کارشناسان حاضر در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی:

جروزالم پست به نقل از تحلیلگران سیاسی خارجی شرکت‌کننده در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی، تاکید کرد هدف تحریم‌های ایران تغییر حکومت بوده، اما این تحریم‌ها درصورت همراه نشدن با تغییرات اجتماعی به هدف خود نمی‌رسند.

به گزارش لرستان خبر، اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی چهارشنبه گذشته جلسه‌ای را حول موضوع ایران، تحریم‌ها و تغییر نظام جمهوری اسلامی برگزار و بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید کردند.

الیوت آبرامز، عضو ارشد بخش مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا با «سرکوبگر» خواندن جمهوری اسلامی اعلام کرد که آمریکا بدنبال تغییر حکومت ایران است.

وی گفت: «آیا ما می‌خواهیم رژیم در ایران تغییر کند؟ چطور می‌توانیم خواستار تغییر رژیم در ایران نباشیم؟ قطعا می‌خواهیم.»

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» هادی قائمی مدیر اجرایی گروه موسوم به «برای حقوق بشر در ایران» مدعی شد که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران علاقه‌ چندانی ندارد وضعیت حقوق بشر در ایران را بهبود بخشد.

مارک دوبوویتز رئیس موسسه دفاع از دموکراسی نیز بر لزوم استفاده آمریکا از تحریم‌های غیرهسته‌ای جهت مجبور کردن ایران برای ترک آنچه که «سرکوب‌های داخلی، آزمایشات موشکی و حمایت از تروریسم» خوانده شده، تأکید کرد. 

این روزنامه به نقل از مریم نایب یزدی یک تحلیلگر ایرانی-کانادایی نوشت: «اگر تحریم‌ها با طرح‌های جدی برای تقویت جامعه مدنی ایران همراه نشود، آنگاه به هدفشان یعنی تضعیف حکومت (ایران) و تغییر سیاسی اجتماعی نخواهند رسید.»

انتهای پیام/ق

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات