله به ایران را نداشت، خاطرات مسئولان آمریکایی را بخوانند تا بدانند آمادگی دفاعی و موشکی ایران مانع از این حمله شد.

اما در یکی از قاطعانه ترین واکنشها، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم هفدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیادشیرازی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر جان‌کری وزیر خارجه آمریکا علیه سامانه موشکی ایران، اظهار داشت: جان‌کری و دولتمردان آمریکایی بنشینند و به 3 سوال پاسخ دهند؛ اول اینکه دلیل حضور آنها در مناطق مختلف چیست؟ آیا این کار برای حفظ منافع خودشان است یا منافع ملت‌هایی که در منطقه آنها حضور یافتند؟ به طور طبیعی اگر اندکی انصاف و عقلانیت داشته باشند پاسخ آنها منفی خواهد بود. آنها پاسخ دهند آیا به خاطر منافع کشورهای مختلف است که در امور داخلی آنها مداخله می‌کنند و به دنبال آن هستند که نظامات سیاسی همراه با خود را حفظ کنند و بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری را زیرپا می‌گذارند؟ آنها پاسخ دهند که چه انتفاعی در برابر گروه‌های تکفیری از طالبان و القاعده گرفته تا داعش به مردم منطقه رسانده‌اند و چگونه یک عامل ناامن‌کننده و بی‌ثبات‌کننده و تروریسم جهانی را امروز حمایت و پشتیبانی می‌کنند؟اگر جان‌کری چند دقیقه‌ای بر روی این مسائل فکر کند دیگر اینقدر یاوه‌گویی نمی‌کند. وی باید بداند که نباید حرف مفت زد. پس از واکنشهای قاطع سرداران نظامی کشور به ادعاهای گستاخانه جان کری و باراک اوباما به نظر می رسد، ایالات متحده و برخی طرفداران داخلی برجام های 2 و 3,و ...که مانند روزنامه های اصلاح طلب حتی اظهارات اوباما را نیز تایید کردند و از توییت گفتمان و موشک هاشمی رفسنجانی حمایت کردند، نسبت به نتیجه دادن میوه های نامشروع برجام ناامید شده باشند. تاکید اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دنیای فردا دنیای همه چیز است حمایت از سیستم دفاعی کشور به موضعی عمومی تبدیل شده و واکنش ها به مطالبات گستاخانه علیه سیستم دفاعی را دوچندان کرده است.

 رهبر معظم انقلاب اخیرا در واکنش به توییت دنیای فردا دنیای گفتمان است، نه موشک، گفته اند:  قدرتهای دنیا که شما می‌بینید با صدای کلفت حرف میزنند، زور میگویند، غلط م یکنند، حرفهای بد میزنند و زورگویی میکنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاحهایی است که دارند؛ آن‌وقت ما در مقابل اینها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم؟ سپاه که پیشرفتهای موشکی خودش را نشان میدهد، نه فقط مایه‌ی افتخار و مباهات ایرانی‌ها [است، بلکه] وقتی این موشکهای سپاه با این دقّت و با این زیبایی آزمایش میشود، خیلی از ملّتهای آزادی‌خواهِ دُوروبَر ما که دلشان از آمریکا و از رژیم صهیونیستی خون است، خوشحال میشوند. وقتی اینها انجام میگیرد، ما بیاییم اینها را بکوبیم و بگوییم آقا! امروز دیگر روز موشک گذشته! نه، روز موشک نگذشته. دشمن دائم در حال به‌روز کردن خود و آماده کردن خود است، [بعد] ما اینجا ساده‌لوحانه خودمان را عقب بکشیم و بگوییم نه. مثل اوّل انقلاب که همین اف‌چهارده‌های ما را میخواستند بفروشند و میخواستند پس بدهند و بنده نگذاشتم. من خبر شدم که یکی از رجال دولت موقّت آن روز گفته است این اف‌چهارده‌هایی که رژیم طاغوت خریده به درد ما نمیخورد، میخواهیم چه کار کنیم این اف‌چهارده‌ها را! پس بدهیم بهشان. آنجا خب ما ایستادیم، هیاهو کردیم، مصاحبه کردیم و مقابله کردیم، جرئت نکردند این کار را بکنند؛ میخواستند پس بدهند. چند صباح بعدش، جنگ ایران و عراق پیشامد کرد و حمله کردند به ما و معلوم شد که ما چقدر احتیاج داریم به همین وسایلی که داریم؛ همین اف‌چهارده و همین اف‌چهار و امثال اینها. امروز هم بعضی‌ها همین آهنگ را پیش گرفته‌اند که موشک چیست، موشک میخواهیم چه کار کنیم، روزگار روزگار موشک نیست! پس روزگارِ چیست آقا؟

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات