جلسه ای برای سالروز تشکیل دولت تدبیر و امید در بروجرد

مسئولانی که این روزها به منتقدان سفت‌وسخت دولت هشت‌ساله قبل تبدیل‌شده‌اند، نمی‌توانند به‌جای پرهیز از غلو در برخی مسائل گذشته و برجسته‌سازی اقدامات انجام‌نشده مردم را به پیشرفت و توسعه امیدوار سازند.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالروز انتخاب دولت یازدهم برگزار شد تا به همین مناسبت مسئولان نسبت به اقدامات انجام‌شده در دولت‌های گذشته با دیدی انتقادی تمام تلاش خود را نسبت به بزرگنمایی وضعیت اسفناک سیاسی و اقتصادی گذشته مصروف دارند.

سیاه نمایی وسیع دولت‌های پیشین در حالی با اصرار نمایندگان دولت در استان لرستان در هر نطق و جلسه دستوری انجام می‌شود که دولت فعلی نیز تنها با ارائه چند پیشنهاد ازجمله تبدیل استان لرستان به استان پایلوت اقتصاد مقاومتی اقدامات کاغذی و نوشتاری خود در این استان را آغاز کرده و هنوز هم خلاف این‌همه بزرگنمایی مردم تغییری نسبت به گذشته در استان به نام محرم لرستان مشاهده نمی‌کنند.

محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان از منتقدان پر و پا قرص دولت‌های نهم و دهم بود تا در نطقی طولانی ضعف‌های دولت‌های گذشته را برجسته کرده و گفت: با نگاهی منصفانه و منتقدانه به سه سال گذشته به‌دوراز هرگونه حب و بغض و نادیده گرفتن مسائل سیاسی به عنوانی مدیری که در بدنه دولت کار می‌کردم فضایی صرفاً تبلیغاتی مذهبی بر کشور حاکم بود به‌گونه‌ای که تصور می‌شد امام عصر سال آینده ظهور می‌کند و فضا را به‌نوعی ترسیم کرده بودند که پول‌هایی یارانه متبرک است.

وی بابی نظیر خواندن سوءاستفاده دولت پیشین از دین و مقدسات عنوان کرد: چگونه ممکن بود کسی که مدعی دیدن هاله نور بود اختلاس‌های چند هزارمیلیاردی در بدنه دولت خود را ندیده باشد. دروغ‌گویی در دولت قبل نهادینه‌شده بود و اعداد و ارقام را به نفع خود تغییر می‌دادند و شاخص‌های جدیدی را برای پیشبرد ایده‌های خود تعریف می‌کردند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به درآمد 720 میلیارد دلاری فروش نفت در هشت سال دولت قبل بیان کرد: سهم استان لرستان از درآمدهای نفتی سه درصد و حدود یک‌سی‌ام، مبلغی معادل 42 هزار میلیارد تومان در سال بود که این مبلغ به استان لرستان تخصیص نیافت و این استان را در زمره استان‌های اول تا سوم از منظر بیکاری باوجوداین درآمدهای فراوان باقی گذاشت.

وی با نگاهی به اقدامات دولت گذشته در حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در دولت قبل تمامی دنیا علیه ایران موضع گرفته بود درحالی‌که دولت این امر را تعبیر به عظمت اقدامات خود می‌کرد اما در واقع این امر به دلیل شعارهای پوچ در ایجاد بهانه‌تراشی برای دشمنان و به‌ویژه اسرائیل صورت گرفت.

اصلانی در ادامه انتقادات خود به افزایش نرخ تورم، رشد منفی اقتصادی، افزایش آمار بیکاری و افزایش مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در دولت پیش اشاره و خاطرنشان کرد: دولت دکتر روحانی به تعبیر خود سه سال است مشغول آواربرداری اقدامات مخربانه دولت گذشته است و تحریم‌ها یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است گرچه هنوز به تعهدات برجام عمل نشده اما گردن نظام از زیر تیغ چپاولگران و استعمارگران آزاد شده است.

انتقادات معاون عمرانی استانداری لرستان همچنان ادامه داشت و در حوزه‌های مختلف با نگاهی منتقدانه به بررسی آنچه درگذشته اتفاق افتاده پرداخت تا گناه برخی بی‌کفایتی مدیران فعلی را به تعبیری بر ناکارآمدی دولت قبل تعبیر کند اما باید دانست بر اساس منویات مقام معظم رهبری نباید دست به تخریب دولت‌های گذشته و نادیده گرفتن خدمات آن‌ها به ملت و سیاه نمایی اقدامات آن‌ها پرداخت چراکه این امر سبب می‌شود مردم به‌نظام بدبین شده و در دولت‌های بعدی نیز که روی کار خواهند آمد این روند نقد غیرمنصفانه و تخریب اقدامات گذشته رواج یابد.

بهتر این بود به‌جای فرصت سوزی و نقد و تخریب دولت‌های پیشین که هر چه بوده عمر آن‌ها به سر آمده است مسئولان استان محروم لرستان به بیان اقدامات خود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و موضع‌گیری‌های منفعلانه بپردازند تا از این منظر راهکاری برای رفع مشکلات این استان به وجود آید و جلسات این‌چنینی بدون خروجی مطلوب و صرف اتلاف وقت به اتمام نرسد.

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مجید

    باسلام مگر دولت قبلی مدیران ماقبل تاریخ داشته است که از آنها بد می گویند اکر بررسی کنید می بینید خود آقای اصلانی و مهندس بازوند و....از مدیران احمدی نژاد بوده اند مثل اینکه خدای ناکرده مدیران احمدی نژادی در دولت تدبیر وامید آلزایمر گرفته اند که از فضا آمده اند

  • ناشناس

    واقعا متاسفم!! خیال میکنند مردم هیچی نمیفهمند! این سخنان فقط نشانه خالی بودن دست مسئولبن و دست پاچگی و بی انصافی آنهاست، وانگهی به فرض محال که همه صحبتهای آقای اصلانی راست باشه، قرار بود مشکلات ظرف 100 روز برطرف بشه!! همه میدانند، کما اینکه مقام معظم رهبری بر پرکاری دولت قبلی صحه گذاشتند ( البته کسی منکر اشتباهات آن دولت هم نیست ) که عمده زیرساخت های موجود مربوط به 8 سال تلاش شبانه روزی دولت قبلی است و اگرنه گران دو فتنه سیاسی و اقتصادی را بر او تحمیل نمیکردند الآن اوضاع کشور و شرایط زندگی مردم 180 درجه متفاوت و بهتر بود، اما افسوس که متاسفانه قدرت طلبان و فتنه گران در کنار سلطه گران این فرصت را از ملت ما گرفتند.

  • سالاری

    آنها عرضه داشتند نفت را گران فروختند شما چی ؟نفت رادارید ....آنها خوب کاری کردند هم خیرشون به ملت رسید هم به خودشون شما چی فقط به خودتون

  • علی

    3سال از عمر دولت فعلی سپری شد، لطفا صریح و شفاف بگویید که دولت در زمینه اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال جوانان، پیشرفت علمی، مبارزه با فساد و رانت خواری، گردش نخبگان، دیده شدن جوانان، استکبارستیزی، مبارزه با اشرافیگری و..... چه کرده است؟؟؟

  • محسن

    جناب آقای اصلانی! ما میدانیم دولت فاقد کارنامه مجبور است به دو قطبی سازی روی بیاورد اما دیگر اسیر احساسات نخواهیم شد، دیگر به کارنامه و خدمات دولتها رای میدهیم، فعلاحقوقهای چند ده میلیونی و زندگی اشرافی مسئولین و شکم گرسنه و بیکاری مضاعف جوانانمان دستاورد سه ساله دولت فعلی است!!

  • ناشناس

    متاسفانه این نتیجه کار مدیران احساساتی وبدون کارنامه قابل ارایه در مدت زمان کاریشان میباشد که فرا فکنی کرده وگناه بی لیاقتی خود را به گردن دیگران بیندازند کسی نیست از ایشان بپرسد شما چه کردید تا دولتمردان اینده اینچنین در مورد شما قضاوت نکنند

  • حسن

    جناب اقاي اصلاني شما واستاندار بازماندگان دولت قبل هستيد اگر خلافي شده شما هم به سهم خود شريك هستيد پس اول از خودتان شروع كنيد اقاي اصلاني به سلامتي شما تخصصت عمران است خداوكيلي در دولت قبل اكثر نقاط ايران گارگاه راه ومسكن شده بود هرچند مديراني چون شماها خوب نظارت نكرديد

نظرات