لرستان خبر گزارش می دهد؛

اعضای هیئت رئیسه دائم مجلس دهم شورای اسلامی صبح امروز با رأی وکلای ملت مشخص شدند.

به گزارش لرستان خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خود، اعضای هیئت‌ رئیسه دائم پارلمان را به‌مدت یک‌ سال انتخاب کردند.

در رأی‌گیریهای انجام‌شده علی لاریجانی با 237 رأی از مجموع 276 رأی مأخوذه به‌عنوان رئیس مجلس دهم انتخاب شد. در این بین مصطفی کواکبیان کاندیدای اصلاح‌طلبان تنها با 11 رأی موفق به تصدی این پست نشد.

براساس این گزارش  مسعود پزشکیان با 158 رأی و علی مطهری با 133 رأی از مجموع 273 رأی به‌عنوان نواب رئیس اول و دوم مجلس دهم انتخاب شدند.

به گزارش تسنیم، از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای اجلاسیه اول مجلس دهم، غلامرضا کاتب با 146 رأی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 146 رأی، اکبر رنجبرزاده با 140 رأی یوسف‌نژاد با 135 رأی، امیرآبادی با 128 رأی و محمدعلی وکیلی با 124 رأی از مجموع 275 رأی مأخوذه به‌عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

 

همچنین نمایندگان، محمد آشوری تازیانی را  با 165 رأی، بهروز نعمتی را  با 154 رأی و محمد قسیم عثمانی را  با 138 رأی از مجموع 275 رأی مأخوذه  به‌عنوان ناظران هیئت رئیسه دائم مجلس انتخاب کردند.

 

 

بر اساس این گزارش، از میان 12 عضو هیئت رئیسه مجلس دهم که امروز با رأی نمایندگان انتخاب شدند، 7 نفر از فراکسیون ولایت هستند و 5 نفر نیز به فراکسیون امید تعلق و گرایش دارند.

جدول گرایش فراکسیونی اعضای هئیت رئیسه دائم مجلس دهم به‌شرح زیر است:

 

Untitled

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات