اسماعیل کوثری در گفت و گو با «تهران پرس»:

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: زمانی که دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به اظهارات آمریکایی ها جواب قاطعی را نمی دهند معلوم است که آنها گستاخ می شوند و در تمام مسائل کشورمان از جمله برنامه های موشکی و نظامی دخالت می کنند.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از تهران پرس، در شرایطی که مقامات ارشد ایران به سریال برجام‌های پیشنهادی از سوی آمریکا واکنش نشان داده‌اند، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه هفته گذشته اشاره کرد که ایالات‌متحده برای حل مسالمت‌آمیز مسائل مورد اختلاف با جمهوری اسلامی، از جمله آزمایش‌ اخیر موشک‌های بالستیک، آماده قول و قرار یا «ترتیبات تازه» با تهران است. جان کری از ایران خواست تا به جای آنچه او آن را بی‌ثبات کردن منطقه خوانده، از نفوذ خود در منطقه برای پایان دادن به بحران سوریه و یمن استفاده کند. کری پیشنهاد خود به ایران را در جریان دیدارش از بحرین مطرح کرد. همچنین وزیر خارجه آمریکا برای نخستین‌بار اعلام کرد که آمریکا آمادگی دارد تا برای حل صلح آمیز اختلاف بر سر برنامه موشکی همکاری کند و  آمریکا و متحدانش حاضرند تا برای یافتن روش صلح‌آمیز برای حل این اختلافات با ایران همکاری کنند و ایران باید ابتدا این موضوع را روشن کند که آماده توقف اقدامات است و اینکه نیت خود را مشخص کند.
 
در همین خصوص اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی تهران پرس در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: گستاخی آمریکایی ها متاثر از ضعف دیپلماسی ایران است زیرا زمانی که دستگاه دیپلماسی کشورمان حتی از این مسئله بیم دارد که آمریکا را استکبار جهانی اعلام کند و در پاسخ آمریکایی ها جواب قاطعی را ندهند، معلوم است که آنها گستاخ می شوند و در تمام مسائل کشور ما از جمله برنامه های موشکی و نظامی دخالت می کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: گستاخی آمریکایی ها با توجه به ضعف دیپلماسی ایران طبیعی خواهد بود. هچنین هر قدر ما کوتاه بیائیم، آنها گستاخ تر می شوند. بنابراین باید رویکرد دستگاه دیپلماسی دولت تغییر کند و از روش تدافعی به روش تهاجمی و انقلابی تبدیل شود. البته این موضوع بارها و بارها گفته شده است.
 
کوثری در ادامه تاکید کرد: برجام 2 و 3 وجود نخواهد داشت. زیرا دستاوردهای برجام یک مورد بحث است و دولتمردانی که در این مسئله اظهارنظر می کنند، باید گفت این اظهارات به درد خودشان می خورد و با توجه به فرمایش رهبری، برجام جدیدی نخواهیم داشت.
 
کوثری در خاتمه متذکر شد: ایران تابع و فرمان بردار آمریکا نیست به همین جهت آمریکایی ها به دنبال تضعیف توان نظامی ایران است. البته بیشتر کشورهای دنیا که در مقابل استکبار جهانی سکوت کرده اند به غیر از چند کشور از جمله چین و روسیه تابع سیاست های استکباری آمریکا هستند. همچنین باید گفت ایران در مسائل بین المللی برخلاف برخی کشورهای منطقه، به تنهایی تصمیم گیر است و از استکبار جهانی اجازه نمی گیرد. به همین دلیل آمریکایی ها از توان موشکی ما و به خطر افتادن رژیم صهو نیستی به شدت وحشت دارند. 
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات