برگردان به فارسی/ سایت لبنان دی بیت نوشت:

سایت لبنان دی بیت، یادداشتی را در خصوص چگونگی شهادت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان با عنوان"عربستان سعودی قلب "رکن آبادی" را در آورده است" را روی خروجی خود قرار داده که برگردان فارسی آن در ذیل می آید.

لرستان خبر: سایت لبنان دی بیت نوشت:

هنوز تبعات و عواقب موضوع  غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در بیروت که در جریان مراسم حج سال گذشته در عربستان سعودی جان خود را از دست داد؛ پایان نیافته و همچنان آثار و عواقب این حادثه به شدت بر روابط سعودی و ایران که از زمان حادثه ذکر شده، بحرانی شده؛ سایه افکنده است.

از آن زمان می توان فضای خشمگین حاکم بر ایران را به دقت ملاحظه نمود؛ به نحوی که ایران به هیچ وجه از موضوع رکن آبادی کوتاه نیامده و موضع شدیدی پیرامون این قضیه با عربستان سعودی اتخاذ کرده است.

تشدید موضع ایران در این زمینه، زمانی که اعلام نمود «بر سر این موضوع به هیچ وجه کوتاه نمی آید» کاملاً مشخص شد تا آنجا که ایران آنچه برای رکن آبادی اتفاق افتاد را « دشمنی»( از جانب حکومت سعودی ) تلقی کرد و اشاره هایی هم به احتمال ترور ایشان داشت.

فرضیه ترور رکن آبادی که بر زبان بسیاری از دولتمردان ایرانی جاری شده است بر می گردد به گزارشات واصله به سایت دی بیت  از طریق منابع بلند پایه دیپلماتیک که به صورت مستمر به تهران رفت و آمد دارند.

منابع دیپلماتیک مذکور تاکید کرده اند که «در جریان تحقیقات مشخص شده است که رکن آبادی سه روز بعد از حادثه منا فوت کرده و ادعای مقامات سعودی مبنی بر فوت ایشان در روز اول عاری از صحت است.

منابع مذکور با دروغ دانستن ادعای عربستان سعودی بیان می دارند که « مقامات عربستان سعودی اظهارات متناقضی در این زمینه بیان کردند؛ یک بار گفتند در همان حادثه منا ایشان فوراً فوت کرده؛ بار دیگر فرضیه گم شدن را مطرح کردند و نهایتاً هم جسد متلاشی ایشان را به تهران تحویل دادند که شواهد نوعی قتل عمد را در خود پنهان نموده است.»

منابع دیپلماتیک برای اولین بار برای «لبنان دی بیت» اطلاعاتی در مورد جسد رکن آبادی که بعد از گذشت بیش از یک ماه از فوت ایشان به تهران رسید را فاش ساختند. بنابر اظهارات منابع مذکور اعضای اصلی بدن از جسد (شهید) رکن آبادی خارج شده و جسد ایشان بدون اعضای ذکر شده به ایران با هدف پنهان نمودن دلایل این جنایت و از بین بردن نشانه های لازم برای دستیابی به حقیقت ماجرا ارسال شده بود.

منابع ذکر شده معتقدند دلیل جدا نمودن اعضای اصلی جسد بر این فرضیه پزشکی استوار است که بدون وجود اعضای اصلی بدن مانند قلب امکان تشریح و پی بردن به دلایل فوت امکان پذیر نیست.

اطلاعات دریافتی توسط «لبنان دی بیت» بر این موضوع تاکید دارد که قلب از جسد (شهید ) رکن آبادی جدا شده و جسد بدون قلب بوده است.

با این تفاصیل این فرضیه در اذهان قوت می گیرد که اطلاعات ذکر شده دلالت بر  امکان انجام عملیات ترور بر علیه دیپلمات ایرانی دارد؛ عملیاتی که در جریان آن از کنترل از دست مقامات سعودی خارج شد و تبدیل به جنایتی شد که طی آن بر اساس گزارشات غیر رسمی ۵۰۰۰ هزار نفر از حجاج از بین رفتند تا بتوانند این عملیات را پنهان کنند.

منبع:

http://www.lebanondebate.com/m3/news/259131

برگردان به فارسی: محمد رضا ثمری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات