سازمان ملل متحد با خارج کردن نام رژیم آل سعود از لیست کشور های ناقص حقوق کودکان به جنایات این رژیم در یمن چراغ سبز نشان داد.

به گزارش لرستان خبر، پس از انتشار گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که عربستان سعودی را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودک قرار داد بود، سازمان ملل متحد از موضع خود عقب نشینی کرده و نام رژیم آل سعود را از این لیست خارج کرد.
در گزارش ابتدایی بان کی مون آمده بود که به دلیل کشتار و حمله به مدارس و بیمارستان ها، نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه جنایت علیه کودکان قرار گرفته و این ائتلاف به رهبری عربستان مسئول کشته شدن 510 و زخمی شدن 667 کودک در یمن شده است.

 

چراغ سبز سازمان ملل به جنایات آل سعود

 

هرچند که آمار ارایه شده در این گزارش غیر واقعی است و میزان کشته و زخمی شدن کودکان در یمن فراتر از آمار ارایه شده در گزارش بان کی مون است اما فشار های سیاسی باعث شد تا نام ائتلاف سعودی علیه مردم یمن از لیست سیاه سازمان ملل حذف شود.
این گزارش اعتراض و انتقاد شدید مسئولان رژیم سعودی را به دنبال داشت و این مسأله درست همان چیزی بود که بان کی مون پیش‌ بینی آن را می‌کرد و البته نوع تنظیم گزارش هم حاکی از آن است که تدابیر لازم برای جلوگیری از به جوش آمدن خون سعودی ها را نیز اتخاذ شده بود اما با این وجود، اعتراض سران ال سعود را به دنبال داشت.
احمد عسیری سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی ضمن انتقاد شدید از اقدام سازمان ملل در قرار دادن نام این ائتلاف در لیست سیاه این سازمان، مدعی شد: «گزارش سازمان ملل نا متوازن بوده و آن را بر مبنای آمارهای دقیق نمی‌دانیم و این گزارش منافع ملت یمن را تأمین نمی کند». 
عسیر در ادامه ضمن متهم کردن «أنصارالله» یمن به دست داشتن در تنظیم گزارش سازمان ملل علیه ائتلاف سعودی، ادعا کرد: این گزارش مبتنی بر آمار و ارقامی است که حوثی‌ها به سازمان ملل داده اند.
در این میان حتی رسانه های سعودی هم ساکت ننشستند و در راستای اعمال هرچه بیشتر فشار بر سازمان ملل متحد به منظور حذف نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه این سازمان تلاش کردند. 
در این ارتباط می توان به روزنامه سعودی الشرق الاوسط اشاره کرد که با انتشار مطلبی نوشت: اصلا قرار نبود که نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل باشد، با این حال در آخرین لحظات کامل شدن لیست سیاه این سازمان، دفتر بان کی مون اقدام به قرار دادن نام ائتلاف سعودی در لیست کرد.
سرانجام فشار های سیاسی به دبیر کل سازمان ملل با حمایت قدرت های جهانی از جمله آمریکا نتیجه داد و نام عربستان سعودی از لیست سیاه سازمان ملل حذف شد و با این اقدام عملا سازمان ملل چشم خود را بر روی جنایات رژیم آل سعود بست و برای ادامه این جنایات، چراغ سبز به سران آل سعود نشان داده است.

منبع: نکته آنلاین

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات