عوام جامعه هم از هرگونه برخورد احساسی و غیرمعقول مثل رفتاری که در حمله به سفارت عربستان انجام شد پرهیز کنند که اتفاقاً دشمنان ما منتظر تبدیل این تهدیدها به فرصت‌ها هستند؛

به گزارش لرستان خبر،  فارغ از هر نوع اعتقادی کمتر عقل سلیم و انسان آزاده ای را می توان در دنیا پیدا کرد که توهین به مقدسات و اعتقادات را عملی انسانی و شریف بداند. توهین به مقدسات اسلامی هر از چند گاهی با خط دهی مشخص از سوی جبهه استکبار دنبال می شود. در آخرین نمونه از این اقدامات چند روز قبل تصویری از «شادی صدر» در فضای مجازی منتشر شد که در آن، روی نوعی صندلی راحتی مزین به اسامی مقدس و بیرق عزای حضرت سیدالشهدا (ع) لم داده و یک جام حاوی مایعی شفاف در دست دارد.   

حجت ‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر سیدامیر عبدالملکی کارشناس مذهبی و واعظ برجسته کشور قبح‌شکنی و جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف مسلمانان را جزء اهداف دشمنان می داند  و اعتقاد دارد مهمترین مسیر مقابله با این نوع حرکت‌های ناجوانمردانه ارتقاء بصیرت مردم است و خواص منتسب به این اشخاص هم باید هرچه زودتر مواضع خود را مشخص و نسبت به آن‌ها تبرّی بجویند.

مشروح مصاحبه سایت عقیق را با این واعظ برجسته کشور بخوانید.

 

*با توجه به توهین‌های اخیر عده‌ای خودفروخته به ساحت اهل‌بیت به نظرشما دشمنان با هتاکی گاه و بی‌گاه به مقدسات مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت (ع) چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

فائزه هم نقش داشته است!

بنده برخلاف برخی از هم‌لباسی‌هایم این حرکت را یک اقدام برنامه‌ریزی شده می‌دانم. یعنی یک اتاق فکری با توجه به برخورداری از پروتکل‌هایی که از بیت‌العدل(مرکز بهائیت) تدوین می‌شود بسیار منسجم و مرتبط با اتاق فکر اسرائیلی‌ها به این‌جا رسیده و از چند منبع قابل اتکاست. اگر کسی هم فکر کند که حضور فائزه هاشمی در منزل سرکرده بهائیت به این اهانت جدید ربطی ندارد ساده‌انگارانه است.

حشدالشعبی مانع پیشروی طرح اسرائیل شد

با توجه به تحولاتی که در عراق شکل می‌گیرد و تجزیه‌طلبی که مدنظر اسرائیل است ، می‌بایست مدل شیعی به مدل یهودی تبدیل شود. در واقع به واسطه این تحولات، ترک، کرد، عرب و فارس را از هم جدا کنند.  اما ورود به موقع حضرت آقا و تدبیر حکیمانه ایشان و روشنگری‌های مرجع معظم تقلید حضرت آیت‌الله سیستانی باعث شد تا حشدالشعبی تأسیس شود و در آن‌جا شیعه و سنی برادرانه و در یک سنگر علیه دشمن اسلام بجنگند. الان اسرائیل در مناطق کردنشین و اهل‌تسنن تمرکز زیادی بر روی تجزیه‌طلبی کرده که همین شادی صدر هتاک جدید هم جزء همین تجزیه‌طلبان بود که با طیفه داریوش فروهر ارتباط تنگاتنگی داشت.

فقط می‌کوشند مردم آن‌ها را بشناسند

در این مقاطع چندان توفیقی نداشتند و خیلی زود آوازه نام و شهرت‌شان رنگ و بوی فراموشی به خود گرفت اما برای رسیدن به اهداف سودجویانه و منفعت‌طلبانه ضدبشری و نافی حقوق بشر قصد بازگشت دوباره به صدر اخبار و مشهوریت مجدد را دارند. دیدید که حضرت‌ آقا هم در مقابل این اتفاقات گفتند یک فتنه دیگری در راه است که از فتنه 88 شدت بیشتری دارد. به همین‌خاطر الان می‌کوشند خودشان را از این بحران فراموشی خارج کنند و مردم آن‌ها را بشناسند.

اما آن‌ها برای این شناخت به کارهای غیرمتعارف و توهین‌ به مقدسات شیعه روی آوردند. بخشی از این اهانت‌ها به قبح‌شکنی مقدسات و بزرگان دینی برمی‌گردد؛ از طرفی هم برخی از رسانه‌ها خواسته یا ناخواسته این اقدامات ناشایست را منتشر و به واسطه آن قبح‌ این اصول شکسته می‌شود! همان‌طور که این‌ها در سال 88 بیرق حضرت سیدالشهداء(ع) را آتش زدند امروز این توهین‌های سریالی در ادامه همان فتنه 88 است.

*به نظر شما چرا دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار جنگ را به این میدان آورده‌اند؟

اولاً دشمنان ما سال‌هاست که به دنبال قبح‌شکنی هستند. ثانیاٌ درگیر کردن احساسات اهل‌سنت که گویی آن‌ها جزء قاطبه مسلمانان نیستند؛ در این راستا جز نفاق به چیزی نمی‌اندیشند. البته اهل‌سنت بر روی اهل‌بیت پیامبر تعصب خاصی دارند. ثالثاٌ جریحه‌دار کردن احساسات قاطبه مسلمانان و نهایتاً از درون این کشمکش‌ها دوباره خودشان را در میان عوام مردم جامعه مطرح کنند.

*وظیفه ما هیئتی‌ها و مبلغین معارف اهل‌بیت در قبال این توهین‌ها چیست؟

عوام و خواص جامعه هرکدام وظایف جداگانه‌ای دارند؛ خواص جامعه به عنوان متولیان برخورد با این نوع منکرات می‌بایست برخورد شدیدی داشته باشند که مجدداً این نوع حرکات ناپسند تکرار نشود. آن‌هایی که خودشان و نزدیکانشان جزء منتسبین این اشخاص هستند سریعاً مواضع خودشان را مشخص کنند و از آن تبری بجویند.

حادثه سفارت عربستان را تکرار نکنید

عوام جامعه هم از هرگونه برخورد احساسی و غیرمعقول مثل رفتاری که در حمله به سفارت عربستان انجام شد پرهیز کنند که اتفاقاً دشمنان ما منتظر تبدیل این تهدیدها به فرصت‌ها هستند؛ یعنی در مقابل رفتار بد و ناپسند این معاندین و هتاکان یک واکنش شتاب‌زده‌ای انجام ندهند که میدان بازی به نفع آن‌ها تغییر کند.

 

نباید میدان هنر را برای دشمنان خالی کنیم

از طرفی ضعف ما هیئتی‌ها این است که در مباحث هنری حرف‌های کمی برای گفتن داریم؛ چون متدینین و اقشار مذهبی ما نمی‌دانند هنر منتسب به مذهب و معنویت است. مصداق بارز آن در بحث خط، خطوط قرآنی است . مردم ما به مذهب علاقه دارند و دوستان هیئتی ما می‌توانند با فراگیری دانش برگرفته از هنر به این میدان بیایند؛ همچون مرحوم فرج‌الله سلحشور که آمد و چه گام‌های ارزشمندی در این زمینه  برداشت. نباید این میدان را برای دشمنان خالی کنیم.

نمی‌گذاریم معاندین ما را از مسیر حق، منحرف کنند

با ارائه قالب‌ها و طرح‌های مشابه هنری در مقابل این حرکت‌ها بایستیم و به جامعه بگوییم که ساحت هنر پاک‌تر و مقدس‌تر از این رفتار و شئونی است که این‌ها به نام هنر مطرح می‌کنند. البته در این راه نباید از بصیرت‌افزایی غافل شویم؛ خاصیت فتنه در آخرالزمان همین افزایش و ارتقاء بصیرت است تا نگذاریم این معاندین به واسطه بهره‌گیری از هر ابزار ناجوانمردانه(توهین به مقدسات) بخواهند ما را از مسیر حق، منحرف کنند.منبع:عقیق

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات