معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری لرستان خبر داد

معاون سیاسی وزیر کشور با برشمردن سه دستور کار مهم دولت برای استانداران در سال ۹۵ گفت: پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ملاک ارزیابی عملکرد استانداران، فرمانداران، بخش‌داران و همه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش لرستان خبر، محمدحسین مقیمی عصر امروز در جلسه شورای اداری لرستان با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه سال 95 دولت، پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ملاک ارزیابی عملکرد استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه مسئولان همین توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل اجتماعی در همه استان‌ها افزود: دومین دستور کاری که برای استانداران، فرمانداران و بخشداران هر استان در نظر گرفته‌شده، توجه به مباحث اجتماعی است که دستورالعمل‌های لازم در این ارتباط بعداً به مسئولان استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در استان لرستان با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع یکی دیگر از مباحث مهم سال 95 است که باید در دستور کار مسئولان استان‌ها قرار بگیرد عنوان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی به بحث تکریم ارباب‌رجوع برمی‌گردد و لازم است که در هر استان و در بخش فرمانداری‌ها دفتری تشکیل شود که اگر در بحث اقتصاد مقاومتی کم‌توجهی و بی‌دقتی انجام گرفت از طریق این دفتر به اطلاع وزارتخانه رسانده شود.

وی بیان کرد: انتخابات سال 94، انتخابات آبرومند و باشکوهی بود که در هیچ کجای کشور با کوچک‌ترین مشکل امنیتی مواجه نشدیم که علت این امر پایبندی به سه اصل قانون‌مداری، بی‌طرفی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم بوده است.

مقیمی تصریح کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی 221 نفر به مجلس راه پیدا کردند و در دور دوم نیز که 136 نفر در 55 حوزه با یکدیگر رقابت و 68 نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند.

وی با عنوان اینکه در دور نخست انتخابات داوطلبان زیادی داشتیم، خاطرنشان کرد: در دور دوم انتخابات به ازای هر نماینده دو داوطلب داریم بنابراین حجم کار مقداری کمتر می‌شود و فعالیت‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه یک‌ چهارم از کرسی‌های مجلس در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود، گفت: اهمیت این انتخابات مانند انتخابات قبلی است به دلیل اینکه 24 درصد از کرسی‌های مجلس در این انتخابات تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه در دور دوم رقابت‌ها بسیار شدیدتر می‌شود بنابراین باید به‌گونه‌ای این انتخابات برگزار شود که دیدگاه رأی مردم حق‌الناس است مدنظر قرار گیرد، افزود: در 207 حوزه انتخابات را برگزار کردیم که در این حوزه‌ها انتخابات بدون کوچک‌ترین مشکل امنیتی برگزار شد.

مقیمی عنوان کرد: در طی انتخابات دور اول تعداد بسیار زیادی سخنرانی انجام شد به‌ طوری‌که فعالیت‌های انتخاباتی گسترده‌ای در کشور داشتیم و نهایتاً 207 حوزه مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: فقط در یک صندوق ابطال صندوق داشتیم که آن‌هم به این دلیل بود که بعد از انتخابات پلمب یک صندوق به خاطر بی‌دقتی در نگهداری باز شده بود ولی در کل انتخابات جو آرام، معتدل و خوبی با حضور فعالان سیاسی برقرار شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران لرستانی درخصوص رد صلاحیت مینو خالقی، اظهارداشت: رد صلاحیت مینو خالقی توسط شورای محترم نگهبان بوده و وی از سوی هیأت اجرایی، مراجع چهارگانه تائید صلاحیت شده بود.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات