معاون سیاسی وزیر کشور در خرم آباد مطرح کرد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ۶ماهه دوم سال ۹۵ به انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا ورود پیدا می‌کنیم که در آنجا وظیفه سنگینی به‌عهده استانداران، فرمانداران و بخشداران خواهد بود.

به گزارش لرستان خبر، محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد کاندیدای رد صلاحیت شده از حوزه انتخابیه اصفهان اظهار داشت: ما مجری برگزاری انتخابات هستیم و بر‌اساس قانون انتخابات، صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان در هیئت‌های اجرایی که متشکل از فرماندار، رئیس ثبت احوال شهرستان و عضو شورای اسلامی شهرستان است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هشت نفر نیز به‌‌عنوان معتمدان هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند، افزود: این 11 نفر در مرحله نخست تأیید صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند که در مورد «مینو خالقی» هیچ مورد خاصی از طریق مراجع چهارگانه و از فعالیت و بررسی‌های محلی انجام‌شده مشاهده نشده و تأیید صلاحیت شد.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: صلاحیت این کاندیدای حوزه انتخابیه اصفهان در مرحله اول ‌توسط هیئت نظارت به‌دلایلی رد شد و با شکایت وی در نهایت شورای نگهبان صلاحیت وی را تأیید کرد و به وزارت کشور اعلام شد و پس از برگزاری انتخابات نفر سوم شد که در بررسی انتخابات حوزه اصفهان به ما اعلام کردند که انتخابات برای نفر سوم باطل و بقیه موارد تأیید می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات دور نخست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: در این مرحله از انتخابات استانداران و فرمانداران عملکرد مطلوبی داشتند و این دوره از انتخابات به‌‌خوبی در هفتم اسفند ماه برگزار شد.

مقیمی بحث اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را از جمله موارد ارزشیابی استانداران و فرمانداران دانست و تصریح کرد: در 6ماهه دوم سال 95 به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ورود پیدا می‌کنیم که در آنجا وظیفه سنگینی به‌عهده استانداران، فرمانداران و بخشداران خواهد بود که اگر استاندار، فرماندار و یا بخشداری نتواند در این راه درست حرکت کند طبیعی است که جابه‌جا می‌شود و میدان به افراد دیگری واگذار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به فعالیت بیش از 250 حزب و گروه سیاسی در کشور اظهار داشت: بیشتر این احزاب در بسیاری از استان‌های کشور شعبه دارند و در انتخابات امسال نیز فعالیت داشتند.

وی افزود: در دنیا تعداد احزاب محدود است ولی احزاب قوی‌تری شکل گرفته اما در کشور ایران تعداد بالاست ولی احزاب خیلی گسترده و قوی نیستند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ سؤالی مبنی بر زمان‌بر بودن تأیید صلاحیت‌های افرادی که قرار است حزب تشکیل دهند عنوان کرد: بر‌اساس قانون کسانی که می‌خواهند حزب تشکیل دهند باید صلاحیتشان توسط دستگاه‌های امنیتی تأیید شود بنابراین کسی نباید انتظار داشته باشد بدون تأییدیه مجوز صادر شود.

وی بیان کرد: حزبی که مجوز می‌گیرد در تمام‌ روزهای سال می‌تواند فعال باشد، عضوگیری کند و یا تشکیل جلسه دهد و درصورتی که بر اساس ضوابط و مقررات اساس‌نامه احزاب عمل کند هیچ دستگاهی نباید برای آنها محدودیت ایجاد کند.

مقیمی تصریح کرد: به‌خلاف تبلیغات انتخاباتی که در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود، فعالیت احزاب محدود به زمان خاصی از سال نیست و نباید فعالیت‌های انتخاباتی را با فعالیت‌های احزاب اشتباه گرفت.

وی در ‌ارتباط‌ با سلامت انتخابات 94 بیان کرد: شورای نگهبان که مسئول نظارت بر امر انتخابات است اعلام کرده که انتخابات در 207 حوزه انتخابات شورای اسلامی و 31 حوزه انتخابات خبرگان به‌درستی برگزار شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب برگزاری خوب انتخابات 94 شد، شناسایی نقاط ضعف و ریشه‌های چالش‌های انتخابات دوره‌های قبل و البته یاری جستن از تمام اقشار مردم بود.

وی گفت: ما از تمام افراد صاحب نفوذ اعم از روحانیون، رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان و همه کسانی که با مردم در ارتباط بوده و به‌عنوان مرجع در جامعه مطرح بودند کمک گرفتیم و از نظرات آنها برای برگزاری هرچه‌بهتر انتخابات استفاده کردیم.

مقیمی اظهار داشت: هیچ داوطلبی نمی‌تواند ادعا کند که در امر تبلیغات انتخاباتی برایش محدودیت ایجاد شده چون به همه آنها چه موافق دولت و چه منتقد دولت فرصت صحبت کردن داده شد، حتی خیلی از کاندیداها حرف‌های بسیار تندی هم علیه دولت زدند اما مانع تبلیغات آنها نشدیم و این افتخار دولت است که به مخالفان خود میدان داد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌هایی که وزارت کشور در سال 95 برای استانداران در نظر گرفته توجه به مسائل اجتماعی اعم از مواد مخدر، ازدواج، طلاق، حاشیه‌نشینی و مواردی از این قبیل است که باید مسئولان استان بیشتر روی آن وقت بگذارند.

معاون سیاسی وزیر کشور  عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان را تقویت کنید و این شورا در بحث ازدواج جوانان ورود پیدا کند زیرا زمانی می‌توان نشاط سیاسی را در جامعه نظاره‌گر بود که مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم موردتوجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس و دولت در رابطه با برنامه‌های جوانان تلاش کنند و بیش از این به مسائل جوانان پرداخته شود.

مقیمی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج خاطرنشان کرد: اگر این روند افزایش نرخ وام ازدواج اتفاق بیفتد گشایش قابل‌توجهی در این زمینه رخ می‌دهد.

وی گفت: مسائل جوانان فقط محدود به ازدواج نیست که با آسان‌گیری در این ارتباط و اعطای وام ازدواج تمام دغدغه آنها برطرف شود بلکه جوانان نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور با ابراز "به‌‌عنوان دولت موظف هستیم زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم" تصریح کرد: باید حرف‌های جوانان شنیده شود و بیش‌ازپیش مورد رسیدگی قرار بگیرند و تلاش کنیم به مسئله بالا رفتن طلاق در جامعه رسیدگی کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات