نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بروجرد:

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دیگر تحمل فتنه‌هایی نظیر فتنه 88 را ندارد و باید دولت و مجلس در کنار هم برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا باهنرشب گذشته در جمع شهروندان بروجردی در حسینیه علوی این شهرستان اظهار داشت: امروز دولت حرکت دقیق و ظریف برجام را با نظر همه مسئولان نظام به سرانجام رسانده و باید کشور را پس‌ از آن در عقب‌ماندگی‌های خود جلو انداخت.

وی با اشاره به توانمندی‌های سوق‌الجیشی و هوش سرشار دانشمندان جوان ایرانی عنوان کرد: امروز نوبت نسل جوان است که همچون دیگر نسل‌های گذشته که توانست استقلال کشور را در بخش‌های مختلف حفظ کند، استقلال سیاسی ـ اقتصادی کشور را به‌پیش برده و شاخص‌های رونق اقتصادی نظیر تولید و اشتغال را ارتقاء دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در یک مصاف سنگین و نابرابر در طول دو سال توانست قدرت غنی‌سازی هسته‌ای و توان موشک‌های بالستیک خود را به دشمن تحمیل کند، افزود: دشمن همواره بدعهدی کرده و زیر وعده‌های خود می‌زند اما مسیر و سیاست کلی نظام همان بود که رهبر معظم انقلاب در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم فرمودند که سیاست ما در مسائل هسته‌ای نرمش قهرمانانه است.

وی تصریح کرد: ما در مسائل هسته‌ای به هر چه می‌خواستیم رسیدیم، علم غنی‌سازی هسته‌ای اکنون در اختیار جوانان دانشمند ایران است و تمامی این دانش را به‌صورت بومی دریافت کرده‌ایم بنابراین امروز باید حق خود را از بازار دنیا و از بخش اقتصادی بگیریم.

باهنر با اشاره به وجود بیش از 4 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور خاطرنشان کرد: دولت‌ به‌ کارمند جدید در فضای کاری دولتی خود احتیاج ندارد، اینکه در کارکردهای اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه‌ها و درون‌زا بودن دولت قیدشده امری بدیهی و موردقبول است اما باید اشتغال و تولید را در کشور توسعه بخشیده و نباید منتظر ماند دولت همه تحصیل‌کرده‌ها را استخدام کند چراکه در بدنه خود احتیاجی به نیروی جدید ندارد.

وی بابیان اینکه مجلس دهم باید مجلسی باشد که اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور بگذارد، گفت: در بسیاری از شهرهای کشور زمینه‌های مساعدی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال از نظر فضای طبیعی وجود دارد که می‌تواند حتی در منطقه چابهار باوجود داشتن بیش از 2500 کیلومتر ساحل آب‌های گرم دو میلیون شغل ایجاد کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تسلط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به فنون کاری مختلف عنوان کرد: این حداقل حق هر شهروند ایرانی است که باید شغلی آبرومند داشته باشد، این شرم‌آور است که در بسیاری از خانواده‌های ایرانی بیشتر از یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد.

وی یکی از ویژگی‌های مجلس دهم را دنبال نکردن دعواها و کشمکش‌های سیاسی دانست و افزود: نماینده مجلس نباید مخالف و یا موافق صرف اقدامات دولت باشد بلکه در هرکجا که لازم باشد باید با دولت در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت همراهی کرده و دولت را در این مبانی حمایت کند.

باهنر با تصریح بر اینکه نباید تصور حمایت از دولت به نام افراد و اشخاص باشد بیان کرد: در اجرای برجام به بخش‌هایی از اهداف خود نائل آمدیم، اما نباید از خاطر برد که دشمن حیله‌گر است و ظرف 37 سال گذشته از انقلاب اسلامی مسئولان نظام با زیرکی و بصیرت بر حیله‌های دشمنان پیروز شدند.

وی گفت: مجلس دهم ظرفیت یک مجلس کارآفرین و یار دولت در اقدامات مختلف را دارد و می‌تواند در کنار دولت اقدامات مثبتی را انجام دهد چراکه کشور دیگر تحمل فتنه‌هایی نظیر فتنه 88 را ندارد و باید دولت و مجلس در کنار هم برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات