نامه ای سرگشاده بسیج دانشجویی لرستان به استاندار؛

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان خطاب به استاندار آورده است:چرا روز به روز وضع استان لرستان وخیم‌تر می‌شود؟ چه کسی جوابگوی ناامنی‌های ایجاد شده برای دانشجویان دانشگاه لرستان است؟

به گزارش لرستان خبر، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان نامه ای سرگشاده به مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان نوشته و به وضعیت اقتصادی استان و فرهنگی دانشگاه لرستان انتقاد کرده است.

مهمترین سرفصل های نامه بسیج دانشجویی به این شرح است:

**چرا روز به روز وضع استان لرستان وخیم‌تر می‌شود؟

**چرا روز به روز تعداد بیشتری از کارگران  در لرستان اخراج می شوند؟

**گرفتن جلسات بدون نتیجه چه فایده ای دارد؟

**حضور دولت مردان و سفرا به لرستان چه اشتغالی برای جوانان ایجاده کرده است؟

**آفتاب تابان برجام ، روشن کننده ی استان لرستان نبوده است

**مسئولان  استان ، به جای  سیاست بازی و پهن کردن فرش برای فتنه گران دنبال حل مشکل جوانان باشند

 **چه کسی جوابگوی ناامنی‌های ایجاد شده برای دانشجویان دانشگاه لرستان است؟

**باید خبر برسد دختر یا پسری در ایستگاه دانشجویی مصلی مورد سوء قصد قرارگرفت

**جنبش دانشجویی لرستان تا پاسخ نگرفتن  آرام نمی نشیند

 

متن کامل نامه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در زیر آمده است:

اصرار دارم بر این که جریان دانشجویی و جنبش دانشجویی ، موضع انتقادی خودش را حتماً حفظ کند. به‌هیچ‌وجه توصیه‌ی ما این نیست که شما انتقاد نکنید. (امام خامنه ای – 16/05/1391)

اتفاقاتی که به صورت سلسله وار ، با شروع سال 1395 رخ داد و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد ، ما را بر آن داشت تا چند کلامی با استاندار محترم استان لرستان که تامین کننده ی امنیت استان و خادم مردم این استان جهت رسیدگی به مشکلات و معضلات استان است ، سخن بگوییم و حقیقتا تاسف می خوریم که غالب سخنانمان را انتقاد هایی بعضا ناخوشایند ، تشکیل می دهد.

اما همانطور که چراغ راهمان ، رهبر حکیم و فرزانه ی انقلاب فرموده اند ، نسبت به رساندن این نقدها به گوش مسئولان استانی ، تکلیف داریم :

من این تشکر را از تشکلهای دانشجوی بکنم. من پارسال یا پیرارسال بود که در همین جلسه به دانشجوها خطاب کردم، گفتم چرا در مسائل اجتماعی موضع نمی گیرید و وارد نمی شوید؟ من خوشبختانه می بینم در این دو سه سال اخیر موضعگیری در مسائل گوناگون، در محیط های دانشجویی و جوانهای دانشجو، خیلی بارز است؛ خب، این خوب است؛ این را من تقدیر می کنم و تشکر می کنم. (بیانات در دیدار دانشجویان 16/05/1391)

و اما آقای مهندس بازوند ، استاندار محترم استان لرستان ؛ از آنجایی که شما در قلمرو مأموریت خود به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که به نحوی از بودجه ی عمومی دولت استفاده می‌نمایند و نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار هستید ، لذا در قبال فعالیت این ارگان ها و این مجموعه های زیردست خود ، به مسئولان و خادمان این نظام در مقام های بالاتر پاسخگو هستید اما بدون شک چشمان خود را بر روی خواست مردم و اقشار مختلف در این استان به ویژه دانشجویان نیز نخواهید بست و البته ، نباید در این رابطه بی تفاوت باشید.

همانطور که می دانید ، استان لرستان ، در کنار استان های آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده است ؛ چنانچه خود شما نیز در سخنرانی هایتان به این موضوع اشاره فرموده اید. نکته ی امیدوار کننده ای که در سخنان شما به چشم می خورد این نکته است که : "اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش در استان لرستان است ".

 البته اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است که قابل تقدیر است ، اما گاهی از گوشه و کنار استان ، خبرهایی به گوش می رسد که اگر کسی صحبت های شما را نشنیده باشد ، تصور می کند که استاندار این استان ، هیچ اهتمامی به اجرای اقتصاد مقاومتی در استان ندارد و این ناشی از آن است که مسئولان استان ، باید حرف و عملشان را در سال جدید ، بیش از پیش به هم نزدیک کنند و گرنه جلساتی به اسم اقتصاد مقاومتی گرفته می شوند و حرف هایی نیز زده می شوند و در عمل ، به جای پیشرفت ، شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکار شدن کارگرها،کارمندان،مهندسان و ... خواهیم بود.

جناب مهندس بازوند !

تعطیل شدن بالای 400 واحد صنعتی در استان ، آمار قابل اغماضی نیست.

اگر هر کدام از این واحد ها 5 نفر کارگر داشته باشند ( بماند که به تازگی 120 نفر،فقط از کارگران کاشی جم بروجرد بیکار شدند) ، تا کنون چند کارگر در استان بیکار شده اند ؟!

آقای بازوند شما فرمانده ی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان هستید ؛ کجای این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی است ؟ مگر اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی مبتنی بر توان مردم و جوانان پر توان همین استان نیست ؟ پس چرا روز به روز باید شاهد بیکاری آنان باشیم ؟!

اگر سفر دبی و جذب سرمایه گذار خارجی و رفت و آمد سفیران کشورهای مختلف به این استان می توانست دردی از این استان مظلوم دوا کند که تا کنون باید می کرد !

مگر سه سال شعار دولت محترم تدبیر و امید ، همین نبود ؟ مگر قرار نبود مشکلات این مردم در صد روز حل شود ؟ مگر قرار نبود با تعامل با دنیا چرخ زندگی مردم را بچرخانیم ؟ این شعار ها از در و دیوار خانه ی دولت تدبیر و امید بلند شد و تمامی مدیران و کارمندان این دولت نیز ، همین شعار را سر دادند ، ولی کجاست این چرخش چرخ ؟ یا چرخ هایمان دایره نیستند یا واقعا تعامل با ابرقدرتها آنطور که از آن دم می زنند کارساز نیست !

اصلا بگویید صد نفر بیکار شدند ؛  این کجایش چرخیدن چرخ زندگیست ؟

آقای استاندار !

حداقل این را باید بپذیریم که آفتاب تابان برجام ، روشن کننده ی استان لرستان نبوده است !‌

اگر این خورشید خیالی ، واقعا نوری داشته باشد ، برای کشور ما تماما در حالت کسوف است.

بدعهدی های ابرقدرت های دنیا ، بیش از پیش به همه نشان داد ، که راه علاج بیماری اقتصاد کشور ، تکیه بر توان داخلیست ؛ تکیه بر اقتصادی مبتنی بر علم و فناوری، درون زا ،پیشرو و برون نگر.

هر چند هیچگاه قائل به بستن درب های کشور به روی دنیا نبوده ایم ، لیکن نگاه اقتصاد مقاومتی، بیشتر به جوانان همین مرز و بوم است تا به صورت بزک کرده ی دشمنان قسم خورده ی اسلام و ایران اسلامی.

جنبش دانشجویی ، این حق را برای خود قائل است که مطالبه کند و پاسخ بخواهد ؛

اگر این استان ، پایلوت یا طرح آزمایشی اقتصاد مقاومتیست ، چرا روز به روز وضعش وخیم تر می شود؟ غیر از این است که بخش عمده ای ازمسئولان این استان ، هنوز به معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی پی نبرده اند ؟! مطلبی که خود شما هم به آن واقفید!

غیر از این است که مانند برخی از مسئولان کشوری ، هنوز نگاهشان به بیرون از این مرزهاست؟

آیا معنای آزمایشی بودن استان لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی ، این است که معاون اول و چند وزیر این دولت به استان بیایند ، چند پروژه افتتاح کنند و بروند و بعد، مثل وزیر محترم کشور اعلام کنند که استان لرستان  قابلیت تبدیل شدن به الگویی مناسب برای سایر استان های کشور در توسعه مناطق روستایی را دارد ؟

مگر برای مردم روستاهای لرستان چه کارهای مثبتی صورت گرفته که اینگونه از توسعه ی روستایی دم می زنند؟

حداقل لیستی از اقدامات مثبت و موثر در توسعه ی روستایی را به مردم این استان نشان دهند بعد شعار بدهند؛ اینگونه ، چهره ی دولت نیز در اذهان عمومی تخریب نمی شود.

یک ماه بیشتر است که مردم سیل زده ی روستاهای اطراف پلدختر ، هنوز در چادر زندگی می کنند !  اینطور روستا را توسعه می دهند؟

مگر دولت کارگر نیست و ملت کارفرما؟ مگر همه چیز ، این مردم نیستند و مگر غیر از این است که روستائیان ذخائر این انقلاب اند ؟

آقای مهندس !

پس از گذشت بیش از 30 ماه از مسئولیتتان ، چقدر بر توان روستائیان تکیه کرده اید ؟

خبرگزاری ها ، بیشتر ، از خرابی ها و نابودی روستاها سخن به میان آورده اند ، یا از فعال کردن توان روستائی؟ برای نمونه بد نیست ذهن ها را متوجه راه های روستاهای بخش شاهیوند شهرستان دوره ی چگنی کنیم که به جاده های مرگ معروف شده اند !!!

اینگونه الگو مشخص می کنیم ؟ با این الگو و سبک کار ، می خواهیم روستاهای استانهای دیگر را توسعه دهیم ؟!

راستی ! این خرابی ها را هم ، سرمایه گذاران خارجی باید ترمیم کنند؟ جوانان روستا را هم باید سفیران دول غربی به کار و تلاش مشغول کنند ؟

چقدر روی زمین های بکر و حاصلخیز اطراف روستاهای این استان سرمایه گذاری کرده اید تا همان جوانان روی آنان کار کنند و خودشان بشوند منبع درآمدی برای خانوارهایشان و حتی استان ؟

مگر سرمایه گذاری ، تنها برای ساخت کارخانه جات و توسعه ی صنایع بالادستی است ؟

 این استان ، کم ظرفیتی برای توسعه ی صنایع تبدیلی ندارد که اینطور معتل مانده است. شما که در یکی از جلسات خود ، اینقدر به کاشت موسیر ابراز علاقه کرده بودید ، چند هکتار از زمین های استان را زیر کشت موسیر بردید و اشتغال زایی کردید؟

اگر نگاهمان به دهان رهبرمان است ، مگر ایشان نفرمودند :

صنایع بخش کشاورزی، یکی از بخشهای راهبردی است که در همه کشورها به آن کمک ویژه می شود و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت ویژه ای داشته باشد. راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها است.(50/06/1393)

استاندار گرامی !

بارها خودتان و معاون هماهنگی امور اقتصادیتان از تملک بانکها بر بیش از 70 واحد تولیدی در استان سخن گفته اید و اعتراض نموده اید.

 اینکه این اعتراض ها به جایی رسیده است یا خیر را آمار شما باید مشخص کند؛ اما یک نکته را فراموش نکنیم که ما یک رهبر داریم ، رهبری که بیهوده حرف نمی زند و پشت هر جمله از بیانات ایشان ، دریایی از معارف و تجربیات و مشورتها نهفته است ؛ ایشان در دیدار با هیئت دولت ، مورخ 05/06/1393 فرمودند : "دولت باید این موضوع (بنگاه داری بانکها به جای حمایت از تولید) را بطور جدی پیگیری و حل کند زیرا بانکها باید در خدمت تولید باشند و اگر در خدمت تولید قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد " ، پس باید با جدیت این موضوع را پیگیری کرد و صرفا به یک اعتراض و یک دستور ، آن هم بدون ضمانت اجرا ، اکتفا نکرد.

این ها مطالباتی هستند که جنبش دانشجویی از دستگاه های مسئول در استان ، دارند و تا پاسخ نگیرند ، دست بردار نیستند.

اهتمام شما در گردآوری سند چشم انداز برای محیط زیست و ایجاد اشتغال و... ، بسیار به جا و قابل تقدیر است ، اما مهمتر از آن ، دادن گزارشی شفاف به مردم است. مردم هم حق دارند بدانند شما چه اهدافی دارید و در بازه های زمانی مختلف به چند درصد اهداف خود در حل معضلات و مشکلات استان رسیده اید .

 امیرمؤمنان علی(ع) یکی از حقوق مردم از حکومت را نزدیک شدن حکومت به مردم می دانند :

در ارتباط با مردم، جز زبانت نماینده ای و جز چهره ات، مانع و فاصله ای نداشته باش! مبادا مانع دیدار نیازمندی با خود شوی! (نامه ی67 نهج البلاغه).

 در مکتب علوی، آگاهی از امور کشور، حق مردم است و روشن ساختن افکار عمومی و پاسخ به پرسش ها و شبهات مردم، وظیفه حاکم شمرده می شود.

هر چند برشمردن مشکلات اقتصادی استان کم نیستند و تمامی ندارند ، اما ناچاریم فعلا بحث این قبیل مشکلات را کنار بگذاریم و قدری نیز، در باب مشکلات فرهنگی سخن بگوییم؛ گاهی از زبان فرمانده ی نیروی انتظامی می شنویم : 17 تن کالای قاچاق در استان کشف شد و 9 نفر از مجرمان بازداشت شدند ...

از این دست خبر ها زیاد می شنویم اما جناب مهندس بازوند !

ما در حل معضلات ، قائل به پیشگیری هستیم یا درمان ؟!

یعنی به عنوان مثال ؛ باید خبر برسد که دختر یا پسری در ایستگاه دانشجویی مصلی مورد سوء قصد قرارگرفت تا جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه برگزار کنیم و به حل مشکل مبادرت ورزیم یا اینکه باید قبل از این اتفاقات کاری کنیم ؟

قطعا پاسخ شما این است که باید پیشگیری کرد . اما در عمل چه اتفاقی افتاده ؟!

تا آنجایی که ما خبر داریم ، حداقل حدود سه سال است که دانشجوها به وضع نابسامان ایستگاه اتوبوس های مصلی به دانشگاه ها ، معترض بوده اند و از خطرات احتمالی ناشی از عبور و مرور برخی موتورسواران و ماشین سواران مشکوک ، بیمناک. اما هیچگاه به ندای اعتراض آنان گوشی بدهکار نبوده است. صدای اینها را چه کسی باید بشنود جناب استاندار ؟!

چرا وقتی به حراست دانشگاهمان مراجعه می کنیم می گوید در این رابطه با مسئولان استان جلسه داشته ایم اما نتیجه ای حاصل نشده ؟!

جلسه می گیرید که نتیجه حاصل نشود ؟!! پس اصلا چرا جلسه می گیرید ؟

گذاشتن یک کیوسک پلیس ، نه تنها از التهابات آن منطقه می کاهد ، بلکه یک بنده ی خدا را هم در کسوت مقدس پلیس، صاحب شغل می کند. غیر از این است ؟! نکند برای این مورد هم بودجه نیست ؟!

مطالب و دغدغه ها زیادند ؛ اینکه چرا مسئولان کشوری یکی پس از دیگری به استان می آیند اما اهتمامی برای احیای 2300 قطعه اثر تاریخی به ویژه فلک الافلاک به وجود نمی آید! اینکه ریاست محترم سازمان حفاظت از محیط زیست به استان لرستان  می آید و تصمیمی جدی برای احیای جنگل های بلوط صورت نمی پذیرد!

 اینکه هم رئیس جمهور محترم و هم مسئولان استانی به اینکه سد معشوره می تواند 36000 هکتار زمین را آبیاری کند واقف اند و خودشان اذعان می کنند که احداث این سد،می تواند ده هزار شغل ایجاد کند اما اینگونه رهایش می کنند و خبری از تکمیل آن به گوش نمی رسد !

و مشکلات عدیده ی دیگری که از گوشه و کنار این استان رنج دیده رخ می نمایانند اما حل نمی شوند!

در پایان ضمن تشکر از برخی اقدامات جناب استاندار از جمله دادن تذکرات جدی به برخی از مدیران کم کار استانی و اتمام حجت با آنان به خصوص در بحث رسیدگی به امورات هم جهت با اقتصاد مقاومتی ، مصرانه مطالبه داریم که باید این روند ، با جدیت ادامه یابد حتی اگر به اخراج برخی از مدیران ناکارآمد منجر شود. به علاوه اینکه باید برای حل هر چه سریعتر این معضلات و ارائه ی گزارش به مردم و نخبگان استانی اقدامات اساسی صورت پذیرد.

امیدواریم و آرزو می کنیم که برخی مسئولان ، به جای اینکه دنبال سیاست بازی بروند و برای برخی فتنه گران فرش قرمز پهن کنند تا نظام را زیر بار شبهات بی پایه و اساس خود بگیرند و چند روز بعد نیز، در گعده ی بهایی ها به چشم بیایند ، به فکر مردم و جوانان این استان باشند.

جوانانی که می توانند آینده ی این استان را درخشان کنند ؛ اگر جدی گرفته شوند و به آنها اعتماد شود.

وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حامد

    <b>تعطیلی 400 واحد صنعتی و واحدهای صنعتی دیگر را در آینده نزدیک فقط و فقط به دلیل ناکارآمدی و بی اطلاعی محض مدیرعامل .. لرستان بدانید این آقا فقط هنرش در فروش املاک .... زیر قیمت کارشناسی و به افراد خاص است

    ... استان پنج سال است زیر دست این مدیر نالایق و بدون تخصص در زمینه صنعت و معاونین حاشیه ساز او نابود شده است بودجه پروژه های زیربنایی استان تحت نظر او و معاون فنی و تیم منصوب وی بیهوده و به جیب آشنایان و نزدیکان رفته و صنایع استان با خاک یکسان شده است.

    اگر دست از طایفه بازی برداریم قطعا یک مدیر کاربلد و پاکدست و متعهد مفید خواهد بود وگرنه چون ایشان اهل فلان شهرستان استان است و پای قرابتی نزدیک است این مدیر مادام العمر تا صدارت استاندار بعدی در این مسند خواهد بود و اوضاع بدتر هم خواهد شد.</b>

  • شاهد

    آقای استاندار امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است بیایید با حضور موثر و میدانی خود در عرصه کشاورزی و صنعت استان با میثاق ولایت بیعتی مجدد کنید و آثار تخریبی صدمات جبران ناپذیر مدیران در بخش کشاورزی و صنعت و خواستگاه آنها در شهرکهای صنعتی را از نزدیک مشاهده کنید و خود به چشم ببینید که آمارهای خلاف واقع آقایان فقط برای حفظ موقعیت و جایگاه آنها بوده و هزینه بیت المال را به آتش کشیده و استانی با این همه استعداد را به نابودی برده اند.

    به کلام الله با هزاران جلسه با نتیجه و بی نتیجه و در پشت دربهای بسته به هیچ جایی نخواهید رسید .هنر جنگ می آموزد که فرماندهی موفق است که خود در صف اول باشد و به چیزی به جز پیروزی قانع نباشد.

    مدیران در عرصه کشاورزی و صنایع و علی الخصوص شهرکهای صنعتی لرستان تا سطح معاونین آنها باید تعویض شوند و جایشان را به افراد با سابقه و کارآمد و پاکدست و متعهد و متخصص دهند

    با این شیوه و فقط با سرمایه گذاری صحیح و هوشمندانه در بخش صنعت و کشاورزی در عرض پنج سال استان به چنان خودکفایی خواهد رسید که نیاز به بودجه پایتخت و انتظار برای آن را نخواهید کشید.

    هر ثانیه که این کار جهادی را بکنید معادل چندین ماه جلوضرر را گرفته اید.یا علی

  • رهگذر

    در کشوری که ۲۰هزار تومن سهمیه توسعه روستای میشه در مقابل ۸۰۰هزار تومن توسعه شهری ،پیشرفت فقط یه رویاست،

    مدتی اقای استاندار دست به تغییر دادن تیم مدیریتیش دادن در صورتی تا تفکرات اقتصادی و فرهنگی عوض نشون هیچ اتفاقی نمی افته

    از طرفی هم اقای .. دست به همه کاری می زنه که خودشو عوض نکنن که ان شالله بر که دیگه بر نگرده جز اینکه پارتی بازی بیشتر شده قلعه رو کارخانجاتمون وضعشون بدتر شد هیچ خیری برامون نداشت<

  • حمید

    اقای استاندار ترا بخدا بیا دست از همشهری بازی بودن دست بردار و چند مدیرکل همشهری ملایری و نهاوندیت را برکنار کن بخدا اینها با ناکارامدیشان به شما ضربه می زنند .

  • پیمان

    دانشگاه لرستان مدیریت خیلی ضعیفی دارد همین آقای دکتر .... دانشگاه لرستان یکی از حامیان و سینه چاکان دو آتشه میر حسین موسوی بود اما همین که دید پای چراغ تاریک است از او برائت جست و زمانی که دوباره جناح چپ بر سر کار آمد آنقدر رفت تهران و آمد تا ریاست .... را تصاحب کرد و الان می بینید مدیریت ضعیف ....

    می دانم که نظر من منتشر نمی شود اما من نوشتم تا حداقل شما یک نفر که این را می خوانی بدانی مسئولین دانشگاه لرستان خیلی ...صفت هستند .

نظرات