مصرف های شخصی بیت المال

پیش از سال 88 و پس از آن برخی از افراد که این روزها از آنان با نام «کاسبان فتنه» نام برده می شود سعی کردند تا در وضعیت اقتصادی کشور موج هرج و مرج ایجاد کنند تا به نوعی بر آتش خشم ملت بیافزایند و طغیان ملت را ناشی از وضع خراب اقتصادی دوران احمدی نژاد نشان دهند.

به گزارش لرستان خبر، پیش از سال 88 و پس از آن برخی از افراد که این روزها از آنان با نام «کاسبان فتنه» نام برده می شود سعی کردند تا در وضعیت اقتصادی کشور موج هرج و مرج ایجاد کنند تا به نوعی بر آتش خشم ملت بیافزایند و طغیان ملت را ناشی از وضع خراب اقتصادی دوران احمدی نژاد نشان دهند.

 

بنا بر این گزارش، اسنادی که از طریق اظهارات برخی از متهمان فتنه 88 بدست آمده و با عملکرد برخی از آقازاده ها کاملا همخوانی دارد کاملا این مطلب را تایید می کند که ایجاد آشوب های اقتصادی یکی از رویکرد فتنه گران در سالهای قبل و پس از فتنه سال 88 بوده است.

به گزارش خبرنگار ما در این میان مهدی هاشمی یا همان شاه کلید فتنه 88 به سبب ناراحتی از شکست پدرش از احمدی نژاد در سال 84 در این بلواها نیز نقش بسزایی داشته است. بطوریکه در اکثر دادگاه های عوامل فتنه نام وی یکی از اصلی ترین افراد، چه در مسائل اقتصادی و چه مسائل سیاسی و ایجاد تجمع ها بوده است.

به عنوان مثال حمزه کرمی یکی از مسئولان و نویسندگان سایت جمهوریت در دادگاه و در دفاعیات خود گفت: " مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. بنده با وی صحبت کردم و گوشزد کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت به‌عنوان مثال، شرکت نشر ذره 500 میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را سال 84 چاپ کرد اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ 200‏ هزار نسخه از کتاب ‏5‏ جلدی کودک یعنی یک‏ میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به‌عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت نمودم و در اختیار نشر ذره قرار گرفت در حالی که فقط تعداد ‏25‏ هزار از این کتاب چاپ شد..."

کرمی در ادامه با افشای پولشویی مهدی با عناوین مختلف و ایجاد جو روانی کاذب در بازار ارز و دلار اظهار می دارد:

"برخی از شرکت‌های دیگر بودند که تحت عنوان آن‌ها پول پرداخت شده بود اما این شرکت‌ها اصلاً ثبت نشده بودند و وجود خارجی نداشتند. آقای مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود، یعنی اعتقاد داشت به اینکه پول‌هایی که از این شرکت‌ها اخذ می شود، باید به صرافی برود و در آنجا تبدیل به دلار و سپس تبدیل به ریال شود. یا یک سری وقت‌ها خودش برای کارهای تبلیغاتی دلار می داد و می‌گفت ببرید به ریال تبدیل کنید و سپس تبدیل به دلار و دوباره تبدیل به ریال کنید. وقتی حکمت این کار را از او می پرسیدیم، می گفت با این کار دستگاه‌های مذکور نمی توانند به سادگی به منشأ پول‌ا دست پیدا کنند..."

به گزارش عصر امروز در حال حاضر باید توسط مسئولان قضایی و البته تیمی اقتصادی بیطرف!؟ بررسی شود که نقش مهدی هاشمی در این آشوب های ساختگی اقتصادی خصوصا در بازار دلار و ... ایجاد شده بود، چه بوده است و تاثیرات اقتصادی این هرج و مرج های ساختگی چقدر بوده است آن هم در شرایطی که همچنان بسیاری از این مشکلات باقی مانده و گریبانگیر ملت می باشد.

#گناه_نابخشودنی   #بانیان_تحریم

منبع: عصر امروز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات