آصفری:

شکل گیری انقلاب مخملی تنها در صورتی میسر بود که افرادی در داخل کشور وجود داشته باشند که بی توجه به مصالح جامعه و به دلیل قدرت طلبی حاضر باشند تا در پازل استکبار نقش آفرینی کنند که این افراد در سال 88 متأسفانه در کشور حضور داشتند.

به گزارش لرستان خبر، محمد حسین آصفری نماینده سابق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه های فتنه 88 را باید در دو بعد داخل و خارج جستجو کرد، اظهار داشت: فتنه 88 زمانی ایجاد شد که در 35 سال پیش از آن، استکبار جهان همه تلاش خود را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی در حوزه های سخت انجام داده بود.

آصفری علت تلاش های استکبار در مقابله با جمهوری اسلامی ایران را به استقلال نظام اسلامی مرتبط دانست و افزود: در سال های اخیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بدون کمک گرفتن از کشور های غربی موجب شده بود تا این پیام به سایر کشور ها نیز ارسال شود که می توان بدون ابرقدرت ها پیشرفت کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این سال ها توانسته بود هیمنه استکبار را در برابر افکار عمومی جهان بشکند و جایگاه خود را در خاورمیانه به عنوان یک قدرت منطقه ای تثبیت کند. از سوی دیگر شکل گیری بیداری اسلامی که ناشی از گسترش تفکر انقلابی مردم ایران در کشور های مسلمان بود، سران استکبار را به شدت به هراس انداخته بود که باید راه کاری برای جلوگیری از نفوذ انقلاب در جهان بیابند.

این تحلیل گر سیاسی افزود: به دلیل اینکه در حوزه جنگ سخت، تحریم و ... کشور های غربی نتوانسته بودند نتیجه ای در برابر نظام اسلامی کسب کنند، آنها با تحلیل شرایط به این نتیجه رسیدند که می توانند الگوی انقلاب های رنگین را در ایران به اجرا بگذارند.

آصفری در ادامه به بعد داخلی فتنه 88 پرداخت و گفت: شکل گیری انقلاب مخملی تنها در صورتی میسر بود که افرادی در داخل کشور وجود داشته باشند که بی توجه به مصالح جامعه و به دلیل قدرت طلبی حاضر باشند تا در پازل استکبار نقش آفرینی کنند که این افراد در سال 88 متأسفانه در کشور حضور داشتند.

وی اذعان کرد: در همین راستا، این افراد که می توانیم از آنها به عنوان اپوزیسیون داخلی یاد کنیم، استارت خود را در سال 88 زدند و در مصاحبه های متعددی پیش از انتخابات، نظام را تهدید می کردند که اگر کاندیدای مطلوب ما رأی نیاورد، کشور دچار بی ثباتی و نا امنی خواهد شد. این افراد به دلیل اینکه یا در گذشته در کشور مسئولیت داشتند و یا اینکه برخی از آنها در همان دوره انتخابات نیز در برخی از مراکز تصمیم گیری دارای مسئولیت بودند، توانستند با پشت پا زدن به قانون کشور را دچار مشکلاتی کنند.

نماینده مردم اراک در دوره نهم مجلس شورای اسلامی فتنه را حاصل اتحاد همه جریان های برانداز دانست و گفت: در آن سال همه جریان های بر انداز کشور از اپوزیسیون داخلی تا جریان برانداز خارج از کشور با هم متحد شدند و این هجمه بی سابقه به کشور لطمات و خسارات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل کرد که با همراهی برخی از مقامات مسئول در داخل نیز همراه شد.

آصفری در ادامه به هزینه های فتنه 88 برای کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز نباید غاقل شویم که فتنه اگر خساراتش از جنگ تحمیلی بیشتر نبود، از آن کمتر هم نبود. چرا که آمریکا در سال 88 پیش از انتخابات پذیرفته بود که راهکاری جز گفتگو با ایران ندارد و متوجه شده بود که راهکار نظامی و تهدید تأثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی افزود: در همان زمان بود که آمریکا فهمیده بود باید ایران را با غنی سازی 20 درصد به رسمیت بشمارد و متوجه شده بود که در طول سال های گذشته نه تنها تهدید مانع پیشرفت ایران نشده بود بلکه باعث افزایش سرعت ایران در رسیدن به پیشرفت شده است.

آصفری عملکرد فتنه گران در آن سال را تنفس مصنوعی به غرب برای ادامه اقدامات ضد ایرانی اش نامید و اذعان کرد: حضور 40 میلیون نفری مردم در انتخابات پیام محکمی برای غرب داشت و پاسخی به دشمنی ها و سنگ اندازی های آنها در سالیان گذشته داشت ولی عملکرد فتنه گران موجب ایجاد امید در غرب برای ادامه سیاست های خصمانه اش شد و آنها را امیدوار کرد که با وجود جریان اپوزیسیون داخلی هنوز می تواند بر کشور در حوزه های مختلف فشار آورد.

آصفری یکی از مهمترین درس های فتنه 88 را لزوم هوشیاری همیشه مسئولین دانست و گفت: با مرور حوادث سال 88 شاید بزرگترین درسی که از آن بتوان گرفت این است که اگر لحظه ای غفلت کنیم دشمنان طمع می کنند و علیه نظام اقدامات خرابکارانه انجام می دهند. درس دیگر هم این است که همه باید پایبند به قانون باشیم و در صورتی که چارچوب های قانونی را رعایت کنیم می توانیم زمینه های دشمنی های غرب در کشور را کاهش دهیم.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه به امتداد خط فتنه در روز های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز برخی از جریان های داخلی از حرکت خودجوش مردم در 9 دی برداشت کرده اند در صورتی که با مشی گذشته عمل کنند با مواجهه سنگین مردم روبرو می شوند به همین دلیل رویکرد جدیدی را در پیش گرفته اند و بر اساس آن برخی از افراد را فرا از قانون معرفی می کنند تا توجیه کننده اقدامات غلط آنها باشد.

آصفری ادامه داد: امروز عده ای مطرح می کنند کسانی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند فرا قانون هستند و افرادی که بعداً به انقلاب پیوسته اند باید تابع انقلابیون باشند ولی این برخلاف اصول انقلاب است که افرادی تصور کنند که اختیارات فراقانونی دارند و می توانند آزادانه هر اقدامی که می خواهند انجام دهند. 

نماینده سابق مجلس در پایان به مطالبه مردم از دستگاه قضایی در برابر قانون شکنان اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه قضایی باید خودش را برای برخورد با افرادی که خود را فرا قانونی می دانند آماده کند زیرا هر قدر که با آقا زاده ها و دانه درشت ها برخورد عادلانه صورت بگیرد، امید مردم افزایش می یابد و همین مسأله می تواند به رشد و توسعه انقلابی گری در کشور منجر شود.

منبع: عصر امروز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات